» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Pagina 1 van 60  [ 2995 berichten ]
Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Hier gaan we verder

CRXed
Master
 Bericht 
slechtste TS ooit :colaatje:

Kanariespeed
FS-Tour de France kenner'14
 Bericht 
Nieuwe update ziet er puik uit!
Ik hoop alleen dat het misbruik, melden via de app, minimaal blijft. Hartstikke mooie functie.

laserq
Respect
 Bericht 
ook hier dan nog maar even :thumb: voor het goede en vele werk!

En wat staat er op de planning voor de nieuwe versie?

Scodie
Nieuwkomer
 Bericht 

Mooi werk!

Tijdens het testen zag ik wel eens een melding schuin geprint staan. Ik neem aan dat het hier om een nog niet goedgekeurde melding gaat maar waar ik mij over verbaasde is dat ik mijn eigen meldingen niet direct terugzag. Enig idee waarom?

Het bevestigen van de meldingen gaat makkelijk. Net nog een op de A200.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Zoals in de first use staat, meld je even in de Quick Chat (zie links in menu) en probeer het. Je moet wel binnen bepaalde afstand zitten van je gemelde plek (A, N weg met hectometer)

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
laserq schreef:

Bedrijfsgeheim ;-) Maar genoeg leuks in ieder geval.

Scodie
Nieuwkomer
 Bericht 

Wat ik zelf nog jammer vind is dat het tijdstip van de melding niet wordt geüpdate als deze later door iemand is bevestigd. Ik ben altijd geneigd om meldingen die er al uren staan minder serieus te nemen.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Op basis van onze ervaringen (15 jaar) gokken wij hoe lang een controle er staat. Neem dus elke controle serieus en ook met ruime marge. Wat wel zo is, is dat de afmeldingen die al komen uit Windows Mobile en IOS komen wel helpen. Je wil niet weten hoeveel mensen afmelden en dat we erna weer 4 bevestigingen krijgen

Scodie
Nieuwkomer
 Bericht 

Daar kan ik mij iets bij voorstellen maar aangezien het apparaat id wordt meegestuurd zou je daar iets mee kunnen doen. Je bouwt een soort van betrouwbaarheidsscore op.

Maar wat ik al zei. Persoonlijk zou ik het wel handig vinden als het tijdstip gelijk is aan de laatste melding. :wink:

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Misschien ooit, eerst maar eens kijken hoe dit ontwikkelt. Eerste ban inmiddels uitgedeeld. Iemand uit Baarn

CRXed
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Eerste ban inmiddels uitgedeeld. Iemand uit Baarn

Krijgt diegene ook een melding?

hoevenpe
Master
 Bericht 

Misschien een idee om zowel het tijdstip van de eerste melding als van de laatste bevestiging te tonen?

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Hé een nieuw topic.. :lol:
laserq schreef:

Dus.. Eerst maar eens kijken hoe dit bevalt.. (maar er zitten nog genoeg dingen in de pen.. (f) )
CRXed schreef:
Krijgt diegene ook een melding?

Nee, dat is misschien nog iets om in de toekomst toe te voegen..

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Toch nog bugje ontdekt ;-)

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Martijn schreef:
Toch nog bugje ontdekt :wink:

Nee hoor, dat bugje zit bij jou.. (f)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Misschien ooit, eerst maar eens kijken hoe dit ontwikkelt. Eerste ban inmiddels uitgedeeld. Iemand uit Baarn

Mooi, zo wordt het alleen maar foolproof!

Ik ga de update even binnen halen, want rij volgens mij nog met de versie van drie maanden terug (geen automatische updates).

bornin7ty2
Nieuwkomer
 Bericht 

Weet niet of het al gemeld was maar TC Zeelandbrug richting Zierikzee breekt nog steeds op hetzelfde punt af. Andere richting nog steeds goed.

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
bornin7ty2 schreef:
Weet niet of het al gemeld was maar TC Zeelandbrug richting Zierikzee breekt nog steeds op hetzelfde punt af. Andere richting nog steeds goed.

