» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Postingstijd interval gedetecteerd van 155.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 3  [ 139 berichten ]
Alexander_B
Master
 Bericht 
Well, het wordt eens tijd om m'n eigen topic te openen, kan niet steeds m'n filmpjes in andere topics blijven droppen he. :)

Gisteren bijna een jonge fietser onder de auto, voorrang nemen ondanks haaientanen en gewoon oversteken zonder te kijken.. Ik hoop dat ie dr wat van geleerd heeft, maar ik verwacht het niet.
Link

En nog wat oude fragmenten van m'n eigen en andermans stunts:

Link

Ogen dicht en 2 banen naar links hakken, dat is invoegen zoals geleerd bij de rijlessen toch?
Iemand die zo iets vlak voor m'n neus flikte met 60@130 was voor mij de directe aanleiding om een dashcam te kopen in ieder geval. Daar helaas dus geen beelden van.

Link

Op een gegeven moment ben je mensen die zonder reden naar links komen echt zat, zeker als ze net zo hard rijden als de auto ervoor, en er dus genoeg ruimte is om zonder te snijden rechts voorbij te steken. Dikke doei.

Link

Leedvermaak is het beste vermaak, deze multipla is een wiel verloren.

Link

Zelfs met een FWD auto kan je overstuur hebben. Gelukkig geen schade. De oplossing was trouwens de 10 jaar oude eco-banden vervangen door modern, sportief rubber.

Link

Invoeghulp ofzo? In ieder geval niet goed gespiegeld. Het resultaat was een Salushje.

En misschien eens tijd om al m'n verzamelde roodlicht-rijders in een grote compilatie te gooien? :)
Oh, en voordat iemand klaagt over de aardappel-qualiteit, ja, ik weet het, ik ben al op zoek naar een betere dashcam. :) Ik moet alleen nog kiezen/bestellen..

neurder
Die hard
 Bericht 
#1 Je ziet ook die jongen de totaal andere kant op kijken voordat hij zijn oversteek maakt. Zijn fout had hij vast toen niet door, maar het was een wijze les voor hem. Gelukkig ging het goed :o
#Overstuurtje 10 jaar oud? Dat is niet best :roll: En FWD overstuur maken is niet zo moeilijk O:)

keokiracer
Master
 Bericht 
Dat clipje met de verkeerd gespelde lantaarnpaaltitel, zou ik die mogen gebruiken? O:)

Alexander_B
Master
 Bericht 
Ligt dr aan wat je dr mee gaat doen eh? :) (en heb de titel ff gefixed, thnx)

[edit:] voor een compilatie dus? oke, is prima.

wellproc
Master
 Bericht 
Delft eo, lekker herkenbaar :thumb:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat is een lekkerbochtje daar aan het eind van de A4 ja. :lol:

keokiracer
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Ligt dr aan wat je dr mee gaat doen eh?

Oh sorry, dat had ik er ff bij moeten zeggen. Ben er een beetje gewend aan geraakt dat mijn compilaties bekend zijn op FS en ik die dus nooit specifiek hoef te noemen. Toch maar wel weer gaan doen :wink:

Alexander_B schreef:
(en heb de titel ff gefixed, thnx)
(f)

Alexander_B schreef:
voor een compilatie dus? oke, is prima.

:thumb:
Met/zonder kanaal in de beschrijving?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dat is een lekkerbochtje daar aan het eind van de A4 ja. :lol:

Ja he? :D

keokiracer schreef:
Oh sorry, dat had ik er ff bij moeten zeggen. Ben er een beetje gewend aan geraakt dat mijn compilaties bekend zijn op FS en ik die dus nooit specifiek hoef te noemen. Toch maar wel weer gaan doen :wink:

De Best-of filmpjes had ik al wel gezien, had ff niet door dat ze van jou waren. Heb je een naamgenoot of 2 kanalen? ik zat namelijk in eerste instantie op de verkeerde, vandaar m'n vraag, haha.

keokiracer schreef:
Met/zonder kanaal in de beschrijving?

