» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Postingstijd interval gedetecteerd van 77.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 77 berichten ]
snovvdog
Master
 Bericht 
Dat ben je sowieso als je kan doorrijden ipv. stilstaat :[ .

Brandjuh
Master
 Bericht 
Waze is wel heel erg afhankelijk van de gegevens die ze hebben, in drukke steden zal dat niet z'n probleem zijn maar in rustigere delen van het land krijg je soms hele vreemde routes, dat komt omdat er geen data beschikbaar is en dat stuurt waze je daarheen omdat hij denkt dat het sneller is. Doorgaans is dit na 1 tot 3 de route te volgen al weer voorbij en kiest hij een betere.

Je zult na een periode alleen maar betere routes krijgen, dat is de kracht van waze.

(nee ik heb geen aandelen)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Brandjuh schreef:
Waze is wel heel erg afhankelijk van de gegevens die ze hebben

Net nog een wijziging doorgegeven.

Brandjuh
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Net nog een wijziging doorgegeven.

Bedoelde de gps gegevens die worden verzameld bij het rijden.

UR's worden zeer gewaardeerd ben er zelf niet meer actief mee maar ook heel veel gedaan. Doorgaans binnen 2 dagen live op de kaart.

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
wat is de sync tijd van melding op Flitservice en Waze?

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Niet iedereen is blij met Waze als ik dit zo lees, vooral als ineens iedereen de beste sluiproute kent: https://news.slashdot.org/story/16/06/06/2227212/weary-homeowners-wage-war-on-waze. Daar waren ze in Nederland ook ooit over aan het zeuren, dat navigatiesystemen mensen niet op binnendoorroutes zouden mogen wijzen. Nooit meer iets van gehoord natuurlijk, en anders zet ik 'm gewoon op fietsroute. :lol:

Raaf
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Daar waren ze in Nederland ook ooit over aan het zeuren, dat navigatiesystemen mensen niet op binnendoorroutes zouden mogen wijzen. Nooit meer iets van gehoord natuurlijk

En toch kan ik er genoeg benoemen die korter in tijd zijn maar echt niet door de navigatie van de verschillende auto's aangegeven wordt.
Een van die voorbeelden is de zuidelijke rondweg in Breda voor doorgaand verkeer. Wanneer het weer eens mis is op de A58 zie je heel Breda in een gridlock veranderen, maar daar wordt dus actief over de A59-A27 gestuurd, ook door je navigatie.

Moet zeggen dat de BMW navi er beter in was dan de Volvo navi. In Duitsland (ruhrgebied) merk je pas heel goed waarop de jongens bij BMW de boel geprogrammeerd hebben.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Raaf schreef:
In Duitsland (ruhrgebied) merk je pas heel goed waarop de jongens bij BMW de boel geprogrammeerd hebben.

Ze hebben gewoon wat meer geld (en betere specs) naar b.v. Bosch, Conti of Elektrobit geschoven. Het is niet zo dat de autofabrikanten zelf een navi engine ontwikkelen. Er zijn er een aantal in de wereld met vaak ellenlange lijsten van configuratieopties. De keuze van engine, configuratie en kaartmateriaal (heel belangrijk) bepaald wat de prestatie van de navigatie is.

Griffin
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
navigatiesystemen mensen niet op binnendoorroutes zouden mogen wijzen. Nooit meer iets van gehoord natuurlijk,

Nee? Nog nooit deze tegen gekomen?
Afbeelding

Ruim twintig jaar terug was ik betrokken bij de implementatie van een navigatiesysteem. Veel gesproken toen met o.a. RWS over "de toekomst". Het idee was toen om systemen te kunnen sturen in de navigatie-oplossing via RDS/TMC, maar dat is ingehaald door apps op je mobieltje. Een verbod om sluiproutes te adviseren is echt nooit aan de orde geweest, kan ook niet natuurlijk.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Raaf schreef:
En toch kan ik er genoeg benoemen die korter in tijd zijn maar echt niet door de navigatie van de verschillende auto's aangegeven wordt.