Was nog niet gemeld, sinds de laatste aanpassingen aan de TC modus.

Waar haakt hij precies af? (maps linkje?)
Welke blikveld heb je ingesteld?

gr.dwali
(sorry als je de vragen al eens eerder beantwoord hebt..)

ZeroNRG
Weet de weg
 Bericht 
Even een korte vraag tussendoor, bestaat er een mogelijkheid om vanuit de App ook de Flitsservice username mee te geven? (volgens mij kan dit namelijk wel bij de Windows Phone variant)

Op die manier zou je ook "betrouwbaarheid" van nieuwe meldingen kunnen berekenen. Als iemand de moeite neemt om deel te nemen aan Flitsservice en een goede "melding reputatie" heeft kan de waarde van een melding verhogen. Ook bij het eventueel controleren van meldingen.

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
Bij iOS kun je koppelen aan Twitter, dat vind ik ook een fijne manier van controle. Dan kunnen de verwerkers ook direct via Twitter reageren :thumb:

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
ZeroNRG schreef:
Even een korte vraag tussendoor, bestaat er een mogelijkheid om vanuit de App ook de Flitsservice username mee te geven? (volgens mij kan dit namelijk wel bij de Windows Phone variant)

Op die manier zou je ook "betrouwbaarheid" van nieuwe meldingen kunnen berekenen. Als iemand de moeite neemt om deel te nemen aan Flitsservice en een goede "melding reputatie" heeft kan de waarde van een melding verhogen. Ook bij het eventueel controleren van meldingen.

Arno schreef:
Bij iOS kun je koppelen aan Twitter, dat vind ik ook een fijne manier van controle. Dan kunnen de verwerkers ook direct via Twitter reageren

Dit gaat allemaal nog komen.. (f)

getiem
Die hard
 Bericht 
He bah, de afsluitbevestiging heeft Ja/Nee knop omgedraaid gekregen... automatisch nu de verkeerde knop ingedrukt.... :roll:

Verder mooie update, en functie voor melden vanochtend al gebruikt. :thumb: :D Is vanuit auto nog wel een heel geklik trouwens.
Request: kan knop voor melden via telefoon/voicemail nog weer terugkomen? Die is handig op drukke punten. Handsfree praten en sturen/hobbelweg gaat wel, maar touchscreen en sturen/hobbelweg gaat niet. Iets met veiligheid enzo.

Verder merkte ik dat de automatisch scherm aanzetten niet meer Flitsnav op de voorgrond zet.
Eerder: in buurt controle kreeg je een toaster (doorzichtige melding) + dat flitsnav op voorgrond kwam.
Nu: alleen toaster, verder bleef hij op lockscreen staan.

Zeer goed bezig :thumb:

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
getiem schreef:
He bah, de afsluitbevestiging heeft Ja/Nee knop omgedraaid gekregen... automatisch nu de verkeerde knop ingedrukt....

Ja, even wennen.. Vanaf android 3.0 zijn de knoppen "standaard" gewisseld van plek..
getiem schreef:
Verder mooie update, en functie voor melden vanochtend al gebruikt. Is vanuit auto nog wel een heel geklik trouwens.
Request: kan knop voor melden via telefoon/voicemail nog weer terugkomen? Die is handig op drukke punten. Handsfree praten en sturen/hobbelweg gaat wel, maar touchscreen en sturen/hobbelweg gaat niet. Iets met veiligheid enzo.

Het verwerken van voicemails is enorm veel meer werk voor de verwerkers en een reden waarom het soms wat langer duurt. Je kunt natuurlijk het FS nummer in je telefoonboek zetten, maar de belknop komt niet meer in de app.
getiem schreef:
Verder merkte ik dat de automatisch scherm aanzetten niet meer Flitsnav op de voorgrond zet.
Eerder: in buurt controle kreeg je een toaster (doorzichtige melding) + dat flitsnav op voorgrond kwam.
Nu: alleen toaster, verder bleef hij op lockscreen staan.

