» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 14  [ 699 berichten ]
TommyGun
Master
 Bericht 
Tja, ik kan niet achterblijven natuurlijk nu ik een Blackvue 400G-HD heb aangeschaft.

2 testfilmpjes, geen gekke dingen maar ik ben nog aan het prutsen :thumb:

Link

Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
Mooi beeld! :thumb:

TommyGun
Master
 Bericht 
Zal morgen een foto posten van hoe het in de auto zit. Valt wel ietwat op maar is weinig aan te doen.

Zie trouwens wel een gedeelte van het dashboard in de ruit, da's jammer :huh:

Misschien dat ik nog wat kan fine tunen...

Cweepz
Master
 Bericht 
Kost dat apparaat? Mooi beeld! Ben de vd quality beetje zat aan het worden namelijk.

BartHimself
Pro
 Bericht 
TommyGun schreef:
Misschien dat ik nog wat kan fine tunen...

BlackVue nog een klikje op
omhoog zetten. Tekst op de zijkant mag ietsje omhoog wijzen. Niet te hoog want dan heb je last van teveel contrastcompensatie.

TommyGun
Master
 Bericht 
@Cweepz, ik heb 'm via http://www.ebay.nl/itm/New-BlackVue-DR4 ... 4ab5d89c9b

@BartHimself, bedankt, ik zal 'm morgen iets hoger zetten!

ricoman911
Respect
 Bericht 
@TommyGun

Weet jij of de BlackVue400 ook een video-out heeft die je op een externe scherm of pc/laptop kan aansluiten en real-time kan meekijken zonder dat het de normale werking/opname beinvloed? Zo ja, wat voor type aansluiting is dit? Alvast bedankt.

TommyGun
Master
 Bericht 
ricoman911 schreef:
Weet jij of de BlackVue400 ook een video-out heeft die je op een externe scherm of pc/laptop kan aansluiten en real-time kan meekijken zonder dat het de normale werking/opname beinvloed? Zo ja, wat voor type aansluiting is dit? Alvast bedankt.

Heb je hier wat aan?

post2929778.html#p2929778
en
http://www.uploader.gamergun.com/files/ ... nual_E.pdf

Ik ben vandaag overigens niet weg geweest met de auto i.v.m. omstandigheden.

Ik zag wel dat de holder gevallen was... dus opnieuw vastgeplakt met de reserve-sticker* die er bij zat (*dubbelzijde plakband voor op de holder en ruit). Hopelijk houdt deze het wel, maar ik vermoed dat het komt omdat je best wat kracht moet zetten om de camera uit de holder te krijgen (of doe ik wat verkeerd?) en dat de houder gisteren nog niet goed had kunnen 'hechten' aan de ruit terwijl ik 'm al een aantal keer had belast. Hopelijk zit 'ie nu beter na een nachtje 'rust'.

Morgen zal ik in ieder geval foto's plaatsen van de huidige set-up.

BartHimself
Pro
 Bericht 
Het verwijderen van de BlackVue kost weinig kracht. Tenminste als je eerst het kleine knopje aan de zijkant indrukt :-)

En ja, de BV heeft een video-out

ricoman911
Respect
 Bericht 
Bedankt. Ook in de user manual zie ik inderdaad een video out optie en er worden ook (verloop)kabels meegeleverd. Alleen wordt dan de opgenomen frame rates verlaagd lees is.

BartHimself
Pro
 Bericht 
Klopt, framerate is iets lager, maar dat is niet hinderlijk, zeker niet voor het instellen/afstellen van de BlackVue

TommyGun
Master
 Bericht 
BartHimself schreef:
Het verwijderen van de BlackVue kost weinig kracht. Tenminste als je eerst het kleine knopje aan de zijkant indrukt :-)

Hm dat ervaar ik anders, en ja; het knopje druk ik in ;). Maar goed, maakt niet uit.

Ik zal vanavond wat vids posten, onder andere van adinsx :D

:honger:

adinsx
Master
 Bericht 
Van adinsx?
Wacht even, jij reed vanmorgen achter me in die Corsa? Nee toch?

