» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Postingstijd interval gedetecteerd van 34 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 4 van 5  [ 222 berichten ]
Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Verder weet flitsnav niet op welke weg je rijdt, kent alleen gps positie en gps positie van de palen.
Nou, LoverD, ben ik niet helemaal met je eens, als ik op een weg een flitser meld, weet FN echt op welke weg ik rij. Hij weet nog net niet de hmp waar ik rij.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
weet FN echt op welke weg ik rij.

Klopt, hmp weet fn ook wel op dat punt (f) Maar FN heeft geen idee hoe de weg verder loopt (zitten geen kaarten in). Dus filteren op weg gaat niet. Vandaar dat met afstand en kijkhoek wordt gewerkt (f)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
zitten geen kaarten in

Moeten we daaraan werken :lol: :lol:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Moeten we daaraan werken :lol: :lol:

Zou mooi zijn maar dat heeft waze al :thumb:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Zou mooi zijn maar dat heeft waze al :thumb:

Mergen O:)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Mwah heb dagje met waze gereden toen IOS 10 beta meldingen FN blokkeerde.
Vond melding "flitser verderop" in waze niet erg informatief (f)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Vond melding "flitser verderop" in waze niet erg informatief (f)

Mijn idee. Maar het goeie van twee werelden combineren is toch niks mis mee?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Denk niet dat waze zich aan ons gaat aanpassen. Zijn ze veel te groot voor (f)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
.... als we dan toch denken over samenwerken.... TT?

Edit: baal er wel van dat mijn subscription voor flitsers daar nu verlopen is. Beetje onzin om te betalen voor info die ik zelf mede invoer 8)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Beetje onzin om te betalen voor info die ik zelf mede invoer 8)
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

LoverD schreef:
.... als we dan toch denken over samenwerken.... TT?
Goeie. Doen. Vind samenwerken met Blitzer.de ook wel wat.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Martijn heeft goede contacten bij TT. Zie momenteel weinig terug van samenwerking, laatste poging kwam ik er achter dat mijn flitser abbo verlopen was....

Blitzer.de lijkt me ook wel wat. Geen idee hoe contacten daarmee zijn

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Blitzer.de lijkt me ook wel wat. Geen idee hoe contacten daarmee zijn
Ik kan eens proberen, mijn Duits is aardig

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Zou ik ff aan Martijn overlaten. Mooie App maar geen idee van achtergrond van die club

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Mooie App maar geen idee van achtergrond van die club
Beetje zelfde als Flitsservice

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Hmmm wel betaalde App daar.. vandaar twijfel over intenties...
Maar overleg ff met Martijn (f)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Hmmm wel betaalde App daar.. vandaar twijfel over intenties...
Zijn twee versies, ik heb gratis app. Maar dan heb je af en toe reclame

LoverD schreef:
Maar overleg ff met Martijn (f)
Ga ik doen, woon bijna naast hem. Als ik hard schreeuw..........

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Heb m ook :-D
Heb jij m via .de account? Is al tijdje niet meer in store...

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Heb jij m via .de account? Is al tijdje niet meer in store...
Via de appstore

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Nl store?

deze?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Nl store?

:nono: DE

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Nooit fan van meerdere accounts :wink:
Ooit wel gedaan.
Jammer dat apple niet inziet dat eu net zoiets is als usa :nah:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Jammer dat apple niet inziet dat eu net zoiets is als usa :nah:
Enige gebied wat EU als één ziet is de EU zelf.

Bigbro
Respect
 Bericht 

je kunt wel iets vinden Jack Ryan maar dan hoeft dat nog niet zo te zijn. Ik ben blij met de EU. Punt waarom mensen ontevreden zijn zou best eens kunnen liggen in de perceptie. Vraag je eens af wat er zou gebeuren als we weer allemaal grensjes gaan trekken. Ik verwacht een hele grote ellende met problemen die je nu nog niet eens kunt beseffen.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Gaat niet om EU maar om apple (f)
Europeanen gaan vaak grens over, amerikanen bijna nooit.
Amerikanen sprken vnl engels of spaans
Eu burgers vaak meerdere talen.
Lijkt niet tot apple door te dringen...

