» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Postingstijd interval gedetecteerd van 37 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 3  [ 129 berichten ]
Blaataap
Master
 Bericht 

Tsja, om nu andermans topics te gaan vullen met compilatiefilmpjes e.d. gaat me wat te ver, dus dan maar een eigen topic :wink:

Van meest naar minst recent:

Link

Link

Link

Link

Link

Link

Link

Link

Link

Link

Link

Link

Link

Link

Link

JeffreyM
Master
 Bericht 
Doe je netjes bij de ambulance :thumb:

Brandjuh
Master
 Bericht 
Micu blijft een prachtbak

keokiracer
Master
 Bericht 
Honda Jazz: die volgt ritsprincipe geloof ik :lol:. Een auto voorbij laten en dan weer gaan inhalen, een auto er voorbij laten en dan de volgende weer inhalen :roflol: :roflol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Bekende wegen overal :lol:

Blaataap
Master
 Bericht 

JeffreyM schreef:
Doe je netjes bij de ambulance :thumb:

Dank. Ik hoorde het ding al eerder, maar hij had nogal wat moeite met het inhalen van de mensen achter me. Dat is jammer want daardoor kwam ik eigenlijk niet lekker uit :lol:

keokiracer schreef:
Honda Jazz: die volgt ritsprincipe geloof ik :lol:. Een auto voorbij laten en dan weer gaan inhalen, een auto er voorbij laten en dan de volgende weer inhalen :roflol: :roflol:

Verschrikkelijk irritant, dat soort rijgedrag. Zeker als het druk is, en dat is het vrij snel op de A28 richting Groningen, zouden dat soort mensen gewoon niet de weg op moeten gaan :wink:

Deze kwam ik nog tegen. Het is niet heel briljant te zien, maar deze 1007 stond voor rechtsaf voorgesorteerd en besluit dan toch maar rechtdoor, nee toch maar rechtsaf te gaan ... Saillant detail: Als die ridder gewoon rechtsaf was gegaan en dan de eerste linksaf, was hij op dezelfde weg uitgekomen als waar hij nu heenging. Alleen had hij dan niemand gehinderd, en hij zal zijn quotum nog niet hebben gehaald die dag :lol:
Link

Kees_B
Pro
 Bericht 
https://www.youtube.com/watch?v=mlVLaIOpVFQ
Die fietsers rijden daar prima, toch?
Jij/de bestuurder moet eigenlijk wachten, nu hinder je tegenliggende fietsers.

Citaat:
Hoofdstuk II. Verkeersregels § 1. Plaats op de weg Artikel 3
1. Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden. (dit deden ze m.i.)
2. Fietsers mogen met zijn tweeën naast elkaar rijden. Dit geldt niet voor snorfietsers.

Blaataap
Master
 Bericht 

Kees_B schreef:
Die fietsers rijden daar prima, toch?

Wettelijk gezien mag het, maar het is verre van sociaal. Je ziet de fietster die aan de binnenzijde fietst op 12 seconden ook omkijken en vervolgens niks doen met de informatie die zij binnenhaalt.
Citaat:
Jij/de bestuurder moet eigenlijk wachten, nu hinder je tegenliggende fietsers.

Ik wachtte totdat die auto klaar was met fileparkeren en haalde daarna in. Er waren op het moment van inhalen geen tegenliggers.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Maar je drukt wel bijna die fietser naast je de stoep op (f)
Van mij krijg je dan klappen op je auto :[

Kees_B
Pro
 Bericht 
Blaataap schreef:
Wettelijk gezien mag het, maar het is verre van sociaal.