Dus een inhaalactie van een traag rijdend panda'tje o.i.d. staat er ook op :lol:

TommyGun
Master
 Bericht 
Ja :lol:

Je kwam me voorbij toen ik de afrit nam van de A18 ;)

adinsx
Master
 Bericht 
Klopt, net daarvoor even een 159 klop gegeven. Overigens, die Panda of wat het ook was (seicento?) was wel zwaar irritant... vooral 70@80 pff..
Eigenlijk wilde ik hem via invoegstrook A18 naar Arnhem toe al voorbij steken, maar ik kon me inhouden. O:)

Ik ben benieuwd naar het beeld :thumb:

Edit:
Ik herinner me steeds meer van de rit van vanmorgen. Afrit A18 ging ook (deels) via de 'ideale-lijn' :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
adinsx schreef:

Ik ben benieuwd naar het beeld :thumb:

:honger:
Citaat:
Abonneer onderwerp

TommyGun
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Edit:
Ik herinner me steeds meer van de rit van vanmorgen. Afrit A18 ging ook (deels) via de 'ideale-lijn' :lol:

Die heb ik helaas niet zo goed op beeld ;)

Anyhow, beeld!

Mislukte inhaalpoging; altijd vervelend die langzamere deelnemers links :[ (iets met eieren voor geld kiezen, al ging 't misschien wel)
Link

Invoegers eerste blokjes, terwijl er verderop ruimte zat is... zo irritant, elke dag weer daar.
Link

Grootlicht rijder, hij begreep mijn seintjes wel :thumb:
Link

Stukje 100... einde 100, dus 130... even verderop: 120. A50 dit, maar op de A12 heb je het ook ;(
Link

Dan wat filmpjes van adinsx :D
Link

Link

Link

En tot slot het leuke bochtje van de A18 naar de A12 (normaal probeer ik het rode kruis niet mee te pakken O:)):
Link

Link

De compressie van Youtube is alleen een beetje jammer...

adinsx
Master
 Bericht 
Moet ik al dekking zoeken?
"Aso, mafketel.." :lol:

Zal eens bekijken hoe ik er op sta :thumb:

Overigens, heb toen ik @work wegging nog even gekeken naar je installatie, maar zit netjes bij de spiegel. Was me niet opgevallen :)

Edit: ow.. valt best mee 8) Volgende keer muziek uit, raam iets los en luisteren :)

Overigens, zeer herkenbaar A18-A12. Meestal pas ik me netjes rond de 'pijl' er tussen maar soms gaat dat niet. :)

TommyGun
Master
 Bericht 
Viel wel mee inderdaad :lol: zal de volgende keer idd je geluid proberen mee te pikken ;)

---

Ja ik heb 't iets lager moeten plaatsen omdat ik de cam er anders niet uit krijg maar is goed te doen :). Als je 't weet zie je 'm natuurlijk maar anders niet snel. Van binnen zit 'ie ook niet in het zicht (verstopt achter de spiegel) dus prima zo. Morgen weer studiedag, dan heb ik wel ff tijd voor foto's (nu weer niet aan gedacht natuurlijk :fp:).

adinsx
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Morgen weer studiedag, dan heb ik wel ff tijd voor foto's (nu weer niet aan gedacht natuurlijk :fp:).

Dat is pech, je hebt nu wel dit misgelopen:
Afbeelding Afbeelding

Oh wacht, ik vergeet de belangrijkste...
Afbeelding

Feitelijk
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:

Dan wat filmpjes van adinsx :D

Vluchtstrook, tja natuurlijke habitat! :kniktja:

adinsx
Master
 Bericht 
:lol: ik kon er op wachten. Meneer Geelhoed, ik heb er nog nooit op stilgestaan. Sterker nog, geen van mijn Renault's zijn stilgevallen. (hooguit wat gekke storingen :lol: )

TommyGun
Master
 Bericht 
Ik zag het mailtje van Remia inderdaad :cry:

TommyGun
Master
 Bericht 
Vanochtend plaatjes gemaakt van de opstelling dus vanavond die + nieuwe filmpjes :honger:

Owja, n.a.v deze vraag op een ander forum adinxs ;)

Citaat:
want ik zat te luisteren, maar echt wijs kon ik er niet uit worden, en ik vond het een beetje als een vijf-cilinder volvo klinken, een beetje zoals mijn vader die heeft.

