» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Postingstijd interval gedetecteerd van 150.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 20 van 20  [ 994 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Maar toch aardig van je. ;)

Ik heb een hekel aan mensen die eigen regels gaan lopen verzinnen... In het bijzonder in situaties als deze, je zal er maar achter staan waardoor je de hele t-splitsing / kruising blokkeert.

Maar.. Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor op afslaand verkeer op die weg, inclusief voetgangers. Maakt die "vluchtheuvel" het geen rechtdoorgaande weg meer?

bx gek
Master
 Bericht 
Damn, hoe die "d" daar lomt weet ik niet.
Maar helaas vallen af en toe, door oogproblemen, letters weg bij het lezen.

bx gek
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor op afslaand verkeer op die weg, inclusief voetgangers.

Dat is dus de reden dat ik stopte. 8)

bruintje beer
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Hij had er geen voorrang dus kon je niets maken,
Och, hij was ook niet bezig voorrang op te eisen ofzo.
Ik weet niet wat er nog achter je gebeurde, maar (net als ZX) had ik 'm iig niet voorgelaten als er nog verkeer achter je zit. Wat Dave al zegt; zelf 'regels' gaan lopen verzinnen.

bx gek
Master
 Bericht 
De weg achter mij was leeg.
Maar opeisen of niet, het is rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg dus moet ik voorrang verlenen.

ZX-driver
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
Maar opeisen of niet, het is rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg dus moet ik voorrang verlenen

Daar had ik nou nooit aan gedacht... Ik dacht puur aan het feit: geen VOP of haaientanden dus hij mag daar niet oversteken.

bx gek
Master
 Bericht 
Het is altijd wel prettig als mijn vrouw rijdt (vooral na een ooginjectie).

Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Wat houdt ze netjes afstand :thumb:

bx gek
Master
 Bericht 
:jaja:

bx gek
Master
 Bericht 
De eerste meters van Junior met zijn rijbewijs :cool:

Link

vindsapvies
Pro
 Bericht 

bx gek schreef:
De eerste meters van Junior met zijn rijbewijs :cool:

nou....nul gebruik richtingaanwijzer...dat belooft veel goeds.

regiorunner
Master
 Bericht 
Das een parkeerterrein met een route. Dus afslaan euh
....

bx gek
Master
 Bericht 
Het klopt dat hij daar geen richting gaf.
Hij volgde gewoon de weg.

vindsapvies
Pro
 Bericht 

2de bocht die hij neemt kan hij toch links of rechtdoor?

bx gek
Master
 Bericht 
Nee, alleen links.

keokiracer
Master
 Bericht 
0:06 rechts of rechtdoor, hij gaat rechts, geen richting.

regiorunner
Master
 Bericht 
Als je dan kritisch wil zijn zou ik het sturen willen noemen. Óf met een hand sturen Óf overpakken. Hij komt een keer lelijk in de knoop bij een bocht.

vindsapvies
Pro
 Bericht 

keokiracer schreef:
0:06 rechts of rechtdoor, hij gaat rechts, geen richting.

precies. die audi-rijder moet maar ruiken welke kant zoonlief opgaat.

bx gek
Master
 Bericht 
Dus jij geeft richting aan als de weg naar links afbuigt?
Je kan daar alleen maar naar links!
Je kan daar geen andere kant op!

RRL
Master
 Bericht 
Zuur gedoe op deze heerlijk zonnige dag. Ik was allang positief verrast dat junior niet aan stuur doorgeven doet. Veel veilige en plezierige kilometers gewenst voor junior!

keokiracer
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
Dus jij geeft richting aan als de weg naar links afbuigt?
Je kan daar alleen maar naar links!
Je kan daar geen andere kant op!

Waar heb jij het nou weer over?

regiorunner
Master
 Bericht 
RRL schreef:
doorgeven

Tja het is óf doorgeven óf met een hand sturen. Maar nu combineert nu beides en daarmee komt hij in de knoop

bx gek
Master
 Bericht 
Dat sturen komt wrl goed.
Hij was daar nog aan het wennen aan de auto.
We waren onderweg naar Kleve en daar had hij, ook in de bochten alle 2 de handen aan het stuur. :cool:

RRL schreef:
Zuur gedoe op deze heerlijk zonnige dag. Ik was allang positief verrast dat junior niet aan stuur doorgeven doet. Veel veilige en plezierige kilometers gewenst voor junior!

