» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 34 van 36  [ 1773 berichten ]
Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
wat kun je altijd weer heerlijk overdrijven. De Twingo ging naar rechts en stopte met nar rechts gaan toen ik snel dichterbij kwam. kreeg nog een middelvinger na > schoolmeester.

zandbak schreef:
Gewoon weer een zooi aso en lompe acties, j

leg eens uit welke allemaal dan

Feitelijk
Master
 Bericht 
Mooi he? Gewoon in 1 post.

Rechts ingehaald :nah: :[

(dd waarom rij je links? omdat ik net een vrachtwagen had ingehaald)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
je punt is?

Exceln00b
Pro
 Bericht 

Jongens, rustig, straks post DD helemaal niks meer. Bij jeff is dat ook al gebeurd. Zie deze posts als 'wat ik nu weer op de weg uithaalde'-posts :devil:

zandbak
Master
 Bericht 
leg eens uit welke allemaal dan

Het feit, dat jij het blijkbaar allemaal "normale" acties vindt, is duidelijk genoeg. Je gaat er niets van leren, en ik heb geen zin om het uit te gaan leggen. Je neemt van mij, en van wie dan ook hier 0,0 dingen aan.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
ik heb geen zin om het uit te gaan leggen

omdat je niks hebt op de twingo na :aai:
de twingo actie was van mijn kant ook niet goed, dat hoor je mij ook niet zeggen. het ging om het schoolmeester 'jij mag niet zo snel.dichterbij komen dus ik ga je blokkeren' gedrag

KanarieVW
Master
 Bericht 
Hou zou het nou komen dat mensen op de weg (en hier) jou vaak proberen te corrigeren? :-)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Omdat er in Nederland ontzettend veel schoolmeesters zijn. Ik word ook weleens op deze manier van achter genaderd door een sneller voertuig, dan ga ik echt niet zitten te blokkeren 'want jij mag niet boehoe' nee, ik ga dan gewoon vlot opzij dat die persoon door kan rijden.
Ik rij exact hetzelfde in Duitsland en ben dit gedrag daar nog nooit tegen gekomen.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Ik rij exact hetzelfde in Duitsland en ben dit gedrag daar nog nooit tegen gekomen.

Daar zit nou exact het probleem. Je kan niet overal op elk moment en in elk verkeersbeeld hetzelfde rijgedrag houden. Soms moet je je even aanpassen. Snap dat dat een ontzettend zware opgave is met al die tienduizenden kilometers die je al hebt afgelegd.

RRL
Master
 Bericht 
Echt, dit soort figuren

Waarom toeter je?
Had niet zo'n zin de cc eraf te halen, als twingo gewoon normaal naar rechts was gegaan was er helemaal niets aan de hand, maar nee meneer is op z'n pikkie getrapt en gaat schoolmeesteren

Vind je het gek, je duwt hem nog net niet letterlijk de rechterstrook op.
Met van een afstandje de cruise er af tikken en gewoon de auto terug kunnen laten zakken naar zijn snelheid was het veel netter gegaan. Waarschijnlijk als je snelheid gelijk was ging hij weer naar rechts en tik je hem er weer op. Zou je geen pedaal aan hoeven raken en ging het tig keer netter.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Knopje 'cancel' en 2 seconden later 'resume' en opgelost. Maar die moeite hè.... moet die twingo maar opschieten hoor.

RRL
Master
 Bericht 
Is bij Peugeot hetzelfde knopje, vinger kan er dus zelfs nog op blijven rusten.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Knopje 'cancel' en 2 seconden later 'resume' en opgelost. Maar die moeite hè.... moet die twingo maar opschieten hoor.

Joh, ik doe dit zo vaak gewoon de cc erop laten, meeste mensen gaan gewoon normaal naar rechts en is er helemaal niets aan de hand. Af en toe tref je er een die gaat lopen schoolmeesteren omdat jij niet zo snel dichtbij mag komen. Ook vaak zat dat ik de cc eraf tik en zodra ze naar rechts zijn de cc er weer op tik. Je ziet hier bij de twingo 5 sec actie van 2 maanden rijden. Nou idd hoor, wat een wegpiraat ben ik. Jij hebt nooit dat je iemand wat aan de kant drukt nadat je de hele rit al slomo's voor je hebt en je d'r ff klaar mee bent?

