» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Pagina 1 van 15  [ 738 berichten ]
Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Er is een nieuwe bèta app beschikbaar. Voor zowel Windows Phone 7 als 8.
Ik kan geloof ik tot 10.000 mensen toevoegen, dus kom maar op!
Geef me je Windows Phone Live ID en ik voeg je toe (PM).
De mensen die in de vorige bèta deelnamen, hebben al toegang.

- direct de nieuwste handigheidjes testen (ze zijn vaak al bijna af en dus gewoon goed bruikbaar)
- daar staat dan tegenover dat ik graag hoor of het wel/niet goed werkt

URL voor de beta:
http://www.windowsphone.com/s?appid=de0e4fa7-0b72-44f4-a0b8-d86b17c9baa6

Nieuwe features:
- Lijst met trajectcontroles en vaste palen geüpdate
- Mogelijkheid tot dempen alarm van vaste flitspalen wanneer je niet sneller rijdt dan de bekende toegestane snelheid (mits beschikbaar, anders gaat alarm gewoon af)
- Instelbare afstand waarbinnen de vaste palen pas getoond worden
- Bugifxes

Voor Windows Phone 8 specifiek:
- FlitsNav draait in de achtergrond verder, wanneer een andere app op de voorgrond is (Nokia/HERE drive (f) ) of wanneer je een telefoongesprek voert

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Sticky O:)

jitzzzze
Master
 Bericht 
Op de achtergrond blijven draaien in WP7.5 kan niet?

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
jitzzzze schreef:
Op de achtergrond blijven draaien in WP7.5 kan niet?

Nee dat kan niet....helaas.....

jitzzzze
Master
 Bericht 
Dat is jammer, maar helaas :)

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Er is een nieuwe bèta app beschikbaar. Voor zowel Windows Phone 7 als 8.
Ik kan geloof ik tot 10.000 mensen toevoegen, dus kom maar op!
Geef me je Windows Phone Live ID en ik voeg je toe (PM).
De mensen die in de vorige bèta deelnamen, hebben al toegang.

- direct de nieuwste handigheidjes testen (ze zijn vaak al bijna af en dus gewoon goed bruikbaar)
- daar staat dan tegenover dat ik graag hoor of het wel/niet goed werkt

URL voor de beta:
http://www.windowsphone.com/s?appid=de0e4fa7-0b72-44f4-a0b8-d86b17c9baa6

@Sandeman, kun je deze tekst in de topic start plaatsen?

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Ik ben met name even benieuwd wie van jullie geen alarmgeluid heeft!
Zodra die bug 100% opgelost is, knal ik hem live, WP7 en WP8.

*als je geen geluid hebt, check dan eerst even of je een carkit aangesloten hebt, of een koptelefoon ingeplugd hebt, dan wil het geluid ook wel eens niet hoorbaar zijn (of alleen via de koptelefoon).

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Mess schreef:
@Sandeman, kun je deze tekst in de topic start plaatsen?

Zoiets? Anders graag complete nieuwe startpost per pm (f)

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Prima zo!

Yanze
Nieuwkomer
 Bericht 
Ik wil wel meedoen met de beta, kan ik mijn Live ID gewoon in een DM naar je sturen?

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Yanze schreef:
Ik wil wel meedoen met de beta, kan ik mijn Live ID gewoon in een DM naar je sturen?

Jazeker, graag!

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Ik heb een publieke versie gesubmit naar Microsoft. Ik weet niet wat momenteel de gemiddelde testduur is, zal ongeveer een week zijn gok ik. In de tussentijd zal de bèta gewoon nieuwe toevoegingen krijgen, dus wil je die testen voor me, let me know en stuur je Live ID naar me in een DM of email.

Meeratne
Laat zich horen
 Bericht 

Is deze beta nou ook beschikbaar voor 'oude' testers? In dat geval: werkt als een trein!:D

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
Ik reed gister over de de A10 West Trajectcontrole (komende vanaf de A4 Schiphol). Bij het begin van de TC staat:

6-19 100km/u vmax
19-6 80km/u vmax

1. Werkt deze TC uberhaupt nog wel (vanwege de wwzh)
2. Als deze TC nog werkt, houdt FN dan rekening met het tijdstip en de weergave daaraan in het scherm en de berekening van de gemiddelde snelheid ?

