» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 56 van 58  [ 2876 berichten ]
ZX-driver
Master
 Bericht 
@knipperen met groot licht. Staan je lichten wel goed afgesteld?

Volgens mij moet dat goed zijn, dat was vorig jaar winter een hoop gedoe toen bleek ik één koplamp te ver naar boven te richten en dat is toen opgelost. Wel heb ik een stadslichtje bijna kapot, het kan daar mee te maken hebben.

keokiracer schreef:
Overigens moet Rolde er niet op, is veel te klein omaan te geven bij zo'n knooppunt, dan kun je half noordelijk-Drenthe/zuidelijk-Groningen wel op dat bord zetten

Rolde is zelf een dorp, maar wel een dorp waar je verschillende richtingen op kunt.
Je slaat af naar Rolde en gaat onderaan rechtsaf richting Grolloo, Schoonloo, etc en als je helemaal rechtdoor rijdt kom je uiteindelijk bij Emmen uit, nou dat zijn toch 7 dorpen, maar je kunt ook gelijk rechtdoor richting Borger. Dus dan denk ik: dan moet je maar net weten (wat ik gelukkig wist) dat je eerst een stukje richting Gieten moet rijden en dat daarna afslag Rolde pas komt. Als mijn passagier gereden had, was ze er ergens bij Hoogeveen achtergekomen dat ze te ver was en alleen maar omdat de redelijk centrale plaats Rolde er te laat op staat!

ZX-driver
Master
 Bericht 
Zie ik dat ik compleet ben vergeten het filmpje op de nieuwe pagina te zetten! :fp:

Nou ja, nu alsnog!
Morgen komt de nieuwe compilatie!

*sleep*

Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
En hier dus de nieuwe! :)

Link

Feitelijk
Master
 Bericht 
Zit die TomTom niet wat aan de hoge kant?
W123 oldtimer? Mja misschien wel ja.
Broodtrommel? Was je aan het eten onderweg?

Blaataap
Master
 Bericht 

Broodtrommel kan je ook gewoon op de achterbank gooien hoor :lol:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Dank voor de melding van die tourneo (f)

Rijdt er een Volvo eens lekker door is het weer niet goed :wink:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Zit die TomTom niet wat aan de hoge kant?

Lijkt misschien zo, ik probeer hem zo laag mogelijk te doen.

Feitelijk schreef:
Broodtrommel? Was je aan het eten onderweg?

Ja, duh, anders heb ik daar geen broodtrommel! :fp:
Mijn routine is als volgt: 's Avonds voor het naar bed gaan brood smeren en één broodje extra smeren zodat ik 's morgens zo lang mogelijk kan blijven liggen en in de auto kan ontbijten.

Blaataap schreef:
Broodtrommel kan je ook gewoon op de achterbank gooien hoor

Dan moet ik hem als ik op mijn werk ben daar weer vandaan vissen, terwijl ik meestal om 2 seconden over 8 aan kom rijden en dan zo min mogelijk handelingen kan doen omdat ik eigenlijk al te laat ben! :lol: Lege verpakkingen van snoepjes/tankstationbroodjes/sigaretten gooi ik wel altijd op de achterbank. :P

LoverD schreef:
Dank voor de melding van die tourneo

Alsjeblieft, had jij weer wat te doen en is de rest van Nederland gewaarschuwd. :wink:

LoverD schreef:
Rijdt er een Volvo eens lekker door is het weer niet goed

Ik begrijp gewoon niets van Volvo-rijders, de ene categorie (meestal Volvo V50/V70 van 10 á 12 jaar oud) rijdt langzaam en stuntelig, of juist vlot terwijl ze niet vlot kunnen (op de linkerbaan gaan staan bij het verkeerslicht en vervolgens bij groen niet wegrijden :fp: ) en de andere categorie, bestuurders van de wat nieuwere Volvo's, rijdt juist weer erg gehaast. Daarnaast zijn veel V70-rijders die ik persoonlijk ken mensen die mij op één of ander manier totaal niet liggen. Daarom word ik alleen al agressief als ik een Volvo zie en kunnen Volvorijders het in mijn ogen niet echt goed doen. :wink:

Maar voor mensen zich aangesproken voelen, er zijn ook genoeg aardige Volvomensen of Volvorijders die wél kunnen rijden. :)

Feitelijk
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
zodat ik 's morgens zo lang mogelijk kan blijven liggen en in de auto kan ontbijten.

