» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 1 van 20  [ 969 berichten ]
graspol
Master
 Bericht 
Ik heb nu een CarCam K5000 achter mijn spiegel hangen.
Hierbij wat beelden van onderweg...
Het is allemaal nog even uitzoeken en wennen...

graspol
Master
 Bericht 
Auto in de sloot langs de A2 's ochtends vroeg
Link

graspol
Master
 Bericht 
Nieuwe Renault Clio op z'n kop in de sneeuw (links zie je de koplampen)
Link

graspol
Master
 Bericht 
Hij lijkt een beetje out of focus... maar dat kan ik niet instellen.... cheap ass spul, voor 2 tientjes ;)

graspol
Master
 Bericht 
Even wat tweaken met de instellingen...
720p gaat een stuk beter als kunstmatige full HD.
Hier een niet spiegelen / geen dode hoek checken voorbeeldje
Link

Wimpster
Master
 Bericht 
graspol schreef:
Hier een niet spiegelen / geen dode hoek checken voorbeeldje

Dit zijn van die rotsituaties die je regelmatig ziet: Zwarte VW ziet die golf naar rechts gaan, denkende dat hij jou heeft ingehaald en daarom sneller rijdt. Hij verwacht dus niet dat jij naar links komt en let daar ook wat minder op.

graspol
Master
 Bericht 
Wimpster schreef:
Dit zijn van die rotsituaties die je regelmatig ziet: Zwarte VW ziet die golf naar rechts gaan, denkende dat hij jou heeft ingehaald en daarom sneller rijdt. Hij verwacht dus niet dat jij naar links komt en let daar ook wat minder op.

True, ik had hem gelukkig ook wel al een beetje aan zien komen, dus ook een beetje ingehouden.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Dat is best goed beeld voor die 2 tientjes... Mag ik vragen waar? Ebay?

graspol
Master
 Bericht 
Deal Extreme. Hij was in de aanbieding omdat hij out of stock ging (laatste exemplaren)
Nu staat hij er weer, maar is hij een tientje duurder (had er omgerekend 22.49 euro voor betaald, incl verzending)
Linkje naar 5MP Full HD carcam
Kleine note: Full HD is kunstmatig, net als 1080p. De CMOS sensor is native 720p, en geeft op die resolutie het beste resultaat.
Op Full HD staat de camera op max 25fps, op lagere resolutie 30fps
Ik wilde gewoon een redelijk ding voor weinig geld, om uit te proberen. bevestiging aan het raam is wel top. Korte beugel van goede kwaliteit. De dashcam zelf voelt, oogt en weegt fragiel, maar doet de truc goed.
De leds op de voorkant heb ik uit staan, dat is echt crap. Geeft een lichte vlek op je voorruit snachts en is denk ik ook voor tegemoetkomend verkeer niet echt tof
Vandaag even 60Hz 30fps schieten.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Hij laadt ook op via mini-USB?

graspol
Master
 Bericht 
Yep, als je niet de "mass storage" stand kiest wel, in die stand werkt hij als een micro-SD USB stick, en doet hij alleeen dataoverdracht.
je hebt naast mass storage ook een webcam stand (werkt wel goed als Skype webcam, ff uitgeprobeerd op Win7) en je hebt de "standaard" stand, dan werkt hij gewoon net alsof hij achter de voorruit hangt, maar laadt dan wel op

Aanhanger
Master
 Bericht 
Wordt met het in-uitschakelen van de spanning op de usb dan ook de opname gestart/beeindigd?

graspol
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Wordt met het in-uitschakelen van de spanning op de usb dan ook de opname gestart/beeindigd?

Dat moet ik nog even uitproberen. Er zit wel een auto-on en auto-off stand op zag ik, maar weet niet precies hoe ze werken / wat ze doen

EDIT: vanmiddag zit ik weer in de auto, zal meteen ff "aan" zetten en kijken wat hij doet

graspol
Master
 Bericht 
Auto-on en Auto-off op basis van spanning op de USB werkt idd.
Als ik de adapter in mn sigarettenaansteker doe gaat hij automatisch aan en opnemen, en als ik de motor afzet stopt hij met opnemen en gaat hij uit na 5 sec.

