» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Postingstijd interval gedetecteerd van 436.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 77 berichten ]
Sander
FS medewerker
 Bericht 
Ik wil hier even een FlitsNav FAQ (voor alle platformen) opbouwen.

Input/aanvullingen/correcties zijn meer dan gewenst, laten we er (samen ;)) een mooie- en complete lijst van maken.

Algemeen:
1) Ik rijd langs een flitser die niet door FlitsNav wordt gemeld. Wat moet ik doen?
Wij waarderen het enorm als u de flitser bij ons meldt. Dat kan door onze voicemail in te spreken (FlitsNav heeft hier een snelkeuze voor). Geef duidelijk het wegnummer, hectometerpaaltje, de controlerichting en andere relevante details van de controle door. Namens alle andere FlitsNav gebruikers: "Bedankt :)".

2) Waarom moet ik via de telefoon een melding doen? Kan dat niet met één druk op de knop?
We hebben heel bewust voor deze methode gekozen. Met "één druk op de knop" ben je altijd wat te laat, dat scheelt zomaar een paar honderd meter. De verwerker van de melding moet dan gokken waar de flitser precies staat. Of nog erger, een flitser die bijvoorbeeld vanwege afwijkingen in gps op een hoofdrijbaan wordt gemeld terwijl hij op de parallelrijbaan staat.
Onze voorkeur is daarom de voicemail. Je kan dan ook meteen alle details doorgeven zoals het wegnummer, hectometerpaaltje en de controlerichting. Maar denk ook aan bijvoorbeeld een verlaagde snelheid wegens werkzaamheden of dat een flitser in beide richtingen is.
We denken natuurlijk wel na over alternatieve manieren om te melden maar vooralsnog is dit de meest betrouwbare manier die ook voorkomt dat mensen per ongeluk, om te testen of voor de grap een melding doen.

3) FlitsNav meldt een flitser die er niet meer staat. Wat moet ik doen?
Wij waarderen het enorm als u de flitser dan bij ons even afmeldt. Dat kan gewoon door de voicemail in te spreken (dezelfde als waarmee normaal een melding wordt doorgegeven). Geef duidelijk aan dat het een afmelding van een flitser is en het wegnummer, hectometerpaaltje en richting aan.

4) Waarom doen de vaste flitspalen het niet meer?
Flitspaal.nl is met haar werkzaamheden gestopt. De werkzaamheden zullen door flitsservice.nl worden overgenomen maar tot we alles geregeld hebben zijn de vaste flitspalen helaas niet beschikbaar.
We zijn op zoek naar oplossingen en work-arounds (voor de korte termijn).

Android specifiek:
1) Waar kan ik de app downloaden?
De app is in de Android Market te vinden. Klik hier.

2) Waarom blijft de app op de achtergrond doordraaien?
Om een Android app af te sluiten moet je op de knop met het pijltje (terug) drukken. De home knop (met het huisje) is bedoeld om je homescreen te tonen terwijl je huidige app op de achtergrond actief blijft.

iPhone/iOS specifiek:
1) Blijft de GPS module aan staan?
Als de GPS aanstaat, ontvangt de app ongeveer 1x per seconde een locatie update van de GPS chip, ook als je op ongeveer dezelfde plek blijft. Als de app gedurende een bepaalde tijd (standaard: 15 minuten) merkt dat je al die tijd niet meer dan een bepaalde afstand (standaard: 100 meter) beweegt, schakelt de app de GPS uit. [Tenzij er nog een andere app is die van de GPS gebruik maakt.] Dit automatisch uitschakelen werkt onafhankelijk van of de app in de voor- of achtergrond draait.

2) Moet ik op "ok" drukken als FlitsNav een melding heeft weergegeven of verdwijnt de melding vanzelf?
Dat hangt er van af. Als de app op de voorgrond draait dan verdwijnt de melding zodra je uit de 'gevarenzone' van die flitser bent (met de standaard instellingen: zodra je de flitser voorbijgereden bent). Draait de app in de achtergrond, dan blijft de melding zichtbaar. Hier is helaas niets aan doen, dit is een beperking van iOS.

3) Na het melden van een flitser kom ik terecht in de contacten pagina en niet in FlitsNav. Kan dat niet anders?
Dit is helaas een beperking binnen iOS. FlitsNav zelf kan niet bellen, hiervoor moet de "controle" worden overgegeven aan de standaard "telefoon-app" van iOS. De standaard "telefoon-app" is niet slim genoeg om FlitsNav na het bellen weer naar de voorgrond te halen. Maar je blijft natuurlijk wel waarschuwingen ontvangen, ook als je nog aan het bellen bent.