Neen, die redenatie kan ik niet volgen.
Ik vind het eerder verre van sociaal van jou om daar langs te willen terwijl er geen/weinig ruimte is.
Als ze even aan de kant zouden gaan was aardig en vriendelijk maar nogmaals, niet verplicht (f)

Ik zou ook wel neigen naar een tikje op de auto :kniktja:

Blaataap
Master
 Bericht 

Ja, fietsers hebben inderdaad nogal eens de neiging om geen rekening te houden met het overige verkeer. Dat zij daar naast elkaar mogen fietsen wil niet zeggen dat dat sociaal of wenselijk is. Kijk even goed naar het filmpje. Ze hinderen niet alleen mij als automobilist, maar ze maken door hun brede fietsen het inhalen door andere fietsers ook onmogelijk. De dame direct voor me haalt niet voor niets dat tweetal studentes niet in.
Dus nee, ik kan helaas jullie gedachtegang niet volgen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik zeg niet dat het sociaal is, we zeggen alleen dat wettelijk jij hier fout zit (f)

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik zie niet in op basis van welke wet- of regelgeving ik hier fout zou zitten, maar voel je vrij om de toepasselijke feitcode en wet- en regelgeving te citeren die volgens jou toepasbaar is. Ik hinder niemand en ik toeter van tevoren om gevaar af te wenden. Ook mag ik daar gewoon inhalen, net als die fietsers daar naast elkaar mogen fietsen :wink:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik hinder niemand

Fietser naast je hinder je

Blaataap schreef:
en ik toeter van tevoren om gevaar af te wenden.

Die je zelf veroorzaakt

Kees_B
Pro
 Bericht 
Blaataap schreef:
Dus nee, ik kan helaas jullie gedachtegang niet volgen.

Oké, helaas. Er zijn ergere dingen. :lief:
Maar dan moet je ook niet gaan toeteren hé. Want dat is geen gevaar afwenden, maar creëren. Die dame op de fiets schrok er van.

keokiracer
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik hinder niemand
Behalve dat je die 2 fietsers naast je bijna in elkaar duwt.

Blaataap schreef:
Ook mag ik daar gewoon inhalen, net als die fietsers daar naast elkaar mogen fietsen

Oh, dus als je hier achter een auto rijdt en je wilt inhalen dan doe je dat ook gewoon? Je mag er inhalen en hij mag daar rijden...

Streetview link

Blaataap
Master
 Bericht 

Fietser naast je hinder je

Er zit enkel een fietster rechtsvoor me en die kan of gaat niet verder doordat die dames daar naast elkaar fietsen en iemand anders file parkeert. Ze wachtte ook tot na mijn inhaalmanoeuvre om zelf in te gaan halen, dus nee, die conclusie volg ik niet.

Kees_B schreef:
Maar dan moet je ook niet gaan toeteren hé. Want dat is geen gevaar afwenden, maar creëren. Die dame op de fiets schrok er van.

Het toeteren had meerdere doelen, waarvan gevaar afwenden mijns inziens gewoon behaald is. Gezien hun beider reacties destijds denk ik ook niet dat ze schrokken maar geïrriteerd raakten (als je schrikt ga je niet 'He eikel' naar iemand schreeuwen lijkt mij).
Maar je hebt een punt dat het inhalen ook zonder toeteren had gekund. Ik denk alleen dat het dan minder veilig zou zijn geweest omdat de afstand fietster <> auto kleiner zou zijn geweest dan die nu was.

keokiracer schreef:
Oh, dus als je hier achter een auto rijdt en je wilt inhalen dan doe je dat ook gewoon? Je mag er inhalen en hij mag daar rijden...

Er is daar überhaupt geen ruimte voor twee auto's naast elkaar. De weg is onlangs minder breed gemaakt en eenrichtingsverkeer ingesteld, dus tenzij je allebei in een Smart ForTwo rijdt zie ik niet hoe je daar een andere auto in zou kunnen halen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Er zit enkel een fietster rechtsvoor me

Die fietser die je inhaalde achter die fietser druk je gewoon aan de kant..

Blaataap
Master
 Bericht 

Die fietser die je inhaalde achter die fietser druk je gewoon aan de kant..

Nee, die was ik al voorbij voordat ik volledig terug naar rechts ging. Spiegels zijn wel prettig om te hebben soms :wink:

Maar goed, ik snap wat jullie zeggen en jullie hebben een punt: Het was allesbehalve een nette inhaalmanoeuvre.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Maar goed, ik snap wat jullie zeggen en jullie hebben een punt: Het was allesbehalve een nette inhaalmanoeuvre.