Dus als ik daar om 10 uur 's ochtends rijd, geeft FN dan aan dat ik 100km/u mag en wordt de gemiddelde snelheid dan berekend en weergegeven op 100km/u ?

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Meeratne schreef:
Is deze beta nou ook beschikbaar voor 'oude' testers? In dat geval: werkt als een trein!:D

Ik heb de Microsoft Accounts van de testers van de 'oude versie' gewoon toegevoegd aan de nieuwe bèta versie. Je zult de nieuwe app wel even moeten installeren vanuit de browser!

MRE schreef:
Werkt deze TC uberhaupt nog wel (vanwege de wwzh)

Jazeker.

MRE schreef:
Als deze TC nog werkt, houdt FN dan rekening met het tijdstip en de weergave daaraan in het scherm en de berekening van de gemiddelde snelheid ?

Jazeker. De gemiddelde snelheid is natuurlijk jouw eigen snelheid. De snelheid die in de rode cirkel ernaast wordt getoond, is tijdstipafhankelijk.
Ook de A2 werkt met een dergelijke tijdstipafhankelijke snelheid.

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
Okee. Erg goed bezig Mess :kniktja:

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
Wat me opviel met de laatste beta is dat er nu op de landkaart FN pinnetjes staan. Ziet er goed uit, maar ik kan niet helemaal inzoomen op de kaart. Is dat een FN probleem of een WP probleem ?

jitzzzze
Master
 Bericht 
Dat hoort, dat heb ik wel eens eerder aan Mess gevraagd. Heeft iets te maken met het stelen/kopieren van meldingen.

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Dat is by design. Lobby richting Martijn om dit erin te krijgen :)
Sent from my RM-825_eu_netherlands_285 using Foroplex

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
De update naar versie 3.0 voor de public app is gecertificeerd door Microsoft, ik verwacht dat de update zeer binnenkort bij iedereen binnen komt rollen! Laat het me alsjeblieft even weten wanneer je hem ontvangt en of alles correct werkt (f).
Deze update bevat zoals genoemd dus ook een specifieke WP8 appfile, die op de achtergrond door blijft draaien.

ehhdinges
Nieuwkomer
 Bericht 
Phone 8 heb ik zojuist de update ontvangen. Zo ff testen of me geluidsmelding het doet.. Tnx. Btw moet me phone dev unlocked zijn voor bèta tester?

ehhdinges
Nieuwkomer
 Bericht 
Met a2dp (muziek via bluetooth) uitgeschakeld werkt de geluidswaarschuwing met deze versie wel. Jammer dat ik dit niet kan uitschakelen binnen Windows Phone 8 (bij android kon dit via bluetooth instellingen). Carkit onthoudt het uitschakelen van alleen a2dp namelijk niet.. Snelheidsafhankelijke waarschuwing Super! :thumb:

jitzzzze
Master
 Bericht 
Ik heb de update vanmiddag gekregen; nog niet geprobeerd.

Injectie
Master
 Bericht 
Ik kreeg de update 2 minuten geleden.
Als ik het goed begrijp is deze identiek aan de beta? Daar heb ik nog geen problemen mee gehad.

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Goed om te horen dat de update goed ontvangen is!

Inderdaad vervelend die Bluetooth settings :(

Pringle
Eendagsvlieg
 Bericht 

Sinds de update van de app werkt gps niet meer bij mij.
De locatieservice heb ik wel ingeschakeld.

Ik heb een Nokia Lumia 800 met windows phone 7.5 erop.

Omdat ik hier verder nog geen meldingen heb gezien, kan het zijn dat het aan de update kan liggen of een andere instelling.

Injectie
Master
 Bericht 
Viel mij vanavond op dat er bij vaste palen nu ook rekening wordt gehouden met rijrichting.
En er stond ineens in mijn dashboard op de flitser nog aanwezig was. Ja of Nee. Nieuwe functie?

Weinig controles gepasseerd de afgelopen weken...... Wel eentje op een kruisende weg van de A28. Die bus stond zo duidelijk zichtbaar vanaf de snelweg dat ik hem alsnog bevestigd heb.