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Bigbro schreef:
je kunt wel iets vinden Jack Ryan maar dan hoeft dat nog niet zo te zijn. Ik ben blij met de EU. Punt waarom mensen ontevreden zijn zou best eens kunnen liggen in de perceptie. Vraag je eens af wat er zou gebeuren als we weer allemaal grensjes gaan trekken. Ik verwacht een hele grote ellende met problemen die je nu nog niet eens kunt beseffen.
Joh, ga eens ff een cursus begrijpend lezen volgen. We hebben het over dat Apple eu niet als 1 gebied ziet. Ik meld daarop dat dat voor alle landen buiten EU zo is. Daarmee zeg ik niet dat ik voor of tegen ben, ik geef alleen aan dat landen buiten de EU helemaal niet snappen hoe het in de EU in z'n werk gaat. En ik heb ervaring met hoe andere landen (Japan, Korea, China etc.) naar ons kijken. Ik werk nl voor een Japans bedrijf. En daar snappen ze er helemaal niks van. Neem alleen maar een gebruikershandleiding. "waarom moet een handleiding in 24 talen? EU is toch één? Dat is wat ik weergaf. Maar het gaat nu offtopic.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
offtopic
idd
:jaja:

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
M'n vriendin heeft een iPhone en heeft FN eens geprobeerd naast FM. Wat opviel was dat ze steeds meldingen kreeg dat FN automatisch aanging als ze zich met een bepaalde snelheid bewoog, bijvoorbeeld als passagier. Ik kan in de iOS versie niks vinden om dat uit te zetten, alleen iets met BT verbindingen (maar BT staat uit). Is dat uit te zetten in iOS?

jeroen_aap
Respect
 Bericht 

Heb ik ook, sinds FlitsNav altijd de locatie gebruikt. Vroeger was dat alleen bij gebruik van de app.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Vreet dat geen stroom, altijd de positie opvragen?

jeroen_aap
Respect
 Bericht 

Geen idee, telefoon hangt vaak aan de lader vanwege vele gebruik

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Ik kan in de iOS versie niks vinden om dat uit te zetten
Je kunt het "Automatisch uitschakelen" op nooit zetten. Of je dan elke keer de app uit en weer in moet schakelen weet ik niet. Zit in blokje "Algemeen".

Darth_Android schreef:
Vreet dat geen stroom, altijd de positie opvragen?
Mijn ervaring daarmee is goed, alleen als ik in het gevarengebied kom (15% acculading) dan sluit ik de app bewust af.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Darth_Android schreef:
FN automatisch aanging als ze zich met een bepaalde snelheid bewoog

Moet ik eens gaan proberen, rij bijna altijd zelf en zet FN dan altijd aan. Maar u je het zegt... zou kunnen verklaren waarom ik ineens alarm kreeg van melding op de A1 terwijl ik met collega mee reed

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
zou kunnen verklaren waarom ik ineens alarm kreeg van melding op de A1 terwijl ik met collega mee reed
:schudnee: :schudnee: :schudnee: Dat is de verklaring. Ik heb als ik in vliegtuig vliegmodus niet aanzet ook altijd die melding. Maar hij kijkt naar een "verplaatsing", niet naar snelheid.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Afgelopen week prive van WP naar iOS overgegaan.
Uiteraard ook direct Flitsnav (3.0.2) geinstalleerd.

Dit gebeurd er als ik icm een actieve podcast via BT op de Ford/Sony audioinstallatie stream en bijv een trajectcontrole nader:
- het geluid van de podcast dimt
- op de audioinstallatie (autoradio) is zichtbaar dat een telefoongesprek wordt opgezet
- het waarschuwingsgeluid voor een controle klinkt
- het telefoongesprek gaat door, podcast klinkt extreem zacht en het telefoongesprek kan niet gestopt worden

Kortom: superirritant. :(

Geindentificeerde work-arounds:
- Flitsnav app deactiveren en weer activeren (tot de volgende waarschuwing)

Ik ga 'm vanmiddag met de optie 'bluetooth gebruiken' op stand 'uit' gebruiken. Ben benieuwd of dat het ongewenste effect hierboven opheft.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Bekend probleem idd.
Als je veel streamt beter BT uit :jaja:

Gelukkig is er weer een ontwikkelaar actief :-P

Superkoerier!
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Als je veel streamt beter BT uit :jaja:

Allereerst fijn dat het al bekend is en mogelijk ook binnenkort aandacht gaat krijgen.

Vwb streamen:
Streamen tussen iOS device en audioinstallatie: ja, een podcast + de Flitsnav alerts
Streamen vanaf 4G naar iOS device: beperkt tot Flitsnav meldingen updates, podcast thuis via Wifi gedownload

Zal vanavond nog even updaten wat de ervaringen zijn met de optie 'bluetooth gebruiken' op stand 'uit'

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Het uitzetten van de optie 'bluetooth gebruiken' is geen work-around, want dan wordt de actieve podcast ook niet naar de auto-audioinstallatie gestreamed.

Maar zoals LoverD al zei: het staat op de backlog.

Nu dus weer even met de WP op Flitsnav. En Waze + de podcasts vanaf de iPhone.
Ben vwb die laatste wel benieuwd of dan niet hetzelfde probleem optreedt (een Waze waarschuwing die de podcast verstoord), maar dat zien we morgenochtend wel.

