» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Pagina 60 van 60  [ 2995 berichten ]
TommyGun
Master
 Bericht 
Gisteren ook gehad op de A2, controle vlak voor de TC (vanuit Amsterdam). Is die bevestiging ook binnengekomen? Was tegen 16u denk ik.

wellproc
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Wat verder nu echt noodzaak is, is dat mensen die we getraind hebben in het verwerken van meldingen zich wat vaker laten zien, want het is nu een erg klein groepje wat dit doet. Als dat niet uitbreid, voorspel ik, dan stoppen we in een maand of 2 met de meldingen. Eigenlijk wil ik er vanaf zijn.

Mea culpa van mij in dit opzicht. Ik had veel ruimte en tijd om mee te doen, maar die is rap verdwenen en de laatste weken heb ik geen bijdrage kunnen leveren.
Dat is geen kwestie van niet willen, maar van (te) druk op het werk en prive.
Volgens mij is dat ook gelijk de bottleneck van 'onze' methode (nl. niet klakkeloos doordouwen, maar alles controleren) en het nadeel tov FM.
Het zou geweldig helpen als bepaalde meldingen automatisch geplaatst zouden worden. Ik denk dan aan meldingen van betrouwbare melders. Een soort white-list waar je op komt als je meer dan x meldingen hebt gedaan die ook juist zijn gebleken, in de laatste y dagen.
Ben je als melder minder actief? Dan val je van de whitelist en worden je meldingen weer gecontroleerd. Ben je voldoende actief en betrouwbaar? Dan kom je op de whitelist en worden je meldingen geautomatiseerd doorgezet.
Eventueel worden alle automatisch verwerkte meldingen nog in een soort controlelijst gezet, maar dat scheelt dan wel in de Q die nu behoorlijk vol kan lopen.

Ik snap dat dit wel weer eens makkelijker gezegd kan zijn dan gedaan, maar is het een bruikbaar idee?

Nog even doorgaan over ontwikkelwerk: ik heb in het verleden veel geprogrammeerd in Visual Studio. Ik ken alle basisbegrippen en methodes, maar ik heb geen recente kennis van app-ontwikkeling. En die ga ik ook niet op korte termijn krijgen.
Ik ben wel bereid en in staat om af en toe een paar uur in code te kijken, maar dan moeten we met scrumlijsten oid gaan werken. Dan zou ik me kunnen verdiepen in wat er staat en issues kunnen helpen oplossen (issue uitzoeken, oplossing bedenken, testen en in een controleomgeving plaatsen).

Goed, het is nog veel gedachten en weinig concrete bijdrage maar wellicht helpt het. Zet me maar op de lijst :thumb:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
wellproc schreef:
Het zou geweldig helpen als bepaalde meldingen automatisch geplaatst zouden worden. Ik denk dan aan meldingen van betrouwbare melders.

Meeste meldingen worden sowieso al doorgezet naar de App. Zgn meer info gewenst. Maar goed die worden nog wel gechecked op onzin en dubbele meldingen. Deleten is groot deel van werkzaamheden tegenwoordig 8)
wellproc schreef:
ben wel bereid en in staat om af en toe een paar uur in code te kijken

:thumb:

wellproc
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Deleten is groot deel van werkzaamheden tegenwoordig

Voor jouw bijdrage in het verwerken trouwens :applaus: :applaus: :applaus: :wink:

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Maarja, het aantal aanwezigen (die niet per se moeten verwerken) is wel krapjes op tijden. Zou dus fijn zijn als meer ingewerkten alsnog het scherm open houden en gewoon aanwezig zijn en dat ALS er iemand eens even niet is, er even iets opgepakt kan worden of een reactie met wat lokale inzichten.

Walker
Master
 Bericht 
Ik ga van baan veranderen, en zal per 1-9 meer op kantoor zijn dan on the road. Geen idee of er ruimte is om een scherm open te houden... Kan over 2-3 weken hier meer over zeggen.

RRL
Master
 Bericht 
Ik lees dit topic nu door en voel me aangesproken. Ooit ingewerkt en daarna de link en inloggegevens kwijtgeraakt. Kan ik die per PM weer ontvangen?
Begin binnenkort met een nieuwe baan waardoor ik zeer waarschijnlijk weinig tijd heb, maar kan me in elk geval voornemen om weer wat vaker met een schuin ook mee te kijken.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Liefst even per mail ;-) Gaat ook niet per se om kantoortijd, maar om 's avonds/weekend. Ik heb dan bijvoorbeeld gewoon de laptop open op tafel. Vandaag met kit weghalen bezig geweest, even naar m'n ouders, supermarkt en af toe werp ik dan even een blik. Meldingen die bijv via twitter komen, staan niet in de app, dus die dan even verwerkt. Ben meer bezig geweest met doorgronden FlitsNav voor Windows Mobile (wat ik nu eindelijk aan de praat heb op mijn eigen dev omgeving, in aanloop naar ook Android en hopelijk ook Ios)

Wat ook helpt: Er zijn tig community facebookpagina's waar ook wel eens snelheidscontroles gedeeld worden. Als iemand dat voor zijn regio bijhoudt en dat via de meldknop doormeldt, dan kunnen wij daar ook wat mee doen, want en verwerken en facebookpagina's in de gaten houden wordt teveel

Bedoel, er zijn meerdere manieren waarop men kan helpen

wellproc
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Ik heb dan bijvoorbeeld gewoon de laptop open op tafel.