Eh, doe maar met, staat wel meer spul op wat mensen misschien wel/niet boeiend vinden. :)

keokiracer
Master
 Bericht 
-
Alexander_B schreef:
Heb je een naamgenoot of 2 kanalen? ik zat namelijk in eerste instantie op de verkeerde, vandaar m'n vraag, haha.

2 kanalen. Ben van het keokiracer-kanaal ooit het wachtwoord kwijtgeraakt, waarop ik mijn keokiracerhalsteren-kanaal heb aangemaakt. In de tussentijd heb ik het wachtwoord van mijn keokiracer-kanaal weer gevonden, alleen toen was mijn kanaal al >500 abonnees en heb ik mijn lange-naam-kanaal dus gehouden. Mijn originele kanaal heb ik toen eerst aan mijn pa gegeven en daarna heb ik het gebruikt om random spul op te zetten wat niet bij mijn grote kanaal past :wink:
Alexander_B schreef:
Eh, doe maar met, staat wel meer spul op wat mensen misschien wel/niet boeiend vinden.

Sgoed :thumb:

dikkydik
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Gisteren bijna een jonge fietser onder de auto, voorrang nemen ondanks haaientanen en gewoon oversteken zonder te kijken.. Ik hoop dat ie dr wat van geleerd heeft, maar ik verwacht het niet.

Je hebt reden te twijfelen? :lol: :lol:

Bij die 106 flikt ie het gewoon nog een keer.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Gisteren bijna een jonge fietser onder de auto,

Close! :o

Alexander_B schreef:
En nog wat oude fragmenten van m'n eigen en andermans stunts

:o Die bus moest behoorlijk uitwijken!

Alexander_B schreef:
Zelfs met een FWD auto kan je overstuur hebben.

:o Ik dacht even (had dat geen schade nog niet gelezen) dat je in het water zou belanden!

Alexander_B
Master
 Bericht 
Ik zie dat m'n video's gewaardeerd worden, ja, het was in sommige gevallen erg close, daarom post ik ze ook.. Al die andere video's die te saai zijn voor woorden, ga ik natuurlijk niet lopen uploaden..

De binnenbocht in gaan (waar sinds een jaartje ofzo nu water is, inderdaad) kan gebeuren, maar het ligt een beetje aan wat je als bestuurder doet in zo'n situatie.

Nog een video van een paar weken terug:
Link

Deze persoon reed ongeveer 50 waar 100 toegestaan is, en was blijkbaar bang achter het stuur en durfde niet harder.
Ondanks het andere verkeer dat links en rechts met 80-100 voorbij kwam, en mijn aanmoediging van achter, geen gas bij.

Levensgevaarlijk, maar krijgt nooit boetes, want rijd niet te hard. :boos:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Levensgevaarlijk, maar krijgt nooit boetes, want rijd niet te hard.

Je kan ook een boete voor te langzaam rijden :kniktja: (is volgens mij een artikeltje 5 dacht ik) Waar is Feitelijk als je hem nodig hebt? :x :[

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Jep, "kapstokartikel". Voldoet aan gevaar en hinder opleveren voor het overige verkeer.

neurder
Die hard
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Levensgevaarlijk, maar krijgt nooit boetes, want rijd niet te hard.

Zoals gezegd een artikel 5 en de verplichte minimale snelheid is 60 op de snelweg

keokiracer
Master
 Bericht 
neurder schreef:
en de verplichte minimale snelheid is 60 op de snelweg

Nee, je voertuig moet minimaal 60 kunnen. Maar artikel 5 voldoet prima in zo'n geval ja.