Windows Phone 7 specifiek:
1) Waarom kan ik de app niet in de Marketplace vinden?
De app is nog in bèta, deze fase is bedoeld om alle laatste bugs op te sporen en problemen op te lossen.
Je kan meehelpen met deze testfase, mail hiervoor je Windows Live ID naar flitsnav AT flitsservice PUNT com. Dan word je toegevoegd aan de gebruikerslijst en kan je de app gebruiken. We vragen je natuurlijk wel om bugs die je tegenkomt op ons forum te melden, zodat we de app z.s.m. echt aan iedereen beschikbaar kunnen stellen.

Tweebel
Master
 Bericht 
2. FlitsNav meldt een flitser die er niet meer staat. Wat moet ik doen?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Tweebel schreef:
2. FlitsNav meldt een flitser die er niet meer staat. Wat moet ik doen?

(f)

wellproc
Master
 Bericht 
Sandeman schreef:
Android specifiek:
1) Waarom kan ik de app niet in de Market vinden?
De app is nog in bèta. Klik hier om de laatste versie te downloaden.

Nu niet meer, toch? :wink:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Aangepast :kniktja:

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Citaat:
4) Waarom doen de vaste flitspalen het niet meer?

Werkt wel weer sinds vandaag.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Volgens mij niet in alle versies hoor..

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Klopt, maar die van android zit flitspalen er wel in

Disq
Master
 Bericht 
Sandeman schreef:
Volgens mij niet in alle versies hoor..

Zet er dan bij (voor de android versie werkt dit overigens wel).

djidee
Master
 Bericht 
Zo nog even wat vragen die je zou kunnen verwachten:

Waarom is de app gratis en proberen jullie er niet aan te verdienen?

Waarom zijn de meldingen van Flitsservice.nl / Flitsnav wel betrouwbaar tov anderen?

Is het gebruik van zo'n app legaal?

Hoeveel datagebruik verstookt de app?

Gaan jullie informatie omtrent Flitsnav makkelijker vindbaar maken op de site van Flitsservice.nl (en niet verstopt in het forum?)

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Misschien even melden dat de vmbox 20 seconde over gaat en dan opgenomen wordt pas?

A4
Master
 Bericht 
Aanvulling op mogelijke vragen die je kunt verwachten:

Waarom werkt FlitsNav met een 'dynamisch blikveld' en niet gewoon met controles alleen op het wegvak waar ik mij op dat moment bevind? Nu krijg ik controles door die gewoon ergens in de omgeving staan?

Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die zich dit afvragen.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Goede suggesties :thumb:
Kunnen jullie ook voorstellen doen voor antwoorden? :)

JayJay
Master
 Bericht 

Sandeman schreef:
Namens alle andere FlitsNav gebruikers: "Bedankt ".

Namens alle mensen die gebruikmaken van de informatie van Flitsservice. O:)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Zeg ik iets geks als ik me afvraag waarom deze pagina nog in de lucht is, of niet is bijgewerkt?

http://www.flitsservice.nl/mobiel/flitsnav/flitsnav.php

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Nee. Heb ik ook al vaak aangekaart. Ik wil hem uit de lucht, per direct.
En daarna zo snel mogelijk een vervangende pagina, wat daar op moet komen te staan vraagt Dave zich af...

Sandeman, zou jij dat tekstje willen maken?

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Harold schreef:

Laatste update: 3 Januari 2006 :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

djidee
Master
 Bericht 
Prachtig....

Maar ook zo'n gebed zonder einde, net als de brieven/wob generator. Hopeloos verouderd, slecht uithangbord maar maanden blijven staan. :nothanks:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Mess schreef:
Sandeman, zou jij dat tekstje willen maken?

Beetje krap in de tijd atm.. Kunnen we niet die FN weetikveelnogwat website met linkjes naar alle stores/markets embedden ofzo?

Of misschien heeft iemand anders tijd en inspiratie? O:)

djidee
Master
 Bericht 
Linkjes naar de stores/markets en linkjes naar de actuele openbare forumdraadjes.

Meer hoeft het niet te zijn mijn inziens.

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
djidee schreef:
Linkjes naar de stores/markets en linkjes naar de actuele openbare forumdraadjes.

Meer hoeft het niet te zijn mijn inziens.

Een linkje naar http://app.lk/flitsnav en Mobiele diensten dan? (de threads wijzigen denk ik nog wel binnen 7 jaar en 4 maanden :roflol: )

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Die bedoelde ik ja! (Kan je dat niet gewoon embedden? Ben je helemaal vlot klaar).

