» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Postingstijd interval gedetecteerd van 39.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 14 van 15  [ 738 berichten ]
Injectie
Master
 Bericht 
Die zie ik ook in de liveapp. Ook de N0 zie ik vaak.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Mess schreef:
FN speelt een audio bestandje af als alarm, dus moet je autoradio op die bron ingesteld zijn om het te kunnen horen, mits je de telefoon in de audioplayer Bluetooth modus hebt staan.

Ik heb gemerkt dat Here Drive met haar instructies een soort van telefoongesprek audio afspeelt, die inbreekt op de radio. Dat principe wil ik bekijken en nabootsen.

Dat inbreken op de radio is ook niet altijd fijn. Bijvoorbeeld als je net naar een filebericht of interessant nieuwsitem aan het luisteren bent.
Maar goed, kan soms een halve week werk redden.
Idealerwijs kun je 'm op de radio laten staan en laat ie gewoon een alarm horen via de telefoonspeakers.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
garage schreef:
Ik zag vanmorgen vroeg, met de laatste bèta een merkwaardige flitser in de lijst opduiken. Een A weg zonder nummer, HMP 0.0.

gokje :wink:
Onverwerkte melding gedaan vanuit FN. Die komen sinds kort in de App (f)

garage
Master
 Bericht 
Dan heb je er toch niets aan? :huh:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
'T kan ook het verschil maken als er ff geen verwerker beschikbaar is (f)
Krijg je wel waarschuwing :D Maar zo vroeg is niet verwerkt, met reden, en vaak onzin :wink:

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
garage schreef:
Dan heb je er toch niets aan?

Ligt eraan. Als iemand rond deze tijd nog een lasermelding doet kan het soms even duren voor deze verwerkt is. Dan staat ie al wel met omschrijving in de lijst...

garage
Master
 Bericht 
Maar zonder wegnummer, en hmp? De melding was niet veel later ook weer weg. Ik zal de volgende keer een screen shot maken.

Injectie
Master
 Bericht 
Als die verwerkt is staat ie wel met goeie weg en HMP noteringen in de lijst. En de GPS fix die die punten hebben wordt meegezonden vanuit de app dus die is ook redelijk accuraat.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
garage schreef:
Maar zonder wegnummer, en hmp?

Dan was het waarschijnlijk bibk melding.
garage schreef:
De melding was niet veel later ook weer weg

Dan heeft een verwerker hem gedelete omdat het onzin was :D

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
LoverD schreef:
Dan heeft een verwerker hem gedelete omdat het onzin was

Waar we nog steeds hulp zoeken... Vooral meekijkers die bijspringen als het even druk is.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Zit er eigenlijk een knop om een flitser aan- of af te melden in FlitsNav? Ik gebruik het nu enkele weken (naar volle tevredenheid), maar ik kan het nergens vinden.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Yepz Verkeersbordje (Waarschuwingsbord) Klik daarop bij een contole (legt ook GPS coordinaten vast) en volg de dialoog die daarop volgt (f) Eindig met Versturen.

JeffreyM
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Yepz Verkeersbordje (Waarschuwingsbord) Klik daarop bij een contole (legt ook GPS coordinaten vast) en volg de dialoog die daarop volgt (f) Eindig met Versturen.

Oke :thumb: Ik had vanmiddag nog op zijn mobiel gekeken( O:) ), maar kon niks vinden :oops:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
hmmz... is zo op de iphone... ga er van uit dat dat stukje design cross-platform is :wink:

JeffreyM
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
hmmz... is zo op de iphone... ga er van uit dat dat stukje design cross-platform is

Dat lijkt mij ook ja. Denk dus dat ik gewoon niet goed heb gekeken vanmiddag :duh:

Blaataap
Master
 Bericht 

Je moet op die mooie groene pijlachtige klikken, dan kom je automatisch in dat 'meld een flitser'-menu.

Injectie
Master
 Bericht 
Wat blaataap zegt.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Je moet op die mooie groene pijlachtige klikken, dan kom je automatisch in dat 'meld een flitser'-menu.

Ja dat is em. Thanks :thumb:

Injectie
Master
 Bericht 
Is Mess op vakantie? Ik heb hem 18 september een PB gestuurd. En die heeft hij nog niet geopend.