:woop: :woop: :woop:

Kees_B
Pro
 Bericht 
Oké prima :thumb: Beslissingen maak je in een split second en die kunnen achteraf gezien soms wat beter gekund hebben.
Ik maak ook genoeg fouten op de weg... alleen kom je daar soms achteraf pas achter na een x aantal keer de beelden bekeken te hebben.

Next

keokiracer
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
De weg is onlangs minder breed gemaakt en eenrichtingsverkeer ingesteld

Oh, dat wist ik dan weer niet. Serieus?
Dat downgraden ook daar in MD... :duh:

Persoonlijk had ik het allemaal best gevonden hoor, als je gewoon normaal er voorbij gegaan was. Die stuurbeweging op 0:26, dat is mijn probleem.
Blaataap schreef:
Er is daar überhaupt geen ruimte voor twee auto's naast elkaar.

Die is er in jouw filmpje ook amper. En volgens mij moet je fietsers ook 1-1,5 meter ruimte geven... (nu kan mij het met die snelheid weinig schelen dat je het met een half metertje doet ofzo, persoonlijk geef ik als het kan gewoon de ruimte die ik een auto ook zou geven). Maar dan past het dus niet.

Blaataap
Master
 Bericht 

@keoki:
Jep, zone-30, minder breed gemaakt en deels eenrichtingsverkeer gemaakt. Dat zal nog wel verder doorgezet gaan worden wanneer de ombouw van de spoorwegovergang bij de Paterswoldseweg klaar is.

Fietsers 1 - 1,5m ruimte geven heb ik nog nooit van gehoord en ik heb toch echt in een stad (Eindhoven) gelest. Nu is dat inmiddels ook alweer 10 jaar geleden, dus wellicht dat er het een en ander is gewijzigd in de rijprocedure van het CBR.

keokiracer
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Fietsers 1 - 1,5m ruimte geven heb ik nog nooit van gehoord en ik heb toch echt in een stad (Eindhoven) gelest. Nu is dat inmiddels ook alweer 10 jaar geleden, dus wellicht dat er het een en ander is gewijzigd in de rijprocedure van het CBR.
Heb het ergens zien staan. Het werd ergens genoemd in een artikel, mensen geloofden het niet en toen bleek het toch ergens te staan in een wet of richtlijn.
Kan de discussie even niet terugvinden, dat was of hier op Flitsservice of op het Wegenforum.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik geloof je wel hoor. Het klinkt sowieso wel als een goede handelswijze eigenlijk.

Blaataap
Master
 Bericht 

Zo, gisteren toevallig nog iets gefilmd dat me al een tijdje stoort...
Link

keokiracer
Master
 Bericht 
Is dat een woonerf?

Blaataap
Master
 Bericht 

Nee, zone 30 en zone parkeerverbod. Met een bizarre weginrichting, maar de wegbeheerder heeft daar een andere mening over.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ruitenwissers omhoogzetten.

Blaataap
Master
 Bericht 

Aanhanger schreef:
Ruitenwissers omhoogzetten.

Ik zit liever niet onnodig aan andermans auto :lol: Het zal wel weer uitdraaien op een melding bij de wijkagent. Kunnen ze weer wat makkelijker hun bonnen schrijven, want dit is een dagelijkse situatie, en meestal staan er meer auto's fout geparkeerd :duh:

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik werd er laatst weer aan herinnerd hoe prettig het invoegen is op de A7 bij Drachten (vanaf de N31):
Link

Hou de paardentrailer in de gaten trouwens.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Die 107 prakte hem ook even mooi tussen de vrachtauto! Lekker, met zo'n klein karretje in de 'comfortzone' gaan zitten!

bruintje beer
Master
 Bericht 
Die wolken zijn werkelijk prachtig :thumb:

plankie
Master
 Bericht 
Dat zijn ze zeker.

Die trailer stuiterde aardig daar op 't einde...

keokiracer
Master
 Bericht 
plankie schreef:
Die trailer stuiterde aardig daar op 't einde...