Hmmm.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
ZX-driver schreef:
de ene categorie (meestal Volvo V50/V70 van 10 á 12 jaar oud)

Linkse Hippies in vervuilende goedkope bakken (geldt ook voor Saab) 8)

ZX-driver schreef:
en de andere categorie, bestuurders van de wat nieuwere Volvo's, rijdt juist weer erg gehaast.

Lease rijders :wink:

ZX-driver
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Linkse Hippies in vervuilende goedkope bakken (geldt ook voor Saab)

Dat zijn toch veel meer de nóg oudere Volvo's? 740/850 etc? En die vind ik juist weer wél mooi! :wink:

Wat me vooral opvalt van V70-rijders is dat er 'elite' in rijdt dat zich verheven voelt boven de rest.

Voorbeeld: buurtgenoot A. heeft een prachtige BMW 5-serie van 2 jaar oud, buurtgenoot B. een (nieuw gekochte) Mercedes C-klasse van 2008, met beide personen totaal geen moeite. Buurtgenoot C. heeft een 3 jaar oude Volvo V70 en gelukkig zie ik hem alleen tijdens buurtetentjes, want hij loopt heel vaak vervelend sarcastische opmerkingen naar mij te maken en 'de bink' uit te hangen. Goh, jij ook weer mee?? Moet je niet een keer op zoek naar een vrouw en het huis uit?? En zo ken ik wel meer voorbeelden van V70-rijders die op zo'n manier kletsen, terwijl ik er geen last van heb bij bestuurders van overige auto's in de duurdere klasse. En als de meeste V70-rijders dan ook nog niet kunnen rijden... Daarom brengt een V70 misschien wel meer agressie bij mij boven dan een Wagon R+ of Meriva.

renew40
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Goh, jij ook weer mee?? Moet je niet een keer op zoek naar een vrouw en het huis uit??

Niet dan O:)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Buurtgenoot C. heeft een 3 jaar oude Volvo V70 en gelukkig zie ik hem alleen tijdens buurtetentjes, want hij loopt heel vaak vervelend sarcastische opmerkingen naar mij te maken en 'de bink' uit te hangen. Goh, jij ook weer mee?? Moet je niet een keer op zoek naar een vrouw

Sja, maak ik het simpel en zwart-wit ga jij weer nuanceren :wink:

Betreffende persoon is gewoon kortzichtige eikel, heeft niks met volvo te maken, eerder met cultuur, geografisch of religieus....

Trap zelf gaspedaal van mijn 5 jaar oude s40 graag in. Ben zelf 10x zo oud en geen vrouw of kids 8)

ZX-driver
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Betreffende persoon is gewoon kortzichtige eikel, heeft niks met volvo te maken, eerder met cultuur, geografisch of religieus..

Dit was helaas een voorbeeld uit vele voorbeelden, gister zelfs nog: ik stond op een parkeerplaats op iemand te wachten en had mijn autodeur open toen iemand naast mij wilde parkeren. Deze persoon maakte dat duidelijk d.m.v. knipperlicht waarop ik gelijk actie ondernam en mijn deur dicht gooide. Het was zogenaamd 'net' grijs heertje en zijn reactie toen hij uitgestapt was: zo, jongeman, dat is niet zo netjes om twee parkeerplaatsen bezet te houden'. Auto??? V70! Echt, 60% van de V70-rijders vind ik onaardige kakkers. Maar ik ken er ook nog wel een paar die ik wel aardig vind. :wink:

En verder het merk Volvo... Ik heb er niet heel veel mee, ook omdat de S80 van mijn vader altijd kapot was waardoor ik mijn eigen auto weer kwijt was omdat hij die dan 'moest' gebruiken. Maar de 850 (waar mijn vader ook twee van gehad heeft) vind ik dan weer geweldig, alleen al dat verslavende geluidje! :) En de 'containers' vind ik ook cool!