Aanhanger
Master
 Bericht 
:thumb:

graspol
Master
 Bericht 
Wel even op 720p kijken:
Auto's door rood en een Ferrari
Link

graspol
Master
 Bericht 
Brokken op de weg na aanrijding. zeggggggg maaaaarrrrrrrrr daaaag tegen je Swift
Link

graspol
Master
 Bericht 
En waarom wil jij op de linker baan en blijf je niet lekker achter die vrachwaggel als je dat zo graag wil?
Tenenkrommend....
Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
graspol schreef:
Ferrari

graspol schreef:
Brokken op de weg na aanrijding. zeggggggg maaaaarrrrrrrrr daaaag tegen je Swift

Wat is daar nu gebeurd op zo'n rechte weg? :fp:

graspol schreef:
En waarom wil jij op de linker baan en blijf je niet lekker achter die vrachwaggel als je dat zo graag wil?

Bestuurder van het busje was links georiënteerd. Hij ging in het begin van je kapotte Swift filmpje ook al zo naar links. Alsof je daardoor kunt zien wat er voor je aan de hand is... :fp:

keokiracer
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Wat is daar nu gebeurd op zo'n rechte weg?

Lijkt me een kettingbotsing.

graspol
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Lijkt me een kettingbotsing.

Het is daar 100km/u en rechts ligt een tankstation 200m er voor.
ik denk dat iemand stapvoets de weg opgedraaid is, en dat de swift kwam aanrijden met 100, en niet meer kon remmen

graspol
Master
 Bericht 
Een slippertje in de ijzel
Link

Wimpster
Master
 Bericht 
graspol schreef:
Een slippertje in de ijzel

Typische auto weer...

graspol
Master
 Bericht 
Gokken op de pardontijd...
Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
Toen het licht op rood sprong ging de Agila net over de streep.
Ik denk dat het net goedgegaan is.

graspol
Master
 Bericht 
Nog twee vraagjes voor de kenners:

1. als het donker is lijkt mijn binnenspiegel te weerspiegelen in het raam. Gek, want er brand geen licht bij mijn raam, en de achterkant van mn spiegel is zwart. iemand een idee of ik daar wat aan kan doen?

2. het liefst monteer ik mijn camera iets dichter bij de spiegel (minder ver naar rechts) maar daar zitten van de zwarte stippen (voor antennen en GPS, waar geen ijzer in het raam zit laat maar zeggen) maar die zuignap weigert te plakken op die zwarte stippen. Klopt dat? Kan ik dar wat aan doen misschien?

graspol
Master
 Bericht 
Neurootje: Lichten knipperen en slingeren hebben weinig succes
Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
Die had haast!

Als ik zo iemand achter me heb blijf ik meestal express nog een tijdje langer links rijden.
Ik laat me niet wegjagen.

Wimpster
Master
 Bericht 
graspol schreef:
Neurootje: Lichten knipperen en slingeren hebben weinig succes

Wat hij doet is zwaar irritant, maar die ander had makkelijk al naar rechts gekund (maar deed dat waarschijnlijk niet omdat hij hetzelfde dacht als zx-driver).

Cweepz
Master
 Bericht 
Als je zoveel haast hebt dan ga je er toch gewoon rechts omheen? :nah: Had makkelijk gegaan tussen die bus en vrachtwagen in.
Overigens is het dubbel leuk om zo'n zenuwpeet, nadat zijn voorganger aan de kant is gegaan, zelf aan de kant te duwen :[ "je had toch zoveel haast?!?! Geef gas dan! :duh: "

graspol
Master
 Bericht 
Wimpster schreef:
Wat hij doet is zwaar irritant, maar die ander had makkelijk al naar rechts gekund (maar deed dat waarschijnlijk niet omdat hij hetzelfde dacht als zx-driver).

:kniktja:
Cweepz schreef:
Als je zoveel haast hebt dan ga je er toch gewoon rechts omheen? :nah: Had makkelijk gegaan tussen die bus en vrachtwagen in

Ik had ook serieus verwacht dat hij dat zou doen.
op die aanhanger stond een aggregaat, dus van het gat dichtrijden kon geen sprake zijn.
Cweepz schreef:
Overigens is het dubbel leuk om zo'n zenuwpeet, nadat zijn voorganger aan de kant is gegaan, zelf aan de kant te duwen :[ "je had toch zoveel haast?!?! Geef gas dan! :duh: "

Hij ging zelf al meteen naar rechts ;)

Feitelijk
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:

Als ik zo iemand achter me heb blijf ik meestal express nog een tijdje langer links rijden.
Ik laat me niet wegjagen.
:x

graspol
Master
 Bericht 
Opa snapt rotonde niet, en krijgt een foei vinger van oom agent
Link

graspol
Master
 Bericht 
Nieuwe ronde (letterlijk) nieuwe kansen.
Opa of vrachtwagen: gok eens welke sneller de rotonde over is? Ik gokte goed!
Link

salush
Master
 Bericht 
Cweepz schreef:
Overigens is het dubbel leuk om zo'n zenuwpeet, nadat zijn voorganger aan de kant is gegaan, zelf aan de kant te duwen "je had toch zoveel haast?!?! Geef gas dan! "

Inderdaad, deze neemt ook lekker zijn tijd om er voorbij te gaan. Als hij echt haast had, was ie er al lang voorbij geweest.
graspol schreef:
Opa of vrachtwagen: gok eens welke sneller de rotonde over is? Ik gokte goed!