En dan opmerkingen zoals zandbak 'allemaal lompe acties' en dan met 1 voorbeeldje kunnen komen die van mijn kant niet zo netjes was en wanneer ik vraag wat al die lompe acties zijn druipt die terug dat ie het niet wil uitleggen. Kansloos

KanarieVW
Master
 Bericht 
Ik zou eerlijk gezegd ook niet haast zo'n meer hebben als jij geen afstand wilt houden. Zo leg je wel je lot in handen van je voorganger. Wat is nou serieus de moeite hem een tel van de CC te halen?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Wat is nou serieus de moeite hem een tel van de CC te halen?

Wat is nou serieus de moeite niet te gaan lopen schoolmeesteren en gewoon normaal naar rechts te gaan?

zandbak
Master
 Bericht 
En dan opmerkingen zoals zandbak 'allemaal lompe acties' en dan met 1 voorbeeldje kunnen komen die van mijn kant niet zo netjes was en wanneer ik vraag wat al die lompe acties zijn druipt die terug dat ie het niet wil uitleggen. Kansloos

Echt. Serieus. Je snapt er nog steeds geen zak van. En je loopt je nu ook alweer constant te verdedigen tegenover kanarie en rrl.
Ik heb al zoveel idiote acties van jou gezien. Die jij blijkbaar als heel normaal ervaart en blijft goedpraten. Zonde van de moeite om daar nog op door te gaan.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Wat is nou serieus de moeite niet te gaan lopen schoolmeesteren en gewoon normaal naar rechts te gaan?

Als jij zo op iemand af komt denderen zullen er denk ik niet zoveel mensen onder de indruk zijn en vangen ze je ff op. Blijkbaar is er nog een hoop les nodig, vandaar dat je zoveel schoolmeesters tegenkomt.

Jij denkt zeker dat mensen dan maar gauw aan de kant gaan als je zo snel dichterbij komt. Je ziet t, dat werkt averechts.

Feitelijk heeft daar ook nog een mooi voorbeeld van waar hij zich in een dergelijk situatie helemaal laat terugvallen achter de vrachtwagen die hij aan het inhalen is. Dat had ik bij jou ook wel grappig gevonden.

ZX-driver
Master
 Bericht 
wat kun je altijd weer heerlijk overdrijven. De Twingo ging naar rechts en stopte met nar rechts gaan toen ik snel dichterbij kwam. kreeg nog een middelvinger na > schoolmeester

Hebben jullie dit wel gelezen???

DD reed 135 km/h op de CC, dus Twingo reed al veel te langzaam. Prima, 130 km/h is een maximumsnelheid, maar als je een vrachtauto in gaat halen is het wel zo netjes als je even gas bij geeft. Als hij dan ook nog eens gaat lopen schoolmeesteren... Ik snap best dat DD daar dan even lomp omheen ging, zo zou ik het ook gedaan hebben.

Dat dus! ;)

liquid_force
Master
 Bericht 
En dan opmerkingen zoals zandbak 'allemaal lompe acties' en dan met 1 voorbeeldje kunnen komen die van mijn kant niet zo netjes was en wanneer ik vraag wat al die lompe acties zijn druipt die terug dat ie het niet wil uitleggen.

sorry, ik ben gevraagd geworden om niet elke keer je op je fouten te wijzen, omdat elk filmpje vol zit met aso rijgedrag of fouten. en dan durf je hier te zeggen dat het maar 1 filmpje is?

RRL
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
DD reed 135 km/h op de CC, dus Twingo reed al veel te langzaam. Prima, 130 km/h is een maximumsnelheid, maar als je een vrachtauto in gaat halen is het wel zo netjes als je even gas bij geeft. Als hij dan ook nog eens gaat lopen schoolmeesteren... Ik snap best dat DD daar dan even lomp omheen ging, zo zou ik het ook gedaan hebben.

