» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 57 van 59  [ 2945 berichten ]
Blaataap
Master
 Bericht 

Ja, niks mis mee. Prima gedaan.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Extra rondje verwachten ze, dit niet. Voorspelbaar gedrag is beter.

Blaataap
Master
 Bericht 

Extra rondje verwachten "ze" ook niet hoor. Rijgedrag op rotondes is altijd spannend.

Feitelijk
Master
 Bericht 
http://www.zwaailichtensirene.nl/

Citaat:

Advies 1
Als je een voorrangsvoertuig opmerkt, blijf dan kalm en rustig.
Kijk eerst wat de mogelijkheden zijn en kies dan wat je gaat doen.

De bestuurders van voorrangsvoertuigen mogen van verkeersregels afwijken en verkeerstekens negeren, zoals het harder rijden dan de toegestane snelheid en het rijden door rood licht. Deze bestuurders zijn getraind om veilige keuzes te maken.

Het voorrangsvoertuig zoekt zoveel mogelijk zelf zijn weg. Je kunt ervan uitgaan dat de bestuurder ziet waar het voorrangsvoertuig er door kan.

Soms moet je dan in actie komen om het voorrangsvoertuig voor te laten gaan. Doe dit pas op het moment dat dat ook veilig kan. Als ruimte maken tot een onveilige situatie leidt, dan is het ook voor het voorrangsvoertuig veiliger om even te wachten.

• Als een voorrangsvoertuig nadert, vervolg dan je weg met de toegestane snelheid, totdat je op een veilige manier ruimte kunt maken.
• Als er een voorrangsvoertuig nadert en er is een rijstrook vrij, laat deze dan vrij voor het voorrangsvoertuig.
• Als je op een rotonde rijdt, blijf de rotonde dan volgen totdat het voorrangsvoertuig de rotonde heeft verlaten.

Blaataap
Master
 Bericht 

Dat is iets compleet anders dan wat er wordt verwacht.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Waar, men verwacht gekke uitwijkacties zoals op de middenberm van een rotonde stil gaan staan...

Blaataap
Master
 Bericht 

Jup.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ha, weer wat geleerd! :thumb:

TommyGun
Master
 Bericht 
Me2 :D

ZX-driver
Master
 Bericht 
Weer een aantal korte filmpjes! :)

Zet er maar voor!

Link

Handig bezig!

Link

Grrr....

Link

*schrik*

Link

Deze Insigniarijder waar ik al een tijdje achter zat had duidelijk zijn knipperlichten kapot.
Hij gebruikte ze in ieder geval nergens. En ja, dan moet er ineens iemand voor nop wachten.

Link

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
oranje is stoppenals het kan he ;)
geen noodstop :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Kon prima, goed gedaan ZX

bruintje beer
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Zet er maar voor..
..maar vergeet niet je richtingaanwijzer niet te gebruiken als je direct daarna weer afslaat :[

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
ZX-driver schreef:
*schrik* #Kamikazevogel

Wat nou?

ZX-driver
Master
 Bericht 
oranje is stoppenals het kan he ;)
geen noodstop

Feitelijk schreef:
Kon prima, goed gedaan ZX

Dat dacht ik ook, ik reed erg langzaam, dus als ik door was gereden was hij wellicht rood geworden.
Het leek misschien ook een iets hardere stop door het geluid in mijn auto.

bruintje beer schreef:
..maar vergeet niet je richtingaanwijzer niet te gebruiken als je direct daarna weer afslaat

Dubbele ontkenning? :[
Waarschijnlijk in ieder geval een abrupte beslissing omdat er nog iemand van die oprit kwam die er misschien achteraan 'moest' rijden.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Wat nou?

:lol:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Nieuwe serie filmpjes!

Ik reed nietsvermoedend rechtdoor toen ik ineens zag dat dit een busbaan geworden is. Geluid uit omdat ik passagiers in de auto had, die toen ik stopte nog zeiden dat ik gewoon door kon rijden ook! Maar de situatie was ook wel erg apart.

Link

Lekker handig!

Link

Mistig hé?

Link

Ik weet niet wat hij aan het doen was maar het ging niet helemaal zoals de bedoeling was!