Ik denk dat je FN in beeld voor het bewuste controletype niet aan hebt staan?
getiem schreef:
Zeer goed bezig

dank (f)

Kenji
Master
 Bericht 
Gisteren speciaal mijn telefoon geupdate naar Android 4.1 om de nieuwe look te zien, zie ik geen verschil met de oude.... Wasdatdan? :nah:

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Kenji schreef:
Gisteren speciaal mijn telefoon geupdate naar Android 4.1 om de nieuwe look te zien, zie ik geen verschil met de oude.... Wasdatdan?

Holo theme heeft net andere knop-uiterlijk, blauwe sliders e.d. ipv gele, blauwe vinkjes in checkboxen e.d.

In de nieuwe versie zijn sommige dingen zijn ook "holo-achtig" voor oudere android versie's, maar niet alles..

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
De "look" is ook niet anders, alleen meldknopje ;-)

bornin7ty2
Nieuwkomer
 Bericht 

Bij het ingaan vd laatste bocht(naar links) kan er vanavond wel ongeveer coördinaten bij zoeken op maps als je wil. Blikveld dynamisch.

CRXed
Master
 Bericht 
Blikveld dynamisch is het probleem.
Die optie zorgt voor meer problemen dan voordelen.

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
bornin7ty2 schreef:
Bij het ingaan vd laatste bocht(naar links) kan er vanavond wel ongeveer coördinaten bij zoeken op maps als je wil. Blikveld dynamisch.

Ik pas dadelijk de geodriehoek er weer bij.. Op het eerste gezicht lijk het eindpunt binnen de geforceerde 150gr te blijven vallen. (positie is duidelijk, hoef je niet verder te specificeren)
CRXed schreef:
Blikveld dynamisch is het probleem.
Die optie zorgt voor meer problemen dan voordelen.

Dynamisch blikveld kan voor problemen zorgen in het aanrijden, eenmaal in de TC mode is een ander verhaal.

CRXed
Master
 Bericht 
Oke, ik zal mijn haat jegens dynamisch blikveld in toom houden O:)

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
CRXed schreef:
Oke, ik zal mijn haat jegens dynamisch blikveld in toom houden

:lol: Ik ben er ook niet verzot op, maar vind het niet echt tof om alle "proefballonen" van Orthello domweg te verwijderen. Voor vaste palen kan ik me de meerwaarde er wel van inzien.

Even voor de dubbelcheck:
@bornin7ty2: Zou je hetzelfde traject eens kunnen rijden met blikveld ingesteld op 180gr, of helemaal uit?

bornin7ty2
Nieuwkomer
 Bericht 

Zal ik doen als ik weer die kant op gestuurd wordt (taxi). Ik woon in goes dus kans is vrij groot 8-)

Lysozyme
Nieuwkomer
 Bericht 
getiem schreef:
Verder mooie update, en functie voor melden vanochtend al gebruikt. :thumb: :D Is vanuit auto nog wel een heel geklik trouwens.
... maar touchscreen en sturen/hobbelweg gaat niet. Iets met veiligheid enzo.

Mee eens. Persoonlijk vindt ik dat ook wel hinderlijk. Zouden de knoppen niet schermvullend gemaakt kunnen worden? De overige informatie is op dat moment toch niet van belang en grote knoppen maakt het mikken wat makkelijker. Heb namelijk tot op heden elke melding bijna 3 keer moeten herhalen met invoeren voordat het goed was (waren er met de nieuwe versie ook nog maar 4). En dat is tijdens het rijden niet echt bevorderlijk.

Verder nog een mind fart; ondersteuning voor spraak? Dat de melding uitgesproken kan worden door de standaard Google robot stem? Dan hoef je niet op het scherm te kijken maar kan je gewoon luisteren als je een controle nadert. Kan namelijk handig zijn met motor?

hoevenpe
Master
 Bericht 

Overige informatie is juist van belang aangezien de knoppen vanaf 500m voor de melding getoond worden.

