» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Postingstijd interval gedetecteerd van 49.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 139 berichten ]
Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Alexander_B schreef:
En voor je gaat zeggen "camera vertekent het beeld", op video lijkt aardig overeen te komen met wat ik in werkelijkheid kan zien. Ik ben niet nachtblind, maar m'n nacht-zicht word steeds verpest door allerlei koplampen van tegenliggers of achterliggers waardoor m'n ogen niet goed aan het donker wennen.. En als de camera compleet overbelicht is, dan doen mijn oogballen ook zeer.
Heb ik ook last van, maar denk zelf dat dit vaak de imitatie-xenon lampen zijn :cry:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Mathijs4600 schreef:
Heb ik ook last van, maar denk zelf dat dit vaak de imitatie-xenon lampen zijn :cry:
Ergste: later ingebouwde Xenon in een lensloze behuizing terwijl de ochtenddauw nog op het glas zit.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Wat voor auto rij je ook al weer? Je maakt aardig toeren, of lijkt dat zo?
Alexander_B schreef:
Prius had blijkbaar haast om vooraan in de rij te komen. (Van wisselstrook 2 banen naar links, bij het naar rechts gaan bijna een botsing, en dan op dezelfde wisselstrook weer uitvoegen. Bravo!)

:fp:

RRL
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
hele hoop inhalende vrachtwagens, en toen het eindelijk beetje doorreed, steeds auto's die met 30-40 km/u verschil 'm dr voor flikkeren.

Niets nieuws toch?
Alexander_B schreef:
Ik ben niet nachtblind, maar m'n nacht-zicht word steeds verpest door allerlei koplampen van tegenliggers of achterliggers waardoor m'n ogen niet goed aan het donker wennen..

Je bent niet de enige wie er last van heeft. Achteraf geknutselde xenon, maar ook de nieuwe LED koplampen kosten mijn ogen toch wel wat moeite om er op aan te passen.
Ben vooral op snelwegen een groot voorstander van het uitlaten van de verlichting. Maar dan wel iets in de middenberm wat in elk geval de lichtbundel afdekt. De geleiderails zijn daar net te laag voor.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Wat voor auto rij je ook al weer? Je maakt aardig toeren, of lijkt dat zo?

Koektrommel met staafmixer. :lol:

Specifieker, een Citroën AX met 1.5 diesel, met 106 GTI sportonderstel en remmerij, lichtgewicht velgen, en alle AX GTI meuk binnen en buiten.
Met de standaard diesel-bak doet ie 3000 toeren bij 100 km/u in z'n 5, dus ja, lekker veel toeren..
Is trouwens voor een diesel best een toeren-blokje trouwens, met een max koppel van 2750~3000, een max vermogen bij 4800~5000, en een max toerental van 5700 rpm. Topsnelheid valt ook precies samen met maximum vermogen, zo rond de 160.

En ik denk dat de uitlaat een beetje lekt (hij maakt meer herrie dan vroeger), maar binnenkort gaat ie toch voor groot onderhoud de schuur in, wanneer m'n andere AX klaar is.

Als je 't echt wilt weten, het aankomend onderhoud is (onder andere):
-turbo installatie (incl nieuwe uitlaatlijn, uiteraard), van 57 naar 100-ish PK en van 95 naar 180-200-ish NM, zodat ik minder hoef terug te schakelen en vlotter kan inhalen/80-130 doen op de snelweg. En misschien een sterkere/langere bak dr achter.
-achteras-revisie.
-toerenteller, boost-meter, EGT meter, oliedruk meter en subwoofer aansluiten
-CV repareren en remote-kastje installeren
-paar roestplekjes fixen
-emmertje verf dr overheen, hij is nu 3 verschillende kleuren wit.
-widebody opnieuw vastlijmen

Die andere AX die nu in de schuur staat heeft overigens een 1.6 16 klepper motor met 130-135-ish pk, nóg grotere remmen, semi-slicks, echte kuipstoelen, die is voor 't circuit zegmaar. 8)
Moeten alleen nog wat details aan gedaan worden, had een verrotte injector, ik heb mezelf net een beter spruitstuk cadeau gedaan voor m'n verjaardag, en de achteras moet *ook* gereviseerd worden, is een bekende/veelvoorkomende kwaal.