Dizza
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb sinds afgelopen lopen dagen vage probleem met flitsnav 3.0.2. Iedere keer als ik een trajectcontrole betreed geeft het een onjuiste snelheid aan. Vandaag nog met 80 km op de teller de trajectcontrole betreden maar flitsnav gaf 120 aan. Wel herstelt het zich na paar seconden. Iemand toevallig bekend ermee?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Onnauwkeurigheid in gps zelf?

Dizza
Nieuwkomer
 Bericht 

LoverD schreef:
Onnauwkeurigheid

Ja. Kan dus aan mijn toestel liggen?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Of aan gps zelf, fn is recent niet veranderd.

Rij zelf ook met ios en is me nog niet opgevallen

Bladluis
Nieuwkomer
 Bericht 

Even inhaken op het Bluetooth Audio Issue:

De "workaround" die ik gebruik is; Flitsnav aanzetten en op de voorgrond Flitsmeister aan. Op deze manier krijg je niet de irritante onderbreking van je muziek als er een melding komt. Het werkt dan gewoon normaal, inclusief de persoonlijk ingestelde waarschuwingsgeluiden. Het enige nadeel is dan natuurlijk wel dat je niet direct kan zien of er een flitser in de buurt is, nog dat je de lijst kan zien. Al neem ik dit wel op de koop toe. Het Bluetooth probleem is vele malen irritanter.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Bladluis schreef:
De "workaround" die ik gebruik is; Flitsnav aanzetten en op de voorgrond Flitsmeister aan.
Heb je wel de nieuwste versie? BT probleem is al enige tijd opgelost. Ik rij gewoon met de BT sound optie uit. En ik hoor hem prima.

Bigbro
Respect
 Bericht 

Grappig. Ik zit momenteel in Suriname. De dichtsbijzijnde flitser is7.863 km :D

Bladluis
Nieuwkomer
 Bericht 

Jack.Ryan schreef:
Heb

Nieuwste versie als in BETA via sideloaden? Neen.

Als de nieuwste versie degene is die in de app store staat, dan ja.

Werkt het geluid via bluetooth dan nog wel als je die optie uitzet? De telefoonspeaker is namelijk een beetje moeilijk te horen op de motor. :p

Ik ben dus wel afhankelijk van bluetooth meldingen die mijn headset binnen komen.

Bladluis
Nieuwkomer
 Bericht 

Vandaag even getest. Ik denk dat hij dan inderdaad overschakelt op de interne speaker. Want bij de A12 trajectcontrole melding viel al het geluid weg. Zodra ik weer switchte naar Flitsmeister ging het geluid weer werken als normaal.

Probleem met de A2DP muziek bug bestaat dus nog steeds.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Bladluis schreef:
Probleem met de A2DP muziek bug bestaat dus nog steeds.

Klopt versie 3.02 bevat fix voor te laag volume van meldingen wanneer er geen BT wordt gebruikt.
Bij streaming audio gaat het idd nog fout na alarm.
Heb er zelf weinig problemen mee omdat ik meestal FM luister.

Wegvallen geluid bij streaming los ik meestal op via Siri "speel muziek" commando (f)

Bigbro
Respect
 Bericht 

Wil alleen maar weer eens kwijt hoe geweldig deze app is. De enige boete die ik de afgelopen 3 jaar nog heb gehad kwam uit Italie. Daarvoor was het aan de lopende band ellende. Deze app geeft zoveel rust en je krijgt je rijplezier weer terug. Thanks.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
:thumb:
Ben er persoonlijk ook erg blij mee, begrijp wel dat streaming audio zeker icm motorrijden een vervelende bug is.

Bladluis
Nieuwkomer
 Bericht 

Klopt. Mijn laatste (en enige en tevens forse snelheidsboete ooit) was 3 jaar geleden. Pretty sure dat ik dat bedrag niet had hoeven crowndfunden aan dat prachtige gebouw in Leeuwarden als ik FN aan had. Omdat ik wel geregeld meldingen van die (in)fameuze lange straat in Amsterdam erin zie staan.

Had hem toenertijd jammer genoeg net niet aan. :s

FN vind ik nog steeds de meest betrouwbare app, maar ivm met de bluetooth bug draai ik FM op de voorgrond (meer apps = altijd beter IMHO). Zolang ik FN op de achtergrond heb draaien heb ik GEEN last van de A2DP bug (tip voor anderen :) ). Het geluid komt dan dus gewoon via A2DP binnen en onderbreekt dan ook m'n muziek niet. Het werkt dan zoals het hoort te werken. :)

Verder vind ik de Always On GPS wel handig maar ook heel irritant. M'n iphone gaat zichtbaar langer mee als ik de GPS functie van FN uitzet. Een optie "bij gebruik van app" zal dus ook wel heel prettig zijn..

Geen kritiek, maar gewoon Feedback. :)

Pagina 4 van 5 [ 222 berichten ]