» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 1 van 19  [ 948 berichten ]
bx gek
Master
 Bericht 
Hieronder mijn eerste filmpjes.

Schrikreactie na het spiegelen.

Link

Hier ging iemand iets te vroeg naar links om een vrachtauto in te halen O:)

Link

Grande
Master
 Bericht 
Zo een hekel aan @ tweede filmpje...duik ik ook altijd rechts omheen...

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Grande schreef:

Doe ik soms ook hoor, om bumperkleverts te irriteren...

Aanhanger
Master
 Bericht 
SuperChinees schreef:

Jij was toch ook degene die een politieauto ging achtervolgen omdat je vond dat ie te snel reed, of heb ik nu de verkeerde voor me?

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
Ik heb het idee dat die eerst zo'n pisirritante schoolmeester is, voor mijn gevoel gaat die helemaal niet geschrokken terug naar rechts :[

Turkosariba
Master
 Bericht 
Eerste filmpje: kun je voorkomen door iets eerder naar links te gaan.
Tweede filmpje: prima opgelost zo, beter dan vol in de ankers en dan urenlang klevend achter een linksplakker. Meestal zwaai ik ook even als 'dank' voor het vrijhouden van de rechter rijstrook...

bx gek
Master
 Bericht 
Arno schreef:
Ik heb het idee dat die eerst zo'n pisirritante schoolmeester is

Volgens de remlichtjes die op de rechterstrook oplichten, denk ik dat hij of zij schrok dat ik iets harder ging O:)

Turkosariba schreef:
Eerste filmpje: kun je voorkomen door iets eerder naar links te gaan.

Niet mee eens de rechterstrook is gewoon leeg.
Die persoon wilt zo te zien naar links voor auto's op de invoegstrook 8)

Turkosariba
Master
 Bericht 
Als je 140 rijdt en je gaat inhalen omdat een auto vóór je 120-130 rijdt, dan ga je beter niet doorrijden tot zo'n 20 meter achter de voorligger om dan naar links te gaan, zoals jij doet. Door zo laat van baan te veranderen blijft de inhaalstrook langer 'leeg' (in de zijspiegel van de voorligger) waardoor hij eerder geneigd zal zijn naar links te komen, tenslotte heeft hij ook geen zin om achter een invoeger@90 vast te komen zitten.

Bij invoegstroken van snelwegopriitten is dit een vrij gebruikelijke gang van zaken dus als je een beetje vooruit kijkt kun je hierop anticiperen (eerder naar links komen en een beetje gas bijgeven om het opschuiven te ontmoedigen). :koffie:

bx gek
Master
 Bericht 
Ik wil er wel bij zeggen dat ik niet hoefde te seinen of te claxonneren.
En ik hou er niet van om te lang op de linkerbaan te zitten.

regiorunner
Master
 Bericht 
SuperChinees schreef:
Grande schreef:

Blijft toch een irritant volkje, die forumchinezen
:[

bx gek
Master
 Bericht 
2 nieuwe filmpjes van de vakantie over hoe goed de Duitsers doorrijden :roll:

Link

Link

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Stratocumulus :thumb:

Turkosariba
Master
 Bericht 
Lekker doorgereden... maar de camera zou je inderdaad beter iets naar beneden draaien. :kniktja:

bx gek
Master
 Bericht 
Turkosariba schreef:
maar de camera zou je inderdaad beter iets naar beneden draaien.

Dat staat hij nu ook :D

basgitaar
Master
 Bericht 
huh? Heeft de visiondrive geen in hoogte verstelbaar lensje? De xdriven heeft dat wel.

Turkosariba
Master
 Bericht 
Yup, lens kan verdraaid worden. Ik heb de lens één keer ingesteld bij installatie en dat was dus precies goed. Daarnaast kan ik ook de camera verstellen omdat ik nog met zuignapper rij.

bx gek
Master
 Bericht 
Turkosariba schreef:
Daarnaast kan ik ook de camera verstellen omdat ik nog met zuignapper rij.