Ik dacht: ff proberen. Maar nu kan ik de website niet meer vinden. Loginpagina ook niet. Alles is error 403 of 404...
Is er iets gewijzigd? Graag ff een pb hoe ik weer kan inloggen O:)

hoevenpe
Master
 Bericht 

"Liefst even per mail ;-) Gaat ook niet per se om kantoortijd, maar om 's avonds/weekend."

Hoe lang vooraf moet je weten dat je beschikbaar bent?
Ik werk in de avond best vaak achter mijn laptop thuis, het is vooral dat ik het niet weken van tevoren weet...

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
@hoevenpe we hebben geen schema wanneer wie er is is gewoon kan je verwerken dan staan het verwerkscherm open bij je. Kan dat niet dan niet. Hoe meer er mee kunnen kijken hoe beter.

hoevenpe
Master
 Bericht 

Op zich kan ik dan wel helpen hoor, het is vooral dat ik me vooraf moeilijk kan committeren zeker als de kids ook nog op bed moeten. Overdag als ik thuis werk heb ik ook wel mogelijkheden, maar dat is echt heel verschillend.

Vertel maar wat ik moet doen in een PB anders, kijk ik er vanavond naar... (f)

utah62
Pro
 Bericht 
A4 schreef:
Het is vloeken in de kerk hier, maar Flitsmeister is zo'n gek alternatief nog niet. Aantal valse meldingen is lang zo groot niet meer als jaren terug, Flitsmeister weet wél gewoon op welke rijbaan je rijdt en loopt niet continue meldingen te schreeuwen van wegen om je heen die er helemaal niet toe doen, zeer actief update beleid en app draait bug vrij, file waarschuwingen die in de praktijk redelijk nauwkeurig blijken, grote community en dus veel kans dat flitsers op je route snel gemeld worden.

En hoe is TomTom Flitsers?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
hoevenpe schreef:
Vertel maar wat ik moet doen in een PB anders, kijk ik er vanavond naar... (f)

Sorry voor late reactie :oops:
Ga dit ff met Martijn checken, vind wel dat eea via hem moet lopen :wink:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
utah62 schreef:
En hoe is TomTom Flitsers?

goede vraag, merk er als verwerker niks van :roll:

Masterdam
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Bedoel, er zijn meerdere manieren waarop men kan helpen

Ik weet niet of zo'n meldingenscherm ook mobiel geraadpleegd kan worden, maar dat zou waarschijnlijk nogal schelen. Als je net zo met je mobiel vergroeid bent als ik, ben je er altijd rap bij.

hoevenpe
Master
 Bericht 

In hoeverre is er nog hulp nodig?
Het blijft erg stil... (f)

RRL
Master
 Bericht 
Denk dat het best welkom is. Ik had mij weer gemeld, vooral voor de avond en het weekend. Sinds kort nieuwe baan en veel privé activiteiten waardoor ik mijn privé laptop vaak laat voor wat het is.

Bij deze dus ook even excuses naar het team.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Kreeg daarstraks de update naar Android 7 (Nougat) aangeboden en heb die geïnstalleerd. Flitsnav start zonder foutmeldingen en download de lijst flitsers, dus voorlopig lijkt het er goed uit te zien. Dadelijk kan ik 'm in de auto uitproberen.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Lijkt idd gewoon te werken, afgezien van de bekende geluidsproblemen wanneer Bluetooth actief is. In de instellingen het geluid van Automatisch naar Speaker omzetten lost dat op.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Masterdam schreef:
Ik weet niet of zo'n meldingenscherm ook mobiel geraadpleegd kan worden, maar dat zou waarschijnlijk nogal schelen. Als je net zo met je mobiel vergroeid bent als ik, ben je er altijd rap bij.
Ik verwerk op laptop, I-Pad en I-Phone. Dus werkt. :D

MollyTazztazz
Eendagsvlieg
 Bericht 
Goedemorgen,

Ten eerste mijn dank voor al het werk wat gedaan word!

Sinds ik mijn samsung S7 een update heb gegeven word de flitsers niet meer ververst. Ik moet dit handmatig doen, en meestal is een herstart van mijn samsung nodig.
De app is al opnieuw geinstalleerd.

Zijn er mensen bekend met dit probleem?

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
MollyTazztazz schreef:
Sinds ik mijn samsung S7 een update heb gegeven word de flitsers niet meer ververst.

Kan dat met de data en stroombesparings functionaliteit van Android 7 te maken hebben? Je zou kunnen proberen Flitsnav op deuitzonderingen lijst te zetten.

