» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Pagina 1 van 5  [ 210 berichten ]
Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
We gaan hier verder....

Walker
Master
 Bericht 
Ik zie hem idd nu in de Appstore staan.

https://itunes.apple.com/nl/app/flitsna ... 84399?mt=8

Ton.
Master
 Bericht 
Ik zal even een goeie rating geven

Middle
Die hard
 Bericht 
Mooie app, maar het volume van de waarschuwing signalen is dusdanig laag dat het zelfs in een stille huiskamer amper te horen is. Hoe krijg je dat geluid hoger?

jeroen_aap
Respect
 Bericht 

Heb hem ook geïnstalleerd

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Geluid is mij ook opgevallen...

Bladluis
Nieuwkomer
 Bericht 

Hallo mensen!

Even geregistreerd om te zeggen dat ik flitsservice altijd top en betrouwbaar vind. Tevens het volgende:

Nu lees ik al een tijdje mee in het beta topic en heb ik de beta uitgeprobeerd tot en met versie 8. Helaas rijd ik wat dat betreft te weinig waarbij een anti flits oplossing nodig is, dus ik kon niet echt feedback geven.

Wel zat in de beta 8 nog de verschrikkelijk irritante Bluetooth audio bug. Ik gebruik A2DP / Bluetooth muziek streaming erg vaak en dat Flitsnav hier niet goed mee overweg kan is voor mij al een tijdje de reden dat Flitsmeister m'n hoofd app is geworden.

Is de Bluetooth bug met de 3.0 final eindelijk opgelost? Of word dit met hoge prio opgelost in de volgende release? Het lijkt me niet heel lastig om er voor te kiezen om alle audio van Flitsnav via het A2DP profiel te laten verlopen in plaats van het headset profiel?

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Ik merk op dat het geluid over de oorspeaker gaat ipv de onderaan de telefoon.

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
En ook de gps tracker laat alleen locaties zien van 1 minuut ipv elke 10 sec in de oude versie.

Middle
Die hard
 Bericht 
Nee, sorry, deze gaat exit. De waarschuwingen voor controles zijn in de auto niet te horen. Wat is het nut van deze app? Dat moet je als ontwikkelaar toch ook opvallen :huh:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Middle schreef:
De waarschuwingen voor controles zijn in de auto niet te horen.

Is mij met de beta versies niet opgevallen omdat ik BT gebruik en dan klinkt het wel goed.
Vandaag ook even zonder BT getest en als eerder opgemerkt, veel te laag geluidsniveau.
Hoop dat er nog even snel een fix voor komt.

Streaming issue zit nog in deze app, net even geprobeerd, maar ik weet dat daar ook niet op ontwikkeld is in deze versie waar voornaamste doel was om de iOS 9 snelheis issue te tackelen.

GPS tracker interval was me nog niet opgevallen maar denk dat ik daar wel mee kan leven...
Edit: net even gecheckt, ik heb nog elke seconde positie
Edit 2: zie nu dat in de App zelf per minuut is, eigenlijk wel prettig zo. Kml bestand bevat per seconde data.

Middle
Die hard
 Bericht 
Tja jammer. Heb geen BT, ik gebruik de telefoon unit in de auto (dual sim) en ingebouwde RTI, de Iphone werd gebruikt voor Flitsnav en e-mail. Hoop ook op een fix, het was een fijne app.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Lijkt me een kleine fix en volume zonder BT is best probleem. Verwacht/ hoop ook op snelle fix.
Voor de rest is deze versie echt verbetering. TC A10 echt niks meer op aan te merken. In V2 viel een stukje traject uit en kreeg je extra alarm bij zij instroom portalen. Dat is nu allemaal gefixt :-D :thumb:

Bigbro
Respect
 Bericht 

komt vast goed met dat geluid. Heb een klein rekje aan de luchtcirulatieuitgangen. Daar hangt de telefoon in met Flitsnav in beeld. Geluid is voor mij dus niet echt nodig maar kan me voorstellen dat anderen alleen met alarmsignaal werken.

Middle
Die hard
 Bericht 
Dat is toch absoluut niet de bedoeling tijdens het rijden; beeldweergave op een device die buiten het gezichtsveld op de weg geplaatst is observeren :fp:
Of heb je dat ding voor je neus op de voorruit geplakt?