Citaat:
Helemaal fout
Het is een simpele 5-deurs Corsa (nieuwe type). Welke motor? Geen idee, maar ik vond het eerlijk gezegd ook wel redelijk klinken.

Het viel mij zelf ook al op dat het dik klinkt op de filmpjes, maar dat heb je met een 1.3CDTi Turbo Diesel :lol:
(veel herrie maar klinkt op zich wel leuk).

ZX-driver
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Oh wacht, ik vergeet de belangrijkste..

:) Ik ga ook bij jullie werken! 8)

TommyGun schreef:
Het viel mij zelf ook al op dat het dik klinkt op de filmpjes,

:lol: Ja, ik zat zelf aan een Alfa te denken. :)
Maar dat had ook te maken met je avatar, dat ik dacht: die rijdt vast een Italiaanse auto. :wink:

adinsx
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
:) Ik ga ook bij jullie werken! 8)

Je bent welkom -> www.werkenbijreedbusiness.nl :thumb:

ZX-driver
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Je bent welkom ->

Secretaresse staat er niet tussen...

smv
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hey,

ik ben via plankie ook wel een klein beetje geinteresserd in de camera, maar dan meer voor vakantie met de auto, aangezien ik altijd met de trein naar het werk gaat. Ik vind dit dinkie er mooie beelden maken en mooi klein.

Hoe groot is de maximale sd/micro sd die er in kan? Neem aan dat deze er in kan :)
Kan je ook nog instellingen aanpassen, zodat je knapper beeld krijgt, want ik aas natuurlijk ook op de FUll HD, of is de 720p knapper van kwaliteit? Ik heb inderdaad ook al gezien dat je zo opebay uit zuid-korea kan laten overkomen voor ongeveer 150 euro, maar ik vraag mij wel af hoe het met de software dan zit en eventueel updates.

hopelijk kunnen jullie mij een paar vraagjes beantwoorden, zodat ik misschien binnen kort ook flimpjes heb:)

renew40
Master
 Bericht 
:o die linkerdame :lief:

adinsx
Master
 Bericht 
renew40 schreef:
:o die linkerdame :lief:

Sorry Tommy, ze wijken op een of andere manier off-topic uit hier :lol:
Voor degene die ook zo'n dame willen -> http://promodames.com/

TommyGun
Master
 Bericht 
smv schreef:
Hoe groot is de maximale sd/micro sd die er in kan? Neem aan dat deze er in kan :)
Kan je ook nog instellingen aanpassen, zodat je knapper beeld krijgt, want ik aas natuurlijk ook op de FUll HD, of is de 720p knapper van kwaliteit? Ik heb inderdaad ook al gezien dat je zo opebay uit zuid-korea kan laten overkomen voor ongeveer 150 euro, maar ik vraag mij wel af hoe het met de software dan zit en eventueel updates.

In het dashcam topic heb je meer kenners, maar de kwaliteit van deze cam staat op z'n hoogst (Full HD 1920x1080 bij 30fps).

De Micro SD card die er bij zat is 16GB maar 32GB of 64GB zal ook wel werken.

BartHimself
Pro
 Bericht 
32GB class 10 werkt in elk geval, want die heb ik er zelf inzitten.

TommyGun
Master
 Bericht 
Vervelende Lexus...
Link

Zet je knipper uit!
Link

Soms zit het tegen ;)
Link

Tja, deze 2 dan...
Link

Link

Natuurlijk nog wat middenplakkers...
Link

Ik links, hij dan maar rechts? :D
Link

Hier een flapdrol die met 60 km/h (gokje) komt invoegen. Ik had even verwacht dat de auto die remt naar links zou komen...
Link

CasB
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Vervelende Lexus...