Ik ook, en ik vond het ook gemakkelijker om de hele camera iets lager te zetten 8)

Okkie68
Master
 Bericht 
Maar als je beeld voor 2/3 uit lucht bestaat, regelt de belichting zich daarop in. Het interessante deel wordt dan veel te donker. Ik zou hem zo richten dat je hooguit 1/3 maar liever nog minder wolken hebt. Er is daar toch niks te zien.

bx gek
Master
 Bericht 
Het omlaag zetten is pas na deze filmpjes gebeurd 8)

basgitaar
Master
 Bericht 
Kan je de visiondrive ook om de lengte-as draaien, om de horizon recht te krijgen? De x-driven die ik nu nog heb kan dat niet, de kromming van de voorruit maakt dat de horizon links lager is dan rechts (cam zit rechts van de binnenspiegel aan de ruit geplakt).

bx gek
Master
 Bericht 
Hieronder een filmpje van gisteravond.
Ik rij niet echt traag maar hierbij vergeleken kom ik echt wel pktjes te kort :D

Link

Ton.
Master
 Bericht 
Is het een Aston Martin? Ik kan het niet goed zien, hij gaat zo snel. ;)

regiorunner
Master
 Bericht 
Mwah dat had ik met de D5 ook wel gered O:) :lol: Schiet toch eens op man, je krijgt bijna een parkeerbon als je zo lang blijft staan!

bx gek
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Is het een Aston Martin? Ik kan het niet goed zien, hij gaat zo snel. ;)

Het is een BMW 7 serie, welke weet ik verder ook niet :oops:
regiorunner schreef:
Mwah dat had ik met de D5 ook wel gered O:) :lol: Schiet toch eens op man, je krijgt bijna een parkeerbon als je zo lang blijft staan!

Ik heb maar een mondeo 1.8 16v 115 PK dus echt veel snelheid maken kan ik niet :cry: :wink:
O ja, ik kon niet eerder naar rechts vanwege een Clio oid naast me 8)

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
mondeo 1.8 16v 115 PK

tddi of tdci?

|FZ|
Master
 Bericht 

feitelijk schreef:
tddi of tdci?

Geen van beide.

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Ik zie het, dat zijn de twee liters. Dan bedoelt ie waarschijnlijk 116pk ;)

|FZ|
Master
 Bericht 

Ouderdom he, verlies je af en toe een pk'tje :wink: . En je hebt wel 1.8 diesels, maar geen TDCI's in dat bouwjaar en de TDDI's hebben 90 pk.

/edit

Ah, je bedoelt dat de 2.0 liter diesels 115pk hebben. Maar da's een nieuwe model dan die van bx gek als ik mij de foto goed herinner.

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Laat maar, ik baseerde me op autoweek's Carbase. Die hebben abusievelijk 116pk staan bij 85kw voor de Zetec benzine Mondeo's.

|FZ|
Master
 Bericht 

feitelijk schreef:
Laat maar,

;( Eindelijk eens een conversatie op niveau, breek je het zo af...

:wink:

Nog wat spannends meegemaakt, bx? O:)

bx gek
Master
 Bericht 
feitelijk schreef:
Laat maar, ik baseerde me op autoweek's Carbase. Die hebben abusievelijk 116pk staan bij 85kw voor de Zetec benzine Mondeo's.

Ik heb Benzine uitvoering uit 1995 en op het kleppendeksel staat 115pk, dus 115 pk of 116 pk maakt niet veel uit. 8)

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Ik heb bijna hetzelfde blokje, maar dat is een Zetec-E S2 uit '98
Afbeelding

bx gek
Master
 Bericht 
Hij ziet er mooier en schoner uit dan mijn blokje 8)

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Toen nog wel! :}
Afbeelding

Achiel
Master
 Bericht 
http://www.vankronenburg.nl/hoofd.html kan leuke dingen doen met die Ford blokjes.