Ik wil een signaal op het moment dat er iets voorvalt waar ik op geattendeerd wil worden. Visualisatie is dan verder alleen nodig voor bevestiging en specificatie. Afhankelijk van de verkeerssituatie kan ik dan zelf beslissen of ik kijk of niet.

Bigbro
Respect
 Bericht 

Ik snap dat je een geluidswaarschuwing wilt. Nee hij zit niet op mijn neus. Of je nou 1x naar de radio kijkt of naar het schermpje erboven(zeker niet op het raam) om te constateren dat je een groene indicatie hebt is geen probleem. Het leidt minder af dan constant je snelheid in de gaten te moeten houden op de kmteller.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ff samenvatten, geluid kan fix gebruiken (f)
Laten we het verder niet persoonlijk maken het gaat om de App hier 8)
Denk dat alle neuzen wel dezelfde kant op wijzen in deze :wink:

Bramdaman
Master
 Bericht 
Het lijkt erop alsof Flitsnav de locatievoorziening actief houdt, zelfs als de app is afgesloten.
Pas op het moment dat bij locatievoorziening Flitsnav wordt gewijzigd naar "Nooit" gaat hij uit.

Bladluis
Nieuwkomer
 Bericht 

Bramdaman schreef:
Het lijkt erop alsof Flitsnav de locatievoorziening actief houdt, zelfs als de app is afgesloten.
Pas op het moment dat bij locatievoorziening Flitsnav wordt gewijzigd naar "Nooit" gaat hij uit.

Klopt. Dat doet hij ook. Ik merk er een aardige hit van op mijn batterij. Hier moet nog de optie "Bij gebruik van app" bij. Dan werkt hij, zover ik weet ook in de achtergrond, goed.

Als ik feedback mag geven, dan graag een hoge prio geven aan de Bluetooth audio issues. Deze problemen zitten al in de app sinds <2012. Het lijkt mij dat dit relatief simpel te fixen is (gewoon al het geluid van Flitsnav via het A2DP kanaal laten verlopen). Voor mij is dit al een tijdje de reden dat Flitsmeister mijn hoofdapp geworden is en Flitsnav voor erbij. Periodiek zet ik hem even aan en uit om wijzigingen te bekijken.

Geluid is ook belangrijk voor als je zoals ik Flitsnav vaak gebruik op de motor (met bluetooth headset). Ik heb wel meerdere verschillende soorten houders voor mijn telefoon (tanktas, speciale hardcase met RAM voor op het stuur enz.) alleen lijdt het visueel best wel af en je kan de telefoon niet echt in je blikveld zetten. :)

Of Tomtom moet met jullie samen gaan werken om de mobiele flitsers ook op de kaart te zetten. Dan heb ik me telefoon niet meer nodig en kan ik betrouwbaar vertrouwen op de Rider 400. :)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Bramdaman schreef:

Op phone is lokatie altijd actief. op de iPad kon ik dit niet reproduceren
Bladluis schreef:
Of Tomtom moet met jullie samen gaan werken om de mobiele flitsers ook op de kaart te zetten.

Ehh doen ze toch al...

Ton.
Master
 Bericht 
Toch paar opmerken op de versie uit de app-store.

Gisteravond reed ik van Eindhoven naar Utrecht, 133 in de snelheidsbegrenzer (m.a.w. constante snelheid), maar FlitsNav had moeite een constante snelheid te presenteren. Het schommelde wat tussen 128 en 131. Nu kan dat liggen aan het aantal satellieten, en eventueel een bocht in het parcours, of algehele onnauwkeurigheid, maar het was mij nooit eerder opgevallen.

Daarnaast gaf in de vorige versie in het geval van een TC de cirkel je snelheid op dat moment weer (waarbinnen de gemiddelde snelheid sinds het vorige portaal, en de afstand tot het volgende portaal wordt weergegeven), in deze versie lijkt de cirkel (de 'analoge' meter) óók de gemiddelde snelheid sinds het vorige portaal weer te geven. Volgens mij is het nl. niet je actuele snelheid.

jeroen_aap
Respect
 Bericht 

Ton. schreef:
Gisteravond reed ik van Eindhoven naar Utrecht, 133 in de snelheidsbegrenzer (m.a.w. constante snelheid), maar FlitsNav had moeite een constante snelheid te presenteren. Het schommelde wat tussen 128 en 131

Dacht al dat het aan mij lag. Laatste Beta had hier geen last van, maar hier is de schommeling me ook al een paar keer opgevallen

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Bladluis schreef:
Of Tomtom moet met jullie samen gaan werken om de mobiele flitsers ook op de kaart te zetten. Dan heb ik me telefoon niet meer nodig en kan ik betrouwbaar vertrouwen op de Rider 400.