Dat zal best, maar ingebouwde navigatie is nog steeds zo duur (kaartupdates al helemaal) en zo inflexibel (ik doe meestal vrij lang met een telefoon maar niet zo lang als met een auto) dat ik gewoon een app (Sygic) op de telefoon gebruik. Als het vaststaat geef ik gewoon de optie "geen snelwegen" in, ga er op de volgende afrit af en rij verder. Op mijn vaste woon-werk traject is dat niet meer nodig, daar ken ik onderhand de weg in alle dorpen langs de route. Er zit traffic assist in maar zonder abonnement werkt dat maar even. Ik heb nog geen gekraakte versie gevonden die dat permanent aan laat staan (is misschien ook een server-side iets).
Citaat:
Een verbod om sluiproutes te adviseren is echt nooit aan de orde geweest, kan ook niet natuurlijk.

Ik heb wel eens gehoord dat mensen oproepen deden aan TomTom om dat vrijwillig te implementeren. Ondertussen zijn er zoveel programma's dat dat natuurlijk geen enkele zin meer heeft.

aswnl
Pro
 Bericht 

Is er een mogelijkheid in de instellingen om die ergerlijke, zeer hinderlijke Waze-meldingen niet meer te tonen ?
Altijd onvolledig qua locatie, en ook altijd een onzinmeldingen. Meest van tijd staat er niets, en anders heeft zo'n Waze-idioot weer eens een spitsstrook-camera ingevoerd. :[

Ook zou ik het fijn vinden als de mogelijkheid bestond om die (lege) flitskasten bij toeritdoseerinstallaties eruit te kunnen wippen, evenals specifieke kasten die elke dag weer oppoppen omdat ze dicht bij de snelweg op een onbeduidend landweggetje staan, meldingen dus die je kunt missen als kiespijn. Terwijl je de rest van de vaste flitsers uiteraard wel wilt blijven zien.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
aswnl schreef:
Is er een mogelijkheid in de instellingen om die ergerlijke, zeer hinderlijke Waze-meldingen niet meer te tonen ?

Afmelden, zijn ook goede meldingen bij (f) en dmv waze hebben we boel meer gebruikers. Levert dus netto meer meldingen op
aswnl schreef:
om die (lege) flitskasten

Als je weet dat ze niet meer actief zijn meldt het even dan kunnen we ze in MCC uitzetten (f)
aswnl schreef:
toeritdoseerinstallaties

Kan in iOS versie :kniktja:

Verder palen op wegen waar je niet rijdt kan je in deze versie alleen filteren dmv kijkhoek en dat werkt nooit 100%

Aanhanger
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Kan in iOS versie

Kan ook in de Android versie uitgezet worden (zonder meer aan te raden)

aswnl
Pro
 Bericht 

LoverD schreef:
zijn ook goede meldingen bij (f) en dmv waze hebben we boel meer gebruikers. Levert dus netto meer meldingen op

Tussen 1000 irritante onzinmeldingen zit er misschien één goede. En tegenover diverse goede Flitsservice-gebruikers staan vele Waze-gebruikers die een spitsstrook camera niet van een snelheidscamera kunnen onderscheiden.

Ik blijf bij mijn verzoek of je gewoon wat in de app kunt inbouwen waardoor alle waze-meldingen op MIJN apparaat linea recta een enkeltje rond archief krijgn, zonder getoond te worden. Zo'n optie maken moet toch niet te moeilijk zijn ? Het levert in elk geval wel méér tevreden gebruikers op dan nu...

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
aswnl schreef:
Tussen 1000 irritante onzinmeldingen zit er misschien één goede. En tegenover diverse goede Flitsservice-gebruikers staan vele Waze-gebruikers die een spitsstrook camera niet van een snelheidscamera kunnen onderscheiden.

https://forum.flitsservice.nl/controles/controles-provincie-noord-holland-t82955-700.html#p4339755

Deze std hadden we niet gehad zonder waze (f)

Maar begrijp wat je bedoelt, beoordeel zelf al die onzin meldingen... gaat hoop tijd in zitten. Gewoon ff feedback via fn geven (f)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
aswnl schreef:
En tegenover diverse goede Flitsservice-gebruikers staan vele Waze-gebruikers die een spitsstrook camera niet van een snelheidscamera kunnen onderscheiden.

Dat wil ik ook altijd graag geloven. Helaas, met toename aantal gebruikers gaat kwaliteit achteruit. Paar weken terug op donderdag radar op s112 gooiseweg;1 reactie...
Dag later, grote anpr actie op zelfde lokatie, werden gek van alle meldingen hier.