LoverD schreef:
Trap zelf gaspedaal van mijn 5 jaar oude s40 graag in. Ben zelf 10x zo oud

Dat bevestigt in ieder geval dat een Volvo een ouwelullenbak is. :[
Haha, maar om je gerust te stellen, bij de S40 heb ik helemaal geen raar beeld of zo en bij jou ook niet. :wink:

Goed en nu genoeg tegen het merk Volvo aan geschopt. :wink:

ZX-driver
Master
 Bericht 
New! :)

Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Goede edit, eerst dat bakwagentje inhalen en daarna ASO als iemand anders het doet :lol: :lol: :woop: :woop:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Jij was vroeg op pad of staat je cam nog op zomertijd, anyway was vroeg :wink:

Wat een eikel die 50@30 30@50 etc.... ennuh, was dat nou niet-hands free bellen?

Dat ze je er netjes recht voorbij laten bij de rotonde komt denk ik omdat ze geen benul hebben dat ze sloom rijden :[

ZX-driver
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Goede edit, eerst dat bakwagentje inhalen en daarna ASO als iemand anders het doet

Ik haalde rustig in omdat hij langzaam optrok en zakte daarna weer netjes af naar 50 km/h.
Mercedes haalde mij met ca. 80 km/h in en moest vervolgens vol op de rem omdat daar een bocht aan kwam, en gaf volgens mij ook geen richting aan bij het terug naar rechts gaan. En dat terwijl ik gewoon 50 reed. Dus dat was net even het verschil tussen mijn inhalen van een sloom bakwagentje en het asociale inhalen van de Mercedes.

LoverD schreef:
anyway was vroeg

Was inderdaad vroeg. Vond ik ook wel.... :zzz: :zzz: :koffie: :koffie: :wink:

LoverD schreef:
ennuh, was dat nou niet-hands free bellen?

Jep. :oops:

LoverD schreef:
Dat ze je er netjes recht voorbij laten bij de rotonde komt denk ik omdat ze geen benul hebben dat ze sloom rijden

En dat ze niet zien dat er een rechterbaan bij komt of zo, want twee banen voor rechtdoor, eigenlijk is dat dan onnodig links rijden. Maar voor mij komt het dan wel goed uit, zo'n privéstrookje!

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Jep

Parrot optie (f)

Blaataap
Master
 Bericht 

ZX-driver schreef:
Ik haalde rustig in omdat hij langzaam optrok en zakte daarna weer netjes af naar 50 km/h.

Dat bedoelde ik niet. Ik vond het grappig hoe die twee segmenten elkaar opvolgden :lol: :wink:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Dat bedoelde ik niet. Ik vond het grappig hoe die twee segmenten elkaar opvolgden

Ah! :)

ZX-driver
Master
 Bericht 
New! :)

Helaas is dinsdag mijn dashcam kapot gegaan, dus een redelijk korte compilatie en geen idee wanneer ik weer aanwezig ben!

Link

keokiracer
Master
 Bericht 
Je link klopt niet ZX (f)

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ja, dat had ik al in de gaten, ik probeer het op te lossen maar het lukt niet. :(

Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
Link

keokiracer
Master
 Bericht 
Er staat elke keer een tijdsnotatie waar die niet hoort te staan, haal eens alles met '&t=XXXX' weg?

ZX-driver
Master
 Bericht 
Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
Hehe, via een omweg is het mij gelukt!

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Rot van je cam :cry:
Maar ineens van het gas, smartphone?

keokiracer
Master
 Bericht 
Of denken dat je de cc hebt ingeschakeld terwijl dat niet het geval is :x

ZX-driver
Master
 Bericht 
Waar ik zelf aan dacht was: het is eng hier!
Donker, doorgetrokken streep, onder het viaduct door en dan komt er ook nog een tegenligger aan! :o

graspol
Master
 Bericht 
Smartphone zou ook mijn eerste gedachte zijn

Blaataap
Master
 Bericht 

ZX-driver schreef:
Donker, doorgetrokken streep, onder het viaduct door en dan komt er ook nog een tegenligger aan! :o

Dat zijn wel de momenten waarop mensen van hun gas af gaan inderdaad.