Link

Ton.
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Ik reed nietsvermoedend rechtdoor toen ik ineens zag dat dit een busbaan geworden is. Geluid uit omdat ik passagiers in de auto had, die toen ik stopte nog zeiden dat ik gewoon door kon rijden ook! Maar de situatie was ook wel erg apart

Lewenborg!
Toen ik er nog woonde (toch al 6 jaar geleden) zat er een bussluis - en volgens het bord op je filmpje zit dat ding er nog steeds. Ik zou het er niet op gokken!

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Toen ik er nog woonde (toch al 6 jaar geleden) zat er een bussluis - en volgens het bord op je filmpje zit dat ding er nog steeds. Ik zou het er niet op gokken!

Was ik ook niet van plan, 7 jaar geleden in Amersfoort vastgezeten in een bussluis, dat doen we nooit weer. :oops:

Maar ik vond het vreemd, ik reed naar mijn idee gewoon rechtdoor en zag ineens bus op de rijbaan staan en een verbodsbord. Ik zei dus tegen mijn 3 (allemaal mensen zonder rijbewijs, maar ook mensen die in Groningen beter de weg kennen, maar dat terzijde) passagiers, ho, dit gaat niet goed, ik zit op een busbaan! Oooh jawel hoor, kan wel! Ik zeg: ik weet zeker dat ik een bord passeerde. Dus toen reed ik achteruit en bleef ik nog even staan bij dat bord van: hier, lees zelf maar! Gelukkig was ik dus zelf wel aan het opletten. :wink:

Ton.
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Gelukkig was ik dus zelf wel aan het opletten.

Altijd goed. :)
Volgens mij ook de enige bussluis in die wijk.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Allereerst iedereen nog de beste wensen! :)

Het is een tijdje geleden, weinig spannende dingen meegemaakt, maar ik heb er weer een paar!

Hij reed al een beetje traag maar daar had ik nog niet direct last van. Met nauwelijks 70@100 invoegen vind ik wel zeer vervelend, dus hop, asociaal ervoorbij! Wat hij wel snel kon was het knopje van het grootlicht bedienen, alleen jammer dat hij hem niet meer uitzette. Tot einde filmpje bleef het grootlicht aanstaan, waar de tegenliggers aan het geknipper te zien behoorlijk last van hadden. Mijn actie was niet sociaal, maar deze bestuurder.... Wat een flapdrol!

Link

Van een Audirijder had ik verwacht dat vrij baan gas geven is. Deze deed dat niet...

Link

Bedankt!

Link

Rij door man, ik sta op je te wachten!

Link

Hier schrok ik best wel even van.

Link

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Die Sportage is inderdaad wel heerlijk aan het mutsen zeg, geef gewoon eens gas.
Net als die andere Kia trouwens, al lijkt die een beetje zoekende of hij daar niet rechtsaf had gemoeten. Maar bedenk je dat dan even voor of na de kruising en niet in het midden. :fp:

En die laatste, wat een spook inderdaad zeg... Ik zie eigenlijk alleen zijn tas, maar verder is hij nou niet echt lekker zichtbaar.

Blaataap
Master
 Bericht 

Oldskool schreef:
Die Sportage is inderdaad wel heerlijk aan het mutsen zeg, geef gewoon eens gas.

Volgens mij kunnen ze dat niet :lol:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Volgens mij kunnen ze dat niet

Kia's of Kiarijders?
Ik heb één keer in zo'n Sportage gereden, een ouder type en diesel, die vond ik toch wel flink rap.

Maar het ergste hiervan vond ik wat erna gebeurde.
Dat hij kennelijk met groot licht wilde knipperen, maar het grootlicht geruime tijd aanhield waardoor het tegemoetkomend verkeer er last van had. :oops:

Mijn actie was natuurlijk ook niet netjes, maar ja, er achter blijven... Daar heb ik geen geduld voor als iemand zo langzaam invoegt.

Blaataap
Master
 Bericht 

ZX-driver schreef:
Kia's of Kiarijders?