Ligt dat aan de contreien waar jullie rijden? Er is geen hond op de weg daar, die ene die dan eens wat langzamer rijdt moet dan opzij geduwd worden omdat je niet even de cruise er af wil drukken? Als ik in zulke rustige regio's kom ben ik juist ontzettend verdraagzaam, uitrollen en de beste man/vrouw de gelegenheid geven om fatsoenlijk zijn manoeuvre af te maken.

Je mag er 130, het moet niet, ook niet met inhalen.

ZX-driver
Master
 Bericht 
RRL schreef:
die ene die dan eens wat langzamer rijdt moet dan opzij geduwd worden omdat je niet even de cruise er af wil drukken?

Ik heb geen cruise, maar stoor mij wel vreselijk aan mensen die met 110 km/h in gaan halen, want dan moet ik van het gas af en voor ik dan opnieuw op de 130 á 140 zit ben ik anderhalve minuut verder.

RRL schreef:
Je mag er 130, het moet niet, ook niet met inhalen

Lees nog eens, ik zeg ook dat het een maximumsnelheid is (in de zin van maximum is geen minimum) maar het is ook een regel dat je je snelheid moet aanpassen aan het overig verkeer. Dus niet met 110@130 in gaan halen.

bert65
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
maar het is ook een regel dat je je snelheid moet aanpassen aan het overig verkeer. Dus niet met 110@130 in gaan halen.

Dat zou ook beteken dat je je aan andere ook aan zou moeten passen en terugzakken naar 110. That's life..

RRL
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Ik heb geen cruise, maar stoor mij wel vreselijk aan mensen die met 110 km/h in gaan halen, want dan moet ik van het gas af en voor ik dan opnieuw op de 130 á 140 zit ben ik anderhalve minuut verder.

Hoeveel paarden zijn er uit die Focus ontsnapt? Zelfs mijn 60pk Up was veel sneller dan dat weer op gang, zonder terugschakelen.
ZX-driver schreef:
het is ook een regel dat je je snelheid moet aanpassen aan het overig verkeer. Dus niet met 110@130 in gaan halen.

Als ik 130 rij ga ik doorgaans het overgrote deel van de anderen voorbij. Moeten anderen zich dan aan mij aanpassen, of ik aan hen?

ZX-driver
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Dat zou ook beteken dat je je aan andere ook aan zou moeten passen en terugzakken naar 110. That's life.

Oké, daar heb je een punt, maar word jij niet gek van iedereen die met 110@130 in gaat halen? Als het één keer in een rit gebeurt oké, maar als je je 5x achter elkaar moet terugzakken, auto van de CC halen en weer optrekken... Dan denk ik gewoon: opflikkeren!

liquid_force
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
auto van de CC halen en weer optrekken

poe poe poe, wat een werk ...

bert65
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Oké, daar heb je een punt, maar word jij niet gek van iedereen die met 110@130 in gaat halen?

Soms. Het is een kwestie van ver vooruit kijken; je ziet het al bijna aankomen. Je verhoogt je snelheid iets om te zorgen dat je de inhaler voor blijft OF je laat je snelheid iets terugzakken en dan hoef je niet af te remmen.

Exceln00b
Pro
 Bericht 

ZX-driver schreef:
Oké, daar heb je een punt, maar word jij niet gek van iedereen die met 110@130 in gaat halen? Als het één keer in een rit gebeurt oké, maar als je je 5x achter elkaar moet terugzakken, auto van de CC halen en weer optrekken... Dan denk ik gewoon: opflikkeren!

Continu. Maar je doet er niets aan. Zonder willekeurig met statistieken rond te strooien, denk ik serieus dat nog geen 10% gewoon de Vmax rijdt. Of veel te langzaam als in op de teller onder de Vmax blijven, dat zich vertaalt in 10 tot 20km/h te langzaam, of precies de Vmax (zelden), en anders wel bloed snel. Wegen als de A5 en A9 krijg ik bijna een hartaanval van al die mongolen. Niet te vergeten die tunnel, waar iedereen op zijn rem gaat 'want eng, een tunnel'.

