» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Pagina 1 van 2  [ 78 berichten ]
Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
werken sinds vandaag blijkbaar samen ;-)

Leuk!

Afbeelding

Ton.
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
werken sinds vandaag blijkbaar samen

:thumb: :thumb:

Zou helemaal relaxed zijn als bepaalde functionaliteiten van FN/FS ook in Waze komen (gemiddelde snelheid in TC; GPS-snelheid). Nu draai ik beide apps naast elkaar.

Signum
Master
 Bericht 
Jammer dat 538 dan weer met Flitsmeister is gaan samenwerken :roll:

RRL
Master
 Bericht 
:thumb:

Waar het eerder enkel op BNR "Flitser gezien? Meld het via de app van FM" was, duikt het nu op steeds meer zenders op :roll:

Ton.
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Jammer dat 538 dan weer met Flitsmeister is gaan samenwerken

Maar sinds ze dat zijn gaan doen, zijn de meldingen op 538 een puinhoop geworden

WimLex
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Maar sinds ze dat zijn gaan doen, zijn de meldingen op 538 een puinhoop geworden

1 groot drama idd
toen met FN/FS was er ook nog op RDS tussen de nieuwsberichten door waar ze stonden :respect:

RRL
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
toen met FN/FS was er ook nog op RDS tussen de nieuwsberichten door waar ze stonden

Zie tegenwoordig op geen enkele zender meer RDS teksten voorbij komen, enkel nog statisch de naam van de zender. Zowel thuis op de 2 radio's via de kabel als in de auto.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ton. schreef:
zijn de meldingen op 538 een puinhoop geworden

Ja maar dat interesseert ze niet. Kwaliteit is niet belangrijk :roll:

cmx45
Die hard
 Bericht 

Sinds flitsmeister met popups komt met reklame vind ik hem flink irritanter worden. Ineens in m'n ooghoek staat er iets te knipperen. Ik denk dat er een flitser in de buurt is. . . . . is het een melding dat de broodjes bij de pomp verderop in de aanbieding zijn. . . . .
En eerst al een full screen pop-up.
En in eerste instantie maar volhouden dat ze geen reklame doen. Later over die met de broodjes gaven ze inderdaad aan dat ze deze reklame sinds kort voeren.
Kan je natuurlijk afkopen door een pro abonnement te nemen. . . . . . . . .

Ik ben blij met deze samenwerking tussen waze en fs :thumb:

RRL
Master
 Bericht 
Flikkerende reclame in een flitsapp ja? Zeker ook nog een variant die je weg moet drukken?

A4
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Kwaliteit is niet belangrijk

Maar ze melden simpelweg meer. Hoe vaak er wel niet meldingen (juiste welteverstaan) in FM staan die niet in FN staan... Logisch ook, de groep gebruikers is groter. Kwaliteit is wellicht iets minder, maar ik gebruik ze naast elkaar en dat geeft een redelijk dekkend netwerk van flitsers.

cmx45
Die hard
 Bericht 

Zoiets dus
Afbeelding

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Tja, dan moet je updaten naar een pro versie. Dat is een keuze.

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
RRL schreef:
Zie tegenwoordig op geen enkele zender meer RDS teksten voorbij komen, enkel nog statisch de naam van de zender. Zowel thuis op de 2 radio's via de kabel als in de auto.

Sublime.fm wel

RRL
Master
 Bericht 
Op beide radio's hier in huis statisch. Morgen in de auto eens op letten of hij daar wel verspringt.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
A4 schreef:
in FM staan die niet in FN staan

Ik had het over 538 in dit geval.. Martijn is ooit begonnen met flitsmeldingen juist vanwege de bedroevende kwaliteit op dit radiostation :D

Luister overigens vrijwel nooit meer radio, kan dat popi-jopie gebler en "gegrap" echt niet meer verdragen de laatste jaren.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Harold schreef:
Tja, dan moet je updaten naar een pro versie. Dat is een keuze.

Waar vind ik de pro versie?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Je hebt nu dus keuze uit Routeradar, Waze, FlitsNav en binnenkort nog eentje...

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Waar is dat Waze uberhaupt voor? Wat is het doel ervan?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Gratis navigatie, ook community gebaseerd, vanuit Israel.

