» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Postingstijd interval gedetecteerd van 414.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 43 berichten ]
navje
Nieuwkomer
 Bericht 

Wat ik zou willen vragen is off topic, maar aan de ontwikkelaars van Flitsnav heb ik een verzoek.
Er is voor wp8.1 momenteel geen goede benzine prijzen app meer (in mijn geval waar het goedkoopst lpg te tanken), of mis ik er een?
Er was eens “slim Tanken” die wel wat buggy was, maar waar ik wel de goedkoopste tankstations voor lpg mee kon vinden.

Is dit niet wat in jullie straatje om dat op te pikken.
Echt een dijk van een benzineprijzen app voor Belgie en Nederland?
Mag ook best een betaalde app worden.
Bij deze mijn verzoek. Met wat jullie al op automotive gebied gedaan hebben moet dat toch een “peuleshilletje” zijn? (f) (f)

Mochten er meer liefhebbers zijn, laat dat dan ook even zien aan de flitsnav makers met een duimpje omhoog of zo :thumb:

Elwood
Master
 Bericht 
Prijzen van brandstof zijn mij persoonlijk echt een grote zorg......als ik het nodig heb tank ik.......punt.
Geen app voor nodig want tankstations zijn er al teveel.

Remo
Master
 Bericht 
Inderdaad. Het kreng rijdt toch al 1/5 dus die paar cent per liter die me dat scheelt.
Wellicht moet je het ANWB forum even proberen.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Voor Belgie kun je de app van http://brandstofprijzen.vroom.be/index.php/mobile gebruiken

Rover
Master
 Bericht 
snovvdog
Master
 Bericht 
Ik zou ook zo'n app willen.

Remo schreef:
Het kreng rijdt toch al 1/5 dus die paar cent per liter die me dat scheelt.

Juist als hij veel zuipt scheelt het een hoop.

Op LPG is 10 cent per liter al gauw 20% verschil...

Shell in mijn wijk 60,9 cent/liter, BP&Total stukje verder 48,9cent/liter... ( en dat zijn pompjes die net bij de afrit liggen !)

20% verschil is belachelijk, dat scheelt op jaarbasis een paar Meijer.

djidee
Master
 Bericht 
Waze (navi app) heeft een optie voor benzineprijzen. Anders zou ik gewoon de mobiele versie van united consumers of dat soort websites in je telefoon zetten

NoCashCow
Master
 Bericht 

Duitsland: clever tanken met automatische real-time prijzen. In D is het MTS-K (Duitse afkorting voor markttransparantie - autobrandstoffen) ingevoerd. Daardoor kun je gedurende de dag goed zien hoe de prijs verloopt. De prijs varieert daar namelijk sterk met het tijdstip de dag. Doorgaans is na 18.00u tanken stukken gunstiger dan op andere tijdstippen.

Voor Belgie is de app van brandstofprijzen.be een prima keus. In Nederland tank ik alleen als het echt niet anders kan. Dus dan bepaalt de locatie toch waar ik tank.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Belgie: brandstofprijzen.be
NL: directlease tankservice

Daarmee red ik het ook.
Remo schreef:
Inderdaad. Het kreng rijdt toch al 1/5 dus die paar cent per liter die me dat scheelt.
Juist daarom vind ik het wel de moeite waard. Ik draai er maandelijks nogal wat liters doorheen dus die paar cent per liter voel ik op het einde van de maand wel. Toch makkelijk verdiend, vooral als je er niet echt voor om hoeft te rijden.

Rover
Master
 Bericht 
die prijzen in Duitsland ben ik vorige week goed achter gekomen ja...
Om 12:45 was het 1.159, om 13:30 was het 1.189 en om 14:45 was het 1.169 :huh: (zelfde tankstation)

Afgelopen donderdag was het 1.119, heb toen niet op verschillende tijden kunnen kijken.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Kijk voor de grap eens in de ochtend tussen 8 en 9, dan kan het zomaar nog een paar cent duurder zijn.

NoCashCow
Master
 Bericht 

De nieuwe truc is om in de middagpauze de prijzen ook nog even omhoog te gooien. Voor de mensen die nog even snel gaan tanken omdat ze 's avonds geen tijd hebben of zo. Of om de mensen die even stoppen voor een broodje nog even een paar euro extra af te troggelen.
Ik vind het maar een raar systeem.

Archiebald
Master
 Bericht 
De grote vraag is, zou je dan om gaan rijden om goedkoper te tanken? Ik bedoel, de pompstations bij je in de buurt en op de route woon-werk ken je wel toch? Daarvan achterhalen welke het goedkoopste is is niet lastig.

Net als hier in de buurt, we hebben een TinQ en een Tango. Bij de Tango is het elke Donderdag, dol dwaze dag ofzo, XXX cent korting. Staan er hele rijen mensen. 15 minuten met draaiende motor wachten om 70cent te besparen :lol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat zijn de mensen die zich ook graag laten foppen.
Als ik in de buurt ben rij ik wel graag om naar België. Kost me 20km en 6 min heen en 6 min terug, maar daar pak ik wel 15 euro op een volle tank. In NL rij ik niet te ver om, maar gisteren bijvoorbeeld nog even de snelweg af en 500m de kom in, om 17 cent per liter te pakken tov de snelwegpomp waar ik langskom. Lijkt me eenvoudig en daar is zo'n app handig voor. Voor 1 of 2 cent de liter rij ik echt niet om.

Mijn pa rijdt dan weer naar Duitsland om een tientje winst te pakken (voor zijn gevoel), terwijl hij ondertussen ook weer 4 euro verstookt en drie kwartier onderweg is. Dat is de moeite niet.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Ik kijk af en toe wel om na te gaan of mijn vaste tankstations nog concurrerende prijzen hebben. Verder moet ik ook wel eens tanken buiten de vaste routes. Dus dan is het wel erg handig om even snel iets te vinden. Zeker als je een tankstation zoekt net naast de snelweg. Die vind je anders niet als je niet ter plaatse bekend bent. Zo hebben we wel eens een goedkoop zelfbedienings-LPG station gevonden in Duitsland met dat maar 1 km van de snelweg af was. Dat scheelde een flink stuk op benzine rijden, want de tankstations met LPG waren/zijn in Duitsland niet zo dik gezaaid.

Archiebald
Master
 Bericht 
Ok, maar jullie noemen nu iets sporadisch. Eens op vakantie ergens tanken. Dan is 5,- winst pakken lekker, maar moet je het daarvan hebben? Kijk als je wekelijks 5,- per tank kan besparen snap ik het wel.

Hier op Schiphol is de diesel iets van 1.239 dacht ik terwijl hij in Weesp op 1.184 staat. In Muiden bij de Maxis (mn wekelijkse boodschappen) is hij vaak nog net 0.005 goedkoper. Als ik daar dan langs kom als ik wil tanken dan tank ik daar wel ja.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Mijn pa rijdt dan weer naar Duitsland om een tientje winst te pakken (voor zijn gevoel),

Ik tank al een flinke tijd uit principe niet meer in Nederland. Aan de BPM en MRB kan ik niks doen. Dan maar op de accijns. Is ook nog de grootste post.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Ok, maar jullie noemen nu iets sporadisch. Eens op vakantie ergens tanken. Dan is 5,- winst pakken lekker, maar moet je het daarvan hebben? Kijk als je wekelijks 5,- per tank kan besparen snap ik het wel.
Ik ben regelmatig in het zuiden dus die 15 euro per tank pak ik dan meestal wel mee. Verder inderdaad is het een sport om de goedkoopste pomp te zoeken waar ik langskom, geen zin om ver om te rijden, maar met veel liters per maand is alles meegenomen natuurlijk.
NoCashCow schreef:
Ik tank al een flinke tijd uit principe niet meer in Nederland. Aan de BPM en MRB kan ik niks doen. Dan maar op de accijns. Is ook nog de grootste post.
Zo sterk zijn mijn principes niet. Ik voel me wel genaaid als ik in NL tank, maar de besparing moet de extra tijdsinvestering wel waard zijn. Voor drie euro winst ga ik geen twintig minuten omrijden.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Mijn principe is ook vrij makkelijk met dagelijkse ritten in België en Duitsland. Zelfs vanaf thuis ben ik in 5 minuten bij een goedkoop tankstation in Duitsland.