Kia-rijders. Zodra je er een leaset of koopt dan vervalt die kennis en krijg je het ook niet meer terug :lol:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Kia's of Kiarijders?
Ik heb één keer in zo'n Sportage gereden, een ouder type en diesel, die vond ik toch wel flink rap.

Ligt misschien een beetje aan je referentiekader, maar je Focus zal niet veel trager zijn?

PRESTATIES
topsnelheid 175 km/h
infoacceleratie 0-100 km/h 12,8 s

406
Master
 Bericht 
Focus is als het goed is een tikkie rapper dan dat :lol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Bedankt!

ja hallo 'hallo Groningen' :lol:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Ligt misschien een beetje aan je referentiekader, maar je Focus zal niet veel trager zijn?

Het is al een hele tijd geleden dat ik in die Sportage reed, toen had ik mijn eerste ZX nog.
Maar het was een vrij sterke diesel en ik reed al direct zonder dat het mijn bedoeling was met spinnende banden weg.

Fpsdoug schreef:
PRESTATIES
topsnelheid 175 km/h
infoacceleratie 0-100 km/h 12,8 s

406 schreef:
Focus is als het goed is een tikkie rapper dan dat

Focus gaat inderdaad in ca. 12 seconden naar de 100 en de top is 185 km/h.
Maar ik vind het vlot zat, vlot optrekken of even snel inhalen, wil allemaal prima en daar gaat het mij om!

ja hallo 'hallo Groningen'

Leuk gevonden, had ik nog niet in de gaten gehad! :lol:

Alleen jammer dat ik geen Groningen heet en er ook niet was op dat moment! :P

ZX-driver
Master
 Bericht 
Nieuwe fillumpjes! :)

Stilstaan zonder iets van aangeven wat ze ging doen en vlak voor een weg van rechts... Errug handig! En toen ik naar binnen keek zo te zien alleen maar om een sigaret aan te steken, even later reed ze weer verder.

Link

Klein beetje lol hebben op mijn manier, op glad wegdek.

Link

De auto uit de andere richting reed al op, ik dacht echt even dat ik door rood gereden was. Maar niet dus! Daarna zie ik nu ineens op de beelden het bord invalidenparkeerplaats terug. Ik hoop maar dat dat alleen gold voor de plaats tegenover mij. En anders... Ik hoefde er maar 5 minuutjes te zijn gelukkig!

Link

Ongelukje gebeurd, maar wat precies?

Link

Klazienaveen, dichte mist en -4, uiteindelijk werd het steeds minder mistig tot het thv. Odoorn ineens helder was in de lucht. Ik vond het een erg mooie overgang!

Link

De slappe lach om wel een erg idioot muziekje, upload is just for fun er gebeurt verder niets spectaculairs in dit filmpje.

Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ik schaam me dood dit te moeten typen, maar ik had vanmiddag in één ritje van een kwartier, twee bijna-aanrijdingen. :oops: :oops: Ik hoop dan ook dat het hier voorlopig weer bij blijft, het is namelijk niets voor mij, maar ik ben nu weer wakker geschud!

Geen idee waar deze vandaan kwam, ik had gekeken maar deze totaal niet gezien.

Link

Roken kan u en de mensen rondom u ernstige schade toebrengen staat op sommige pakjes sigaretten te lezen. Dit blijkt maar weer, gezien ik toen dit gebeurde mijn aandacht dus had bij het pakken en aansteken van een sigaret.

Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Hang die dashcam eens recht joh :lol: :lol:

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Oe, die laatste met de Avensis scheelde niet veel. :o

Feitelijk
Master
 Bericht 
Die eerste kwam uit de dode hoek vsn de a-stijl. Move your head or you're dead.

Tweede: roken maakt meer kapot...

ZX-driver
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Hang die dashcam eens recht joh

Beetje lastig, ik heb hem heel ingenieus met plakband aan mijn zuignap+houder vastgeplakt (omdat zoiets met zo'n plakstrip niet goed werkt) en ben bang dat ik het nooit meer goed krijg als ik dat nu allemaal los ga halen of er aan ga zitten.

Oldskool schreef:
Oe, die laatste met de Avensis scheelde niet veel.

Je kon ook wel horen dat ik daar van schrok.
Ik denk dat de ABS en het feit dat ik tijdens het rijden afstand hield mij gered hebben.