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Sandeman schreef:
Die bedoelde ik ja! (Kan je dat niet gewoon embedden? Ben je helemaal vlot klaar).

Ik zeg doen.. desnoods zonder forum link..

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Heb ik met Dave besproken, hij wilde dat toen niet. Had met de grootte van de site (in MB's) te maken. Maar dat is wellicht verbeterd!?

Ik stel deze tekst voor, heb je verbeteringen, kom maar door:

Onze FlitsNav app waarschuwt u tijdig voor flitsers (mobiele snelheidscontroles dmv laser en radar), trajectcontroles en vaste flitspalen in Nederland en België.
Flitsservice FlitsNav is de officiële Flitsservice app en de enige die gebruik mag maken van de betrouwbare data van Flitsservice.nl en Flitsservice.be!

Download de app hier: http://app.lk/flitsnav.
Beschikbaar voor Windows Phone, iOS en Android.

Heb je een vraag over de app, heb je een fout opgemerkt, wil je meehelpen om de bèta versies te testen, of klopt er iets niet qua vaste flitspalen?
De forum threads daarover kun je hier vinden: http://www.flitsservice.nl/phpBB/mobiele-diensten/.
Bedankt alvast!

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik zal Raymond es vragen.

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Top! Thanks. Goede reminder dwali.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Mess schreef:
Top! Thanks. Goede reminder dwali

Wellicht goed idee om de FAQ gelijk (ook) in het engels te plaatsen (f)

TTT242
Die hard
 Bericht 
Wellicht ook goed idee om de FN pagina ook op .be toe te voegen cfr vervangen (f)

Raymond
Master
 Bericht 
Ik zal even kijken.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
ik had ooit flitsnav.flitsservice.nl aangemaakt met een FTP, zodat de ontwikkelaar de pagina kon bijhouden en uploaden als er updates waren, eens zoeken

S60
Master
 Bericht 
Heren ontwikkelaars,

Heden, in het Post-DSI tijdperk ( :lol: ) gebruik ik FlitsNav meer-en-meer. Waar ik behoefte aan heb is een knop (button heet dat tegenwoordig geloof ik) op het Hoofdscherm, waarmee ik kan schakelen tussen "N" en "A" wegen. Ik heb op een A-weg geen behoefte aan "N" info en vice versa...

Fred :colaatje:

A4
Master
 Bericht 
LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
A4 schreef:
Beter om dat hier even te melden!

Nee hoor, staat hier prima (f) Goede suggestie, en ook leuk voor iPhone en Windows Phone versies.

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Zou niet nodig moeten zijn met een juist (dynamisch) blikveld en overige instellingen om geen onnodige alarmen af te laten gaan.

djidee
Master
 Bericht 
^^ Ook mijn idee, heel af en toe dat hij nog een flitskast op een oprit (bij een TDI) meepakt, voor de rest houdt Flitsnav zich met vaste palen (heb ik blikveld/afstand vrij strak staan) zich keurig beperkt tot alleen de voor mij relevante. Mobiel heb ik bewust nog wijd staan (intresse), maar ook die kun je mbv afstand en blikveld prima scherp krijgen op alleen je route.

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
S60 schreef:
Heden, in het Post-DSI tijdperk ( ) gebruik ik FlitsNav meer-en-meer. Waar ik behoefte aan heb is een knop (button heet dat tegenwoordig geloof ik) op het Hoofdscherm, waarmee ik kan schakelen tussen "N" en "A" wegen. Ik heb op een A-weg geen behoefte aan "N" info en vice versa...

Ik snap je vraag..

Ik loop al een tijdje te puzzelen over hoe dat aan te pakken.. Een knop lijkt me niet de oplossing, die gaan gebruikers (incluis mezelf) geheid een keer vergeten in de goede "stand" te zetten. Het moet dus automatisch..

Filteren op wegherkenning alleen werkt niet afdoende, om dat het aantal "polls" per dag beperkt is en je een actieve internetverbinding moet hebben. (bijv. als je tussen 2 polls in een afrit neemt met onder aan de afrit een RLC, dan ga je die missen)

Waar ik bijv nu aan zit te denken is, indien er gedetecteerd is dat je op een snelweg rijdt (en het poll-schema succesvol geweest is), de waarschuw-stadia geel en oranje voor overige wegen qua audio en "naar voren komen" te negeren. Dus enkel rood (waarschuwafstand/4).

Maar voorlopig blijft het nog bij hersenspinsels.. (f)

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
djidee heeft een Android toestel :).
Deze uitgebreidere instellingen komen ook op WP en iOS beschikbaar hoor!

