» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 37 van 38  [ 1900 berichten ]
Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
zit je weer aan de pillen garco :[ O:)

garco
Master
 Bericht 
Ik kan niet meer zonder.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Kutvolk, denkt dat ie zo belangrijk is dat ie de heel strook afremt om 'm d'r op het laatst nog even tussen te zetten :dood: :boos:
Link

Clipje beetje kort, maar hij ging naar links om invoeghulp te geven aan de vrachtwagens rechts :fp:
Link

Lekker brede wegen in GB :lol:
Elke tegemoetkomende lkw of bus aan de kant moeten :lol:

Link

Weer in Nederland en gelijk weer voorgooiers ;(
Golf naast me remde for some reason mee met mij waardoor ik nog meer moest afremmen ipv achter de golf naar links te kunnen :[
Link

Polo komt achter mij vandaan en rijdt bijna m'n achterbumper eraf :nah:
Link

RRL
Master
 Bericht 
Op 1 onderdeel kan je auto de volgende APK in elk geval niet afgekeurd worden :roll:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Versleten

O:)

ZX-driver
Master
 Bericht 
Kutvolk, denkt dat ie zo belangrijk is dat ie de heel strook afremt om 'm d'r op het laatst nog even tussen te zetten

Moet dat nu zo agressief???? :fp:

bruintje beer
Master
 Bericht 
Ja. Er was al eerder ruimte zat, maar die opportunistische lul moet zo nodig op het allerlaatste moment.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Hij houdt het verkeer op, vmax is 70. Hij gaat 40 en remt de hele rijstrook af. Dus ja, dat moest zo ja :[

KanarieVW
Master
 Bericht 
Die ‘voorgooier’ serieus. Stel je niet zo aan. Je hebt anderhalve week om te anticiperen. Dat die witte golf blijkbaar naast je remt is je pech. Degene die naar strook 2 komt doet niks verkeerd. Er was alle ruimte van de wereld voor.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Degene die naar strook 2 komt doet niks verkeerd.

;(
Met 90 naar links met verkeer achter je met 130 nadert...dat noem je nou hinderen.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Dat zeg ik. Je hebt pech dat je blijkbaar niet naar links kan. Op het moment van zijn eerste knipper zit er bijna 50m tussen jullie gezien de strepen. Lijkt me ruim voldoende? En hij/zij is ook aan het versnellen dus die 90 klopt ook niet helemaal.
Eens, het is lomp om hem in een keer door te gooien, maar in dit geval had je denk ik gewoon even pech dat links niet vrij was.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Verschillen we van mening, ik vind als je niet naar de vmax kan versnellen zonder dat de ander voor je moet remmen dat je maar even wacht, doe ik zelf ook. Maar goed het is natuurlijk ook erg Nederlands 'de ander remt maar even'

KanarieVW
Master
 Bericht 
Ben het wel met je eens dat je irritant is hoor, maar je moet dit helaas in NL ook gewoon verwachten. Buiten het feit dat het volgens de regel van de wet een overtreding is is het inderdaad de manier hoe half Nederland rijdt.
Ik verwacht gewoon dat de mensen om me heen niet kunnen rijden. Dat scheelt een hoop frustratie.

fb
Master
 Bericht 
Kutvolk, denkt dat ie zo belangrijk is dat ie de heel strook afremt
Als je het zelf geweest was had je dit "de volledige ruimte benutten" genoemd.
Golf naast me remde
De Golf denkt dus mee en je had dus zat naar links gekund. Tja, het blijft moeilijk he, >2 rijbanen als Emmen e.o. maar 1 autoweg en 1 snelweg kent. ....
Polo komt achter mij vandaan en rijdt bijna m'n achterbumper eraf
Dus jij vindt dat die Polo fout was? :fp:
Dus ja, dat moest zo ja
Ik zie geen enkel gevaar, dus net als bij de andere filmpjes waarbij je je agressie duidelijk laat horen: je bent niets meer dan zo'n irritant schoolmeestertje. En net als bij veel schoolmeestertjes: denk om je bloeddruk, je zit zo een paar maanden overspannen thuis!

Blaataap
Master
 Bericht 

fb schreef:
De Golf denkt dus mee en je had dus zat naar links gekund. Tja, het blijft moeilijk he, >2 rijbanen als Emmen e.o. maar 1 autoweg en 1 snelweg kent. ....