SuperBert1
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik krijg FlitsNav maar niet werkend op de achtergrond.

Wanneer ik FlitsNav naar de achtergrond verplaats door op de home knop te drukken, krijg je de banner met de tekst:
FlitsNav is nu actief in de achtergrond!

Vervolgens open ik HERE Drive+ om te navigeren. Dan komen er echter geen geluiden, meldingen of banners, wanneer ik flitspalen passeer. En ja deze heb ik geactiveerd in het dashboard :-)

De app werkt bij mij dus enkel wanneer deze op de voorgrond draait. Helaas heeft deze mooie app zo voor mij weinig toegevoegde waarde, aangezien ik de navigatie software vrij vaak nodig heb.

FlitsNav versie 3.16
Nokia Lumia 930
Besturingssysteem 8.10.14157.200
Bij instellingen meldingen en acties staat alles aan.
Bij instellingen batterijbesparing-verbruik, ingeschakeld dat FlitsNav op de achtergrond uitgevoerd mag worden.

Wie kan mij helpen?

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Heb je misschien de instelling aanstaan dat je alleen een alarm krijgt als je te snel langs een vaste flitspaal rijdt?

SuperBert1
Eendagsvlieg
 Bericht 

Nee, alarmgeluid dempen staat uit.

Injectie
Master
 Bericht 
Bert dat probleem had ik ook na een firmware update van mijn lumia. Toen heb ik Flitsnav verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dat was de oplossing.

Mess is de Beta nu nog anders als de LiveApp? Zo ja zou je dan de downloadlink voor de beta nog eens willen geven?

SuperBert1
Eendagsvlieg
 Bericht 

Heb net nog een ritje gemaakt.
Met een andere app dan HERE Drive+ op de voorgrond geeft FlitsNav (draaiend op de achtergrond) wel keurig een banner en alarmsignaal.
Kan het zijn dat wanneer de app op de voorgrond GPS gebruikt, de apps op de achtergrond hier geen gebruik van kunnen maken?
Zou jammer zijn, dan is navigeren en waarschuwingen voor flitsers dus niet gelijk mogelijk :-(

Heeft iemand het hier wel werkend. HERE Drive+ op voorgrond en FlitsNav werkend op de achtergrond?

@injectie: zal je tip met verwijderen en opnieuw installeren nog proberen.

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
beta staat hier: http://www.windowsphone.com/en-us/store ... 582d75bad6

Nou vind ik Here Drive+ de laatste tijd ook maar matig werken. Het is een dijk van een programma, maar bij mij loopt HD+ na een paar minuten muur vast op mijn Lumia930. Keer op keer.....weet nog niet waar het aan ligt.

Het zou dus zo maar kunnen dat het probleem niet aan Flitsnav ligt, maar aan Here Drive+

Elbay
Nieuwkomer
 Bericht 
Ik weet niet waar jullie problemen liggen, maar ik had besloten om mijn lumia 920 eens helemaal opnieuw te installeren ,met de allerlaatste firmware.
Dus alles eraf.
Dus geen update over update etc.
Ik kan jullie vertellen dat dat heel veel problemen oplost.
Apart: Beta is 3.15..5 op mijn lumia 3.16

Injectie
Master
 Bericht 
Dank mre.

SuperBert1
Eendagsvlieg
 Bericht 

Blijkt een beperking van windows phone. Er kan maar 1 app gebruik maken van GPS.
Indien je HERE Drive+ op de voorgrond gebruikt, werkt FlitsNav dus niet op de achtergrond.

Hieronder een link om te stemmen voor deze functie, heb er al 3 uitgebracht:

https://windowsphone.uservoice.com/forums/101801-feature-suggestions/suggestions/3384228-make-gps-signal-available-for-two-or-more-apps-at

Hopelijk doen ze er wat mee.....

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Elbay schreef:
k weet niet waar jullie problemen liggen, maar ik had besloten om mijn lumia 920 eens helemaal opnieuw te installeren ,met de allerlaatste firmware.
Dus alles eraf.
Dus geen update over update etc.
Ik kan jullie vertellen dat dat heel veel problemen oplost.