JeffreyM
Master
 Bericht 
neurder schreef:
Zoals gezegd een artikel 5 en de verplichte minimale snelheid is 60 op de snelweg

Op een snelweg waar 120 is toegestaan. Hier is het 100, dus moet je auto minimaal 50 kunnen en mogen rijden :wink: Klik

keokiracer
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Hier is het 100, dus moet je auto minimaal 50 kunnen en mogen rijden

Dat staat daar niet :schudnee:
"Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur (km/u) kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 km/u."
A12 Den Haag uit is geen autoweg

JeffreyM
Master
 Bericht 
Ach, het gaat om het idee :[ (+ het is weekend :roll: :lol: )

plankie
Master
 Bericht 
Art 5 idd, en hij slingerde ook behoorlijk moet ik zeggen....

dikkydik
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
en mijn aanmoediging van achter

Je denkt serieus nog recht van spreken te hebben na zo'n gestoorde actie van je?
Zeer selectief besef van gevaarzetting. :kniktja:

Mighty Mouse
Pro
 Bericht 

wellproc schreef:
Delft eo, lekker herkenbaar :thumb:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Alexander_B schreef:
Zelfs met een FWD auto kan je overstuur hebben. Gelukkig geen schade. De oplossing was trouwens de 10 jaar oude eco-banden vervangen door modern, sportief rubber.
Sukkel... :lol: Draagarmen nog steeds goed? (f)

renew40
Master
 Bericht 
Dat de fietser denkt voorrang te hebben zal weleens kunnen komen door
de verhoging in de weg en het meestal stoppen van auto's aldaar.
schijnvoorrang noemen we dat meest gevaarlijke wat er is en zeker in de hand gewerkt door wegbeheerder.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Link

0:06 Vol door rood
0:25 pizzacoureur met haast (weet niet zeker of ie bij het kruispunt dr voor ook al door rood ging, ik vermoed van wel)
0:47 als je stapvoets door rood gaat dan telt het niet toch? toch?
0:58 bellend door rood, over de linksafstrook rechtsafslaan. (Bonus: fietser door zeer donkeroranje)
1:15 fieter negeert het rode licht en is totaal niet onder de indruk van het feit dat ie bijna op de mtorkap ligt van deze mazda, die vol op de rem kon gaan staan.
1:25 eerst vol door rood rijden en dan voor het groene licht blijven staan. Eh. (Rij dan gewoon door als je toch bezig bent.)
1:48 fietsers die het rode licht negeren, zoals gewoonlijk

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Trap je nou vol in je ABS op 0:15 of lijkt dat zo?

0:58 is wel een pareltje.

Blaataap
Master
 Bericht 

Fpsdoug schreef:
Trap je nou vol in je ABS op 0:15 of lijkt dat zo?

Volgens mij heeft zijn AX geen ABS.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Nah, lijkt zo denk ik, daar zitten wat ribbels in het asfalt, (van het vaak remmen/optrekken vlak voor de stopstreep komen dr van die ribbels in,) afhankelijk van hoe hard je dr overheen gaat wil dat best een beetje geluid maken. Dat, en de dashcam pikt sommige geluiden harder op dan andere, vooral hobbels maken soms rare geluiden op video, wellicht het batterijklepje dat meerammelt ofzo?

Ja, 0:58 vond ik ook wel een fraaie ja. :) Het is niet gauw dat iets mij genoeg opvalt dat ik de SD kaart dr uit trek, en soms staat het dan alsnog niet goed op video, maar dit was wel weer een fijne voor de collectie "hoe moet het niet".

Ik ga echt niet al m'n beeldmateriaal lopen analyseren, heb wel wat beters te doen, dus alleen dingen die mij echt genoeg opvallen om het tot thuis te onthouden en die ook nog een beetje fatsoenlijk in beeld komen upload ik.. :) Eh, m'n volgende camera heeft een save-knop. :)

Blaataap schreef:
Volgens mij heeft zijn AX geen ABS.