Op zich is ja of nee best makkelijk te kiezen (behalve dan dat de app bij mij na het klikken van 'ja' zo snel naar de achtergrond ging dat ik niet zag of mijn melding gelukt was).

Het enige wat ik een heel gedoe vind is het corrigeeen van een melding: eigenlijk zou ja daar alleen maar een + en - knop willen hebbwn om de melding iets naar vorgen of anderen te verplaatsen. Maar ik heb dit al zolang niet meer gedaan dat het al best zo geïmplementeerd kan zijn... :-)

Toolman30
Master
 Bericht 
Lysozyme schreef:
Zouden de knoppen niet schermvullend gemaakt kunnen worden?

Klinkt als een goed alternatief, misschien minder mooi maar wel makkelijk handelen in een (rijdende) auto.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
hoevenpe schreef:
eigenlijk zou ja daar alleen maar een + en - knop willen hebbwn om de melding iets naar vorgen of anderen te verplaatsen.

Eigenlijk zou je eens een dagje mee moeten draaien met de meldingenverwerkers ;-) Dat werkt niet zo. Tekst is voor ons heel belangrijk om een positie te bepalen. Zelfs met N wegen hebben mensen de grootste moeite om een melding te doen. Bijvoorbeel vandaag, Rotterdam Tjalklaan. komt als tekst mee "onder trein viaduct". Op basis daarvan weet ik 'm dus te plaatsen. Rotterdam, Stadionweg, ik plaats 'm ergens want geen verdere info bekend. Komt correctie: thv rotonde bij fietsbrug. Kijk, dan weet ik 'm goed te plaatsen. Er komt een twitter binnen @flitsserviceGE flitser op de heemraadlaan. Leuk, welke stad, thv waar ongeveer?

We proberen al zo veel mogelijk voor te breiden, zodat melders alleen maar klik, klik, klik moeten doen, maar doe ons de lol en neem even de tijd om ons goede duidelijke info te geven. Wij nemen toch ook de tijd voor jullie?

Lysozyme schreef:
Verder nog een mind fart; ondersteuning voor spraak? Dat de melding uitgesproken kan worden door de standaard Google robot stem? Dan hoef je niet op het scherm te kijken maar kan je gewoon luisteren als je een controle nadert. Kan namelijk handig zijn met motor?

Volgens mij is een piepend geluid wel genoeg om alert te zijn.... ;-) Zo kunnen we nog wel een duizend en 1 feature dingetje verzinnen ;-) Eerst de basis maar eens goed hebben

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Lysozyme schreef:
getiem schreef:
Verder mooie update, en functie voor melden vanochtend al gebruikt. Is vanuit auto nog wel een heel geklik trouwens.
... maar touchscreen en sturen/hobbelweg gaat niet. Iets met veiligheid enzo.

Mee eens. Persoonlijk vindt ik dat ook wel hinderlijk. Zouden de knoppen niet schermvullend gemaakt kunnen worden? De overige informatie is op dat moment toch niet van belang en grote knoppen maakt het mikken wat makkelijker. Heb namelijk tot op heden elke melding bijna 3 keer moeten herhalen met invoeren voordat het goed was (waren er met de nieuwe versie ook nog maar 4). En dat is tijdens het rijden niet echt bevorderlijk.

Ik ga nog kijken of ik de knoppen groter kan maken, maar dat is minder "makkelijk" dan het lijkt. Bij het ontwikkelen voor android heb je te maken met vele (echt vele!) schermformaten en resolutie's. Op mijn One X kan ik makkelijk meer info kwijt, maar dan mag de rest lekker scrollen..
Momenteel zijn de "annuleer", "terug" en "meld" knoppen "default" android knoppen. Die wil ik idd nog vergroten en een duidelijk achtergrond kleurtje geven, maar dat is wederom een boel werk (f)

Tip van de dag: Dubbeltap op het goede moment, vindt een P en maak de melding daar af.. (de coördinaten, snelheid en rijrichting van het dubbetap moment worden meegezonden)
Lysozyme schreef:

Leuk voor later, maar er staan echt heel veel dingen op de lijst die echt hogere prio hebben..
hoevenpe schreef:
Overige informatie is juist van belang aangezien de knoppen vanaf 500m voor de melding getoond worden.