Feitelijk schreef:
Move your head or you're dead.

Dat valt nu ook wel weer mee! :lol:

Feitelijk schreef:
Tweede: roken maakt meer kapot..

dan je longen? :huh:

Blaataap
Master
 Bericht 

Huh? Je krijgt er toch gewoon een goede houder bij?

406
Master
 Bericht 
Roken in de auto :dood:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Huh? Je krijgt er toch gewoon een goede houder bij?

Nee, de Mini heeft alleen maar een plakstripje, wat hem wel ideaal maakt om echt achter de spiegel te verbergen, alleen het nadeel is dus dat ik hem daaraan niet goed opgehangen krijg.

Dus heb ik de houder van mijn oude DOD gepakt en die er 'ingenieus' met sterk plakband aan vast geplakt, met als nadeel dat hij nu scheef zit. Maar ik heb het net zo mooi geplakt en ben bang dat als ik eraan ga prutsen het niet meer gaat lukken. En als ik ergens chagrijnig van wordt is het wel iets, al is het maar een kleinigheidje, met mijn dashcam.

Het idee dat er precies die ene keer dat je er zonder rijdt, een aanrijding gebeurt waarbij bewijs nodig is.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
alleen het nadeel is dus dat ik hem daaraan niet goed opgehangen krijg.

niet op die ribbeltjes plakken

ZX-driver
Master
 Bericht 
niet op die ribbeltjes plakken

Ook op het raam lukte het me niet, zelfs niet na goed schoonmaken met glas se**.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
het laagje voor de tape wel weggehaald :[

ZX-driver
Master
 Bericht 
Een plakstrip werkt toch nooit zo perfect als een zuignap.
Ook omdat je een zuignap nog 'nat' kunt maken als hij niet goed plakt, met een plakstrip kun je niets.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Dit verkeerslicht was helaas erg kort groen, precies de tijd die ik nodig had om de politiewagen te laten passeren.

Link

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Wel goed opgemerkt van jou en je medeweggebruikers. Normaal zijn er altijd wel een paar die toch gaan rijden.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Dion schreef:
Wel goed opgemerkt van jou en je medeweggebruikers. Normaal zijn er altijd wel een paar die toch gaan rijden

Ik sliep nog half, maar zag aan de auto's voor me die remden en aan de kant gingen dat er 'iets' was. Daarna pas zag ik de zwaailichten en besloot ik maar even te wachten.

Blaataap
Master
 Bericht 

Toch netjes opgelost zo :thumb:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Geen verlichting, toen hij eenmaal voorbij was (buiten beeld) wel!

Link

Dit ging wel erg traag! Geluid uit wegens passagier in auto. Ik zei tegen hem: heb je zo'n mooie Audi en ga je zo langzaam rijden...

Link

Aan zijn manier van rijden zag ik al: die gaat niet stoppen... Ben benieuwd wat hij gedaan had als ik niet ruim vantevoren al voorzichtig van het gas ging omdat ik het aan zag komen...

Eén pluspunt: hij schoot na zijn actie wel op!

Link

Ducantoni
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
hij schoot na zijn actie wel op!

Ze moeten wel, alle pakketbezorgers werken vrijwel constant onder tijdsdruk..

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Ze moeten wel, alle pakketbezorgers werken vrijwel constant onder tijdsdruk.

Dat weet ik, maar hij had toch wel even mogen wachten.
En dat hij na zijn actie opschoot, de meeste personenautobestuurders doen dit zo en blijven vervolgens 30 á 40 km/h rijden, daarom viel dit mij direct op.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Sta je op links, laat je daar je auto afslaan!

Link

Zó eng is het nu toch niet???

Link

Beetje tegenstrijdig dat ik het hier 10 minuten later juist erg rustig deed, het was puur omdat ik weet dat op dit stuk niet gestrooid wordt en ik vorig jaar januari in de laatste bocht een vreemde glijder maakte. Daarom deed ik het hier rustig aan. Prima dat de Corsa mij inhaalde, maar de plek was minder prima, totaal geen overzicht daar!

Link

Pagina 57 van 59 [ 2945 berichten ]