» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 33 van 36  [ 1784 berichten ]
Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
ik geef genoeg hoor. Wil ik ook wel posten maar beete saai om allerlei filmpjes van mensen voor laten gaan etc te plaatsen.

wat betreft toeteren. mijn uiting van ongenoegen. Sommigen schelden, gebaren, gaan wraakacties doen, achtervolgen etc.
ik toeter en dan is het klaar voor mij

zandbak
Master
 Bericht 
Je komt elke keer met dezelfde soort filmpjes aan, waarbij je verontwaardigt bent als iemand in een gat voor jou duikt, maar waarbij je alles doet om snel het gat dicht te rijden. Helaas voor jou zetten de anderen wel door, en jij niet, zodat jij elke keer de "verliezende partij" bent.
Laat ze gewoon lekker gaan, rijdt een stuk relaxter.

Walker
Master
 Bericht 
Ach, hij is nog jong...

KanarieVW
Master
 Bericht 
lekker nederlands he. iedereen doet het fout dus we gaan het maar goed rekenen :loco:

achter mij 2 a 3 auto's ruimte waar die zo tussen kan. waarom in hemelsnaam moet je dan voor me

Oh jee, ga je nu ook iemand zijn taalgebruik corrigeren. Nog een voorbeeld van zelfoverschatting.

Verder, die Volvo past zijn snelheid aan en wil er tussen waar ruimte is. Anders moet hij in de remmen. Kleine moeite om 1 tel je gas los te laten. Iedereen blij. Kan je wel het probleem opzoeken door gas te geven, maar is niet de schuld van die man/ vrouw.

Je kan wel steeds anderen wijzen op de regels en hun fouten, maar begin eens bij jezelf.

keokiracer
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Oh jee, ga je nu ook iemand zijn taalgebruik corrigeren.

Euh nee, dat doet ie niet.

KanarieVW
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Euh nee, dat doet ie niet.

Woeps zie t ja. Dacht door die halve quote, my bad.

My bad ;-)

Blaataap
Master
 Bericht 

KanarieVW schreef:
Verder, die Volvo past zijn snelheid aan en wil er tussen waar ruimte is. Anders moet hij in de remmen. Kleine moeite om 1 tel je gas los te laten. Iedereen blij.

Precies, gas heel even los, seintje dat die Volvo er tussen kan en het rijdt veel soepeler door. Voor iedereen, dus ook de mensen áchter DD.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Verschillen we daarover in mening. Hij komt rechts langs, prima was ook wel wat ruimte rechts rijdt langs een gat van 2.5 à 3 auto's en propt hem dan voor mij. Ik zal het nooit snappen

Blaataap
Master
 Bericht 

Kijk, als jij van mening bent dat die Volvo moet oprotten, dan moet je eerder al meer gas geven, en je auto laten staan. Komt dan wel een ongeval van want die Volvo-bestuurder zal er hoogstwaarschijnlijk niet op bedacht zijn. Beter is het om je te beseffen en ernaar te rijden dat in dergelijke drukte een auto meer of minder voor je echt niks uitmaakt op je totale reistijd. Het rijdt stukken prettiger als je dit soort dingen gewoon laat gaan. Echt, dat scheelt bakken met energie.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Het kan me echt geen ruk schelen of er een auto meer of minder rijdt, maar dat ik zelf al niet superveel afstand hou tot mijn voorganger en hij zich daar dan nog tussen moet proppen. En dan kun je wel je knipper aanzetten en alsnog doordouwen maar ik vind dat persoonlijk erg asociaal. Ik wil ook weleens ergens tussen, en dan zet ik ook gewoon m'n richting aan. Maar dat is bij mij een vraag 'mag ik ertussen'. Sommigen laten me er wel tussen maar als iemand geen ruimte maakt ga ik 'm er niet tussen douwen maar zoek ik wel een ander plekje.