Ton.
Master
 Bericht 
Flierefluiter schreef:
Waar is dat Waze uberhaupt voor? Wat is het doel ervan?

Martijn schreef:

Volgens mij best een redelijk ruime community, ook in NL.
Je kunt ook gevaarlijk situaties (zoals auto's met pech op rijstrook/vluchtstrook) doorgeven. Net als wegwerkzaamheden, omleggingen, ongelukken, files (al meet ie dit ook zelf).
Ik test het nu naast FN, en werkt mooi. Al mis ik, wat ik al zei, wel wat functionaliteiten van FN.
Daarbij denk ik (weet ik) dat de nauwkeurigheid van de FN/FS-flitsmeldingen erg hoog is.

Brandjuh
Master
 Bericht 
Ik gebruik Waze ook als navigatie ben er zelf ook Area Manager, level 4 geweest, maar wegens inactiviteit ben ik weer AM level 3. Geen tijd meer om alles te corrigeren en aan te passen. Erg grote community wereldwijd.
Het is ook een zelflerende navigatie, rijd je A naar B heel vaak via X ipv Y dan zal hij voor X gaan. Soms krijg je ook hele vreemde routes maar die routes kent hij dan niet goed genoeg en na een paar keer zal hij voor de snellere route gaan.

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Martijn schreef:

Nu van Google....

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Alleen GPS nodig, of ook een actieve internetverbinding voor je navi?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
SuperChinees schreef:
Nu van Google....

Nog steeds community, nog steeds gratis, nog steeds HQ in Israel (heb ik begrepen)

Blaataap
Master
 Bericht 

Actieve internetverbinding nodig.

Brandjuh
Master
 Bericht 
SuperChinees schreef:
Nu van Google....

Martijn schreef:
Nog steeds community, nog steeds gratis, nog steeds HQ in Israel (heb ik begrepen)

Correct, Google heeft het overgenomen maar dezelfde setup blijft, zelfde leiding. Vooralsnog alleen integratie van de mappen/files/flitsers die met elkaar worden gesynchroniseerd.

Blaataap schreef:
Actieve internetverbinding nodig.

Je kunt de route van te voren via WIFI inladen, echter heeft het wel de voorkeur om via actieve verbinding te werken, daar krijg je juist de feedback van, echter kun je zoals ik al aangaf het grootste deel van de kaart al thuis laden met wifi, scheelt veel in MB's in buitenland.

Blaataap
Master
 Bericht 

Brandjuh schreef:
Je kunt de route van te voren via WIFI inladen

Ja, dat kan, maar dan mis je alle verkeersinformatie en kun je zelf ook niks doorgeven. Niet handig als dat juist het USP is van Waze.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Brandjuh schreef:
Je kunt de route van te voren via WIFI inladen, echter heeft het wel de voorkeur om via actieve verbinding te werken, daar krijg je juist de feedback van, echter kun je zoals ik al aangaf het grootste deel van de kaart al thuis laden met wifi, scheelt veel in MB's in buitenland.
En in het binnenland, als je zo'n schrale Henny bent als ik die maar 500Mb data heeft ;) Maar goed, ik gebruik navi toch amper.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Ton. schreef:
Volgens mij best een redelijk ruime community, ook in NL.
Je kunt ook gevaarlijk situaties (zoals auto's met pech op rijstrook/vluchtstrook) doorgeven. Net als wegwerkzaamheden, omleggingen, ongelukken, files (al meet ie dit ook zelf).
Ik test het nu naast FN, en werkt mooi. Al mis ik, wat ik al zei, wel wat functionaliteiten van FN.
Daarbij denk ik (weet ik) dat de nauwkeurigheid van de FN/FS-flitsmeldingen erg hoog is.
Weet niet waarom maar ik vind het behoorlijk afleiden. Misschien door alle andere wazers die getoond worden.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Je kan heel veel uitzetten ;-)

RRL
Master
 Bericht 
Hoeveel data verbruikt Waze op een rit van pakweg 100km?
En het inladen van een route met eenzelfde afstand?

Brandjuh
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ja, dat kan, maar dan mis je alle verkeersinformatie en kun je zelf ook niks doorgeven. Niet handig als dat juist het USP is van Waze.