Op zich is ja of nee best makkelijk te kiezen (behalve dan dat de app bij mij na het klikken van 'ja' zo snel naar de achtergrond ging dat ik niet zag of mijn melding gelukt was).

Ik denk dat het om het melden gaat, niet het bevestigen/afmelden...

Gaat de "bedankt voor het melden" dialoog ook naar achteren dan? (dat heb ik nog niet getest..)
hoevenpe schreef:
Het enige wat ik een heel gedoe vind is het corrigeeen van een melding: eigenlijk zou ja daar alleen maar een + en - knop willen hebbwn om de melding iets naar vorgen of anderen te verplaatsen. Maar ik heb dit al zolang niet meer gedaan dat het al best zo geïmplementeerd kan zijn...

Bij corrigeren van HMP wil ik wel een +/- knop toevoegen.. Maar ook dat komt later.. (f)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Is het bij iedereen bekend dat je een melding kan doen dmv dubbeltap op het scherm ipv het kleinere meldtoetsje?

Freddy
Master
 Bericht 
Volgens mij is het al heel vaak gezegd hier, staat het in de first use, en toch "wist" ik het ook niet. Ik dacht dat ik dan alleen maar extra info te zien krijg :P

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Er zit ook een knopje Melden onderaan

Kenji
Master
 Bericht 
Geluiden aangepast, maar hij blijft het standaard geluid afspelen bij een melding.....
Nu denk ik steeds dat ik een whatsapp berichtje krijg als ik een TC in/uitrij....

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Kenji schreef:
Geluiden aangepast, maar hij blijft het standaard geluid afspelen bij een melding.....
Nu denk ik steeds dat ik een whatsapp berichtje krijg als ik een TC in/uitrij....

Hmm, en in het menu geeft hij wel andere geluiden aan?

Kenji
Master
 Bericht 
Ja, dat wel... zelfs onderweg nog even gewijzigd, en bij de eerstvolgende TC weer het standaard knock knock geluid...

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Kenji schreef:
Ja, dat wel... zelfs onderweg nog even gewijzigd, en bij de eerstvolgende TC weer het standaard knock knock geluid...

Ga ik testen, demo loopt.. vast werkt hier in ieder geval wel..

Kenji
Master
 Bericht 
Geen idee, vast heb ik uit staan, dus dat weet ik niet.

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Kenji schreef:

Lijkt hier gewoon te werken, portaalgeluid heb ik nog niet kunnen "vangen" met de demo.. (FN moet dan in tc mode zijn, dat is bijna onmogelijk met de demo)

Ik rij morgen wel even door een test TC met gewijzigde geluiden..

Heb je custom geluiden geinstalleerd? Staan ze intern of op sd? Ik heb daar eigenlijk niks aan gewijzigd afgelopen half jaar..

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Kenji schreef:
Gisteren speciaal mijn telefoon geupdate naar Android 4.1

Custom ROM?

Kenji
Master
 Bericht 
Nee, gewoon standaard update van Samsung gebruikt, niks custom. Ook de geluiden zijn de standaard geluiden.

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Kenji schreef:
Nee, gewoon standaard update van Samsung gebruikt, niks custom. Ook de geluiden zijn de standaard geluiden.

Ok, kom ik op terug..

Je had FN neem ik aan al meerdere keren gebruikt? Toestel reset zou misschien kunnen helpen, misschien is de mediascanner de weg kwijt. Andere optie is FN verwijderen en opnieuw installeren, maar dan moet je wel je settings opnieuw instellen.

Heb je root toegang?

Pagina 1 van 60 [ 2995 berichten ]