Blaataap
Master
 Bericht 

Nou, gezien je reacties hier en je tüterlengte maakt het je wel degelijk uit. Op zich niks mis mee, maar wees je ervan bewust ;)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Het maakt mij in dat geval uit omdat de volgafstand net 1 auto is. Als ik meer ruimte tussen zat kon het me echt niet schelen. Maar als het steeds remt vind ik het niet fijn dat je in m'n marge gaat zitten douwen. Maar goed. Zen 8)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Filmpje 1 2 en 3 zijn wel illustratief hoor DD... :fp:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Hoezo nou weer 3 :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Heb je hem zelf ook met geluid teruggekeken?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Verrek. Mijn claxon :o :[
Ik mag er iemand niet even op attenderen dat die nogal hinderend bezig is zo van jou?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik mag er iemand niet even op attenderen dat die nogal hinderend bezig is zo van jou?

Als ze hinderen wel ja.
Link

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Als ze hinderen wel ja.

Nou wat is het probleem dan? hij remt al op de linker rijstrook en gaat dan al remmend zonder richting naar rechts.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

DD, het is iedere keer hetzelfde liedje: Je rijdt niet actief, maar reactief. Pas als er iets gebeurt, doe jij wat, je reageert op dingen die gebeuren, in plaats van te acteren op dingen die mogelijk komen gaan. Pas op het moment dat voor jou duidelijk is dat die Volvo ertussen gaat komen, en dat is als ie daadwerkelijk begint met insturen, ga je het gaatje dichttrappen. Als ie daadwerkelijk rechts voorbij komt, dan kan je er donder op zeggen dat ie hem in een gat gaat zetten. En jij laat een redelijk gat vallen. Als je dan niet wilt dat hij hem ertussen zet, moet je hem al dicht trappen op het moment dat ie net naast je komt. Daardoor trek jij een gat met je voorganger en druk je het gat voor je dicht. Daarbij duik je al ver voordat de Volvo ook maar enigszins op jouw rijstrook zit, al helemaal naar links, nog net niet de redresseerstrook op, waardoor je het gat nog groter laat lijken dan het al is en die Volvo jou pas heel laat echt in de spiegels krijgt.

En oja, wat vermogen helpt ook als je een gat wilt dichtdrukken. Die V40's, zelfs de D2's, zijn veel pittiger dan die Peug op LPG van jou.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Mijn enige reactie > :lol:
Verwachte al dat die zo in 1x naar links zou gaan, want Audi > spiegelen optie. Auto ervoor hield keurig rechts totdat de rest voorbij was :thumb:
Ik ben 'm daarna lachend voorbij gereden terwijl hij z'n tong uit zat te steken :lol:
(uiteraard is zijn fout van niet spiegelen mijn fout omdat..ja..dat altijd zo is hier.)
Link

Rood kruis is er voor niets natuurlijk
Link

Heb zo'n schijthekel aan dit gedrag, je weet dat je moet uitvoegen, ga dan niet op die fukking rem staan om 'm d'r op het laatst nog tussen te prakken :boos:
Link

Golfie let niet op, heel handig ook om daar naar rechts te gaan
Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Die invoegsituatie met die Audi hé, als je daar niet had getoeterd was je er veel sneller voorbij geweest. Dit gedrag kan je aan zien komen en je snelheidsverschil (en je auto) was niet groot genoeg om "voorrang" af te dwingen. Ja, het is vervelend, maar de toeter is onnodig en zorgt alleen voor vervelend gedrag vanuit anderen, zoals je hebt ervaren.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Och, de een gaat schelden, de ander met z'n lichten flikkeren, de ander gaat 'm dan terugpakken en hem afsnijden, ik toeter gewoon. Ik was in een goed humeur dus heb nog vriendelijk na gezwaaid O:)

Audi spiegelt gewoon niet/geeft geen fuck. Zag hem achter me ook nog gewoon naar links gaan terwijl er iemand sneller aan kwam rijden die behoorlijk op z'n rem mocht. typische 'ik ben alles en iedereen past zich aan aan mij' gedrag.

Blaataap
Master
 Bericht 

Je gebruikt je toeter sowieso nogal vaak. Iets teveel filmpjes van Jeff gezien? :lol: Ik raad je aan om meer van je toeter af te blijven, dat maakt het een stuk soepeler voor je. Doe ermee wat je wilt.

basjuh1981
Master
 Bericht 
want Audi > spiegelen optie.