Die Kia kan er anders ook wat van. :fp:

TommyGun schreef:
Hier een flapdrol die met 60 km/h (gokje) komt invoegen. Ik had even verwacht dat de auto die remt naar links zou komen...

Levensgevaarlijk. Die andere auto moest ook vol in de remmen leek het.

ZX-driver
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Vervelende Lexus.

Inderdaad.
Eerst links trutten met 100 waardoor iedereen jullie rechts inhaalden en jij er niet tussenkwam en toen kwam je rechts en zat die Passat je in de weg om er rechts voorbij te tuffen. Maar jij had op 0:57 die Golf en Sportage die op midden reden rechts voorbij kunnen rijden, dan was je ze kwijt geweest! :wink:
Van Cweepz heb ik geleerd dat je de ruimte moet pakken. :P

TommyGun schreef:
Zet je knipper uit

Ik snap nooit dat mensen niet doorhebben dat ze al een hele poos hun knipper aan hebben.
Zie het helaas wel vaker...
Ook als je toetert en wijst kijken ze je nog raar aan ook! :fp:

TommyGun schreef:
Soms zit het tegen

Jep. :wink:

TommyGun schreef:
Tja, deze 2 dan

Dat je één vrachtauto voorlaat, tja, zij moeten ook verder...
Maar allemaal...

Ik denk puur een kwestie van onzekerheid.
Zo'n groot ding zet de knipper aan en 'provoceren' zo hun plekje en dan zijn mensen bang dat de chauffeur ze niet ziet. Ik moet zeggen dat ik (met vrachtauto's) daar ook een handje van heb en het in dit geval (ik ben geen filerijder dus heb er ook geen ervaring mee hoe je dat correct oplost) misschien ook wel zo gedaan had. :oops: Die bus ging er zelf lekker op het laatste moment tussen! Er waren vast wel eerdere mogelijkheden met grotere gaten. Al heb ik daar niet op gelet.

TommyGun schreef:
Natuurlijk nog wat middenplakkers

Dat is al niet eens zo bijzonder meer. :wink:

TommyGun schreef:
Ik links, hij dan maar rechts?

:lol: Leuk gevonden.

TommyGun schreef:
Hier een flapdrol die met 60 km/h (gokje) komt invoegen. Ik had even verwacht dat de auto die remt naar links zou komen.

Lekker link zoiets! :o

TommyGun
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Maar jij had op 0:57 die Golf en Sportage die op midden reden rechts voorbij kunnen rijden, dan was je ze kwijt geweest! :wink:

Inderdaad, ik zie dat mooie gaatje nu pas :lol:

Leuk die reacties :thumb:

plankie
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:

12 meter per 14 frames / 20 fps = 12 meter * 0,7 sec = 17.14 m/s = 61.7 km/u
Je schatting is verdomd goed

TommyGun
Master
 Bericht 
Ritje DE.

Valt me op dat er toch veel langzaam (<130) gereden wordt en ook weer onnodig links/midden (met Duitse platen! ;))

Goed, dit was nog in NL: een onrustig rijdend groepje bikers. Enigszins irritant...
Link

En dan een voorbeeldje van zo'n langzame rijder, en dan ook nog 's in het midden: (hierna maar braaf links ingehaald).
Link

De andere momentjes waren niet zo heel spannend. Wel vraag ik me af of deze 2 geld gaan kosten :x

Zijn dit palen op 0.50 ?
Link

En dit op 0.10?
Link

Dashcam hing niet helemaal lekker zo te zien. Volgende keer weer wat meer omhoog richten.

plankie
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
De andere momentjes waren niet zo heel spannend. Wel vraag ik me af of deze 2 geld gaan kosten

Dat vraag ik me ook af, in 1e instantie leek me dit een tweetal lichten. In DE moet je herkenbaar op de foto staan. De vraag is of dat hier het geval is. Ik vrees echter van wel.
Even ervoor is het 80 met een bordje radar-kontrolle (@0:47)

38 te snel op 80 =

Das wird Sie voraussichtlich 120 Euro kosten.
Hinzu kommen Gebühren von voraussichtlich 23,50 Euro.
Außerdem 3 Punkte in Flensburg.