Haha, blijkbaar mag je DD niet zo, maar er is in dit geval echt maar 1 automoblist die duidelijk fout zit. Je mag zelf even nadenken wie van de drie dat is. Hint, art.54 rvv'90.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Fb wat ben je ook een kneus zeg :lol: :roflol:

fb schreef:
je had dus zat naar links gekund

Ja joh, als ie precies nasst me bijft zitten :lol:

fb schreef:
Als je het zelf geweest was had je dit "de volledige ruimte benutten" genoemd.

Tuurlijk fb, wat jij wil :lol:

fb schreef:
Dus jij vindt dat die Polo fout was?

Ik vond het niet van veel inzicht getuigen nee. Fout, fout...bij wet ik waarschijnlijk

fb schreef:
Tja, het blijft moeilijk he, >2 rijbanen als Emmen e.o. maar 1 autoweg en 1 snelweg kent. ....

Oh? :D
Vertel.. :lol:

fb schreef:
Ik zie geen enkel gevaar

Gevaar niet, hinder wel.

Nou je hebt je klaag uurtje tegen dd weer gehad, de missende aandacht thuis weer ingehaald. Tot de volgende keer :applaus: :aai:

viffer
Master
 Bericht 
Gevaar niet, hinder wel.

En laat hinder nu net niet genoemd worden in RVV art 28 ...

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
och nee iemand blokkeert een volledige rijstrook, veroorzaakt een file op de linkerrijstrook, mogelijk gevaar verder terug door plotselinge remacties maar we gaan lopen zeiken dat in het RVV staat dat ik niet mag toeteren :fp:

viffer
Master
 Bericht 
Nee, dat is het niet. In al deze gevallen was er eigenlijk niet zo gek veel aan de hand, anders dan wat gewoon opgelost was met één keer diep ademhalen, probeer het eens, het maakt je ritten een stuk relaxter.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Grensbewaking ter hoogte van Amersfoort zou ook niet verkeerd zijn :[

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
viffer schreef:
In al deze gevallen was er eigenlijk niet zo gek veel aan de han

dat zeg ik toch ook niet. Nummer 1 en 4 vind ik echter uiterst irritant en ja dan toeter ik ja. Sommige mensen gaan lopen schelden, gebaren, braketesten etc. Ik toeter en that's it. Die 1e mag jij misschien 'niet zo gek veel aan de hand' vinden. Ik vind het zwaar asociaal en hinderend. En ik vond dat die dat wel mocht weten (f)
Vanaf Zwolle 1 en al files, dit was voor Breda, reed het eindelijk weer wat door en heb je zo'n file veroorzakend figuur voor je, wat mijn betreft art. 5 rijbewijs innemen op grond van hinder op de weg veroorzaken.

fb
Master
 Bericht 
Onnodig claxonneren is de duurste (niet-snelheid en niet-OM) boete. Duurder dan door rood rijden of niet hands-free bellen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Voor zo'n gevaarlijk tussenvrotactie mag beste geclaxonneerd worden. Is nog gratis ook :thumb:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
fb schreef:
Onnodig claxonneren is de duurste (niet-snelheid en niet-OM) boete. Duurder dan door rood rijden of niet hands-free bellen.

och jee, ik ril van de angst.

viffer
Master
 Bericht 
Nummer 1 en 4 vind ik echter uiterst irritant en ja dan toeter ik ja. Sommige mensen gaan lopen schelden, gebaren, braketesten etc. Ik toeter en that's it. Die 1e mag jij misschien 'niet zo gek veel aan de hand' vinden. Ik vind het zwaar asociaal en hinderend. En ik vond dat die dat wel mocht weten (f)

Ik haal een keer adem en rij rustig verder

basjuh1981 schreef:
Is nog gratis ook

Oh?

viffer
Master
 Bericht 
fb schreef:

Dat valt wel mee hoor, jij denkt waarschijnlijk aan onnodig geluid veroorzaken, die is wel flink aan de prijs maar daar staat uitdrukkelijk bij dat onnodig claxonneren daar niet onder valt.

basjuh1981
Master
 Bericht 
viffer schreef:
Oh?