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Hee, ben ik weer.
Ik heb de laatste tijd wat getweaked aan de app en versie 3.1 heb ik zojuist gesubmit. Het zal een paar dagen duren voordat hij live is.
Ik zal zo ook de beta versie updaten, die zal dan over 24 uur of minder bij degene uitgerold worden die zich hebben aangemeld.
Ik heb in de instellingen een paar zaken voor de vaste palen veranderd en hopelijk duidelijker gemaakt.
Ook heb ik een paar instellingen standaard uit gezet, omdat er vrij veel gebruikers niet snapten waar de geluidsmeldingen heen waren gegaan. Ga daar dus zeker even kijken en probeer de instellingen uit! Ik hoor graag wat je er van vindt.

Ik hoop in versie 3.2 een mooie popup te kunnen introduceren waarin ik kort en bondig opmerk dat er mooie instellingen zijn om het aantal geluidsmeldingen te verminderen.
Pringle schreef:

Werkt het nog steeds niet? Kun je er iets meer over vertellen? Werkt het nooit, of pas na een tijdje? Welke versie heb je, en welke versie van Windows Phone? Welk toestel?
Injectie schreef:
Viel mij vanavond op dat er bij vaste palen nu ook rekening wordt gehouden met rijrichting.

Die rijrichting instelling heb ik nu netjes in achter een instelling geplaatst en zal standaard uitstaan, dus zet hem zeker even aan als je hem wilt gebruiken!

Pringle
Eendagsvlieg
 Bericht 

Mess schreef:
Pringle schreef:

Werkt het nog steeds niet? Kun je er iets meer over vertellen? Werkt het nooit, of pas na een tijdje? Welke versie heb je, en welke versie van Windows Phone? Welk toestel?

Mijn toestel is een Nokia Lumia 800 met de laatste updates erop. Helaas kan hier geen Windows Phone 8 meer op..

Sinds de laatste update van de app zie ik het gps icoontje. Dit stond altijd aan de rechterkant onder of boven de flitspaal.

Tijdens het opstarten krijg ik af en toe de melding dat de locatiebepaling aan moet staan. Dit heb ik nog extra gecontroleerd en staat aan. Ik vermoed dat de locatiebepaling dan ook niet helemaal goed werkt.

De dichtstbijzijnde flitser is vaak 60 of 70 km bij mij vandaan, terwijl er wel een flitsers op mijn route staat.

In de Marketplace klagen meerdere mensen over de werking. Ik vond het dan ook vreemd dat er hier nog niemand iets gepost had.

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Pringle schreef:
Sinds de laatste update van de app zie ik het gps icoontje. Dit stond altijd aan de rechterkant onder of boven de flitspaal.

Klopt, die heb ik weggehaald. Ik dacht dat hij niet zo nuttig was. Als genoeg mensen me overhalen om hem terug te plaatsen is ie zo weer terug!

Pringle schreef:
Tijdens het opstarten krijg ik af en toe de melding dat de locatiebepaling aan moet staan.

Dat is heel vreemd. Bedankt voor je berichtje hier overigens, ik lees uiteraard ook de reviews maar daar kan ik maar weinig concreets mee, met jou hier op het forum kan ik meer (f) .
Controleer even of in de instellingen het vinkje 'toestemming locatie' aan staan (schuifje naar rechts verplaatsen). Dan zou er geen melding bij het opstarten meer moeten komen.
Pringle schreef:
De dichtstbijzijnde flitser is vaak 60 of 70 km bij mij vandaan, terwijl er wel een flitsers op mijn route staat

Dit komt omdat hij de vaste flitspalen in versie 3.0 negeert wanneer ze verder zijn dan 5km. In versie 3.1 is dit verbeterd.

Pringle
Eendagsvlieg
 Bericht 

Mess schreef:
Klopt, die heb ik weggehaald. Ik dacht dat hij niet zo nuttig was. Als genoeg mensen me overhalen om hem terug te plaatsen is ie zo weer terug!

Dit vond ik juist handig om te zien of de locatiebepaling goed werkt. Als je in de auto zit kan het soms even duren voordat de app de locatie heeft gevonden.

Mess schreef:
Dat is heel vreemd. Bedankt voor je berichtje hier overigens, ik lees uiteraard ook de reviews maar daar kan ik maar weinig concreets mee, met jou hier op het forum kan ik meer .
Controleer even of in de instellingen het vinkje 'toestemming locatie' aan staan (schuifje naar rechts verplaatsen). Dan zou er geen melding bij het opstarten meer moeten komen.