Je kan @ GPS rustig 10km/h te hard rijden en houdt daar bij een radarcontrole een boete aan over die te verwaarlozen is. Een undercover agent gaat er niets eens achteraan.

KanarieVW
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Soms. Het is een kwestie van ver vooruit kijken; je ziet het al bijna aankomen. Je verhoogt je snelheid iets om te zorgen dat je de inhaler voor blijft OF je laat je snelheid iets terugzakken en dan hoef je niet af te remmen.

Dat zou anticiperen zijn. In die fase zitten er een aantal nog niet echt heb ik het idee.
Zolang er niet ergens iemand ligt dood te gaan is het toch geen probleem om je even aan te passen aan de rest van de wereld?

zandbak
Master
 Bericht 
bert65 schreef:

Yippie, iemand die het snapt :thumb:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Inzicht en anticiperen is ook zien dat het allemaal precies past wanneer iemand niet gaat lopen schoolmeesteren, ik vind het weer prachtig om te zien hoe de moraalridders hier het schoolmeesteren goedpraten en het vingertje wijzen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Je anticipeert erop dat hij naar rechts zou gaan. Inzicht zou inhouden dat je rekening houdt met iemand die niet zo snel naar rechts gaat.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
. Inzicht zou inhouden dat je rekening houdt met iemand die niet zo snel naar rechts gaat.

Hij ging ook naar rechts, maar toen stopte die met naar rechts gaan om te schoolmeesteren, walgelijk :dood:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Je zit er gewoon al veel te dicht op met een te hoge snelheid.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Inzicht en anticiperen is ook zien dat het allemaal precies past wanneer iemand niet gaat lopen schoolmeesteren, ik vind het weer prachtig om te zien hoe de moraalridders hier het schoolmeesteren goedpraten en het vingertje wijzen.

Praat niks goed. Zeg alleen dat ik het wel begrijp. Ik zou je denk ik ook even opvangen als je zo op me af zou komen denderen. Je doet maar even lekker normaal. Niet iedereen wenst zich aan te passen aan het tempo van HMS DD.
Begrijp me niet verkeerd, schoolmeester gedrag vind ik het meest achterlijke wat er is op de weg, maar als je er zo vaak mee te maken hebt als jij zul je het wel nodig hebben.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Ik zou je denk ik ook even opvangen

Dat zeg ik, schoolmeester. Walgelijk gedrag.

KanarieVW schreef:
Niet iedereen wenst zich aan te passen aan het tempo van HMS DD.

Hij hoeft zich ook niet aan te passen, gewoon weer vlot naar rechts gaan zodat het overige verkeer gewoon normaal door kan rijden.

KanarieVW schreef:
schoolmeester gedrag vind ik het meest achterlijke wat er is op de weg

KanarieVW schreef:
Ik zou je denk ik ook even opvangen

juist ja. Je bent er zelf gewoon ook een :dag:

Echt, ik zal het nooit snappen. Wat is de moeite iemand er even langs te laten die sneller is. Ik heb ook, vooral op de A37, regelmatig auto's die met 160-180 achterop komen rijden, dan ga ik na mijn inhaalactie zo snel mogelijk weer naar rechts zodat die gewoon door kunnen rijden, het komt niet eens in mij op om te gaan lopen schoolmeesteren 'want boehoe jij mag niet zo snel rijden en ook niet zo dicht op mij boehoe snik snik' :nothanks: :dood: Echt walgelijk. Blijkt maar weer dat hier ook schoolmeesters zitten :nothanks:

babsvw
Master
 Bericht 
Zelfs ik had gas losgelaten en was iets te rustig weer naar rechts gegaan wanneer je zo er aan was komen rijden....

KanarieVW
Master
 Bericht 
Alleen bij schrijnende gevallen. Ben gelukkig jou nog nooit tegen gekomen dus nog nooit hoeven toe te passen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Ben gelukkig jou nog nooit tegen gekomen dus nog nooit hoeven toe te passen.