Haben Sie bereits einen Eintrag in Flensburg, der noch
nicht verjährt ist, kann das zu einer höheren Geldstrafe führen !
Die Punkte werden nach 2 Jahren gelöscht,
falls in der Zeit kein neuer Punkt hinzu kommt.
Ansonsten verjähren die Punkte nach spätestens 5 Jahren.

Die laatste volgens mij niet, maar pin me daar niet op vast.

TommyGun
Master
 Bericht 
In dat 1ste filmpje reed ik bij de lussen (0.49m) 110 KM/h (ietwat GPS vertraging dus zeg 100 KM/h) = 30 KM/h (zonder correctie) te hard.

In het 2e filmpje zie ik geen lussen maar 144 KM/h op de CC (GPS) = 14 KM/h (zonder correctie) te hard (of was de Vmax daar 120...)

ZX-driver
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
een onrustig rijdend groepje bikers. Enigszins irritant

Alleen al aan de herrie van die dingen kan ik me irriteren.
Zelfde geldt voor (opgevoerde) scooters/brommers etc.
Ik hoop altijd dat ze zo snel mogelijk voorbij zijn en weg blijven.

TommyGun schreef:
Zijn dit palen op 0.50 ?

Lijkt er wel op!
Maar palen langs de autosnelweg?
Hier nog nooit gezien...
Maar misschien bestaan ze in Duitsland wel!

TommyGun schreef:
En dit op 0.10?

Die herken ik wel.
Geen palen, het heeft meer iets met signalering te maken.
Heb ze namelijk ook wel zien staan op plaatsen waar geen snelheidsbeperking geldt.

TommyGun
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Die herken ik wel.
Geen palen, het heeft meer iets met signalering te maken.
Heb ze namelijk ook wel zien staan op plaatsen waar geen snelheidsbeperking geldt.

Zou zomaar kunnen dat het daar 120 km/h was maar volgens mij niet meer (dus 130 km/h adviessnelheid).

Zou in ieder geval 1 bekeuring schelen ;) :thumb: (zal het later eventueel terugkijken op de film).

TommyGun
Master
 Bericht 
plankie schreef:
Even ervoor is het 80 met een bordje radar-kontrolle (@0:47)

Daarom :x

Maar goed, we gaan het zien :D Die 2e valt dan weer mee :thumb:

plankie
Master
 Bericht 
Beter in DE dan in NL...

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Over die eerste twijfel ik wat, want ze lijken van achteren te flitsen en dat is in Duitsland niet logisch.

De tweede zijn tolpoortjes (Maut) voor vrachtwagens, heb je niets van te vrezen.

TommyGun
Master
 Bericht 
Nee hoor staan naar voren gericht.

Bedankt voor het bevestigen trouwens (Maut) :thumb:

Cweepz
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:

Denk dat er voortaan een Disclaimer op m'n filmpjes moet! :lol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ok, dat kon ik zo gauw niet zien.
Maar het lijken wel analoge palen en heb 't idee zo gauw geen flits gezien te hebben, misschien heb je geluk.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Cweepz schreef:
Denk dat er voortaan een Disclaimer op m'n filmpjes moet!

Wees blij dat ik jou als voorbeeld noem voor anderen. :wink:

TommyGun
Master
 Bericht 
Deze Duitser was de weg kwijt denk ik, want daarna sloot 'ie weer achter mij aan;
Link

En op welk kenteken zal deze vrachtwagenchauffeur bekeurd worden? :D
Link

Hier had ik weinig zin om achter de treuzelaars aan te hobbelen...
Link

Leuk dat bordje 120 op 0.20 minuut maar heeft het enige betekenis (rechtsgeldig)?
Link

Dan deze 2; de A58 richting Ehv is dicht dus dan maar via de N65. Beter niet kunnen doen...
Link

Link

Tot slot deze; heeft het getal '50' op het wegdek enige betekenis zonder bijbehorende borden? Daarnaast geen zin in getreuzel...
Link

Pagina 1 van 14 [ 699 berichten ]