Ik denk dat het aannemelijk is dat op moment hij spiegelt, jij nog op strook 2 rijdt. Hij ziet dat er niemand rijdt, dus kan hij inhalen. Maar daar blijkt dat jij daar ineens zit. De brake-test slaat nergens op.

Trouwens, je voegt nog voor het eerste blokje in.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Je gebruikt je toeter sowieso nogal vaak

Mja, wanneer ik niet toeter plaatst ik het meestal niet want dan is het maar een klein puntje :lol:

basjuh1981 schreef:
Ik denk dat het aannemelijk is dat op moment hij spiegelt, jij nog op strook 2 rijdt. Hij ziet dat er niemand rijdt, dus kan hij inhalen. Maar daar blijkt dat jij daar ineens zit.

Dan spiegelt die totaal niet goed, ik heb dit soort dingen ook weleens dat een van achter snel dichterbij komt, ik zie het al voordat ik überhaupt invoeg en tijdens het invoegen zie je dat zo'n auto gelijk naar links gaat en sneller is, dan wacht je gewoon. Maarja, audi > snapt dat niet.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dan spiegelt die totaal niet goed

Jij gaat in een keer van de uitvoegstrook naar strook 1. Daarbij voeg je in voor het eerste blokje. Ik vind het niet gek dat je niet gezien wordt op zo'n manier.

liquid_force
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Jij gaat in een keer van de uitvoegstrook naar strook 1. Daarbij voeg je in voor het eerste blokje. Ik vind het niet gek dat je niet gezien wordt op zo'n manier.

inderdaad, en dan ook nog als een aso op de toeter gaan hangen ...

KanarieVW
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:

DD, die A3 doet exact hetzelfde als jij. Jullie rijden min of meer dezelfde lijn dus hoe moet hij verwachten dat jij er gelijk overheen komt?
Bovendien zeg je dat je het al verwachtte. Waaaaaaaaarom zoek je het dan tóch op? Net zoals bij andere filmpjes van je, iets rustiger aan en je hebt helemaal geen probleem.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
die A3 doet exact hetzelfde als jij. Jullie rijden min of meer dezelfde lijn dus hoe moet hij verwachten dat jij er gelijk overheen komt?

Euhm, hogere snelheid? gelijk naar links en snel dichterbij komen? zoals meer bestuurders doen? en als ik dat kan zien aankomen in een zelfde situatie dan kan een ander dat ook. Dat zo'n iemand echter niet goed spiegelt creëert het probleem.

KanarieVW schreef:
Bovendien zeg je dat je het al verwachtte. Waaaaaaaaarom zoek je het dan tóch op?

Omdat ik ook vaak genoeg verwacht dat een auto die net iets harder dan de lkw voor hem sukkelt naar links komt, doen ze ook niet altijd. Verwachten betekent niet dat het ook daadwerkelijk gebeurt. Ik verwachte het wel maar had toch gezien zijn rijden daarvoor niet verwacht dat die zo slecht zou spiegelen.

bert65
Master
 Bericht 
Op de een of andere manier wil je wijze raad niet aannemen en je stijgt niet met je inzicht. Neem de situatie met de Golf; je komt vanuit zijn dode hoek aanrijden (hij kan jou in zijn spiegels niet aan zien komen) en dan ga je invoegen op een plek waar je jezelf in moeilijkheden plaatst. Vlak achter een busje en naast de Golf. Een plek waar je weinig zicht hebt, slecht gezien wordt en geen kant op kan. De gekozen ruimte was niet verkeerd maar rij je dan niet in de problemen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
je komt vanuit zijn dode hoek aanrijden (hij kan jou in zijn spiegels niet aan zien komen) en dan ga je invoegen op een plek waar je jezelf in moeilijkheden plaatst. Vlak achter een busje en naast de Golf. Een plek waar je weinig zicht hebt, slecht gezien wordt en geen kant op kan. De gekozen ruimte was niet verkeerd maar rij je dan niet in de problemen.