Vind ik niet gek met een klapband :wink:

renew40
Master
 Bericht 
zat zeker een hobbelpaard in :lol:

Blaataap
Master
 Bericht 

Van het weekend ook weer een prettige ervaring rijker. Ging net goed:
Link

Na deze actie ben ik naar hem toe gereden want ik miste het laatste cijfer van zijn kentekenplaat. Toen ik die had heb ik hem even doorgebeld. Wat een debiel.

Feitelijk
Master
 Bericht 
CVPI
Respect
 Bericht 
Doorgebeld aan wie?
Wat een vuile, vuile...

Blaataap
Master
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Repost! post3688078.html#p3688078

Nou ja zeg, zomaar flimpjes van anderen reposten zonder toestemming te vragen :nono: :lol:

CVPI schreef:
Doorgebeld aan wie?

0900-8844.

Blaataap
Master
 Bericht 

Nou jongens zeg het maar, wie is in dit filmpje de aso? De Mitsubishi die probeert door te drukken (hij ging met me mee linksaf) of ik die gewoon mijn voorrang opeis?
Link

En deze was wat aan de krappe kant. Tweede deel maar gemute want mijn vriendin was niet al te vriendelijk in haar oordeel over de rijvaardigheid van de kerel in de Partner :roflol:
Link

Cygnum
Die hard
 Bericht 
Blaataap schreef:
Nou jongens zeg het maar, wie is in dit filmpje de aso? De Mitsubishi die probeert door te drukken (hij ging met me mee linksaf) of ik die gewoon mijn voorrang opeis?

Hangt van de omstandigheden af. Wie stond er eerder te wachten: jij of hij? Stonden er nog auto's achter je? Als hij eerder was zou ik in zijn plaats aardig pissed off zijn als je hem niet voor laat gaan. Hij wacht netjes om niet op het kruis stil te staan, maar moet vervolgens nog langer wachten omdat hij niet op een voorrangsweg staat.

Blaataap
Master
 Bericht 

Cygnum schreef:
Hangt van de omstandigheden af. Wie stond er eerder te wachten: jij of hij? Stonden er nog auto's achter je? Als hij eerder was zou ik in zijn plaats aardig pissed off zijn als je hem niet voor laat gaan. Hij wacht netjes om niet op het kruis stil te staan, maar moet vervolgens nog langer wachten omdat hij niet op een voorrangsweg staat.

Hij stond eerder te wachten, maar achter me stond niemand en kwam ook niemand aan. Het is daar overigens een keuze om uit die straat te komen. Als je de andere kant op rijdt, dan kom je aan vanuit de richting waar ik vandaan kwam.

Blaataap
Master
 Bericht 

Zo, vandaag was het echt een dag met vreemde acties. Ik heb de twee meest opvallende acties even van de dashcam gehaald:
Link

Black98
Master
 Bericht 
Waarom ging je stil staan voor de ambulance?
Zou ik niet zo gauw doen op een 100 weg, en er was ruimte zat om je in te laten halen.

Blaataap
Master
 Bericht 

Om de ambulance de gelegenheid te geven mij in te halen zonder gevaar, en om de auto's vóór me ook te laten zien dat er iets gebeurt. We reden in een treintje en op zo'n weg kom je er dan lastig voorbij als hulpdienst. De bestuurders achter me zijn ook gestopt in de berm. Helaas zat de rest van het verkeer (voor me dus) totaal niet in hun spiegels te kijken, waardoor de ambulance nodeloos werd opgehouden (voornamelijk door die knakker in zijn C4 Picasso).

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Mja... 'k zou ook voor Black98's optie gegaan zijn. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat de ambu erlangs kan.

Blaataap
Master
 Bericht 

Vanmiddag heb ik toch even moeten lachen. Was jij (fpsdoug) het niet die laatst "bijna over het verdrijvingsvlak" ging? Nou, deze ging er ook net niet overheen :lol:
Link

Fpsdoug
Master
 Bericht 
:D

Blaataap
Master
 Bericht 

Het is weer wintertijd! En dat betekent in Groningen natuurlijk veel, heel veel fietsers zonder verlichting. Wat een genot.
Link

Pagina 1 van 3 [ 129 berichten ]