ZX-driver
Master
 Bericht 
READ FIRST!

Nadat ik dacht zelf mijn DOD dashcam te kunnen repareren, heb ik hem juist verder gesloopt dan de bedoeling was, waarop ik maar besloten heb een nieuwe dashcam te kopen.
Het is geworden: een Mini 0805.

Helaas heb ik last van aanloopproblemen, onder andere dat ik niet kan afspelen met Windows Media Player en niet kan laden in Windows Movie Maker. Aangezien ik toch al een tijdje uitgekeken was op ieder weekend veel tijd besteden aan het maken van lange compilaties, reden om -voorlopig?- daarmee te stoppen en over te gaan op losse filmpjes en dan van alleen écht noemenswaardige dingen zoals mensen die keren op de weg.

Helaas gaat het afspelen van de filmpjes behoorlijk schokkerig. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Geheugenkaart die niet bij de camera past wellicht?? Gelukkig past YouTube het wel automatisch aan.

Hierbij het eerste filmpje, nog niet noemenswaardig, maar gewoon om alvast iets te kunnen uploaden!

Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
Goed en nu doet het filmpje het in YouTube ook niet meer! :(
Had ik nou maar een oude vertrouwde DOD gekocht! :cry:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Filmpje doet het gewoon hoor (f)

keokiracer
Master
 Bericht 
Ik denk dat ZX de beeldverhouding bedoelt. Komt omdat die 0805 geloof ik in 23nogwatx12nogwat opneemt in plaats van 1920x1080.

ZX-driver
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Filmpje doet het gewoon hoor

Mooi! :thumb:
Dan ligt het dus aan mijn laptop en moet ik kijken hoe ik dat achterlijke HD uit schakel, dan is het vast opgelost! :thumb:

ZX-driver
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Ik denk dat ZX de beeldverhouding bedoelt. Komt omdat die 0805 geloof ik in 23nogwatx12nogwat opneemt in plaats van 1920x1080

Die zwarte balken zijn ook irritant ja, maar ik doelde er echt op dat het filmpje erg schokkerig afspeelt.

keokiracer
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
maar ik doelde er echt op dat het filmpje erg schokkerig afspeelt.
Dat is je internet, niet de video.

ZX-driver
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Dat is je internet, niet de video.

De video speelt juist schokkerig af in VLC Media Player en Quicktime, in YouTube komt hij 'automatisch' wel goed te staan.

keokiracer
Master
 Bericht 
Hmm, vreemd. Daar heb ik nooit last van gehad.
(mijn ION speelt ook af via Quicktime)

ZX-driver
Master
 Bericht 
Nog een filmpje!

Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Je moet 'm iets meer naar beneden draaien. Je filmt nu vooral lucht :lol: Wel goede kwaliteit overigens.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
zal wel niet, maar reed jij net op rondweg ri Erm ter hoogte van Cas Gea?

ZX-driver
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Je moet 'm iets meer naar beneden draaien. Je filmt nu vooral lucht :lol: Wel goede kwaliteit overigens

Thanks! :thumb:

zal wel niet

Dat klopt. :lol:
Ik was tussen 8.00 en 17.00 uur op mijn werk.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ik werd vanmorgen even heerlijk gesneden!
Heeft iemand mij over het hoofd gezien?

PS. Mijn cam hangt wat laag omdat hij op de plek waar hij hing steeds van de ruit viel, dat gedeelte ga ik morgen even goed schoonmaken.

Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ik wist even geen handiger uitwijkplaats dan dit...

Link

Feitelijk
Master
 Bericht 
Extra rondje op de rotonde is het handigst.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Extra rondje op de rotonde is het handigst

Had ook gekund, maar dan zat hij nog wel even een tijdje achter me te drammen.
Ik was nu alleen bang voor een te hoge/scherpe stoeprand, wat gelukkig niet het geval was.

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Extra rondje kan, maar dit is op zich ook prima. Nu konden ze er ook ongehinderd langs.

Pagina 56 van 58 [ 2876 berichten ]