Dat is correct en tevens juist.

renew40
Master
 Bericht 
Ribbels voor stopstreep noemen ze die nog steeds wasbordje?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Ah, dat was inderdaad het woord ja. :) wasbord.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Link

Tegenwoordig staan hier dagelijks verkeersregelaars, maar die dag waren ze niet aanwezig, dus na dik 2 minuten wachten heb ik me dr maar voorzichtig doorheen gedrukt. :/ Geen zin om te laat te komen voor m'n tentamen. :)

Link

Word ik zo van de weg gedrukt door iemand die 2 banen in 1x oversteekt met z'n aanhanger. Lekker bezig. :thumb_d:

Link

Ik had perongeluk m'n onzichtbaarheidsgenerator aan laten staan, das duidelijk! :roll:

Link

Onzeker achter het stuur == onvoorspelbaar rijgedrag. :kniktja:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Tegenwoordig staan hier dagelijks verkeersregelaars

Waarom hangt de vlag daar half stok :huh:

Alexander_B schreef:
Word ik zo van de weg gedrukt door iemand die 2 banen in 1x oversteekt met z'n aanhanger. Lekker bezig. :thumb_d:

:o :loco: :loco:

plankie
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
dus na dik 2 minuten wachten heb ik me dr maar voorzichtig doorheen gedrukt.

Dat waren er ook serieus veel inderdaad.

En dan 2 keer zowat van de weg gedrukt worden... Die generator heb je al een tijdje aan staan denk ik ;-)

Je camera iets meer naar beneden richten voorkomt overbelichting, misschien het overwegen waard O:)

JeffreyM
Master
 Bericht 
plankie schreef:
Je camera iets meer naar beneden richten voorkomt overbelichting, misschien het overwegen waard

Dat en misschien een nieuwe aanschaffen :P

Alexander_B
Master
 Bericht 
Heb al een nieuwe camera in de post zitten, en hij staat eigenlijk vooral zo zodat ik stoplichten wat vaker net wel in beeld heb, bewijs dat ik zelf door groen rijd in geval dat..
Maar iets verder naar beneden richten is beter, dat is zeker waar, denk dat ik de nieuwe cam inderdaad wat lager instel, dan maar geen stoplichten in beeld.. :)
Idee: misschien een strookje fresnel-sticker bovenin het beeld van de cam plakken, en de cam zelf inderdaad wat lager richten.

Onzichtbaarheid, tja, ik kan ook m'n mistlicht voor nog aan zetten, beetje aso, maar dan ben ik iig wel zichtbaar. Vraag me af hoe lang 't dan duurt voor ik dan aan de kant sta voor het voeren van onjuiste verlichting.

Alexander_B
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Waarom hangt de vlag daar half stok

Dat weet ik eigenlijk ook niet, goed gespot.

Nog eentje uit m'n video-map gevist:
Link

Invoegen als een pannekoek met 40@100 ofzo, wil je nou graag dat je peerd van achter aangereden wordt of wat?

Kreeg overigens een berichtje van Dutch Bicycle Cam op die video met al die fietsers:
Dutch Bicycle Cam schreef:
op zulke momenten zou ik toch met mijn fiets hier wat auto's voorrang geven. alleen hier in groningen hebben we zulke plekken niet. want ik snap dat je helemaal gek wordt als je zo lang moet wachten.

Dacht dat ie meer van de voorrang = voorrang, regels = regels was?
En blijkbaar is ie gelijk door iemand van hier gemarkeerd als spam. :fp:

Feitelijk
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:

Waarom hangt de vlag daar half stok

Da's de jafffalaan in delft. Is de TU Delft, was het niet een MH17 herdenking?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
was het niet een MH17 herdenking?

Zou kunnen, dit was (eeuh) 10 november ofzo.. :)

Blaataap
Master
 Bericht 

Alexander_B schreef:
alleen hier in groningen hebben we zulke plekken niet.