Kan ik inmiddels bevestigen. :thumb:
Battery Duration ook flink veel hoger.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Als Flitsnav draait en je bent bijvoorbeeld 20 minuten aan het bellen, dan laat Flitsnav na afloop van het gesprek in ieder geval alle waarschuwingen van de mobiele controles achter elkaar horen. (Lumia 920, Flitsnav v3.16'
Voor de rest niets dan lof!

Ducantoni
Master
 Bericht 
Net een opwaardering gedaan van mijn Windhoos-foon en nu blijkt er ook iets anders; Waar je normaal gesproken bij instellingen>achtergrondtaken>apps de nav weer kon deactiveren blijkt er nu ineens geen app-lijst meer te zijn. Vraag ik me toch af of de app vanzelf uitschakelt als je het nav-scherm verlaat?

Injectie
Master
 Bericht 
IK heb de app nog niet kunnen betrappen op aanblijven. Als je met het pijltje de App verlaat gaat ie echt uit

mikeisdutch
Nieuwkomer
 Bericht 

Ducantoni schreef:
Net een opwaardering gedaan van mijn Windhoos-foon

de update naar Denim???

GRT
Mike

Ducantoni
Master
 Bericht 
Nop, ik heb Cyan. Al zou Denim volgens de berichten dit jaar al voor alle toestellen beschikbaar moeten zijn.

mikeisdutch
Nieuwkomer
 Bericht 

vraagje over de versies:
ik lees over de 3.15.5.0 beta en heb op mijn Nokker 920 de versie 3.16 staat.
ergo: ik heb toch een latere versie ??? :o

hoor het graag,

groet
Mike

garage
Master
 Bericht 
Zelfde vraagje als mijn voorganger :) Ik heb op mijn Lumia 930 de Beta en de normale versei geinstalleerd, Beta is: 3.15.6 en de normale is 3.16
Nu heb ik de downloadlink uit een wat ouder mailtje gehaald, is dat wellicht het punt?

Verbeterpuntje: In Landscape zijn de 3 cirkels niet goed gepositioneerd op en Lumia 930 (In de Beta en in de normale versie.)

Injectie
Master
 Bericht 
Andere auto met een andere carkit. NU een probleem wat ik voorheen niet had. Weet niet precies waar ik het moet zoeken dus ik begin gewoon in de App hoek.
IK had een Nokia CK7-W carkit (Oud ik weet het) En als ik dan via bleutooth verbonden was kwamen de alarmsignalen gewoon uit de telefoon zelf. Audio werd niet gemute prima. ZOals ik het graag zou willen.
Mijn "nieuwe" auto heeft een Nokia CK-300 carkit. Vanochtend ben ik voor het eerst langs een flitser gekomen. MEt deze combi Beeld begon wel te knipperen. maar ik hoorde geen geluid. (Alle signaalvolumes staan op maximaal) Ook de Audio werd niet gemute. Is dit een instelling/probleem van de App of een instelling in mijn Lumia 920? IK gebruik de betá app overigens.

garage
Master
 Bericht 
Is dit topic aan het doodbloeden? Mess is al sinds december niet op flitsservice geweest en reageert niet op een PB... :(

Ik ben erg blij met de App, zowel de originele als de Beta. Maar op mijn Lumia 930 is de schermindeling niet optimaal, en ook kan de App best verder worden ontwikkeld. (Afgelopen week een controle IN de trajectcontrole op de A2....)

Ik kan zelf absoluut niet programmeren en waardeer het werk enorm, er zit veel tijd en moeite in! Ik kan slechts helpen door Feedback te geven...

Injectie
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Nop, ik heb Cyan. Al zou Denim volgens de berichten dit jaar al voor alle toestellen beschikbaar moeten zijn.

IK kreeg denim een week geleden. Als update.

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
garage schreef:
Is dit topic aan het doodbloeden? Mess is al sinds december niet op flitsservice geweest en reageert niet op een PB... :(

Even geduld, Mess is over een aantal weken weer terug (f)

garage
Master
 Bericht 
Het volgende deed zich vanmorgen voor:

Trajectcontrole A2, Kort voor 6 uur bij Amsterdam erin, bij Vinkeveen eruit, keurig 100 km/h in de App.
Dan tussen het uitrijportaal en het inrijportaal bij Vinkeveen veranderd de max. snelheid naar 130 km/h, immers het is nog geen 6 uur. App geeft echter 100 km/h aan tot het 2e inrijportaal.