Onze meldingen staan ook in TomTom. Alleen de onverwerkte niet. Die zie je wel in FlitsNav. Ipv TomTom anders ook Waze gebruiken?

Bigbro
Respect
 Bericht 

Allereerst bedankt voor iedereen die hier zijn/haar vrije tijd weer heeft ingestoken. Flitsnav heeft mij veel rijplezier teruggegeven.

Ik heb de vernieuwde app vandaag voor het eerst gedraaid. Wat valt mij op:

Geen stroomindicatorlichtje meer. Jammer maar niet noodzakelijk
Geluid is veel te zacht, maar dit was al geconstateerd
De balk waarin staat ' dashboard' , ' instellingen', etc staat door mij door de cirkel heen. Met andere woorden ik zie maar een halve cirkel en mijn snelheid. Zowel in portrait als in landscape modus. Heb van alles geprobeerd om dit op te lossen maar het lukt niet. Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Ik gebruik hem niet via BT maar kan BT ook niet selecteren in het BT menu.

Graag hoor ik van jullie.

Grote groet
Bigbro

Bladluis
Nieuwkomer
 Bericht 

Martijn schreef:
Onze meldingen staan ook in TomTom. Alleen de onverwerkte niet. Die zie je wel in FlitsNav. Ipv TomTom anders ook Waze gebruiken?

Is dat zo? Goed om te weten (ik vind jullie meldingen namelijk altijd het betrouwbaarst en ook de regionale en BBK meldingen zijn ZEER fijn)!

Mijn Tomtom heeft me wel eens een keer te hard langs een flitspaal laten rijden in Laren namelijk. Werd niet aangegeven. Gelukkig stond deze voor de andere weghelft (alas, voor mij van voren) en reed ik op de motor 8). Hierna toch snel maar even de telefoon met Flitsnav / Flitsmeister aangezet.

Geeft Tomtom ook de BBK meldingen weer? Is mij niet opgevallen namelijk?

Ik dacht dat ik gelezen had dat Tomtom voornamelijk met de heren van Flitsmeister samenwerken voor de meldingen...

WimLex
Master
 Bericht 
Bladluis schreef:
Ik dacht dat ik gelezen had dat Tomtom voornamelijk met de heren van Flitsmeister samenwerken voor de meldingen...

tomtom word niet door FM gemeld als "partner"

webmax
Eendagsvlieg
 Bericht 

flitsnav 3.0 geen meldingen van flitser in België - Iphone 4s ios 8.4

De app heeft altijd perfect gewerkt....maar sinds gisteren geeft hij geen flitsers meer aan in België.
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Heb de app al opnieuw geïnstalleerd....maar het probleem blijft.

Flitsnav 3.0 / Iphone 4s IOS 8.4

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Niet gewoon een vinkje in de instellingen of je meldingen uit NL wil of BE of beide?

webmax
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en het probleem van de flitsers is opgelost.
Maar bij de functie "verkeer" blijft hij constant zoeken; "files bijwerken" - "bezig met laden"....iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen aub?

Bigbro
Respect
 Bericht 

Allereerst bedankt voor iedereen die hier zijn/haar vrije tijd weer heeft ingestoken. Flitsnav heeft mij veel rijplezier teruggegeven.

Ik heb de vernieuwde app vandaag voor het eerst gedraaid. Wat valt mij op:

Geen stroomindicatorlichtje meer. Jammer maar niet noodzakelijk
Geluid is veel te zacht, maar dit was al geconstateerd
De balk waarin staat ' dashboard' , ' instellingen', etc staat door mij door de cirkel heen. Met andere woorden ik zie maar een halve cirkel en mijn snelheid. Zowel in portrait als in landscape modus. Heb van alles geprobeerd om dit op te lossen maar het lukt niet. Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Ik gebruik hem niet via BT maar kan BT ook niet selecteren in het BT menu.

Graag hoor ik van jullie.