Hahaha, dan rijdt hij niet op spitstijden door Stad zeker :lol: :lol:

Enne, waarom ging die paardmetwagen daar direct door naar rijstrook 1? Had dat een reden of gewoon omdat het kon?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Das wat Dutch Bicycle Cam schrijft he, volgens mij heeft ie niet eens een rijbewijs, dus dit soort dingen zullen 'm niet opvallen. :)

Omdat daar even verderop een afslag naar links begint..

Blaataap
Master
 Bericht 

Alexander_B schreef:
Das wat Dutch Bicycle Cam schrijft he, volgens mij heeft ie niet eens een rijbewijs, dus dit soort dingen zullen 'm niet opvallen. :)

Goed punt. Ik zag hem laatst ook expres op een auto inrijden op een van de drukste, minst overzichtelijke kruispunten van Groningen voor automobilisten. Daar zal hij vast niet eens over na hebben gedacht :lol:

Citaat:
Omdat daar even verderop een afslag naar links begint..

Dat maakt het iets begrijpelijker, maar niet minder dom.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Link

Bleh, lekker dr voor hoeken (lekker nutteloos) en dan door rood raggen. Als ie in z'n eigen baan was gebleven had ie 3 seconden later alsnog groen gehad.. Het busje wat voor me reed kwam ik even later weer tegen, toen ie ook (net) door rood ging..

Link

Volgens mij moet dat niet zo, uitvoegen.. en rechts houden.. Oh well..

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Volgens mij moet dat niet zo, uitvoegen.. en rechts houden.. Oh well..
Wat een sukkel die middenstrookplakkert. Maar die witte was ook niet heel erg netjes om hem er zo tussendoor te wringen.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Had dr eentje die volop voorrang nam waar ik dat niet verwachtte.

Afbeelding
A geeft voorrang aan B, B geeft voorrang aan C, C moet wachten voor rechtdoorgaand verkeer, dus krijgt A gelegenheidsvoorrang, zo ging dat toch?

Zelfs als je alleen "rechts gaat voor" toepast moest B gewoon blijven wachten op C (en de hele trein achter C), maar dat deed ie niet, waardoor ik flink in de ankers moest.

Link

En wat andere filmpjes:

Link

invoegen met 50@100.

Link

Linksplakker + twijfelende Zafira die niet doorrijd en uiteindelijk alsnog een taartpunt meepakt.

Link

Smal straatje, en de rij voor het stoplicht staat lekker breeduit, ga eens aan de kant!
Ik paste dr maar net door, tikte alleen wel met m'n spiegel net de vuilnisbak aan. Whoopsie.

Link

Blijf lekker rechts als je precies even hard blijft rijden als de auto's voor en achter je.
Mobiele chicane, doei.

ericj
Die hard
 Bericht 
Alexander_B schreef:
A geeft voorrang aan B, B geeft voorrang aan C, C moet wachten voor rechtdoorgaand verkeer, dus krijgt A gelegenheidsvoorrang, zo ging dat toch?

Zelfs als je alleen "rechts gaat voor" toepast moest B gewoon blijven wachten op C (en de hele trein achter C), maar dat deed ie niet, waardoor ik flink in de ankers moest.

Gelegenheidsvoorrang is mij onbekend. Dit soort situaties los je met wederzijdse instemming op normaal gesproken.

Je vergeet ook de fietser, die was namelijk bepalend voor de situatie voordat jij eraan kwam. Zowel B (als die linksaf zou gaan) als C moeten de fietser voor laten gaan. Omdat C niet direct na het passeren van de fietser opreed ging B maar rijden, had ik ook gedaan. Dat jij daar aan komt knallen en hoopt dat iedereen stil blijft staan is jouw probleem lijkt me. Je hebt gewoon geen voorrang op B.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Dat meisje in je laatste filmpje klinkt wel verstandig :lol:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Smal straatje, en de rij voor het stoplicht staat lekker breeduit, ga eens aan de kant!

Lekker breed de Frederickstraat. Ik dacht eerst dat het een eenrichtingsweg was. Had mij logischer geleken, gezien de breedte van de straat.