Dit staat bij mij aan. Ik ga het nog een keer testen op de terug weg aan het eind van de dag.
Mess schreef:
Dit komt omdat hij de vaste flitspalen in versie 3.0 negeert wanneer ze verder zijn dan 5km. In versie 3.1 is dit verbeterd.

Goede oplossing, als je op de snelweg zit had je vaak flitspalen op locale wegen in je scherm staan.

Meeratne
Laat zich horen
 Bericht 

Wat mij bij versie 3.0 opvalt is dat het geluid nogal zacht is. Nu heb ik voor die versie ook geupdate naar versie WP 7.8, maar volgens mij had de vorige versie dit niet. Is er wellicht een verband?

Verder zat ik vandaag in de auto en stond er een flitser op de A27. Daar werd ik voor gewaarschuwd, maar toen vroeg ik me af (even hardop brainstormen hoor) of het wellicht een idee is om een functie in te bouwen waarmee een melding ook gedeeld kan worden met iemand via sms/mail/facebook/whatever (mijn dame heeft flitsnav niet altijd aan staan en is al meer dan eens gepakt op dat punt :boos: )?

Ik snap wel dat het ongewensd is om met je telefoon te freubelen in de wagen, dus uit dat oogpunt is het wellicht niet zo'n beste functie, maar met een beetje handige implementatie van de functie hoeft het niet al te moeilijk worden (bijvoorbeeld, ingedrukt houden van het HM paaltje, drop down, deel via SMS of dubbeltap van HM paaltje is sms naar een preset contact, max 3).

Thoughts?

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Versie 3.1 is gecertificeerd en zal over een paar uur bij iedereen binnen komen :kniktja: .
Er zitten een paar verbeteringen in qua vaste flitspalen:
- Ik heb alle nieuwe features qua geluidsdemping en het negeren van vaste flitspalen verder dan x meters, in versie 3.1 standaard uit gezet. Dit neemt hopelijk de twijfel weg bij eindgebruikers dat er e.e.a. miste in de app!
- Ik heb voor de nieuwe features instellingen toegevoegd in de instellingen.

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Pringle schreef:
Dit vond ik juist handig om te zien of de locatiebepaling goed werkt. Als je in de auto zit kan het soms even duren voordat de app de locatie heeft gevonden.

Okay, de GPS indicator komt er weer in!

Meeratne schreef:
Wat mij bij versie 3.0 opvalt is dat het geluid nogal zacht is. Nu heb ik voor die versie ook geupdate naar versie WP 7.8, maar volgens mij had de vorige versie dit niet. Is er wellicht een verband?

Kan. Het is mij nog niet opgevallen. Ik zag laatst dat ik het geluidsniveau van de meldingen kan opkrikken, ik ga daar een instelling van maken. Hij kan van 0 tot 1 in de code ingesteld worden, standaard is 0,5.
In de basis blijft het volume afhankelijk van het telefoonvolume! Ik neem aan dat je die al op de max hebt staan?

Meeratne schreef:
idee is om een functie in te bouwen waarmee een melding ook gedeeld kan worden met iemand via sms/mail/facebook/whatever

Denken we over na. Je wil eigenlijk niet klooien met je telefoon inderdaad!

jitzzzze
Master
 Bericht 
De GPS indicator hoeft er van mij niet in. Ik zou het wel prettig vinden als ie zou kunnen draaien met het scherm uit (dat vreet energie namelijk) en dat ie dan met een popup + geluid komt als je bij een flitser komt.

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
jitzzzze schreef:
De GPS indicator hoeft er van mij niet in. Ik zou het wel prettig vinden als ie zou kunnen draaien met het scherm uit (dat vreet energie namelijk) en dat ie dan met een popup + geluid komt als je bij een flitser komt.

Draaien met scherm uit doet hij volgens mij nu al met WP8! Heb je dat?

jitzzzze
Master
 Bericht 
Mess schreef:

Ik heb 7.8 en draaien als je het toestel draait doet ie al een tijdje :wink: Ik bedoelde eigenlijk het volgende:
Je start de app.
Je vergrendeld je toestel waardoor het scherm uitgaat maar de app actief blijft.
Bij een melding gaat je scherm aan en komt er zo'n blauwe popup bovenin het scherm.