Gedurende de 2e sectie wordt het 6 uur, de app blijft 130 km/h aangeven, lijkt me ook ok.
2e Sectie uitgereden, het is dan NA 6 uur, de app blijft echter 130 km/h aangeven.
3e sectie ingereden, het is dan NA 6 uur, de app blijft echter 130 km/h aangeven.

Waarom worden eigenlijk de stukken tussen de secties ook als trajectcontrole beschouwd? Het zijn volgens mij 3 losse trajecten, zowel heen als terug.

Kees66
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ervaren (en tevreden) gebruiker van de Android versie van Flitsnav, maar nu helaas min of meer gedwongen door de werkgever om een Windows Phone te gebruiken. Heb de Windows versie geinstalleerd vanuit de app-store, maar vraag me af. Is het in de Windows versie niet mogelijk je eigen alarmgeluiden te gebruiken? Ik zie standaard maar 2 geluiden die ik kan kiezen (Horn en Sonar) en nergens een optie om iets anders te kiezen. Is dat uberhaupt mogelijk?

Injectie
Master
 Bericht 
helaas niet

Observer
Pro
 Bericht 
Injectie schreef:
Mijn "nieuwe" auto heeft een Nokia CK-300 carkit. Vanochtend ben ik voor het eerst langs een flitser gekomen. MEt deze combi Beeld begon wel te knipperen. maar ik hoorde geen geluid. (Alle signaalvolumes staan op maximaal) Ook de Audio werd niet gemute. Is dit een instelling/probleem van de App of een instelling in mijn Lumia 920? IK gebruik de betá app overigens.

Ook ik krijg met geen mogelijkheid een audiowaarschuwing als mijn windows phone verbonden is met de carkit. Sinds vorige week werkzaam en dus veel rijdend in nieuw gebied. Zou toch fijn zijn als er iets zou gaan piepen bij palen e.d. Mocht iemand een oplossing weten...

Ton.
Master
 Bericht 
garage schreef:
Waarom worden eigenlijk de stukken tussen de secties ook als trajectcontrole beschouwd? Het zijn volgens mij 3 losse trajecten, zowel heen als terug.

Omdat het gehele traject (de 3 lossen + tussenliggend) volgens mij ook een traject an sich is.

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Ton. schreef:
Omdat het gehele traject (de 3 lossen + tussenliggend) volgens mij ook een traject an sich is.

Dat is niet meer zo, momenteel zijn het 3 losstaande trajecten. Maar volgens mij is dit duidelijker voor het gros van de gebruikers.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Inmiddels lijkt het dwali wél gelukt te zijn een alarmsignaal te laten klinken als de telefoon geen muziek aan het streamen is via de audioinstallatie in de auto.
Dank daarvoor! (was al enige tijd mogelijk)

Het lijkt er echter op dat die functionaliteit niet meer werkt nadat je een telefoongesprek hebt gevoerd tijdens dezelfde rit. Heb dit al een aantal keer ondervonden en ook een collega kon dit bevestigen.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
dwali schreef:
Dat is niet meer zo, momenteel zijn het 3 losstaande trajecten.

Kan ik bevestigen. Regelmatig die tussenstukken gebruikt om wat meer afstand te scheppen met sommige medeweggebruikers. Nog nooit een bekeuring gezien daardoor.

Injectie
Master
 Bericht 
dwali schreef:
Even geduld, Mess is over een aantal weken weer terug

Is Mess inmiddels alweer actief?

Superkoerier! schreef:
Inmiddels lijkt het dwali wél gelukt te zijn een alarmsignaal te laten klinken als de telefoon geen muziek aan het streamen is via de audioinstallatie in de auto.Dank daarvoor! (was al enige tijd mogelijk)

Dwali is toch van de Android App? of doet Dwali tegenwoordig ook de Windows app?
Het scherm flitst wel, maar dat valt niet altijd op.

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Injectie schreef:
Dwali is toch van de Android App?

Correct (f)
Superkoerier! schreef:
Inmiddels lijkt het dwali wél gelukt te zijn

Je kunt niet zomaar de verschillende platformen (iOS, WP en Android) vergelijken, zo hebben allen hun beperkingen..

Pagina 14 van 15 [ 738 berichten ]