» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Postingstijd interval gedetecteerd van 57.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 127 berichten ]
MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Dit probleem zelf nog nooit gehad. Gisteren en vandaag ook niet dus geen idee wat het nu kan zijn.

CRXed
Master
 Bericht 
Het probleem is "corrupte" gegevens. Er wordt iets gemeld waar de Android app niet mee overweg kan en gelijk haalt ie helemaal geen data meer op.
Als het niet handmatig gemeld/verbeterd wordt, kan de app pas weer data ophalen als die desbetreffende melding verdwenen is.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Betwijfel of dat het deze keer ook was aangezien ik er 's ochtends last van had toen er nog geen meldingen waren.

TommyGun
Master
 Bericht 
MarcoV schreef:
Dit probleem zelf nog nooit gehad

MarcoV schreef:
aangezien ik er 's ochtends last van had

:huh:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
MarcoV schreef:
toen er nog geen meldingen waren.

(f)
Kan dus geen corrupte melding zijn. Laatste komt idd wel eens voor maar deze heeft andere oorzaak

TommyGun
Master
 Bericht 
Ik heb wederom geen data, zowel vanochtend als gisterenavond niet...

deechte
Pro
 Bericht 
Ik krijg nu keurig flitsers binnen.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
TommyGun schreef:

deechte schreef:
Ik krijg nu keurig flitsers binnen.

Zit er een logbestand in de android versie?

TommyGun
Master
 Bericht 
Vreemd, ik nog steeds niets. Handmatige refresh doet ook niets, en ja ik heb verbinding (4g).

@LoverD; goeie vraag, zal eens zoeken

EDIT; zie wel een folder stacktraces maar die gaat maar tot 7 maart j.l. bij mij.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Vrees van niet, eigenlijk maar evt. log zou wel aanwijzing moeten bevatten.

wellproc
Master
 Bericht 
Zojuist getest omdat ik er afgelopen week ook last van had. Maar nu werkt alles goed.
Bij mij was het dinsdagmorgen rond 8.30 uur denk ik. Later op de dag werkte het prima en ik heb geen problemen meer ervaren sindsdien.

aswnl
Pro
 Bericht 

TommyGun schreef:
Gisteravond idd geen data ontvangen, maar had wel goede 4G-verbinding. Diverse keren FS opnieuw opgestart, maar geen resultaat. Elke keer na een minuutje weer een rood icoontje.

(Heb ik al meerdere keren last van gehad overigens.)

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Vraagje aan iedereen die het "geen data probleem" heeft. Welke provider heb je?

deechte
Pro
 Bericht 
Vodafone. Geen problemen.

CRXed
Master
 Bericht 
Dat maakt echt geen verschil hoor, welke provider je hebt....

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
CRXed schreef:
Dat maakt echt geen verschil hoor, welke provider je hebt....

Hoe weet je dat?

We proberen hier de oorzaak te vinden van een bug die slecht te reproduceren valt (f)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
KPN, geen probleem

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Tele2 Soms geen data.
In combi met het constant meldingen krijgen van wegen waarop ik niet rij en het teveel moeten invoeren bij meldingen tijdens het rijden overgestapt naar FM :oops:

CRXed
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Hoe weet je dat?

Omdat het probleem al veel langer bestaat en iedereen op hetzelfde moment hetzelfde ervaart als de data eruit ligt.

En dan heb ik het over de corrupte data bug.

Als het daar niet over gaat, dan graag de vraag anders formuleren.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
CRXed schreef:
En dan heb ik het over de corrupte data bug.

Dat is hier niet het geval (f)

CRXed
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Dat is hier niet het geval (f)

Wat is "hier" ?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Bij deze bug, corrupte data is reproduceerbaar en met 30-60 min opgelost als er naar wordt gekeken

CRXed
Master
 Bericht 
Okay, dan graag deze bug anders noemen want er zijn dus 2 verschillende "geen data" bugs.

Op het moment met Vodafone geen probleem.
Ik heb nooit problemen met data, behalve als er corrupte data is.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Bij currupte data heeft iedereen er last van en nu sommigen soms en anderen helemaal niet, dan moet je gaan "zoeken" naar de oorzaak (f).
Provider is een van de mogelijke verschillende parameters

bx gek
Master
 Bericht 
T-Mobile geen problemen.

wellproc
Master
 Bericht 
Bij mij ook Vodafone (zakelijk). Af en toe het probleem, maar nu al een weekje niet meer.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
krijg steeds meer de indruk dat dit niet provider gerelateerd is :roll:
thanks for het voerterug ;) :thumb:

films
Eendagsvlieg
 Bericht 

Sinds een week krijg ik continu een rode ERR. Daarbij maakt het niet uit of ik FlitsNav rechtstreeks benader via de WIFI verbinding thuis of via mijn provider Simpel. Ik gebruik wel een oudere versie van FlitsNav: de 3.8.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Is er een reden dat je de oudere versie gebruikt?

films
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik gebruik de oudere versie 3.8 van FlitsNav omdat mijn smartphone een oude beestje is en niet hoger kan dan Android 2.3.7...

mmaurits
Eendagsvlieg
 Bericht 

Heb ook sinds een paar weken geen data in flitsnav, maar ben ook sinds een paar weken overgestapt van KPN naar T-mobile. Weet niet helemaal zeker of flitsnav sinds die overstap niet meer werkt.
Via WiFi thuis komt er wel data binnen.

Flitsnav 4.4.4
Android 7.0
Moto Z Play

films
Eendagsvlieg
 Bericht 

Sinds vanochtend (16 april) werkt FlitsNav weer goed, zowel via WIFI als via het mobiele netwerk.