Grote groet
Bigbro
-----------------------------------------------------
Hoi ik heb geen enkele reactie gehad op mijn vraag omtrent het zichtbaar zijn van de cirkel met het pijltje in welke richting de flitser staat(het dashboard dus). Wanneer dit pijltje naar beneden wijst zie je het niet omdat de balk met keuzemogelijkheden ervoor zit. Aangezien niemand reageert zal het wel normaal zijn dat je maar een deel van de cirkel ziet. Blijf het toch vreemd vinden.

BT werkt trouwens nu prima alsmede de trajectcontrolemeldingen. Vandaag over de A2 richting Utrecht gereden.

Groet,

Bigbro

jeroen_aap
Respect
 Bericht 

Ik heb het blikveld mar op 60 graden staan, ondat ik flitsers achter me niet meer wil zien en ik ook veel niet relevante meldingen krijg anders.

Daarom heb ik dat ook niet eerder gezien en ondervind ik het ook niet

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Bigbro schreef:
Hoi ik heb geen enkele reactie gehad op mijn vraag omtrent het zichtbaar zijn van de cirkel met het pijltje in welke richting de flitser staat(het dashboard dus). Wanneer dit pijltje naar beneden wijst zie je het niet omdat de balk met keuzemogelijkheden ervoor zit. Aangezien niemand reageert zal het wel normaal zijn dat je maar een deel van de cirkel ziet. Blijf het toch vreemd vinden.

jeroen_aap schreef:
heb het blikveld mar op 60 graden staan,

Ik ook dus denk dat ik daarom de issue niet herken.
Maar denk dat blikveld de oplossing biedt

Screenshotje? (f)

webmax
Eendagsvlieg
 Bericht 

ré;
Citaat:
Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en het probleem van de flitsers is opgelost.
Maar bij de functie "verkeer" blijft hij constant zoeken; "files bijwerken" - "bezig met laden"....iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen aub?

Het probleem "files bijwerken" - "bezig met laden" heb ik ondertussen opgelost door zowel "België" EN "Nederland" aan te vinken ipv alleen "België".

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Nee, dat klopt met die cirkel. Ruimtebeperking ivm laten zien dichtsbijzijnde file

Bigbro
Respect
 Bericht 

Martijn schreef:
Nee, dat klopt met die cirkel. Ruimtebeperking ivm laten zien dichtsbijzijnde file

Dank. Dat wilde ik weten.

Bigbro
Respect
 Bericht 

Zomaar een vraagje. Moet volgende week naar Belgie. Toont Flitsnav ook de trajectcontroles in Belgie?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Yep, vorig jaar zelf ondervonden in BE :-D

ShadowLord
Nieuwkomer
 Bericht 

Top dat we een nieuwe versie hebben voor de iPhone. Ziet er goed uit. Een klein minpuntje wel, ik mis de optie/knop om de flistnav (met name de GPS) met de hand uit te zetten (of ik kijk er helemaal overheen :) ). Dat kon met de oude wel en bespaard echt een hele hoop accu.

EDIT: Ook lijk er een bug te zitten in het automatisch uitschakelen. Ik krijg wel het bericht dat flistnav zichzelf uit heeft gezet, maar ik zie dat hij dan nog steeds de locatievoorzieningen aan laat staan.

Een goede oplossing zou voor mij ook zijn dat flitsnav alleen je locatie mag gebruiken als hij op de voorgrond staat.

denbolle
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ook ik heb speciaal voor de nieuwe versie een account aangemaakt.

Ik gebruik flitsnav op de motor (rij alleen motor) en met de nieuwe versie is het (wat mij betreft) een auto app geworden. Op de motor heb ik een iphone die op z'n kant mooi net tegen het dashboard aan zit gemonteerd. Met de oude versie had ik in een oogopslag zicht welke soort flitser waar (ongeveer) stond, m'n afstand, m'n snelheid etc en bij palen de flitssnelheid. Niet te vergeten: de flikkering van het scherm op 1000 en 500 mtr, waardoor ik niet te veel tijd aan de iphone hoef te spenderen.

In de nieuwe versie wordt ongeveer 2/3 (tegen het volledige in de vorige versie) van het scherm gebruikt en is de scherm flits verdwenen. Daardoor moet ik dus telkens op het scherm van de iphone kijken om mijn afstand tot de flitser te bepalen + de informatie van de fliters / flitspaal is nu geschreven, iets waar ik als motorrijder dus niets aan heb. (de status balk onder aan het scherm)
Audio is voor mij niet belangrijk gezien de wind ruis.