Dank je.

keokiracer schreef:
Waar heb jij het nou weer over?

De laatste bocht.
De rest van de rit gaf hij wel goed richting aan en liet hij zien dat hij de auto goed onder controle heeft.
Hij rijdt ook lekker door dus zit hij anderen niet in de weg dus die ene keer geen richting vind ik dan ook minder belangrijk.

Ik zit me nu af te vragen of ik daar eigenlijk wel richting aangeef.
Ik zou dat dus serieus niet weten, ondanks dat ik dat weinig vergeet.

Exceln00b
Die hard
 Bericht 

vindsapvies schreef:
precies. die audi-rijder moet maar ruiken welke kant zoonlief opgaat.

Die Audi rijder ruikt maar tot hij een ons weegt want hij moet hoe dan ook voorrang verlenen. Als je het dan toch zo wil spelen. Mijn god zeg.

vindsapvies
Pro
 Bericht 

Exceln00b schreef:
Die Audi rijder ruikt maar tot hij een ons weegt want hij moet hoe dan ook voorrang verlenen. Als je het dan toch zo wil spelen. Mijn god zeg.

https://vvn.nl/richtingaangeven

Lees dit maar goed door, knul

bx gek
Master
 Bericht 
Jij bent wel een vreselijke azijnpisser.
Maak jij geen fouten in het verkeer?
Ik geloof er niets van.
Het was de allereerste keer dat hij in deze auto rijd en ondanks dat hij wel vooraf had gekeken hoe en waar alles zit is het gewoon een foutje.
Een fout die verder niet meer gedaan is.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
vindsapvies schreef:

knul? :lol:

Ik had daar waarschijnlijk ook geen richting aangegeven, bejaarde.

viffer
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
Het was de allereerste keer dat hij in deze auto rijd en ondanks dat hij wel vooraf had gekeken hoe en waar alles zit is het gewoon een foutje.
Een fout die verder niet meer gedaan is.

Ach kom, op een parkeerterrein één keer geen richting aangeven durf ik nog niet eens een foutje te noemen. Gewoon lekker de trotse vader blijven en junior veel (veilige) km's laten maken :thumb:

JeffreyM
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
Jij bent wel een vreselijke azijnpisser.

Klopt, is hij ook. Gewoon niks van aantrekken (f)

viffer schreef:
Gewoon lekker de trotse vader blijven en junior veel (veilige) km's laten maken :thumb:

+1 :thumb:

bruintje beer
Master
 Bericht 
vindsapvies schreef:
Heb ik gedaan, en dan valt dit me op:
Citaat:
Veel mensen gebruiken de richtingaanwijzer, vooral bij drukte en files, om hun ruimte te ‘claimen'. Doe dit niet te vaak
Doe dit niet te vaak? Doe dit helemaal niet! Laat dat! Je kunt wel je richtingaanwijzer gebruiken om je intentie kenbaar te maken, bij wijze van verzoek, maar niet om iets te claimen.
Oftewel: waardeloze referentie.

bx gek
Master
 Bericht 
viffer schreef:
Ach kom, op een parkeerterrein één keer geen richting aangeven durf ik nog niet eens een foutje te noemen. Gewoon lekker de trotse vader blijven en junior veel (veilige) km's laten maken :thumb:

Dat trots blijven komt wel goed en de veilige km'sook wel. :cool:

regiorunner
Master
 Bericht 
..

Bijlagen :
IMG-20180421-WA0006.jpg

regiorunner
Master
 Bericht 
tsk tsk BX Junior. .....

Exceln00b
Die hard
 Bericht 

vindsapvies schreef:
https://vvn.nl/richtingaangeven

Knul?

