» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Met het risico dat dit al eerder gevraagd is, heeft iemand ervaring met Flitsnav en VW app connect?

Het discover media systeem in mijn Passat heef app connect. In theorie moet ik daarmee flitsnav op het scherm kunnen toveren (als ik een wat betere smartphone zou hebben). De vraag is of iemand dat al voor elkaar gekregen heeft.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Interessante vraag. Is het jou gelukt om je Android te koppelen (ik vraag dit namens een vriend die speciaal voor de VW maar een Android heeft gekocht omdat een iPhone helemaal niet wil).

Existenz
(draadje volgen doet)

KanarieVW
Master
 Bericht 
Bij App Connect kan je toch alleen de door Apple ondersteunde apps op je beeld toveren? (maps, berichten, spotify, telefoon, itunes)

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Hier wat uitleg. VW geeft het volgende (oude) lijstje met geschikte toestellen:
Citaat:
De volgende toestellen zijn geschikt voor App-Connect (stand maart 2015):
HTC: One M8. Samsung: Galaxy Note 4, A3, A7, Note Edge, S5. Sony: Xperia Z2, Xperia Z3.

Ik heb zelf een cheap-ass nokia waar het zeker niet mee lukt maar ben wel aan het neuzen voor een mooie android.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
VW geeft het volgende (oude) lijstje met geschikte toestellen:

Dat klinkt alsof de autofabrikanten nog steeds geen benul hebben dat buiten hun wereld software release cycli geen 10 jaar duren. Een beetje het verhaal dat Mercedes nog ingebouwde carkits leverde waar alleen het (ooit standaard zakelijke toestel) Nokia 6310 of 6310i op pastten. Wat overigens erg goed was voor de 2e hands prijzen van dat model. :lol:

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Ik heb nog wat verder gezocht. Het lijkt er op dat app-connect bij mijn model apart geactiveerd moet worden tegen een exorbitante vergoeding. Voor een leaseslet waar ik nog maar 3 jaar en 9 maanden in ga rijden is dat natuurlijk geen optie.

Darth_Android schreef:
Dat klinkt alsof de autofabrikanten nog steeds geen benul hebben dat buiten hun wereld software release cycli geen 10 jaar duren. Een beetje het verhaal dat Mercedes nog ingebouwde carkits leverde waar alleen het (ooit standaard zakelijke toestel) Nokia 6310 of 6310i op pastten. Wat overigens erg goed was voor de 2e hands prijzen van dat model. :lol:
Tegenwoordig is alles netjes op BT gestandaardiseerd, dat zal nog wel een flink aantal jaren bruikbaar blijven. Bij app -connect zal het mij niets verbazen als het bij Android 9 oid niet meer werkt. Sta je dan met je dure activeringssleutel :[

Freddy
Master
 Bericht 
Mijn broertje heeft het in zijn Seat (ook VAG). Is wel geinig met spotify,google maps en whatsappjes voorlezen (tip: stuur iemand die dat heeft een bericht met aantal regels griekse tekens, hilariteit gegarandeerd :lol: )
Maar of en hoe je kan activeren weet ik niet, je moet in ieder geval juiste kabeltje/aansluiting hebben en android auto moet op je telefoon kunnen.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Freddy schreef:
Is wel geinig met spotify,google maps en whatsappjes voorlezen
Maar werkt het ook met Flitsnav of Waze?

Freddy
Master
 Bericht 
Geen idee, dat gebruikt hij beiden niet.

dabeetle
Master
 Bericht 
Draait toch op Android Auto?
Daar is Flitsnav (nog) niet geschikt voor. Waze support komt binnenkort geloof ik.

Apps moeten aan heel specifieke eisen voldoen om geschikt te zijn.

Heb sinds kort de Astra K, die ook Android Auto ondersteund. Vooral handig met Google Maps traffic. Maar ja, werkt weer alleen via de USB poort in de armsteun, waardoor het weer lastig wordt de telefoon met FlitsNav op het scherm in de Flexbar houder te hebben (die uitsluitend een laadkabeltje heeft met het advies BT te gebruiken, wat weer niet gebruikt kan worden voor Android Auto) . Rare ontwerpkeuzes van Opel helaas

Denk dat ik zodra ik mijn nieuwe OnePlus heb (die weer qua afmetingen te groot is voor de Flexbar telefoonhouder) een oude samsung S2 in de houder doe voor FlitsNav, die uitsluitend op Wifi draait (wat dan weer wel een leuke aanwezige optie is in de auto). De OnePlus dan lekker in de armsteun voor muziek en android auto.

edit: op de developer pagina van android auto wordt alleen over audio en messaging apps gesproken. Dus FlitsNav gaat m sowieso niet worden. Waze is wel aangekondigd, dus zou goed alternatief zijn (maar geen TC meting helaas).

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
dabeetle schreef:
Ik denk dat ik genoeg weet, ik zoek wel een houdertje voor mijn telefoon :x

Iedereen bedankt voor het meedenken (f)

dabeetle
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Ik denk dat ik genoeg weet, ik zoek wel een houdertje voor mijn telefoon :x

Iedereen bedankt voor het meedenken (f)

Ik zet straks een oude telefoon met wifi in de dashboard houder voor flitsnav en km registratie, en mijn nieuwe tel met Android auto voor maps/waze op de auto display en muziek afspelen. Situatie mede veroorzaakt door een onhandig ontwerp bij Opel.

Leuk dat mijn auto Android auto ondersteunt. Maar tot dusverre zie ik geen reden om daar voor extra geld net te tellen zoals sommige automerken graag willen.

Inferi0r
Master
 Bericht 

Appconnect is gewoon een ander woord voor Mirrorlink en Apple/Google Auto/Car

Mirrorlink is dood en werkt uberhaupt maar op een paar oude toestellen volgens website van Mirrorlink zelf.

Freddy schreef:
Mijn broertje heeft het in zijn Seat (ook VAG). Is wel geinig met spotify,google maps en whatsappjes voorlezen (tip: stuur iemand die dat heeft een bericht met aantal regels griekse tekens, hilariteit gegarandeerd :lol: )
Maar of en hoe je kan activeren weet ik niet, je moet in ieder geval juiste kabeltje/aansluiting hebben en android auto moet op je telefoon kunnen.

Dat is Android Auto of Apple Car. Ik gebruik beiden in mijn GTE en stelt helemaal niets voor. Connecten via kabel alleen al :s. Dan past mijn telefoon niet meer goed in ingebouwde houder met laadfunctie. En functonaliteit is klein. GMaps, ja leuk maar TT op telefoon is vaak beter en touchscreen van auto is stuk slechter als telefoon, dus dan werkt GMaps ook trager.

Samengevat: app connect is ruk en overbodig.

Wat ik alleen handig vind is Spotify met ene telefoon sharen op auto scherm en andere telefoon in houder voor navigatie.

En gewoon brodit met laadkabel laten inbouwen. Ik erger mij groen en geel aan de raamplakkers of slappe dingen met los kabeltje op het dashboard. Heb €75 betaald op de avond dat ik mijn lease auto kreeg en geen kabels te zien. Opstukje kun je zelf zo vervangen bij nieuwe telefoon.

Pagina 1 van 1 [ 13 berichten ]