Claxonneren voor gevaar ;)

viffer
Master
 Bericht 
Nee, ter afwending van gevaar, niet voor iemand die meer dan 100 meter voor je naar links komt ;)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Hij geeft volgens mij d.m.v. zijn claxon aan dat hij de auto in gaat halen. Lijkt me volgens het boekje.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
:lol: :thumb:

viffer
Master
 Bericht 
:lol: :lol:

KanarieVW
Master
 Bericht 
viffer schreef:
Nee, dat is het niet. In al deze gevallen was er eigenlijk niet zo gek veel aan de hand, anders dan wat gewoon opgelost was met één keer diep ademhalen, probeer het eens, het maakt je ritten een stuk relaxter.

Jaaaaa maar ik sta in mijn recht!

Nee inderdaad. Maak je niet zo druk. Jij denkt wat een asociale lul en de ander denk exact hetzelfde over jou. Je wint er niks mee en je veranderd er niks mee. Kom iedere dag 100 mensen tegen op de weg die er een bende van maken. Ga me er niet druk om maken. Als ik van alle mafkezen een filmpje moet gaan posten ben ik de hele week bezig met iets wat vervolgens toch niet veranderd. Ik toer alleen als er echt iemand me dreigt te gaan raken door wat voor reden dan ook. Ben echt geen seconde eerder thuis door te gaan toeteren.

Maargoed, kunnen de hele discussie met Jeff van een paar jaar geleden wel kopiëren lijkt het wat betreft dat geram op de claxon.

406
Master
 Bericht 
Weer in Nederland en gelijk weer voorgooiers ;(
Golf naast me remde for some reason mee met mij waardoor ik nog meer moest afremmen ipv achter de golf naar links te kunnen :[

Ohhh wat die golf doet is hinderlijk. Die heeft zowaar nog minder inzicht dan die Qushkaws. Maar die toeter had ik echt wel weggelaten.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Ben echt geen seconde eerder thuis door te gaan toeteren.

soms gaan ze best aan de kant hoor :D
Uiteraard is niet al het getoeter hier noodzakelijk, het is mijn manier van communiceren tegenover de ander dat ik z'n actie niet zo kon waarderen. Ik toeter, rij er langs en ben het dan alweer vergeten. Ik zit daar echt niet vol gefrustreerd het komende halfuur door in de auto hoor. Daar kunnen we pagina's lang over gaan moddergooien dat het niet hoeft en dat het niet mag etc. , zijn genoeg lui op de weg die de ander dan gaan afstraffen en gaan lopen snijden enzo, dan is even tüteren toch een betere manier toch (f)

KanarieVW
Master
 Bericht 
De vraag is waarom er überhaupt iemand afgestraft moet worden. Automobilisten maken fouten. De hele dag door. Soit.

Blaataap
Master
 Bericht 

Niet alleen automobilisten :lol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
De vraag is waarom er überhaupt iemand afgestraft moet worden

Ik vind toeteren niet afstraffen...bij een foutje toeter ik ook echt niet zo snel. Maar bij het bewuste aso gedrag van het busje of uiterst irritante voorgooien wil ik nog weleens toeteren ja...en ik post ook echt niet elke voorgooier hoor, dan blijf je idd bezig.

dikkydik
Master
 Bericht 
zijn genoeg lui op de weg die de ander dan gaan afstraffen en gaan lopen snijden enzo, dan is even tüteren toch een betere manier toch

Genoeg agressievelingen jah, maar desondanks besef je je niet dat de manier waarop jij toetert nog een keertje bij iemand de stoppen zal doen doorslaan.

Deze keer bleef het bij een geopend raam (filmpje 1), maar hij had je kunnen blokkeren en erger.
Zit je toch allemaal niet op te wachten. (f)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
dikkydik schreef:
Zit je toch allemaal niet op te wachten. (f)

nee, desondanks ben ik echt niet bang dat iemand uitstapt hoor. Wil die doen dan?

dikkydik
Master
 Bericht 
Wil die doen dan?

Deze denk ik niet, maar weet jij met wie je van doen hebt voor je aan het toeteren slaat?

Ik heb al eens een gekneusde rib opgelopen omdat ik iemand een korte beschaafde toeter gaf omdat ie me sneed. Deur opentrekken en voor ik met m'n ogen kon knipperen had ik al een trap in m'n zij.

Anywees, doe er mee wat je wil.

viffer
Master
 Bericht 
Toeteren op gedrag van anderen kan escalerend werken, iemand haalt (al dan niet bewust) een vreemde actie uit, de ander reageert daarop door te claxonneren en/of te seinen, remtestje als gevolg, nog meer toeteren/seinen, snijden en voordat je het weet sta je samen aan de kant om een schadeformuliertje in te vullen. Kun je leuk een dashcam hebben maar zelfs als de ander alle schuld krijgt krijg je nooit al je schade vergoed, om maar niet te spreken over de tijd dat het je kost. Kun je beter een keertje diep adem halen en 3 seconden later op de plaats van bestemming zijn.