Klopt, maar dan heb je wel de route. Als je voor het eerst Waze gebruikt scheelt dat veel in data. Ben het wel met je eens, zonder actieve verbinding is het gewoon ruk. :lol:

Piet_Piraat schreef:
En in het binnenland, als je zo'n schrale Henny bent als ik die maar 500Mb data heeft Maar goed, ik gebruik navi toch amper.

Met wifi route laden, dan onderweg verder op data scheelt ook veel. Eenmaal de kaart ingeladen dan valt de data erg mee.

Jack.Ryan schreef:
Weet niet waarom maar ik vind het behoorlijk afleiden. Misschien door alle andere wazers die getoond worden.

Menu > Instellingen > Beeldinstellingen > Op de kaart tonen.
Daar kun je alles uit knikkeren wat je niet wilt zien.

RRL schreef:

Hangt er vanaf hoe je alles instelt, als je alles je nieuwe kaart moet inladen + 3D weergave zonder datacompressie. Kun je rekenen op ongeveer 50MB. Ik rijd veel met waze ook op plaatsen waar ik niet ben geweest en gebruik ongeveer 200MB per maand met 3D weergave en data compressie aan. Zonder compressie zal dat 300 mb zijn gok ik.

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Brandjuh schreef:
Klopt, maar dan heb je wel de route. Als je voor het eerst Waze gebruikt scheelt dat veel in data. Ben het wel met je eens, zonder actieve verbinding is het gewoon ruk. :lol:

Met wifi route laden, dan onderweg verder op data scheelt ook veel. Eenmaal de kaart ingeladen dan valt de data erg mee.

Menu > Instellingen > Beeldinstellingen > Op de kaart tonen.
Daar kun je alles uit knikkeren wat je niet wilt zien.

Citaat:
Hangt er vanaf hoe je alles instelt, als je alles je nieuwe kaart moet inladen + 3D weergave zonder datacompressie. Kun je rekenen op ongeveer 50MB. Ik rijd veel met waze ook op plaatsen waar ik niet ben geweest en gebruik ongeveer 200MB per maand met 3D weergave en data compressie aan. Zonder compressie zal dat 300 mb zijn gok ik.

Dat is behoorlijk veel. Ik heb sinds 1 september maar 15mb verbruikt en gebruik het dagelijks.

Masterdam
Master
 Bericht 
Dagelijks dezelfde route zeker? Als ik naar Zuid-Frankrijk rijd, red ik het niet met 50mb.

Brandjuh
Master
 Bericht 
SuperChinees schreef:
Dat is behoorlijk veel. Ik heb sinds 1 september maar 15mb verbruikt en gebruik het dagelijks.

Daarom zeg ik ook hangt er vanaf wat je doet. Rijd je vaak hetzelfde stuk dan zul je na de eerste keer inderdaad met moeite boven de 20MB komen. Ga je naar een onbekend stuk zoals Masterdam al zegt naar het buitenland dan gaat dat redelijk hard.

Had paar maanden geleden ritje van Eindhoven => Weert => Max-huttehaidhof dat is enkel ongeveer 900 KM. Was toen 200 a 300mb kwijt.

Blaataap
Master
 Bericht 

Daarom gebruik ik dus gewoon Here Drive+ als navigatie. Kun je namelijk gewoon offline gebruiken zonder dat de navigatie ruk wordt :lol:

RRL
Master
 Bericht 
Ook hier de offline navigatie. NL, BE, LU, DE en FR gedownload. Als ik naar andere landen ga download ik daar de kaarten wel van, destijds materiaal voor geheel Europa aangeschaft.

Brandjuh
Master
 Bericht 
In mijn eigen auto gebruik ik in Nederland altijd Waze, ook als ik niet zo heel ver de grens over hoef of als het al is ingeladen dan ook in het buitenland. Ga ik verder naar het buitenland of voor meedere dagen dan gebruik ik Sygic wereldwijd zonder traffic en flitspalen info etc.

In de werkbus hebben we Tomtom met heel de poespas erop dus die gebruik ik dan.