Ik zal eens in het "welke auto rij jij" topic posten denk ik.. :P

Alexander_B
Master
 Bericht 
dubbelpost..

Alexander_B
Master
 Bericht 
tripelpost, het forum faalde..

RRL
Master
 Bericht 
Mooi project. Zeker wat over posten in het auto topic! :thumb:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Alexander_B schreef:
16 klepper motor met 130-135-ish pk
Heb je die lekkages in je kop al gevonden?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Met de standaard diesel-bak doet ie 3000 toeren bij 100 km/u in z'n 5, dus ja, lekker veel toeren..

Hatsa.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

De benzine 1100 doet hetzelfde...

Alexander_B
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Heb je die lekkages in je kop al gevonden?

Heb er een ander onderblok onder gezet waarvan de cylinders niet vol met krassen zaten, en de carterventilatie iets geupgraded, en een zooitje nieuwe O-ringen overal geinstalleerd, samen zorgt 't voor een stuk minder druk in de carterpan, en nu blast ie dus ook niet de peilstok meer dr uit nee.. Dat is dus alvast opgelost.

lacheisleuk schreef:
De benzine 1100 doet hetzelfde...

Hm, vreemd, de 1.1 bak die ik heb doet toch echt iets van 3400 toeren bij 100, die zit namelijk momenteel op m'n 16V. Maar ik zal de bakcodes eens opzoeken en vergelijken. :)

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Dan heb je geen AX 1.1 bak. De bak onder de volcane doet 3000 rpm bij 100 en 4000 rpm bij 130 (en 5000 rpm bij 160). In z'n 5 welteverstaan. Niet toevallig de 5 uit een GT ofzo erin hangen?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Niet dat ik weet, maar zal dr nog eens naar kijken..

Anyway, dit gebeurde vandaag.
Link

Die mag nog wel ff terug naar les 1, bochtjes maken. Ging echt NET goed. (Omdat ik met 2 wielen de streep op stuurde.)

JeffreyM
Master
 Bericht 
Zo, dat ging maar net goed :x
Nog een gesprekje aangegaan?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Zat dr aan te denken, maar heb 't maar laten gaan, denk niet dat ik onder invloed van adrenaline veel nuttigs had kunnen melden..

JeffreyM
Master
 Bericht 
Ik zou wel de video naar de rijschool sturen, zodat ze het aan de leerling kunnen laten zien (en aan andere leerlingen) en er (misschien) wat van leren.

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
Rare manoeuvre

Brandjuh
Master
 Bericht 
Ik denk dat hij meteen terug kon naar de rijschool om daar weer even wat achtjes te oefenen.

JeffreyM schreef:
Ik zou wel de video naar de rijschool sturen, zodat ze het aan de leerling kunnen laten zien (en aan andere leerlingen) en er (misschien) wat van leren.

Zou ik ook doen, wellicht hangt er al een dashcam in de rijles wagen maar met het filmpje kan hij wel zien hoe het eruit ziet vanuit het voertuig van het "slachtoffer". Zou het wel onderbouwen als lesmateriaal en niet als aanval.

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
Als instructeur in de auto erachter rijden :fp: :fp: :fp: (kan me niet voorstellen dat dit een examenrit was)

Brandjuh
Master
 Bericht 
Als instructeur in de auto erachter rijden

Daar is tegenwoordig niks raars meer aan, zie ze sinds een paar jaar eigenlijk altijd erachter rijden met een auto. Als het dan een examen is rijden ze erachter met 2 personen in de wagen.