Citaat:
Richting aangeven
Als bestuurder, zowel op de fiets als met een motorvoertuig, ben je verplicht om richting aan te geven wanneer je van plan bent om links- of rechtsaf te slaan. Geef duidelijk aan wat je doet of gaat doen, dat is wel zo duidelijk voor je medeweggebruikers. Zij kunnen dan beter inschatten wat jouw bedoeling is, en daar op anticiperen.

Wat valt er voor die Audi te anticiperen?
Overigens, telt dat parkeerterrein als publiekelijk of privéterrein?

Citaat:
Je hoeft geen richting aan te geven als je een rotonde op rijdt. Verlaat je de rotonde? Dan moet je wel richting aangeven, want je gaat naar rechts. Bij het verlaten van de rotonde geef je voorrang aan fietsers die nog op de rotonde rijden. Kijk dus goed uit voor je afslaat!

Naast bruintje beers stuk;

Er zijn rotondes waarbij de fietsers géén voorrang hebben. De site klinkt een beetje alsof het is geschreven door een marketing student tijdens haar eerste meeloopstage, maar goed.

Wil je nou jouw eigen mening onderbouwen als zijnde sociaal geaccepteerd door een vvn-artikel te citeren, knul?
Hoe zit dat dan met die randdebielen die een rotonde oprijden die links richting aangeven?
Hoe zit dat dan met die randdebielen waarop jij staat te wachten voor de rotonde die vervolgens zonder signaal de rotonde verlaten?
Hoe zit dat met al die fietsers die zonder richting aangeven de rotonde op en af schieten, met en tegen het verkeer in rijden?

Et cetera. Als dat het sociaal maatschappelijke voorbeeld moest zijn hoe te handelen op een parkeerterrein, dan zie ik toch weinig terug van die voorbeelden.

viffer
Master
 Bericht 
Exceln00b schreef:
Er zijn rotondes waarbij de fietsers géén voorrang hebben.

Streetview linkje?

RRL
Master
 Bericht 
viffer schreef:
Streetview linkje?

Grofweg alle rotondes bubeko.

viffer
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Grofweg alle rotondes bubeko.

Dan rijden de fietsers niet op de rotonde maar op een vrijliggend fietspad.

bx gek
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
tsk tsk BX Junior. .....

Goed, de eerstvolgende keer dat jij hier komt doen we op alles wat wij je geven mayonaise en we laten Duncan de pannen en borden voor jouw ogen uitlikken. :lol:

JeffreyM
Master
 Bericht 
:roflol: :roflol:

Exceln00b
Die hard
 Bericht 

viffer schreef:

https://www.google.com/maps/place/Heerh ... d4.8238671

https://www.google.com/maps/@52.6727038 ... 312!8i6656

Alright, laatste is bubeko, maar waarom is de eerste dan dusdanig dat fietser wel voorrang heeft als dit niet feitelijk op de rotonde is?

viffer
Master
 Bericht 
Exceln00b schreef:
waarom is de eerste dan dusdanig dat fietser wel voorrang heeft als dit niet feitelijk op de rotonde is?

Dat is een keuze geweest van de wegbeheerder (of misschien zelfs ergens voorgeschreven, geen idee). In beide gevallen rijden de fietsers niet op de rotonde.

Ogre
Master
 Bericht 
viffer schreef:

Ook handig als beide situaties worden toepast op dezelfde rotonde.. :x

Streetview link

Streetview link

Leuk haaietanden / [rvv_B6] voor een niet-kruisende weg.
(Nooit eerder opgevallen dat die dingen haaietanden heten in het RVV en niet haaieNtanden trouwens)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Mja.. Het kunnen tanden van een haai zijn, of van meerdere haaien. Je weet het nooit.

viffer
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
Leuk haaietanden / [rvv_B6] voor een niet-kruisende weg.

Bromfietspad gaat daar over in fietspad? Er staan wel bordjes om de bromfietsers van/naar het pad te leiden maar ik zie geen [rvv_G11] en [rvv_G12a] om dat duidelijk te maken.

Pagina 20 van 20 [ 994 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast