» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Postingstijd interval gedetecteerd van 44.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 14 berichten ]
novec
Nieuwkomer
 Bericht 

Afgelopen maanden ben ik 2 keer aangehouden door een moteragent en beide keren werd ik bekeurd voor een forse snelheidsoverschrijding.
In beide gevallen verklaarde de agent met opzet op de vluchtstrook te rijden (ik reed de linker baan) in mijn dodehoek zodat hij voor mij onzichtbaar was. "NIEUW BELEID" was de verklaring. Wat leven we toch in een prettig land....
Ook in beide gevallen werd ik pas staande gehouden nadat er een traject binnen gereden werd waar de snelheid aanmerkelijk lager ligt. Als voorbeeld: Ik reed 135 op het stuk waar ik 130 mocht. Kom vervolgens bij een klaverblad waar 100 geboden is. Ik minder mijn snelheid maar krijg toch de maximale snelheid voor de kiezen "omdat u te laat van het gas gaat." Ik weet zeker dat beide keren de opgave van de agent niet klopte.
Mijn vraag:
Ik heb geen enkele mogelijkheid om justitie te overtuigen dat de gemeten waarde van de agent Bullshit is. En geloof me dat was beide keren het geval!
Mijn flitsnav staat altijd aan en die zou toch automatisch een logfile of track moeten kunnen bewaren over het laatste uur van gebruik met daarin de gps punten en de snelheid op dat moment. Een soort blackbox dus. Als je die track opslaat/exporteert als je hem echt nodig hebt heb je tenminste 'iets' als verweer. Je zou het bijvoorbeeld direct aan de agent kunnen tonen.
Dat zal niet moeilijk zijn om te maken want de data is voorhanden. Alleen de opslag en distributie moet gebouwd worden.
er zijn enkele programma's die dit zelfstandig doen maar dan draait mijn FlitsNav weer niet prettig en is daarom geen optie.

Is dit een reële wens?
Zijn er meer mensen met deze wens?
Kan FlitsNav overwegen deze dienst in te bouwen?

Ik wacht antwoorden af.

Groet

Brandjuh
Master
 Bericht 
Zijn genoeg andere programma's voor. Waze kun je alles terug kijken via internet. GPS tracker, CTA ritten administratie. etc...

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
novec schreef:
Mijn flitsnav staat altijd aan en die zou toch automatisch een logfile of track moeten kunnen bewaren over het laatste uur van gebruik met daarin de gps punten en de snelheid op dat moment. Een soort blackbox dus. Als je die track opslaat/exporteert als je hem echt nodig hebt heb je tenminste 'iets' als verweer. Je zou het bijvoorbeeld direct aan de agent kunnen tonen.

Dit staat nog steeds op de lijst die bij de ontwikkelaar ligt. Hij heeft ooit eens een log bestand in gebouwd en weglaten schrijven naar OneDrive, maar dat werkte niet helemaal lekker dus zit het er niet meer in. Dat moet iig nog verder doorontwikkeld worden.

Overigens is er ook een apart draadje over FN voor WP.....Denk dat je daar beter terecht kunt....

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Wat dacht je van een dashcam kopen? Eentje met GPS? staat ook alles in. Met een log kan geknoeid zijn, met camerabeelden wat minder.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
novec schreef:
Zijn er meer mensen met deze wens?

Absoluut! Marketing technisch ook zeker interessant.

Alleen Windows phone :nothanks: :wink:

Azes
Master
 Bericht 
Iphone heeft toch wel een tracklog in Flitsnav?

Of je hier iets mee bereikt bij verweer is overigens erg discutabel, apparatuur is immers niet geijkt, niet gekeurd.
De rechter zal je fraaie landkaartje zo door de shredder halen denk ik..?

:koffie:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dat maakt toch niet uit, al is het alleen maar voor jezelf..

Er lopen miljoenen met een "slaapmeting" app rond.. Totale onzin maar men is er wel mee bezig.

novec
Nieuwkomer
 Bericht 

Dank voor de feedback.
Een paar opm.
Ik weet dat er voldoende andere mogelijkheden zijn om een Tracklog te maken. Maar ik vindt het gewoon makkelijk als mijn FlitsNav, welke toch altijd aanstaat, deze taak op zich neemt.
Bij behandeling van een juridische zaak mag je alles inbrengen wat je denk dat jou kan helpen. Dit dus ook. Natuurlijk zijn er veel argumenten die de kracht van een dergelijk bewijs inperken. Maar het kan ook net dat laatste zetje zijn om de rechter te overtuigen.
Kortom ik zou vreselijk blij zijn als die feature er gewoon komt. Als er al getest is met een output naar onenote dan zou ik graag willen testen of bekijken.
Er zijn zoveel formats voor een dergelijke output mogelijk. Ik denk dat een output in .csv het eenvoudigst is te realiseren maar ook .kml of gewoon .txt kan het overwegen waard zijn. Welke output genereert FlitsNav in de Iphone?

Brandjuh
Master
 Bericht 
Waarom dan geen dashcam met GPS? Heb je er ook beeld bij :thumb:

Blaataap
Master
 Bericht 

Brandjuh schreef:
Waarom dan geen dashcam met GPS? Heb je er ook beeld bij :thumb:

En geluid. Kun je meteen aantonen dat je op tijd van het gas af ging :wink:

novec
Nieuwkomer
 Bericht 

Tsjaaa klopt allemaal
Maar ik had had het graag in 1 apparaat ..... 1 applicatie
En zo'n dashcam ben ik nog niet aan toe op één of andere manier.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ik sla eens in de zoveel tijd alle tracks uit FN (iphone) op op de computer. Dit om in geval van post uit Lwarden te controleren of ik op de lokatie was en zo ja of de snelheid klopt.

Bij een dashcam zijn de beelden in geval van kennisgeving per post vaak al overschreven.

novec
Nieuwkomer
 Bericht 

Tsja en dat zou ik ook willen met mijn Windows Phone Lumia 920. :)

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
We gaan verder in het FlitsNav voor Windows Phone topic.
Als afsluiter wil ik graag melden dat de functionaliteit nu in de beta beschikbaar is :koffie: .
Slotje!

Pagina 1 van 1 [ 14 berichten ]