FlitsNav 3.8
Android 2.3.7
Samsung GT-i5800

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Welkom in 2010. ;-)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja er zijn ook mensen die niet meedoen aan de telefoontjeshype. Ik zit in 2012 :lief:

(Wel met Android 4.4.4). De keren dat ik Flitsnav gebruik geen problemen ondervonden.

films
Eendagsvlieg
 Bericht 

Tja, ik weet het 8) . Het is een oudje uit 2011. Ik gebruik hem als reserve telefoon; hij ligt altijd (ergens) in auto.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Er zijn weer een aantal maanden verlopen sinds deze thread opgestart is, is er sindsdien nog ietss gebeurt op het ontwikkelvlak? Er lagen destijds wel goede ideeen zoals het laden van losse bestanden met bv. buitenlandse palen voor de vakantieperiode, hoe is de planning daarmee?

CRXed
Master
 Bericht 
Er is geen ontwikkeling bij gebrek aan ontwikkelaars.

wellproc
Master
 Bericht 
CRXed schreef:
Er is geen ontwikkeling bij gebrek aan ontwikkelaars.

Er is toch een nieuwe ontwikkelaar gestart?
Idee was toch om 1 app crossplatform te ontwikkelen?
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of dat een haalbaar verhaal is/lijkt en waar men nu staat.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Het beste kun je denk ik de boel open sourcen. Dan kan iemand patches schrijven om dingen te verbeteren. Ik ben onvoldoende thuis in Android om een hele app van de grond af aan op te bouwen maar bugs oplossen en zaken bijbouwen lukt me wel.

Ik las iets over Xamarin, is dat de huidige app of wil iemand daar naartoe in een nieuwe opzet? Als er nog even gewacht wordt kunnen we in elk geval windows phone wel afschrijven, dan zijn de laatste windows telefoons hardwarematig wel overleden ontdanks de weigering van de MS fanaten om toe te geven dat het platform al lang klinisch dood is.

Inferi0r
Master
 Bericht 

Alsjeblieft zeg, kunnen die verkeersmeldingen weg uit FN? Ik betaal €18 aan TomTom NV zodat zij mij 60x per minuut voorzien van alle informatie die Rijkswaterstaat ook heeft en belangrijk acht voor de weggebruikers.

Krijgen wr nu ongevraagd legio pechgevallen en afgesloten rijkstroken te zien, die dat wellicht afgelopen dag waren maar nu zeker niet meer.

En zelfs al was het correct, het interreseert me niets.

deechte
Pro
 Bericht 
Ook mij valt dat sinds korte tijd op. Pechgevallen, afgesloten rijstroken, etc. Ik heb ze ook liever uit.

TommyGun
Master
 Bericht 
Viel me ook op ja :|

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Staat weer uit

Walker
Master
 Bericht 
:thumb: :thumb:

aswnl
Pro
 Bericht 

Blij toe dat het is uitgezet. Het uitvinken van "Haal verkeersinformatie op" onder Instellingen/verkeer werkte namelijk ook niet goed: dan bleven die ellendige meldingen van pechgevallen toch komen. Weg met dat soort ellende. De app moet echt alleen voor flitsers werken, en verder niet gaan kwaken. En ook die waze-ellende zonder hm-aanduiding waar 9999 van de 10000 keer niks aangetroffen wordt mag je eruit kieperen. Bij voorbaat dank.

deechte
Pro
 Bericht 
Ik had ook verwacht ze bij verkeersinformatie uit te kunnen zetten. Fijn dat ze zijn uitgezet!

wellproc
Master
 Bericht 
aswnl schreef:
En ook die waze-ellende zonder hm-aanduiding waar 9999 van de 10000 keer niks aangetroffen wordt mag je eruit kieperen. Bij voorbaat dank.

Dat zijn meldingen waarvan we graag de terugkoppeling krijgen dat er niets is, of juist een bevestiging zodat we weten waar er dan iets is (en in welke richting).

Wat mij betreft komt er een optie waarmee je kunt kiezen of je die meldingen ook wilt zien, maar besef wel dat het heel fijn is als er een bevestiging of afmelding volgt, dan kunnen de verwerkers er wat mee :kniktja:

@LoverD: is die optie iets voor de ontwikkelaar(s) of kun jij er ook wat mee?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Dat is app development en daar kan ik niks van ;)

Maar waze draagt erg veel bij aan de meldingen die we tegenwoordig hebben :thumb: We hebben meldingen nu vaak sneller en sommige meldingen zouden we zonder waze ook missen. Simpelweg omdat waze meer gebruikers heeft.
We zien als verwerkers ook wel dat er veel onzin zit tussen die meldingen maar ook veel goede. Om dat onderscheid te maken hebben we wel feedback nodig vanuit Flitsnav.

Uitzetten van waze komt de overall kwaliteit van onze meldingen niet ten goede. Op basis van de feedback op de "wat staat hier" meldingen kunnen we sneller beslissen of iets verwerkt of gedelete moet worden...

Persoonlijk ontvang ik liever een melding teveel dan te weinig.

Edit: op veel A-wegen zijn ze erg actief met laserguns. Als jij ze niet aantreft wil dat niet zeggen dat ze er niet gestaan hebben. Kan goed zijn dat ze er 10 minuten later wel weer staan.

TommyGun
Master
 Bericht 
Ik zou Wave inderdaad gewoon aanhouden, liever te veel dan te weinig...

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Als verwerker hebben we idd ook/veel meer last van die onzin meldingen. Als het echt nooit wat zou zijn was het er al lang uit.

Pagina 2 van 3 [ 127 berichten ]