Maar leuk dat je in mijn omgeving rijdt :D

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Deze situatie maak ik meermaals mee in Putte, precies dat kruispunt is ook nog eens de grens tussen NL en BE. Daar staat A aan de Belgische zijde, B met de linkerwielen in België en met de rechterwielen in NL, en C in NL

Hoewel ik zelf meer ben van 'rechtdoor gaat voor', komt het er doorgaans toch meer op neer 'rechtdoor gaat voor, maar ik piep er toch maar effe tussendoor...'
Die gelegenheid krijg je soms omdat bestuurder A (als ik C ben) driftig zit te gebaren of te seinen of (vaker) ernstig aan het treuzelen is.

Maar van gelegenheidsvoorrang had ik ook nog niet gehoord, ik hou het op 'rechtdoor gaat voor' regel.
Als je die regel even Google't, zie je precies zulke situatie's btw
Of ze in België die regel ook kennen, durf ik te betwijfelen.

Gelegenheidsvoorrang is voor mij eigenlijk wanneer ik voorrang verleen aan iemand terwijl die eigenlijk geen voorrang heeft, maar dat het voor de verkeersdoorstroming beter is.
Bijvoorbeeld lijnbus bij wegversmalling waarbij je ziet dat een vreselijk lange rij achter de bus is ontstaan, waarbij zelfs afslaand verkeer verder voor jouw op de weg onmogelijk begint te worden)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Tja, gewoon patstelling. Komt het een beetje op assertiviteit en fatsoen aan.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Achteraf natuurlijk mijn fout, ik was er heilig van overtuigd dat er haaientanden stonden voor de zijstraat, dus vandaar dat ik gewoon met vlotte snelheid op de kruising afreed, en zelfs zonder haaientanden was er genoeg twijfel. Anyway, al doende leert men. :)

-------------------

Ik heb weer wat filmpjes verzameld. :) Eerst een paar van de laatste paar maanden:

Gebruik maken van beschikbaar asfalt, ze reden niet echt door, en rechts van de blokmarkering mag je inhalen. Daarna weer naar links komen.. eeehh.. O:)
Link

Deze Duitser was duidelijk onnodig links aan het plakken, maar geen medelijden, rechts voorbij rijden.
Link

Deze snap ik echt niet, busje kwam zonder zichtbare reden naar links met 90@130 (ik reed iets onder de vmax). De linkerbaan reed wel 130 en daar kon ik dus niet tussen, dus dan maar rechts dr omheen. :)
Link

Prius had blijkbaar haast om vooraan in de rij te komen. (Van wisselstrook 2 banen naar links, bij het naar rechts gaan bijna een botsing, en dan op dezelfde wisselstrook weer uitvoegen. Bravo!)
Link

En vandaag was echt een bizarre dag, had zelf bijna een aanrijding (video laat niet echt veel zien dus die laat ik lekker zitten.), vervolgens een hele hoop inhalende vrachtwagens, en toen het eindelijk beetje doorreed, steeds auto's die met 30-40 km/u verschil 'm dr voor flikkeren.
Link

Deze reed iets beter door, maar wou niet opzij. Rechts voorbij!
Link

Ik sein echt niet gauw naar auto's, maar deze had wel dusdanig verblindende en blauwe xenon dat ik niet eens meer kon zien waar de bocht was, dus toen deed ik m'n grootlicht maar weer ff aan.
Link

En voor je gaat zeggen "camera vertekent het beeld", op video lijkt aardig overeen te komen met wat ik in werkelijkheid kan zien. Ik ben niet nachtblind, maar m'n nacht-zicht word steeds verpest door allerlei koplampen van tegenliggers of achterliggers waardoor m'n ogen niet goed aan het donker wennen.. En als de camera compleet overbelicht is, dan doen mijn oogballen ook zeer.

Pagina 1 van 3 [ 139 berichten ]