RRL
Master
 Bericht 
De 35 liter flacon maakt het de moeite niet waard om naar Duitsland te rijden. Met de meter op 0 krijg ik er nog maar krap 33 liter in. Trek ik daar dan weer de afstand naar Duitsland af, dan is de winst te verwaarlozen.
Gooi hem wel vol bij TinQ. Is 1km 'om' ten opzichte van mijn normale route van de snelweg naar huis.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat levert inderdaad te weinig op. Of je moet gaan kloten met jerrycans e.d., maar dan word je wel echt zo'n gierige Hollander :D In België zie je dat wel veel.

navje
Nieuwkomer
 Bericht 

Bedankt voor alle reacties. Maar het was niet mijn vraag wat iedereen nu wel vind of niet vind van extra besparen op brandstof. Ik vroeg om een app. De twee genoemde hier op wp8 , waze en directlease zijn waardeloos (althans voor lpg) Slim tanken gaf vaak niet de juiste prijzen, maar als indicator waar brandstof gemiddeld goedkoop is, voldeed hij uitstekend. Nu is er niets bruikbaars meer op Wp8.
Pompen een stukje van de snelweg af zijn vaak (en zeker met lpg) zo'n 10 tot 20 cent goedkoper per liter.
Een community app waarbij je na het tanken even de prijs invoert zal na een bepaalde tijd gemiddeld de goedkoopste tankplaatsen opleveren. (dezelfde input als flitser aanmelden bij flitsnav)
Wie o wie maakt zo'n app. :honger: Helaas heb ik er zelf geen programmeer skills voor. :dood:
Maar bedankt voor alle imput :thumb:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ik gebruik http://www.brandstof-zoeker.nl/ in de browser.
Niet het gemak van een app helaas.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Tsja... wp8... waarom...

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Dave schreef:
Tsja... wp8... waarom...

De windows phone gebruikers leren het ook nooit. Windows mobile 5 en 6 gingen nog wel (voor de tijd waarin ze verschenen). Toen kwam windows phone 7: dichtgetimmerd a la Apple en incompatible met z'n voorganger. Maar met 8 zou alles echt goedkopen hoor! Maar apps zijn natuurlijk weer incompatible met de voorganger. Nou hebben we WP8, nog steeds een flop. Maar nu gaat het dan echt gebeuren nu windows 10 komt op de desktop (dat zat in 8 ook al, maar niemand wil die beperkte apps op z'n desktop draaien). En alweer WP8 apps draaien niet op 10.

Voor WP 8 gaat nu in elk geval niemand meer iets schrijven. Degenen die uberhaupt iets voor WP willen schrijven wachten op WP10.

gurb
Master
 Bericht 
ios en andriod: BenzineJIP
Kun je op de kaart zien welke stations in de buurt zijn en welke in verhouding het goedkoopst is.
Handig voor in de auto.

Aanhanger
Master
 Bericht 
gurb schreef:
ios en andriod: BenzineJIP

Ligt het nu aan mij of kan die app geen literprijs geven? :huh:

NoCashCow
Master
 Bericht 

Darth_Android schreef:
Voor WP 8 gaat nu in elk geval niemand meer iets schrijven. Degenen die uberhaupt iets voor WP willen schrijven wachten op WP10.

MS heeft er inderdaad een potje van gemaakt. Zoals gebruikelijk, helaas. Terwijl WM8 en later best een aardig platform is. De telefoons zijn niet al te duur en doen het over het algemeen goed. Zakelijk gebruik ik een Lumia 820 en die bevalt eigenlijk wel goed. Doet gewoon wat het doen moet en verder niet te veel poespas.

gurb
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:

Ligt het nu aan mij of kan die app geen literprijs geven?
Klopt, Zij berekenen het relatieve voordeel ten opzichte van het landelijk gemiddelde. Hoe groener, hoe beter (goedkoper) je relatief uit bent.

Aanhanger
Master
 Bericht 
gurb schreef:
Klopt

Hoe krijg je het verzonnen. :loco:
Daar hebben de mensen zeker geen behoefte aan om literprijzen te vergelijken....

gurb
Master
 Bericht 
Zo lang de benzinestations weigeren de prijzen online te publiceren, blijft het lastig een vergelijking op de exacte literprijs te maken.
Ik vind dit een aardige oplossing, want een het toont wel de marktverhoudingen.

Bijkomend voordeel voor mensen die door het hele land crossen: Op de kaart zie je ook kleine goedkope pompjes in woonwijken, waar je anders geen weet van hebt, al rij je er vlak in de buurt.

Aanhanger
Master
 Bericht 
gurb schreef:
Zo lang de benzinestations weigeren de prijzen online te publiceren, blijft het lastig een vergelijking op de exacte literprijs te maken
Ik weet niet hoe ze het doen maar de (hierboven al aangehaalde) site brandstof-zoeker.nl doet het prima met literprijzen (bonuspunten :thumb: voor het altijd vermelden van de datum van die prijs, ook al zijn die eigenlijk altijd actueel)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
gurb schreef:
Zo lang de benzinestations weigeren de prijzen online te publiceren
Dat zijn vooral de stations langs de snelweg. Die daarbuiten hebben juist belang bij het displayen van hun "lagere" brandstofprijs.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Dat zijn vooral de stations langs de snelweg. Die daarbuiten hebben juist belang bij het displayen van hun "lagere" brandstofprijs.