Blaataap
Master
 Bericht 

Wat is daar nou " :fp: :fp: :fp: " aan? Vanuit een auto is de instructeur een stuk beter te verstaan en kan de instructeur allerlei spullen meenemen die misschien nog wel eens handig zijn als de lesser zoiets doet als in het filmpje hierboven.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Wat Blaataap zegt. Zie het hier ook vaak. En zo kunnen ze bijvoorbeeld pionnen meenemen om ergens op een parkeerplaats het slalommen te oefenen.
Tuurlijk gaan ze ook wel met de motor er achter aan, maar vaker met auto ;)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 

Wat wil je dan? achterop zitten? lijkt mij zeer onverstandig.

Bambi killer
Master
 Bericht 

Is wel lekker gezellig (f)

Sommige instructeurs rijden wel met motoren, maarja niet allemaal beschikken over motoren :wink:

ZX-driver
Master
 Bericht 
:o :o

RRL
Master
 Bericht 
Zo dan, goed gereageerd. Video ter educatie doorsturen naar de rijschool lijkt me zo'n gek idee niet.

plankie
Master
 Bericht 
Gelukkig dat dat goed gegaan is zeg...

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 

Er zijn lesmotoren met dubbele bediening. Was hier misschien wel handig geweest :lol: Ook gewoon op de motor erachter aan rijden, die paar pylonen kunnen makkelijk in de top of zeikoffers

Blaataap schreef:
Vanuit een auto is de instructeur een stuk beter te verstaan en kan de instructeur allerlei spullen meenemen die misschien nog wel eens handig zijn als de lesser zoiets doet als in het filmpje hierboven

Geen idee of ze tegenwoordig nog met PMR setjes rijden of dat het al Bluetooth is, maar met die eerste (en ook met die laatste) is zelfs op hogere snelheid verstaanbaarheid geen probleem.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Link

Spiegelen is moeilijk, en ook nadat er iemand vlak achter je zit 0 reactie, als je rechts ingehaald wordt 0 reactie. Ze bleef met 100@130 links plakken totdat ze al ver uit m'n spiegels verdwenen was, compleet niet bezig met het verkeer, blijkbaar.

Knipperende licht op de achterbumper komt door de 50 hz correctie van m'n dashcam, hoewel ik achteraf inderdaad wel ff grootlicht/toeter had kunnen doen.

Denman
Master
 Bericht 

Stomstom: "Links aanhouden" :dood:

ZX-driver
Master
 Bericht 
zeikoffers

Snap ik niet! Spatie vergeten?
Maar wat zijn: zeik offers? :huh:

Alexander_B schreef:
Spiegelen is moeilijk, en ook nadat er iemand vlak achter je zit 0 reactie, als je rechts ingehaald wordt 0 reactie. Ze bleef met 100@130 links plakken totdat ze al ver uit m'n spiegels verdwenen was, compleet niet bezig met het verkeer, blijkbaar

Dat naar links gaan sloeg echt nergens op! :fp:

Blaataap
Master
 Bericht 

Heerlijk gespiegeld zeg :duh:

plankie
Master
 Bericht 
en dan ook gewoon zowat 30 km/h weg moeten remmen.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Link

Fietser knalt gewoon door rood zonder te kijken. Kijkt verschrikt om naar het geluid van blokkerende wielen. Fucking lemmings. "Red or green, lean the bloody difference!"

Link

Link

Voorgooien gebeurt ook bij anderen..

Link

Toverstokje aan en gaan, ik ga niet remmen, dus dan maar invoeghulp/inhaalactie.

Link

Kan je de volgende keer ff wachten met je inhaalactie tot de auto die 25 km/u sneller gaat, en al bijna ter hoogte van je achterbumper was, voorbij is? Thaaanks.

Link

VW Golf? check.
Met vmax+50 door de trajectcontrole? check.
Drugsrunner? Het zou zomaar kunnen..