Op 0:17 kan je ook gewoon naar de linkerrijstrook gaan. Dan was je nog sneller ;)

ZX-driver
Master
 Bericht 
graspol schreef:
gok eens welke sneller de rotonde over is? Ik gokte goed!

Ik ook!

Cool ding trouwens die vrachtauto! :)

graspol
Master
 Bericht 
salush schreef:
Op 0:17 kan je ook gewoon naar de linkerrijstrook gaan. Dan was je nog sneller ;)

Hahaha, had er nog even over gedacht, maar (klinkt flauw, i know) dat soort dingen doe ik eigenlijk nooit.
Behalve snelheid houd ik me eigenlijk altijd gewoon netjes aan de regels.
Ook beetje jammer om eerst commentaar op opa te hebben, en dan zelf er een potje van maken op de rotonde

ZX-driver schreef:
Cool ding trouwens die vrachtauto! :)

Die motoragent uit het eerste filmpje baalde ook wel. Die zat de hele weg al achter me. Ik reed 110 @ 100, harder durfde ik niet, en hoewel hij heel netjes reed verder, zat hij zich volgens mij te vervelen achter me. Toen de rotonde er aan kwam ging ik naar rechts en dacht hij vermoedelijk WOEHOE! maar kreeg hij dit.

Wilde hem eerst nog op de rechter baan voorbij opa trekken, maar wist niet of ook agent dat kon waarderen.

graspol
Master
 Bericht 
Een denkbeeldige auto voor je om met een slakkengang in te halen

Link

graspol
Master
 Bericht 
Ik doe mijn knipperlicht aan en ga gewoon

Link

graspol
Master
 Bericht 
AHH! HELP! Een rotonde! Even vol in de ankers!

Link

graspol
Master
 Bericht 
Vrachtwagen wil er langs en Punto let niet op
Gewoon even gas los en wat ruimte laten dacht ik nog...

Link

Ze toeterde overigens driftig op los ;)

plankie
Master
 Bericht 
Leuke rotonde altijd in Nijmegen ;-)

graspol
Master
 Bericht 
Garantie voor succes idd ;)

Ton.
Master
 Bericht 
plankie schreef:
Leuke rotonde altijd in Nijmegen

Ik ken die rotonde daar ook redelijk goed ondertussen. Meestal vanaf Keizer Traianusplein de St. Annastraat op. Tot nu toe nooit in de knoop gekomen daar. Ik geef die vrachtwagenchauffeur alle gelijk trouwens. Die volgt de rotonde, het enige wat ie fout doet is linksknipperen. Rechts inhalen mag bijvoorbeeld gewoon.

graspol
Master
 Bericht 
Naar mijn idee doet hij linksknipperen juist goed. Ik zat ook deels naast hem en hield in vanwege de knipper. Eigenlijk zag ik aan de plek op de weg al dat hij niet er af zou gaan. Maar zonder knipper had die mevrouw in de punto misschien er tegen aan gezeten.

Knopen ontstaan hier als mensen het voorsorteervak niet volgen, of er ineens een drie of vierbaans van maken

Feitelijk
Master
 Bericht 
graspol schreef:
of er ineens een drie of vierbaans van maken

Ik zie geen strepen...

Het voorsorteren van de truck laat ook wel wat te wensen over.

Cweepz
Master
 Bericht 
Is dat deze:
https://maps.google.nl/?ll=51.842251,5. ... 6&t=h&z=18
Zo ja: Welke debiel heeft dat bedacht? :x 15 meter brede rotonde zonder enige strepen / directie... :fp:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Lijkt me eigenlijk wel een leuk ding. :woop:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Cweepz schreef:
15 meter brede rotonde zonder enige strepen

Beter dan dit: http://goo.gl/maps/iS2Ec

Aanhanger
Master
 Bericht 
De rijbaan van de rotonde Place Charles de Gaulle is ruim 38 meter breed. 8)

Pagina 1 van 20 [ 969 berichten ]