De literprijs langs de snelweg is vrijwel altijd de "adviesprijs", dus die kun je redelijk voorspellen.

Griffin
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
De literprijs langs de snelweg is vrijwel altijd de "adviesprijs", dus die kun je redelijk voorspellen

Al lang niet meer, met soms behoorlijke prijsverschillen. Dat lijkt overigens vooral ook af te leiden uit het merk (tango op dit moment lekker goedkoop) maar de verschillen zijn er zeker. Zo maar even een greep:

Op dit moment op de A1, ter hoogte van Wilp:
aan de noordzijde (A1 links): Euro 95 €1,519; Diesel €1,129 (tango)
aan de zuidzijde (A1 rechts): Euro 95 €1,639; Diesel €1,249 (texaco)

A27 bij Eemnes: tango aan de ene kant (prijzen zie boven), aan de andere kant zit een Esso met respectievelijk €1,529 en €1,149.

Bij de Witte Bergen (direct aan de snelweg) zit een BP: €1,469 en €1,119.

adviesprijs Euro95: €1,611
adviesprijs Diesel: €1,231

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Griffin schreef:
Al lang niet meer, met soms behoorlijke prijsverschillen.

Dat is inderdaad fors. Mijn verouderde kennis komt denk ik vooral omdat de tankstations waar ik langskom aan de A2 niet echt leesbaar hun prijzen publicveren als je over de A2 rijdt. En aangezien ik er nooit tank valt me zoiets ook niet op.

Dan snap ik alleen niet waarom de goedkopere snelwegstations ook geen prijzen willen publiceren. Nu gaan mensen als ik er vanuit dat het een pot nat is en tanken er nooit. Of zijn die niet structureel dee goedkoopste?

Griffin
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
aangezien ik er nooit tank valt me zoiets ook niet op.

Ik tank er ook nooit omdat de prijzen langs de snelweg nog altijd hoger liggen dan van de snelweg af. Maar ik kijk uit nieuwsgierigheid altijd wel even op de borden. Ik kom zelden op de A2, maar op de A1 en daar boven zijn ze meestal wel goed te zien (lekker handig, meestal ter hoogte van het tankstation, als je er al lang niet meer af kan :huh: ). Alleen de hele dure zetten ze meestal niet in het zicht.

Overigens, ook de apps en websites zijn niet 100% betrouwbaar. Vorige week reden we met de MG club naar Texel. Ik vermoedde dat de brandstof op Texel wel eens flink aan de prijs kon zijn (en dat was ook zo... ik zag prijzen van rond de €1,65 voor Euro95) dus besloot voor Den Helder maar even te tanken. DirectLease app gaf op de route eigenlijk geen bijzondere prijzen (alles zo rond de €1,50 - weinig anders dan "thuis") en we hadden maar een vaag idee hoe ver het nog was tot aan de boot. Dus op de gok bij een tankstationnetje vlak na Julianadorp gestopt toen ik er eentje spotte: €1,42 per liter :roll: . Klopte geen jota van de DirectLease app...

Aanhanger
Master
 Bericht 
En dat is precies de reden waarom ik een app wil die me de literprijs geeft, dan kun je vergelijken met prijzen langs de weg en zie je hoe goed de app presteert.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Ik zie dat de nieuwe Sygic tegenwoordig een optie heeft met benzineprijzen (je kunt aangeven of hij de de prijzen van benzine, diesel of LPG moet tonen). Heeft iemand daar ervaring mee?

Griffin
Master
 Bericht 
Bij crasht de app meestal als ik dat probeer. Prijzen heb ik er nog niet mee gezien, wel hoe duur het is om er een uber-rit naar toe te boeken :lol:

Alexander_B
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Ik gebruik http://www.brandstof-zoeker.nl/ in de browser.
Niet het gemak van een app helaas.

Ik ook, alleen hij lijkt niet echt LPG prijzen te kennen. Voor diesel en benzine gebruik(te) ik die site wel altijd.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
De App van Direct Lease ziet er wel goed uit op het eerste gezicht

Vroeg op
Master
 Bericht 
die gebruik ik al tijden.
ff op goegol de goedkoopste tankstationnetjes in de buurt opzoeken.
Maar meestal pak ik diegene in de buurt van mijn woning. nu 1.14 voor een liter diesel.

Pagina 1 van 1 [ 43 berichten ]