Je hoeft het bij niemand toe te passen schoolmeester

KanarieVW
Master
 Bericht 
Oké leerling. Wel je huiswerk maken hè.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Wat ik niet snap is dat er een perfect stukje asfalt rechts van de vrachtwagen ligt. Had je dat niet even kunnen pakken?

Blaataap
Master
 Bericht 

bert65 schreef:
Hoe weet je dat hij het wist?

Gebeurt daar dagelijks op dat punt.

ZX-driver
Master
 Bericht 
vooral op de A37, regelmatig auto's die met 160-180 achterop komen rijden, dan ga ik na mijn inhaalactie zo snel mogelijk weer naar rechts zodat die gewoon door kunnen rijden, het komt niet eens in mij op om te gaan lopen schoolmeesteren 'want boehoe jij mag niet zo snel rijden en ook niet zo dicht op mij boehoe snik snik'

:thumb:

zandbak
Master
 Bericht 
Hoelang had je ook alweer je rijbewijs DD? 1,0 of 2,0 jaar? Dan ben je al een volleerd chauffeur met tienduizenden kilometers ervaring.
:schudnee: :schudnee: :schudnee:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
En toch al volleerd genoeg om niet te gaan lopen kinderachtig schoolmeesteren (f)

lacheisleuk
Master
 Bericht 

ZX-driver schreef:
Als het 5x in een rit gebeurt doe ik een vreugdedansje. In de 40 minuten die ik dagelijks naar Schiphol rijd gebeurt het al vaker dan ik op 2 handen en 2 voeten kan tellen. Wat ik ermee doe? Voldoende vroeg het gas los laten zodat ik geen kostbare energie om ga zetten in warmte in mijn remschijven. Gewoon rustig uitrollen. En soms kom je wat dichterbij, laat je het gas wat langer los en valt er weer een gat. Niemand die zich daar druk om maakt. Blijf je op de kont hangen, dan worden mensen geïrriteerd. En pas je je snelheid niet aan, dan krijg je ook irritaties.

En op bepaalde tijden ben ik allang blij dat ik continue 90 kan blijven rijden. :x :x

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
weer een verzameling volledig asociale en lompe acties van mij. Vraag me nog steeds af dat ik nog geen EMG heb:

Bij het inhalen van mijn kant was die met z'n cabine nog niet eens langs de andere lkw :loco: :fp:
Link

Lekker bezig opa :x
Link

Meh...had al zo'n vermoeden
Link

Toch rechts moeten blijven :[
Link

:[
Link

eikol :duh:
Link

GA DAN! :[
Link

:cry:
Link

The fuck :nah:
Link

Ik ga wel eerst :[
Link

Ga is aan de kant :duh:
Link

zandbak
Master
 Bericht 
Ik ga ze niet eens meer kijken.
Zodra er meer politie op de snelwegen zal gaan rijden, zullen een hoop mensjes wat vaker moeten gaan fietsen. De pakkans is onderhand nihil geworden.

Blaataap
Master
 Bericht 

Die trut heeft gewoon voorrang op je hoor. Je bent vanaf waar jij komt geen kruisend verkeer.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Die trut heeft gewoon voorrang op je hoor. Je bent vanaf waar jij komt geen kruisend verkeer.

Hmm, die mag je even uitleggen.
Zij steekt toch de weg over en moet toch voorrang verlenen aan iedereen op die weg?

zandbak schreef:
Ik ga ze niet eens meer kijken.

slap hoor :lol:

Blaataap
Master
 Bericht 

Zij steekt toch de weg over en moet toch voorrang verlenen aan iedereen op die weg?

Zij moet voorrang verlenen aan kruisend verkeer. M.a.w.: Het verkeer dat daar reeds rijdt. Jij rijdt daar niet. Voor jouw situatie is het simpeler: Rechtdoor gaat voor. Jij slaat af, zij gaat rechtdoor.

Pagina 34 van 36 [ 1773 berichten ]