MollyTazztazz
Eendagsvlieg
 Bericht 
Dat was ook mijn eerste gedachten. Helaas niks kunnen vinden. Handmatig refreshen lukt nu wel maar is natuurlijk niet handig.

Mocht er iemand nog ideeën hebben, mijn dank is groot!

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Ook hier geen enkel idee

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Mijn automatisch opstarten gaat al een poosje niet lekker (oftewel start niet automatisch op als mijn telefoon contact maakt met BT) Vreemde is dat het afsluiten wel altijd goed gaat. Meer die dat probleem hebben?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Vanavond wilde ik een attentie melding doorgeven ivm ongeval op de A7 alleen ik kon op het laatst geen aanvullende tekst invoeren zoals je dat bij een melding wel kunt doen (normaal klik je op dat veld en krijg je je toetsenbord, alleen nu dus niet).

MollyTazztazz
Eendagsvlieg
 Bericht 
Helaas nog steeds niet werkende gekregen. Zelf na een factory reset niet. Zojuist dan mijn eerste boete mogen ontvangen!
Echt verder niemand die hier last van heeft?

Jammer dat flitsmeister zo weinig fliters weergeeft, die lijkt het nog wel te doen. De TomTom variant ziet er mooi uit maar werkt ook niet prettig.

Misschien eens een oudere versie proberen te installeren.

Freddy
Master
 Bericht 
Op snelwegen en n wegen is de dekking van flistsmeister meer dan prima. Alleen de overige wegen / bebouwde kom heeft FN het voordeel.

utah62
Pro
 Bericht 
Freddy schreef:
Op snelwegen en n wegen is de dekking van flistsmeister meer dan prima. Alleen de overige wegen / bebouwde kom heeft FN het voordeel.

En de winnaar is dan..?

CRXed
Master
 Bericht 
MollyTazztazz schreef:
Helaas nog steeds niet werkende gekregen. Zelf na een factory reset niet. Zojuist dan mijn eerste boete mogen ontvangen!
Echt verder niemand die hier last van heeft?

Nope, doet het prima.
Heb je geen adblockers ofzo die verbindingen blokkeren?

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
CRXed schreef:
Heb je geen adblockers ofzo die verbindingen blokkeren?

Adblocker zal weinig uithalen, ik ken er geen die FN blokkeert. Firewall zou nog kunnen. En ik weet wel dat FN het bij mij niet deed toen ik de standaard Xprivacy instelling permission.identification op deny had staan, FN is zo ongeveer het enige programma waar ik dat op allow moest zetten (plus een tooltje om de gegevens van het toestel uit te lezen, maar dat is logisch).

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
En ik weet wel dat FN het bij mij niet deed toen ik de standaard Xprivacy instelling permission.identification op deny had staan, FN is zo ongeveer het enige programma waar ik dat op allow moest zetten (plus een tooltje om de gegevens van het toestel uit te lezen, maar dat is logisch).

Volgens mij is dat het handvat om je een ban te kunnen geven bij teveel onjuiste meldingen en andere flauwekul. ;-)

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Klopt

TommyGun
Master
 Bericht 
MollyTazztazz schreef:
Goedemorgen,

Ten eerste mijn dank voor al het werk wat gedaan word!

Sinds ik mijn samsung S7 een update heb gegeven word de flitsers niet meer ververst. Ik moet dit handmatig doen, en meestal is een herstart van mijn samsung nodig.
De app is al opnieuw geinstalleerd.

Zijn er mensen bekend met dit probleem?

Nope, eveneens S7 (Edge)

Vroeg op
Master
 Bericht 
Afbeelding dat zijn nog eens veel flitsers zeg. Zit er iemand in België te trollen of zo?

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Ik kan sinds gisteravond geen data meer ophalen op meerdere toestellen. Server error?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Is inmiddels weer opgelost

ikkeke
Master
 Bericht 
Ik krijg op de trajectcontrole A20 Gouda -> HvH nu correct alledrie de secties te zien in de berekende gemiddeldes, maar bij einde traject (Giessenbrug) krijg ik te zien dat de zone nog 30 kilometer doorloopt.
Weet niet of dit aan FlitsNav android ligt of aan de data van flitsservice, daarom post ik het in allebei...

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Het viel me vandaag op: als ik een melding in FN wil corrigeren: dus ik druk op de correctie knop, dan kan ik kiezen wat ik wil corrigeren: soort controle, rijrichting en ook anders: namelijk tekst veld. Maar de cursor staat dan wel in het tekstveld, maar ik heb geen toetsenbord zichtbaar om een correctie tekst in te voeren?

Ligt dat nou aan mij?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Als je device gelockt is, heb je dat

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
En wat houdt "gelockt" in?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Dat je je pin of swipecode moet opgeven om je telefoon te unlocken. Dus, als je 'm uit je broek haalt, swipe je toch een code oid?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Klopt, maar had niet het idee dat dat het was? Dan komt het swipe scherm toch wel naar voren?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
 Pagina 60 van 60 [ 2995 berichten ]