RRL
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Ben echt geen seconde eerder thuis door te gaan toeteren.

Tenzij het een 'groener wordt hij niet' toetertje is.

dikkydik schreef:
Genoeg agressievelingen jah, maar desondanks besef je je niet dat de manier waarop jij toetert nog een keertje bij iemand de stoppen zal doen doorslaan.

Dat. En dat gaat op het meest onverwachte moment. Ik heb er ook al eentje achter me aan gehad toen ik als nummer 3 in de rij toeterde bij een verkeerslicht. Persoon voor me dacht dat het voor hem was et voila ik had er eentje op mijn bumper.

Wil die doen dan?

Roep je nu, tot er echt eentje uitstapt. Donderdagochtend toetertje naar een busje die de binnenbocht nam. Terechte tüter zou je zeggen. Toch ging de bestuurder van het busje compleet uit zijn plaat. Ik zal je zeggen dat ik blij was dat ik voor de verandering daarna alle verkeerslichten mee had.

Je ziet, 2x normale situatie om even te toeteren. Beschaafd toetertje ipv dat gehengst in de filmpjes, toch hoop agressie opgewekt.

zandbak
Master
 Bericht 
dikkydik schreef:
Ik heb al eens een gekneusde rib opgelopen omdat ik iemand een korte beschaafde toeter gaf omdat ie me sneed. Deur opentrekken en voor ik met m'n ogen kon knipperen had ik al een trap in m'n zij.

Daarom deur automatisch op slot als je gaat rijden :x

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Proefritje op gladde bandjes, 3km van de garage de bocht uit :x
Link

60-65 op een 80 weg, dikke rij auto's erachter, ik 1x seinen dat ie door moet rijden denkt de domme koe in de Ford dat het naar hem bedoelt is :fp:
Ik had niet zo'n zin er nog km's achter te zitten..
Link

Auto's waren aardig in de kreuk, leek wel alsof het voor de sneeuw gebeurt was..
Link

Ik zat weggedoken achter het stuur :lol:
Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Die laatste was behoorlijk lomp. Snap dat je daar instinctief wegduikt inderdaad.

babsvw
Master
 Bericht 
Dat 60 op 80 weg.... zo irritant niet netjes dat je er zo voorbij ging maar ik begrijp het wel... was er zelf ook niet achter gebleven.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Dan ken je de toeristen hier aan de kust nog niet... Je mag er 80 en die presteren het om er soms 30 te rijden... Locals rijden er 110-120... En 's nachts wordt er dan nog wel eens ingehaald... :lol: :lol:

Blaataap
Master
 Bericht 

Zo gaat dat hier in de regio ook in de toeristische seizoenen. Al die lui maar 60@100 rijden met hun caravans en campers. En de locals maar inhalen bij inhaalverboden en/of dubbele doorgetrokken strepen :roflol:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ik heb er een keertje eentje gehad die reed stapvoets aan de andere kant van een viaduct. Had 2 keuzes: ABS proberen of er maar voorbij. Heb gas bijgegeven en ervoorbij gevlogen.
Binnendoor was ook altijd leuk met de AX: Van drempel naar drempel. Alleen de drempels kon je niet zo hard nemen met een normale auto, AX kwam er redelijk overheen. Van die toeristen die je probeerden met je mee te trappen. Na de eerste noodstop zag je ze niet meer dichtbij komen. :lol: :lol: Tegenwoordig zijn de drempels vloeiender.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ik had niet zo'n zin er nog km's achter te zitten.

Dat was wel een aso-actie van je zeg! :o

Maar ergens kan ik het me ook wel voorstellen...

Auto's waren aardig in de kreuk, leek wel alsof het voor de sneeuw gebeurt was.

Behoorlijk wat sneeuw ook, waar was dit?
Ik was die dag in Denekamp en adviseerde schoonmoeders toen we terugreden en de eerste sneeuw begon maar via Nederland te rijden omdat in DLD de wegen veel minder goed schoongehouden worden. Aan jouw beelden te zien klopt het redelijk, ook al was het twee uur later en weet ik niet waar dat was.

Pagina 37 van 38 [ 1900 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast