» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 32.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 58 van 59  [ 2949 berichten ]
Ton.
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Sta je op links, laat je daar je auto afslaan!

:lol:
Sowieso, links vooraan gaan staan met een 107 is al niet slim :)

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Sowieso, links vooraan gaan staan met een 107 is al niet slim

Inderdaad! :lol:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Steeds minder filmpjes van mijn kant, ik rijd minder en maak dus ook minder mee en daarnaast probeer ik relaxter te rijden dus niet meer overal een punt van maken en gelijk op YouTube gooien en natuurlijk, sinds ik verkering heb ineens veel minder tijd dit ook nog bij te houden! MAAR ik ben jullie nog niet vergeten en gister zag ik weer iets bijzonders.

Ik ging naar links om de Corolla in te laten voegen, vervolgens liet ik mij weer terugzakken om weer achter de Corolla te komen en bij het opzij kijken zag ik ineens dat de Astra rechts van me zat. Ik weet niet of hij achter me zat of dat hij ook net kwam invoegen, maar dat hij ongeduldig was (en ook nog veel te hard reed) was wel duidelijk!

Link

Raaf
Master
 Bericht 
En daarom geen invoeghulp verlenen.
Hoewel ik wegens veel te vermoeid ook al wel wat fratsen over het hoofd gezien heb :x

ZX-driver
Master
 Bericht 
Deze lijkt me duidelijk... Maar nadat ik er voorbij was ging hij wel weer keurig naar rechts.

Link

TheTTDriver
Respect
 Bericht 
Dat is nu een vriendelijke bestuurder, hij wil er nog zelfs voor zorgen dat je niet van rijstrook hoeft te wisselen om in te halen :)

ZX-driver
Master
 Bericht 
TheTTDriver schreef:
Dat is nu een vriendelijke bestuurder, hij wil er nog zelfs voor zorgen dat je niet van rijstrook hoeft te wisselen om in te halen

Ik was hem dan ook erg dankbaar! :thumb:

Blaataap
Master
 Bericht 

:lol: :lol:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Weer eens wat filmpjes van mijn kant, voor de verandering...

Zet er maar tussen!

Link

En we gaan van rechts naar links, maar waar deze actie goed voor was???

Link

Achterop gekomen en ingehaald worden terwijl ik 160 km/h rijdt, gebeurt mij niet vaak op de Nederlandse wegen...

Link

Dom geklets over rijsnelheden en pratende verkeersborden (ja, ze is BLOND!)

Link

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Zet er maar tussen!

Je plakt ook wel links, als mensen voor mij zo rijden terwijl ik sneller ben ga ik er ook rechts langs (f)
2e filmpje plak je ook weer links ;)

Ton.
Master
 Bericht 
Je plakt ook wel links, als mensen voor mij zo rijden terwijl ik sneller ben ga ik er ook rechts langs

Ik denk dat een dashcam redelijk vertekent. Volgafstand van ZX is ongeveer een goeie seconde (gemeten op de viaduct).

ZX-driver
Master
 Bericht 
Je plakt ook wel links, als mensen voor mij zo rijden terwijl ik sneller ben ga ik er ook rechts langs

2e filmpje plak je ook weer links

Viel mij ook op toen ik beelden terugkeek. :fp:
Maar ik weet nu niet meer of er verkeer naast me zat of zo en reed bovendien steeds in treintjes.
Ik trok net op toen de Transporter er ineens tussen kwam, hij had ook achteraan kunnen sluiten. Ik dacht dat jij ook niet over tussenprakkers kon...

Later en op de terugweg kwam ik er achter dat ik net zo goed rechts kon blijven omdat de treintjes links net zo snel gingen, op rechts achter een vrachtauto kon ik tenminste op constante snelheid rijden en had ik geen auto's dicht achter me.

Tsja, ik heb ondanks 10 jaar rijbewijs ook weinig ervaring met drukke autosnelwegen in spitstijd. De rit Emmen - Kaatsheuvel v.v. was al een hele onderneming voor mijn doen. :lol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Ik dacht dat jij ook niet over tussenprakkers kon...

Nee zeker niet, maar ik dacht dat je expres het gat dicht reed.

ZX-driver schreef:
ik er achter dat ik net zo goed rechts kon blijven omdat de treintjes links net zo snel gingen, op rechts achter een vrachtauto kon ik tenminste op constante snelheid rijden en had ik geen auto's dicht achter me.

Genau, rij bij langzaam verkeer ook vaak rechts, rijdt veel relaxter tegenover het constante gerem links. In files is rechts vaak sneller.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Nee zeker niet, maar ik dacht dat je expres het gat dicht reed

Nee het verkeer voor me trok juist direct weer op, hoewel... Toen ik zijn knipperlicht naar links zag was ik wel van plan gewoon door te zetten en dat had ik wellicht gedaan als ik alleen in de auto gezeten had.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Busje doet het ook fout, je moet als je rechts inhaalt zo inhalen dat ze je links niet klem kunnen rijden :D

ZX-driver
Master
 Bericht 
Busje doet het ook fout, je moet als je rechts inhaalt zo inhalen dat ze je links niet klem kunnen rijden

Volgens mij deed hij dat wel goed, gewoon knipper aan en gaan terwijl ik er al voor een klein deel naast zat en daarna mijn grootlichtknipper negeren. De meeste busjesrijders geven in zo'n geval een remtest.

bx gek
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
De rit Emmen - Kaatsheuvel v.v.

En dan niet op de terugweg hier een kop koffie komenn drinken?

ZX-driver
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
En dan niet op de terugweg hier een kop koffie komenn drinken?

Ik moest even op Google Maps kijken, zie dat je inderdaad vrij dichtbij woont, maar we hebben niet de A50 genomen, dus kwamen niet helemaal dicht langs je huis.

Er komt vast nog wel een keer Efteling, dan PB ik je gewoon vantevoren. ;)

bx gek
Master
 Bericht 
:thumb:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Die afslag hoefde ik toch niet te hebben... :[

Link

Feitelijk
Master
 Bericht 
Wat is dat gepiep?
Ik tel nogal wat overtredingen zx. :nothanks:

bx gek
Master
 Bericht 
Wat is dat voor gepiep?

Blaataap
Master
 Bericht 

Wat is dat gepiep in je filmpje?

ZX-driver
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Wat is dat gepiep?

bx gek schreef:
Wat is dat voor gepiep?

Blaataap schreef:
Wat is dat gepiep in je filmpje?

ADAS of zo, als je te dichtbij je voorganger komt of op een bepaalde manier over de streep gaat, gaat hij piepen.
Alleen het systeem is overgevoelig. Nou ja, ik hoor het niet eens meer!

Feitelijk schreef:
Ik tel nogal wat overtredingen zx.

Eén maar toch?
Namelijk dat ik officieel niet terug de rijbaan op mocht.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rechts inhalen en doorgetrokkenstreep

boersma
Master
 Bericht 
Niet volgen van rijrichting.
Ohja die bedoelde je zelf ook.
Wat is je kenteken en tijdstip en locatie?
Doe ik hem wel op kenteken ;-)
Geintje

ZX-driver
Master
 Bericht 
Nieuwe filmpjes. Voornamelijk van twee ritjes Emmen - Zwolle v.v., zo kom ik er 1x in de twee maanden en zo twee keer in één week.

Gooi er maar voor!

Link

Inhalen met 100 km/h.... *zucht*

Link

Ik zeker in de remmen voor jou? Dat doen we niet meneer, nog even gauw extra gas gegeven op de rotonde. Hij keek wel geïrriteerd dat ik dat zo deed...

Link

Achmed in zijn dure BMW, lekker slingeren en op het midden blijven, ik zag hem er nog lang rijden.

Link

Lekker fout maar ergens toch een heerlijk nummer. Daar hoort een foute rijstijl bij... En het was toevallig net even rustig! En ik zat alleen in de auto...

Link

Ton.
Master
 Bericht 
Misschien heb ik iets gemist, maar heb je een andere auto?

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Misschien

Andere dashcam (al een tijdje) 'nieuwe' vriendin, maar nee, geen andere auto, rij al bijna 4 jaar in mijn Ford Fuckus. Of je moet zoveel gemist hebben dat je dat ook niet wist... :lol:

boersma
Master
 Bericht 
Wat een irritant getuter in je auto steeds! Is dat nog steeds die lane-assistant??
Kun je dat niet uitzetten? zou helemaal gek worden.

ZX-driver
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Wat

Kan kennelijk niet goed quoten op mijn mobiel.

Het geluid zit in de dashcam en ik hoor het nauwelijks meer. Het komt op het filmpje heel hard over maar valt in werkelijkheid reuze mee.

Ik vind het juist handig voor kritieke situaties, stel ik loop te hard op een file in of ik val in slaap en kom op de vluchtstrook, gelukkig is me dat nog nooit gebeurd, maar ik rijd regelmatig 's avonds laat als ik moe ben dus ALS het me nu gebeurt heb ik nu een handig hulpmiddel.

Ton.
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Of je moet zoveel gemist hebben dat je dat ook niet wist..

Haha, nee dat wist ik.
Bijzonder dat het geluid uit de dashcam komt.

Blaataap
Master
 Bericht 

ZX-driver schreef:
ik rijd regelmatig 's avonds laat als ik moe ben

Dan zou ik toch eens kijken of je dat kunt veranderen.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Dan zou ik toch eens kijken of je dat kunt veranderen

Ik probeer het al te beperken. Ik heb veel avondactiviteiten eraf gegooid omdat ik gewoon teveel activiteiten en hobby's had. Nu heb ik met name op de woensdagavond iets dat meestal vrij laat wordt en heel af en toe op zaterdagavond/zondagnacht uit gaan. Vaak probeer ik die momenten te carpoolen, maar het lukt me helaas net niet altijd, of soms wordt er van me verwacht dat ik ook eens rijd. Dus van 4x in de week is het al teruggegaan naar 1 á 2x in de week. Maar soms ontkom ik er niet aan, of ik moet als een 'huismus' 's avonds na mijn werk thuis gaan zitten, maar daar ben ik gewoon te ondernemend voor.

En mocht ik écht een keer het gevoel krijgen dat het onveilig wordt en niet meer gaat, dan ga ik gewoon verstandig van de weg af.

Ik heb één keer meegemaakt (ca. 8 jaar geleden gok ik) dat ik op een snikhete middag een paar seconden wegdommelde en mijn passagier vroeg: nog wakker? Ik schrok toen op en merkte dat ik al op de streep zat (op de N34, dus nog een gevaarlijke weg ook). Ik heb toen gelijk gedacht: dit moet me NOOIT weer gebeuren!!

boersma
Master
 Bericht 
Mensen die oververmoeid zijn, zijn net zo gevaarlijk ik verkeer als mensen die alcohol op hebben.
Reactievermogen en inschattingen etcetera wordt allemaal afgevlakt.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
ZX-driver schreef:
zeker in de remmen voor jou?

:applaus:
Zo ook maar weer even geabonneerd, kreeg al tijdje geen mails meer.

ZX-driver
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Mensen die oververmoeid zijn, zijn net zo gevaarlijk ik verkeer als mensen die alcohol op hebben.

Ik heb het over gewoon moe, niet OVERVERMOEID, als ik me écht te moe voel blijf ik wel thuis.

LoverD schreef:
Zo ook maar weer even geabonneerd, kreeg al tijdje geen mails meer

Geabonneerd op dit topic of op YouTube? Ik upload sowieso veel minder, maar op YT abonneren heeft niet zoveel zin, ik zet al mijn filmpjes op verborgen tegenwoordig omdat ik rare commentaren en dislikes van bepaalde 'internethelden' kreeg.

Dus daarom zet ik mijn filmpjes alleen nog maar hier neer.

boersma
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
of ik val in slaap

Ok... gewoon moe ;-)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Nee via hiero, merk wel vaker dat mails soms niet meer binnenkomen. Ook al tijdje niks van plankie gezien 8)

BaasTimo
Die hard
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Het geluid zit in de dashcam en ik hoor het nauwelijks meer.

ZX-driver schreef:
ALS het me nu gebeurt heb ik nu een handig hulpmiddel

:biertje:

Die met die camper viel wel mee toch? Ik vond dat je er nog ver achter zat toen hij al besloot naar links te gaan.

ZX-driver
Master
 Bericht 
BaasTimo schreef:
:biertje:

Als ik midden een droom zit en ineens denk: huh? Wat zijn die piepjes?
Dan heeft het ding me toch wakker gemaakt! :lol: :lol:
Maar ik hoop en ga er vanuit dat het nooit zo ver gaat komen natuurlijk. ;)

BaasTimo schreef:
Die met die camper viel wel mee toch? Ik vond dat je er nog ver achter zat toen hij al besloot naar links te gaan

Ik moest wel van ca. 150 km/h tot 100 km/h in de remmen terwijl er op dat moment geen verkeer achter me zat.
Maar inderdaad, het had veel erger gekund.

boersma
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Ik moest wel van ca. 150 km/h

Moet je je snelheid misschien iets meer aanpassen aan de rest.

ZX-driver
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Moet je je snelheid misschien iets meer aanpassen aan de rest

Tja, oké, ik had het kunnen verwachten natuurlijk.
Maar ik denk altijd: zo lang ik geen commentaar van de passagiersstoel krijg, rijd ik op een nette snelheid. ;)

ZX-driver
Master
 Bericht 
Geen idee hoe dit kwam maar het zag er wel grappig uit! En het liep gelukkig goed af, anders was ik ook niet gaan lachen natuurlijk.

Link

Constant remmen, slingeren, leek wel dronken... Toen ik er naast zat slingerde hij nog een stukje mijn kant op en toen ik er voorbij was ging hij wél netjes naar rechts.

Link

Punto werd flink gesneden door camper, maar aan de andere kant, hij begon ook nét iets te vroeg met zijn inhaalactie...

Camper ging overigens naar links omdat hij 500 meter verder linksaf wilde...

Link

Geen idee wat hij van mij moest, ik dacht maar één ding: gevaarlijk hier, gauw wegwezen!

In het geval dat het alleen maar de weg vragen betrof, ik kan toch nauwelijks Engels/Duits dus daar waren we sowieso niet uit gekomen.

Link

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
ZX-driver schreef:
geval dat het alleen maar de weg vragen betrof, ik kan toch nauwelijks Engels/Duits dus daar waren we sowieso niet uit gekomen.

Ehh 8)

bruintje beer
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
In het geval dat het alleen maar de weg vragen betrof, ik kan toch nauwelijks Engels/Duits dus daar waren we sowieso niet uit gekomen.
Dan maar linksom :respect: :thumb:

boersma
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
hij begon ook nét iets te vroeg met zijn inhaalactie.

Was zijn eigen domme schuld, was gewoon doorgetrokken streep dus vind dat de camper vrijuit gaat.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Geen idee wat hij van mij moest, ik dacht maar één ding: gevaarlijk hier, gauw wegwezen!

In het geval dat het alleen maar de weg vragen betrof, ik kan toch nauwelijks Engels/Duits dus daar waren we sow

heb je een slecht geweten zx? :lol:

boersma
Master
 Bericht 
mietje he ;-)

basjuh1981
Master
 Bericht 
heb je een slecht geweten zx? :lol:

Hij houdt niet van buitenlanders. Daarom woont hij in Drenthe :[

Pagina 58 van 59 [ 2949 berichten ]