RRL
Master
 Bericht 
Traffic mis je niet zo veel aan. Heb ik wel, zelfs de schamele €20/jaar is het niet waard.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
TomTom HD Traffic is het mij wel waard. Al zoveel files erdoor ontweken, helemaal op vakantie. Zie je bij Bern dikke file, hop, eromheen. Vorig jaar met die monsterfiles in de sneeuw idem. Ik was om 21:00 op m'n bestemming, terwijl velen de nacht in de auto of sporthal hebben moeten doorbrengen

NoCashCow
Master
 Bericht 

Best leuk, maar het is wel een app met zo een beetje de langste lijst van permissies op mijn telefoon. Wordt tijd voor een custom rom om wat permissies terug te pakken...

RRL
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Traffic mis je niet zo veel aan. Heb ik wel, zelfs de schamele €20/jaar is het niet waard.

Even rechtzetten: werkt sinds de laatste update prima.

Hoorde ineens een geluid dat ik niet eerder had gehoord, gevolgd door een melding als deze:
Afbeelding
Kon de ingetekende route nog niet zien. Melding voor een situatie verderop.
Hoe het verder werkt moet ik nog ontdekken.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Dit is TomTom?

Vroeg op
Master
 Bericht 
Ik vind TT op de GSM echt geweldig werken. Heb alleen Benelux er op staan nu.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik ga Waze eens proberen, ik gebruik Google maps, maar de filemeldingen/alternatieve routes zijn vaak mosterd na de maaltijd en worden niet snel genoeg aangepast, beland nog steeds te vaak in files waar ik omheen kan/kon, of een file die staat te ver naar voren aangegeven ( geen rekening gehouden met het golf effect van files). Bovendien stuurt Google je nooit door een wijk of binnendoor weggetje, terwijl dat vaak toch echt sneller is ( om in R'dam een voorbeeld te geven, in de avondspits naar oost, via Mariniersweg, Vondelweg, Crooswijckseweg, Rusthoflaan om de puinhoop op de Boezemstraat grotendeels te ontwijken.)

Overigens lijdt Livetraffic van Tomtom ook onder vertraging van files, plekken staan nog op rood die inmiddels doorrijden, terwijl de file flink naar voren is opgeschoven.

RRL
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Dit is TomTom?

Sygic. Kaartdata en traffic is volgens mij wel van TomTom.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ok na het een stuk of 4x te hebben gebruikt voor woon-werk, ben ik zeer tevreden, waze kiest leuke sluiproutes ( soms ook niet, drempel land), die ook echt flink sneller zijn dan de reguliere vaststaande routes. Ik had er nooit aan gedacht om via zuid langs Pathe & langs het spoor ( vanaf de A16 komend van noord) naar het noordereiland (om) te rijden, maar je vermijd zo veel pleuriszooi voor de Maasboulevard op die manier!

Ik bespaar in de ochtend zo'n 5 en avondspitsen zo'n 10 minuten nu :D .

De UI en routebegeleiding kan echter beter, ik wilde dit programma aan mijn vader aanbevelen, maar de routebegeleiding is niet heel duidelijk, voor mij wel prima, ik let nog wel op en kaartkijken is niet zo'n probleem, maar ik denk dat de ouwe een beetje zal falen. Daarnaast teveel sociale zooi die standaard aan staat en de standaard instellingen waarschuwen niet genoeg voor (vaste) flitsers ( geen geluid), maar wel rare alarmpjes zoals ''rijd voorzichtig'' of een raar alarmpje bij aankomst. Nooit meer google maps voor mij in ieder geval!

Hoe verhoudt Sygic zich tot waze qua routekeuze ( snelste route, en lekker binnendoor zonder verkeerslichten!) ?

snovvdog
Master
 Bericht 
Om als voorbeeld te geven van wat alternatieve routes die die realtime adhv. de situatie aanraadt tussen Capelle Schollevaar en Noordereiland:

Afbeelding
Afbeelding

Veel beter dan de hoofdwegen die in de spits compleet vast staan.

Terwijl Google niet verder gaat dan kiezen tussen de Boezemstraat en de Maasboulevard, die beide helemaal vast staan :[ .

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Maar dan ben je wel minder productief met je telefoon.

Pagina 1 van 2 [ 78 berichten ]