Walker
Master
 Bericht 
Vanochtend ook een Wazige melding op de A28 bij Leusden. Ik zou het liever omgekeerd zien: FN meldingen direct doorzetten, en Waze-meldingen eerst controleren.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
A28 melding had binnen no-time twee afmeldingen (f) en gaat dan ook direct delete.
Waze meldingen op a-wegen kijken we meestal/bijna altijd aan of het bevestigd of afgemeld wordt.

Bij n-wegen of bibuko hangt het er van af of het std lokatie is of waze al dan niet verwerkt wordt.

Met name in de laatste categorie voegt waze wel wat toe. Simpelweg doordat we zo meer "ogen" hebben.
Die lasercontrole in Weesp is bijvoorbeeld al twee keer via waze binnengekomen. Daar zou ik al snel tegen een VA035 zijn aangelopen zonder waarschuwing. Dan neem ik de misschien wat vele onzin meldingen graag op de koop toe.

Flitsnav meldingen worden bijna altijd meteen verwerkt.

Walker
Master
 Bericht 
Volgens mij waren beide afmeldingen van mij (f) . 1x via de app, en 1x via de voicemail...
Maar kun je Flitsnav meldingen niet automatisch door/aanzetten?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Voicemail ff niet meegekregen maar had 2 afm via flitsnav.
Flitsnav wordt sowieso doorgezet naar andere gebruikers ook zonder verwerken. Waze ook, alleen bij fn zal ik eerder tot verwerken overgaan.

Echt automatisch verwerken dat doet flitsmeister. En ondanks dat ze er best wel eens goed in zijn zie ik toch wel wat tekortkomingen

Walker
Master
 Bericht 
:thumb:

snovvdog
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Dag later, grote anpr actie op zelfde lokatie, werden gek van alle meldingen hier.

Dat is toch ook een politiecontrole?

Ik wil voor alle politiecontroles gewaarschuwd worden, niet alleen Radar.

Als staat er een rollerbank, die wil ik ook in Waze zien. Elke controle wil ik met een boog omheen...

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Als ik het mij goed herinner was snelheid doelstelling van fs :wink:

Walker
Master
 Bericht 
Ook maar even hier: Sinds afgelopen donderdag een hoop meuk in FN. Komt blijkbaar van http://www.wegstatus.nl, maar wel via Waze:

Wegstatus.nl schreef:
Wegstatus.nl

Wegstatus.nl is in maart 2016 gestart door Jan Spoelstra om de mogelijkheden van Open Data te laten zien. De website ondersteunt de Waze Nederland-community bij het plaatsen van de juiste afsluitingen voor acute wegafzettingen. Ook plaatst Wegstatus.nl bij volledige wegafsluitingen berichten met kaartmateriaal automatisch op Twitter.
2Ways

In oktober 2016 is 2Ways door Jan Spoelstra en Peter van der Veen opgericht. Met 2Ways hebben zij als doel het gebruik van (open) verkeersdata in Nederland te vergroten, deze data te verrijken en toepassingsmogelijkheden te ontwikkelen. 2Ways is vanaf de oprichting ook beheerder van Wegstatus.nl geworden.
Waze CCP

Wegstatus.nl is de eerste Waze Connected Citizens Program-partner in Nederland, die actief verkeersdata met Waze deelt en ontvangt. Wegstatus.nl gebruikt deze historische en actuele data om overheden en weggebruikers beter te informeren over de situatie op de weg.

Maar waar zet ik het uit? Vandaag ook een melding van een afgesloten verbindingsweg A12-> A2, bij hmp 33,1. Dat komt niet eens in de buurt...

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Heb antwoord net gegeven in ios topic, deze is beter voor discussie (f)

Inferi0r
Master
 Bericht 

Wegstatus, is dat van Waze? Wat een slap aftreksel van wat TomTom HD Traffic al 5 jaar beter doet. Jeetje wat een ergenis is dit. Zou outdated en onjuiste informatie.

Volgens mij bied RDW info over afgesloten rijstroken gewoon aan, hoe kan TT dat anders op de minuut en meter juist weten? Krijg je meldingen die uren achterlopen.....

keokiracer
Master
 Bericht 
Van wat ik lees komt de data die Wegstatus gebruikt van de NDW.
https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php ... 88#p918833

Pagina 2 van 2 [ 77 berichten ]