Ik had mijn richting al aan, plek al gekozen en begon al met in de rijstrook te gaan op het moment dat hij pas de 1e keer z'n richting aanzet. Het is uiterst onhandig om bij invoegstroken naar terug naar rechts te gaan, als je dat dan toch doet moet je dus ook de invoeger meepakken in je schoudercheck. En hoezo rij ik mijzelf in de problemen? uitwijkmogelijkheden en ruimte zat

liquid_force
Master
 Bericht 
invoegen is een bijzondere verrichting/manoeuvre ... als het tot een ongeval was gekomen was jij fout geweest ...

Ton.
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
invoegen is een bijzondere verrichting/manoeuvre ... als het tot een ongeval was gekomen was jij fout geweest ...

Van rijstrook wisselen ook. Dus dan is de A3 fout...

Het DD-bashen om het DD-bashen begint wat flauw te worden.
Nee, de invoegactie kan chiquer, maar volledige schuld bij DD leggen (en niets bij A3) is wat op Dumpertt gebeurt.
Daar weten ze ook dit soort: http://www.dumpert.nl/mediabase/7134179 ... ashje.html akkefietjes zo te draaien dat het slachtoffer de dader is.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:

Van rijstrook wisselen ook.

liquid_force
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Het DD-bashen om het DD-bashen begint wat flauw te worden.

het is zeker geen DD bashen om te bashen, maar die gozer heeft het idee dat hij niets fout doet, en de rest van de wereld wel ... daar stoor ik mij aan.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
er heeft het idee dat hij niets fout doet, en de rest van de wereld wel ... daar stoor ik mij aan.

Ik ben soms lomp, dat weet ik zelf ook wel. Wil niet zeggen dat alle 'schuld' aan mij te wijten valt. Heb welgeteld 1 iemand gehoord over gewoon lopen braketesten op een snelweg tot 70km/h, rest doet gelijk 'ja maar dd...' en dat is nou exact het probleem in Nederland. De fosielen op de weg, degene die niet spiegelen, degene die gewoon ervoor flikkeren, die zijn altijd onschuldig 'want ja die ander was de aso!'

KanarieVW
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
het is zeker geen DD bashen om te bashen, maar die gozer heeft het idee dat hij niets fout doet, en de rest van de wereld wel ... daar stoor ik mij aan.

Dat geldt ook voor mij. Heb niet als doel DD bashen, maar geef commentaar op wat hij post en dat verdient vaak niet de schoonheidsprijs. Ook ben ik van mening dat zijn inzicht iets minder is dan hij zelf vind. Wellicht dat het hem geen reet interesseert wat ik zeg en misschien komt het toch ineens een keer in zijn gedachten op als hij weer in een bepaalde situatie komt. Maakt mij verder niet uit, maar ik denk dat hij vroeg of laat z'n roze pasjes kwijt is of de geliefde Peug totalloss is. En dan maar hopen dat het eenzijdig is. Dat gun ik hem dan ook weer niet.

Neem Jeff, die reedt in het begin van zijn carrière op de weg precies zo. Je ziet dat na wat meer ervaring ( en wellicht de goed bedoelde adviezen hier) hij nu een stuk beter bezig is. Dagelijks op de weg met een (grote) bus leer je eens stuk meer van dan elke dag hetzelfde stukje naar Zwolle.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

De enige video waar je een punt hebt, is de video met de Golf. Das gewoon niet handig van de Golf en terecht getoeter. De rest? Wat een aanstellerij. En weet je, dat mensen alsnog de afrit op rijden, ik ga het steeds meer begrijpen. Laatste weken al een paar keer gehad dat het pas ergens ver na de afrit dicht is, maar het al voor de afrit met een rood kruis wordt afgesloten... Laatste keer ben ik ook maar met de meute mee gegaan en lekker de afrit op gegaan.