En tot slot, tijd voor m'n favoriete sport: rechts inhalen!
Link

Iedereen sorteert alvast voor om op de A4 in de file te gaan staan, links voorgesorteerd verkeer haal je rechts in. Simpel.

Link

Het mag dan wel trajectcontrole zijn, das nog geen reden om links te gaan slakken. :dag:

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Die roodfietser is echt levensmoe, wat een debiel. :loco:

En al die middenplakkers ook... die rechterbaan blijft eng! :fp:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
link voorgooien 3nd person (1)

Daar ben je zelf ook een middenbaanplakker :kniktja: :P

Alexander_B
Master
 Bericht 
Beetje maar. O:)

JeffreyM
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Beetje maar. O:)

En dat terwijl je er zelf een hekel aan hebt :lol: :lol: :wink:
Alexander_B schreef:
link middenplakkers

Alexander_B
Master
 Bericht 
Ik had voor die paar seconden (tussen 0:07 en 0:17 zegmaar) inderdaad 2x van baan kunnen wisselen.. Er reed niemand direct achter me, er was dus vrij weinig noodzaak verder. Anyway, guilty as charged.

Hm, zit te denken, volgens mij had ik nog meer dashcam filmpjes, zal nog ff checken of ik alles geupload heb. (Ik weet zeker dat ik nog 2 filmpjes heb, ff kijken waar die zijn gebleven..)

RRL
Master
 Bericht 
Voorgooiers: Japans hok en Volvo XC70 (?). Verbaas me bij die Volvo meer nog over het feit dat hij zijn richtingaanwijzer gebruikte, dan de brute wijze waarmee hij de VW de pas afsneed.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Fietser knalt gewoon door rood zonder te kijken.

Waarom geen claxon?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Omdat de knop daarvoor op een onhandige plek zit, en niet intuïtief te bedienen is.

RRL
Master
 Bericht 
Alle gekheid op het eind van het knipperlichtstokkie, zoals het de oudere Franse auto's betaamt?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Yep, op het eind van de lichthendel.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Heel herkenbaar. Gebeurt mij wel eens in andere auto's (bij Mercedes dat stokje indrukken is acuut ruitensproeien) dat ik dus mijn ruiten sproei in plaats van toeter. :x :lol: :lol:

Alexander_B
Master
 Bericht 
Link

De 2 auto's achter me hadden helemaal geen geduld en haalden meteen rechts in, ik wachtte nog ff op de (uitblijvende) reactie op lichtsignalen..
Met vmax-20 de bocht door en niet van de linkerbaan af willen == bang om om te vallen.

Link

Iets teveel gas voor de bocht = lekker over het kruispunt driften in je lolvo. Beetje crappy filmpje verder.

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Alexander_B schreef:
ik wachtte nog ff op de (uitblijvende) reactie op lichtsignalen..

Je "stille" hint werd inderdaad niet echt begrepen. :roll:

Alexander_B schreef:
Iets teveel gas voor de bocht = lekker over het kruispunt driften in je lolvo

:o Ik moest even 2x kijken voor ik het goed zag, maar die vliegt er wel goed doorheen ja!

ZX-driver
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Iets teveel gas voor de bocht = lekker over het kruispunt driften in je lolvo. Beetje crappy filmpje verder

:o

Alexander_B
Master
 Bericht 
Link

Geen zin om voor rood licht te staan, dus dan maar door rood. Was die ene seconde tijdswinst de kans op een bon van 370 euro waard? Ik weet 't niet..
Heb dr vandaag nog een dit zien doen, moet 't filmpje ff van de cam halen.. Raar gedrag..

Link

Klassiek voorgooier, ik reed eigenlijk al veel te kort op m'n voorganger (maar dat is 'normaal' in de randstad), maar dat weerhield deze volkswaggel transplofter bestuurder dr niet van om 'm dr voor te hoeken, toverstokje aan en gaan.

Pagina 2 van 3 [ 139 berichten ]