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Ik heb al een programmeerbare ECU van MBE.
Een compressor lijkt me wel wat, maar ik zou voor een upgrade toch eerst kijken naar een 5 pitter turbo van de ST.

aapje
Master
 Bericht 
Waarom persé een ford motor?

beemer318TD
Master
 Bericht 

@ feitelijk: Zie ik daar nu een stanley mes op/in de distributieriem?

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Jup.

aapje schreef:
Waarom persé een ford motor?

Dat past!
Wordt een beetje mijn topic zo, laten we dat maar niet doen.

Raaf
Master
 Bericht 
feitelijk schreef:
Een compressor lijkt me wel wat, maar ik zou voor een upgrade toch eerst kijken naar een 5 pitter turbo van de ST

Koop je toch een oude volvo T-5.. Blokje eruit lepelen en inschroeven maar. Dan begin je vanaf 240 pk, andere versnellingsbak regelen zodat dat ook past, en feest.

regiorunner
Master
 Bericht 
Werden vroeger niet Taunus 2.0 motoren gebruikt, Feitelijk? Mijn vader was (ooit) Fordmonteur, en had naderhand 3 van die Gemotoriseerde Pantoffels © in onderhoud omdattie nog zoveel onderdelen van Taunus had :lol:

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
De T5 zou zo moeten passen op de versnellingsbak, en ja de OHC werd ook veel gebruikt, daarvoor zelfs de Crossflow.

bx gek
Master
 Bericht 
Weer 2 filmpjes van vanochtend en vanmiddag :boos:

Een vrouw die zo met haar passagiere zit te praten dat ze niet oplet, en wilt stoppen voor groen licht.
Link

Hier iemand die bij een verkeerslicht links gaat staan en niet op wilt schieten :duh:
Link

jjmulder
Pro
 Bericht 
@2de filmpje: daar zou ik echt een eikel zijn en dan rechts aansluiten bij die Golf II. Kan ie mooi in de ankers, de eikel.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Misschien maar eens wat minder opgefokt rijden? :P

Tweede situatie is idd irritant. Maar goed, of die kerel was aan het sukkelen, of reed de 1.6 versie en kon die Golf met geen mogelijkheid bijbenen. Het Nieuwe Rijden laat bovendien snelle optrekacties niet toe. Irritante situatie. Vooral als zo'n linkslul ook nog net voor de verkeerslichten net voor je nog even naar links schiet. :boos:

renew40
Master
 Bericht 
:lol: :lol: Die muziek is wel heel erg goed van toepassing op bestuurder in filmpje 2
"I Think We're Alone Now"

rijden of dat je alleen bent op de wereld. :fp:

Ton.
Master
 Bericht 
jjmulder schreef:
@2de filmpje: daar zou ik echt een eikel zijn en dan rechts aansluiten bij die Golf II. Kan ie mooi in de ankers, de eikel.

Golf III. Overigens ook een beetje flauw van die Golf rijder, coute que coute die Avensis niet voor hem laten invoegen. Aan de andere kant, als je niet vlot genoeg bent, dan kan je ook wel weer achteraan sluiten.

bx gek
Master
 Bericht 
Superkoerier! schreef:
Misschien maar eens wat minder opgefokt rijden? :P

Valt wel mee, maar die muts in het 1e filmpje was al niet vooruit te branden en als ze dan ook nog eens gaat afremmen voor groen licht gebruik ik de claxon en ga ik er voorbij als er de mogelijkheid voor is.

bx gek
Master
 Bericht 
Deze chauffeur wilt na 3 auto's inhalen niet meer naar rechts 8)

Link

Ton.
Master
 Bericht 
Hij zalt de linkerrijstrook wel prettiger vinden.

Ik heb laatst overigens bijna 70km non-stop op de linkerrijstrook gereden (Assen-Zwolle, midden in de nacht, in een stevige stortbui).
Op de rechterrijstrook bleef (ondanks ZOAB) zo veel water liggen dat links veiliger was. Verder geen kip gezien, dus ook niemand dwars gezeten.

Pagina 1 van 19 [ 948 berichten ]