Bij die Audi in video 1? Wat ben je daar triest bezig. Die Audi zit nog eerder in strook 1 dan jij. Het is niet dat hij eerst op strook 2 gaat rijden en pas door prikt als jij in zijn spiegel zit, hij prikt, gelijk met jou (of eigenlijk, voor jou), meteen door naar rijstrook 1 omdat hij anders ook de vrachtwagen tegen komt. Die vrachtwagen is geen kilometers weg. Die braketest valt niet goed te praten, maar je bent zelf nog een grotere kneus door hier te gaan toeteren. En überhaupt te denken dat jij hier voorrang hebt, want dat heb je dus niet.

bert65
Master
 Bericht 
Ik had mijn richting al aan, plek al gekozen en begon al met in de rijstrook te gaan op het moment dat hij pas de 1e keer z'n richting aanzet. Het is uiterst onhandig om bij invoegstroken naar terug naar rechts te gaan

bert65 schreef:
je komt vanuit zijn dode hoek aanrijden

als je dat dan toch doet moet je dus ook de invoeger meepakken in je schoudercheck

Over je schouder kijken is iets heel anders dan je bijna achterom moeten draaien om te zien of DD richting aangeeft.
Inderdaad was het niet handig van de Golf maar zoek het gevaar niet op. Dit soort acties kom je dagelijks op de weg tegen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Die Audi zit nog eerder in strook 1 dan jij.

Even je bril laten checken. Zit er al halverwege op loop aardig in voordat hij überhaupt op strook 1 zit.

zandbak
Master
 Bericht 
Je had zo'n haast om voorbij de audi te komen dat je nog voor het eerste blokje naar links ging. Je kan verwachten dat hij ook doorsteekt naar links.
Al dat getoeter, man man word eens volwassen en ga niet als een gestoorde elke keer op die toeter hangen.

Als je zo door blijft toeteren kom je vanzelf een keer de verkeerde tegen, misschien zie je daarna een keer het licht (als je ogen weer open kunnen).

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Hallo, even opletten :[
Link

Echt, dit soort figuren :slotje:
Link

Broooaaap :woop:
Link

Doe is ff niet zo debiel hard remmen voor niks :loco:
(dd waarom rij je links? omdat ik net een vrachtwagen had ingehaald)
Link

Had niet zo'n zin de cc eraf te halen, als twingo gewoon normaal naar rechts was gegaan was er helemaal niets aan de hand, maar nee meneer is op z'n pikkie getrapt en gaat schoolmeesteren ;(
Link

Rechts ingehaald :nah: :[
Link

Gas is beter! :[
Link

Linksplakker..
Link

Intimiderend hoor zo'n 307 in de spiegels :devil:
Link

Feitelijk
Master
 Bericht 
Echt, dit soort figuren

Eikelfiesta

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
eikelbmw. links gaan staan om 3 auto's verder naar voren te kunnen staan terwijl je weet dat je na de bocht naar rechts moet

Feitelijk
Master
 Bericht 
Gat dichtrijden is wel kooshjer?

bert65
Master
 Bericht 
terwijl je weet dat je na de bocht naar rechts moet

Hoe weet je dat hij het wist? Het gat dichtrijden is inderdaad pas aso.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Voorbeeldje

Link

bert65
Master
 Bericht 
:roflol: :roflol:
Tijdens "de preek" komt er een Lupo over de sergeantstepen... :roflol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Had niet zo'n zin de cc eraf te halen, als twingo gewoon normaal naar rechts was gegaan was er helemaal niets aan de hand, maar nee meneer is op z'n pikkie getrapt en gaat schoolmeesteren ;(

Dat gaat ook nergens over, DD

zandbak
Master
 Bericht 
Had niet zo'n zin de cc eraf te halen, als twingo gewoon normaal naar rechts was gegaan was er helemaal niets aan de hand, maar nee meneer is op z'n pikkie getrapt en gaat schoolmeesteren

Hij gaat gewoon langzaam naar rechts, niet iedereen hoekt hem meteen naar rechts na het inhalen.

Jij houdt wel van rijden over de doorgetrokken streep aan de linkerkant zie ik..
Gewoon weer een zooi aso en lompe acties, je leert er geen zak van.
Het is wachten op een politie in burgerauto die jou laat fietsen.

Pagina 33 van 36 [ 1784 berichten ]