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Mess schreef:
djidee heeft een Android toestel

:kniktja:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
dwali schreef:
Ik loop al een tijdje te puzzelen over hoe dat aan te pakken.. Een knop lijkt me niet de oplossing, die gaan gebruikers (incluis mezelf) geheid een keer vergeten in de goede "stand" te zetten. Het moet dus automatisch..

Is dit misschien een oplossing? Een knopje maken waarvan de basis is "alles aan". Knopje indrukken en de N-wegen zijn weg. Bij het uitzetten van FN knopje automatisch in de "alles aan" positie.

dwali
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Is dit misschien een oplossing? Een knopje maken waarvan de basis is "alles aan". Knopje indrukken en de N-wegen zijn weg. Bij het uitzetten van FN knopje automatisch in de "alles aan" positie.

Bij het starten van FN moet alles sowieso aan staan. Probleem met het knopje is ook dat iedereen "op de afrit" met z'n telefoon gaat spelen.. FN moet in mijn ogen "set and forget" zijn.. (op het melden/bevestigen van controles na, zou er eigenlijk geen interactie nodig moeten zijn.)

Sander
FS medewerker
 Bericht 
dwali schreef:
Probleem met het knopje is ook dat iedereen "op de afrit" met z'n telefoon gaat spelen.. FN moet in mijn ogen "set and forget" zijn.. (op het melden/bevestigen van controles na, zou er eigenlijk geen interactie nodig moeten zijn.)

Helemaal mee eens. Ik kijk nog nauwelijks op dat schermpje (snelheid uitgezonderd). Ik weet dat hij werkt en dat hij goed werkt. Ik heb de filters goed ingesteld zodat ik niet zomaar voor rommel naast de rijbaan word gewaarschuwd.. Werkt prima.

djidee
Master
 Bericht 
dwali schreef:
FN moet in mijn ogen "set and forget" zijn.. (op het melden/bevestigen van controles na, zou er eigenlijk geen interactie nodig moeten zijn.)

Idd.

Kijk alleen soms visueel wat voor melding hij net voor loopt te blaten en verder doe ik er niets mee, rijdt genoeg spul op de weg waar ik graag op wil anticiperen, maar dan moet ik ze wel zien :kniktja:

Ducantoni
Master
 Bericht 
djidee schreef:
Hoeveel datagebruik verstookt de app?

Is de app overigens uitschakelbaar te maken, voor zover nog niet van toepassing?
Als voetganger of fietser zal je 'm niet direct nodig hebben..

djidee
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Is de app overigens uitschakelbaar te maken, voor zover nog niet van toepassing?
Als voetganger of fietser zal je 'm niet direct nodig hebben..

Als je hem zelf niet opstart, staat hij uit.

Of bedoel je dat niet?

Toolman30
Master
 Bericht 
Ik denk dat bedoeld wordt of dat er een sluimerfunctie in gezet kan worden zodat hij stil zonder dataverbruik en noemenwaardig energieverbruik op de achtergrond aanwezig is en wanneer er een bepaalde verplaatsing is met een bepaalde minimale snelheid, bijvoorbeeld 25 km/u , actief wordt en zijn data op gaat halen en weer in de waakmodus gaat.
Wanneer er meer dan tien min. geen noemenswaardige verplaatsing meer is weer terugvalt in de sluimerfunctie zodat je hem nooit kunt vergeten om aan te zetten

Ook handig voor Toolvrouw trouwens 8)

Glorfindel
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
De nieuwe iOS versie (op dit moment In Review bij Apple) heeft dat. In de slaapstand gebruikt FlitsNav geen batterij, maar wordt wel automatisch wakker wanneer je van zendmast wisselt. Er is echter geen garantie te geven over hoe snel dat is - het bereik van die zendmasten is ongeveer 10 kilometer.

utah62
Pro
 Bericht 
Glorfindel schreef:
De nieuwe iOS versie (op dit moment In Review bij Apple) heeft dat. In de slaapstand gebruikt FlitsNav geen batterij, maar wordt wel automatisch wakker wanneer je van zendmast wisselt. Er is echter geen garantie te geven over hoe snel dat is - het bereik van die zendmasten is ongeveer 10 kilometer.

Zit dat ook al in de laatste beta?

Glorfindel
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
:kniktja: echter kan ik niets doen aan de gevoeligheid van deze functie.

Ducantoni
Master
 Bericht 
djidee schreef:
Als je hem zelf niet opstart, staat hij uit.

Of bedoel je dat niet?

Dat bedoelde ik inderdaad te zeggen, kreeg nl. de indruk dat hij op de achtergrond actief bleef.

Pagina 1 van 2 [ 77 berichten ]