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
jitzzzze schreef:
Je start de app.
Je vergrendeld je toestel waardoor het scherm uitgaat maar de app actief blijft.
Bij een melding gaat je scherm aan en komt er zo'n blauwe popup bovenin het scherm.

Precies wat ik ook bedoelde, met 'draaien' heb ik het eigenlijk over het 'actief zijn' van de app, lol.

Ik meen dat in WP7 (of 7.8, maar dat is voor mij als ontwikkelaar hetzelfde wat dit betreft), de app alleen achter het lockscreen actief kan blijven. Zodra het scherm zwart gaat is de app niet meer actief.
Dit is in WP8 dus veel beter geregeld, namelijk precies zoals je omschrijft.

jitzzzze
Master
 Bericht 
Mooi dat we het over hetzelfde hebben :lol:

De app blijft inderdaad wel open staan achter het lockscherm, maar is draait verder niet. Hij gaat weer verder als het scherm geactiveerd word. Het is dus onmogelijk in 7?

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
jitzzzze schreef:
Het is dus onmogelijk in 7?

Inderdaad.

jitzzzze
Master
 Bericht 
Mess schreef:
Inderdaad.
Dan moeten we het er maar mee doen :) Is er trouwens nog voortgang m.b.t. het opslaan van de afgelegde route + snelheid?

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
jitzzzze schreef:
Is er trouwens nog voortgang m.b.t. het opslaan van de afgelegde route + snelheid?

Omdat we er wat probleempjes mee hadden heb ik het wat naar beneden teruggeplaatst op de todo. Het is nog steeds een persoonlijke favoriet, dus het zal er zeker een keer komen :kniktja: ..

jitzzzze
Master
 Bericht 
Nice :thumb: Het is ook echt een favoriet van mij, helaas ben ik niet zo handig met programmeren.

Meeratne
Laat zich horen
 Bericht 

Mess schreef:
Kan. Het is mij nog niet opgevallen. Ik zag laatst dat ik het geluidsniveau van de meldingen kan opkrikken, ik ga daar een instelling van maken. Hij kan van 0 tot 1 in de code ingesteld worden, standaard is 0,5.
In de basis blijft het volume afhankelijk van het telefoonvolume! Ik neem aan dat je die al op de max hebt staan?

Top, klinkt als een mooie toevoeging! Heb inderdaad mijn volume op max staan...

Mess schreef:
Denken we over na. Je wil eigenlijk niet klooien met je telefoon inderdaad!

Klopt, daarom staat of valt het met de wijze van implementatie. Ben benieuwd of 't wat gaat worden! :)

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
Hoi Mess, gisteren kreeg ik een update van FN. Versie is nu 3.1. De beta versie die ik woensdag kreeg is ook versie 3.1. Ik heb nu 2x FN in mn applicatielijst staan waarvan ik niet weet welke de beta versie is.
Is er iets waaraan we de beta kunnen herkennen ? Andere naam geven misschien ?

Injectie
Master
 Bericht 
er stond altijd een baantje beta dwars over de tegel. Die is bij mij ook verdwenen.

jitzzzze
Master
 Bericht 
+1 voor een beta tegeltje in alle drie de formaten.

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
Een grote tile met het aantal gemelde controles zou ik best wel waarderen :D

jitzzzze
Master
 Bericht 
Of wat dacht je favoriete wegen; ik rij 9 van de 10 keer dezelfde route.

Injectie
Master
 Bericht 
HEb weer wat geks gehad met de Beta vandaag.
Ik rij op de A28, thv van hmp 47,1 stond een flitser volgens FN. Deze wilde ik netjes bevestigen dus swipe naar het schermpje met flitsers. Tik hem aan, druk op het knopje staat er nog. Ca 30 seconden later melding in het scherm:"Afmelden van deze flitser mislukt. Probeer het alstublieft nog eens"
IK had hem toch bevestigd. Dus weer dezelfde handeling weer "staat er nog" aangetikt. en weer deze melding. na d3e 3e keer bevestigen kreeg ik geen melding meer.

Even naar aanleiding van mijn andere topic. Ben ik in gesprek met een van de verwerkers. BLijkt dat de forumnamen via de Windowsapp niet worden meegezonden...

Pagina 1 van 15 [ 738 berichten ]