Wat anderen ook al schreven : motor stilstaand op de jiffy levert toch nog rijsnelheden op van 0 tot 3 km/h, dus de gps uitlezing lijkt op de een of andere manier minder nauwkeurig.

Ik realiseer me dat het schrijven van apps veel tijd en moeite kost dus wat dat betreft absoluut m'n waardering, maar de versie 3 is voor motoren minder geschikt dan de voorgaande versie.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
beta met fix voor geluid niveau graag ff feedback mbt deze issue (f)
Heb het zelf ook niet getest is dus weer beta :thumb:
Edit: Ohwja, kan zijn dat je profiel weer op "trusted" moet zetten als je laatste beta hebt verwijdert (f)

Middle
Die hard
 Bericht 
LoverD schreef:
beta met fix voor geluid niveau graag ff feedback mbt deze issue

Geweldig! :thumb: :thumb:
Morgen en maandag thuiswerkdagen, maar volgende week zeker feedback.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ben zelf ook ff aan het thuistesten... Op ipad ok, op iphone toch wat te laag nivo wmb :huh:
Snap het ff niet...
Edit: maar er wordt aan gewerkt :thumb:

denbolle
Eendagsvlieg
 Bericht 

De huidige versie gaat er bij mij af, is voor mij al motorrijder niet te gebruiken zoals ik het wil. Afgelopen week heb ik in de regen en wind gereden en heb tot 2 maal toe een flitser gemist. Nu had ik wel een witte flits, maar dat was de bevestigingsvraag of de flitser er stond. Dat popup schermpje blokt de weergave van de snelheid en de richting en eerste afstand van de dichtstbijzijnde flitser, en in het donker is het afleidend.
Vanmorgen bleek ik weer langs een flitser te zijn gereden blijkens de bevestigingsvraag.

De huidige setup (en mijn onvermogen om de nieuwe interface te gebruiken) levert een een iphone op die me verteld hoe hard ik rij (net als 2 andere meters op de motor) en dat er flitsers zijn (dat kan je in nederland standaard aannemen). Voor andere zaken moet ik teveel tijd aan het scherm besteden wat domweg onveilig is.

Middle
Die hard
 Bericht 
LoverD schreef:
beta met fix voor geluid niveau graag ff feedback mbt deze issue

Krijg ik niet geïnstalleerd, hij geeft de volgende foutmelding:
Niet-vertrouwde bedrijfsappontwikkelaar etc. etc.

Jammer.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Moet je certificaat vertrouwen. Staat ergens beschreven

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Martijn schreef:
Moet je certificaat vertrouwen. Staat ergens beschreven

Instellingen > algemeen> profielen> magnus en dan trust ;-)
Maarruh ben bang dat deze versie (v3b8) geen fix voor geluid brengt.... Lijkt er op dat ik een beta heb gemist en deze voor de nieuwe heb aangezien :oops:
Maar deste meer hoop voor volgende, zou aan gewerkt worden :thumb:

DidbeZ
Master
 Bericht 
Het geluidsprobleem is inderdaad niet opgelost. Inmiddels heb ik Flitsmeister maar als tijdelijke fix geinstalleerd. :oops:

Bigbro
Respect
 Bericht 

hoi, Gisteren over de A313 tussen Antwerpen en Ranst gereden. Daar is een trajectcontrole. Flitsnav deed echter niets. Ik dacht dat de Belgische trajectcontroles er ook in staan. Vergis ik mij?

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Bigbro schreef:
hoi, Gisteren over de A313 tussen Antwerpen en Ranst gereden. Daar is een trajectcontrole. Flitsnav deed echter niets. Ik dacht dat de Belgische trajectcontroles er ook in staan. Vergis ik mij?

Ik heb je vraag even doorgezet naar onze Belgische vrienden: FS.be forum

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
DidbeZ schreef:
Het geluidsprobleem is inderdaad niet opgelost. Inmiddels heb ik Flitsmeister maar als tijdelijke fix geinstalleerd.

Zijn er gebruikers die v3 onder ios 8 draaien?
Ben heel bebieuwd of die wel normaal geluid hebben zonder BT (f)

Pagina 1 van 5 [ 210 berichten ]