» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 1 van 3  [ 103 berichten ]
Ruben123
Weet de weg
 Bericht 

Volgens Harald Geboers past z'n bus er makkelijk tussen...

Link

A4
Master
 Bericht 
Volgende keer het gat fatsoenlijk dicht drukken, heb je d'r ook geen last van :dag:
Mij was 't niet gebeurd in ieder geval 8)

Kwibus
Master
 Bericht 
Harald is vast onder de indruk.

darunna
Pro
 Bericht 

CasB
Master
 Bericht 
:thumb_d: :schudnee:

Afbeelding

Spook
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Mij was 't niet gebeurd in ieder geval

tweesecondenregel

Kwibus
Master
 Bericht 
Die Harald levert uitstekend werk zeg.

A4
Master
 Bericht 
Spook schreef:
tweesecondenregel

Precies ja. Daar krijg je dus dit soort ellende van. Daarom; gaatje dichtrijden. Sluit maar lekker achter me aan.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dat ja. Als je ook maar een cm teveel ruimte laat flikkert iemand 'em er wel tussen

zandbak
Master
 Bericht 
Vervolgens zit iedereen te bumperkleven, remt er ergens eentje vooraan, dan is het een kwestie van wachten voordat iemand dat te laat opmerkt :x :x

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Je moet ook wel blijven vooruit kijken. Ik heb sowieso een hekel aan zo'n busje voor je want ook als je behoorlijk wat afstand houd kun je er erg lastig omheen kijken.

zandbak
Master
 Bericht 
Niet iedereen hier is zo goed in vooruit kijken. Sommigen hebben een bril nodig en een ander remt gewoon te laat :kniktja: :kniktja:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Tsja, je rijdt wel erg reactief... Pas op het moment dat hij daadwerkelijk op schuift, ga je het gat dichtrijden. En dan ben je gewoon te laat. Je moet zo'n gat al dichtdrukken op het moment dat ie langszij komt. Liever nog als je hem in je spiegel ziet komen, dan is de kans groot dat ie achter je gaat en heb jij er geen last van. Dit weet je gewoon, zeker zoals jij het gat laat vallen, denkt hij dat ie er makkelijk tussen kan.

Feitelijk
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Daarom; gaatje dichtrijden. Sluit maar lekker achter me aan.

Ga je dan wel naar rechts?

zandbak
Master
 Bericht 
Zoiets krijg je als iedereen als een idioot op links blijft rijden.
A1 naar Amersfoort is hetzelfde. Rechts rijdende kan je een hele sliert auto's inhalen.

Gewoon lekker er tussen laten, een auto meer of minder voor je maakt ook weinig uit.

Schep
Master
 Bericht 
Waar maak je je druk om? Mijn tactiek daar is gewoon zelf naar rechts gaan zodra ik de vrachtwagen voorbij ben
Schuif ik daarna wel weer naar links achter de auto waar ik vandaan kwam. Scheelt weer een kopstaartje of een Volvo op je bumper die een busje er niet tussen wil laten.

Trek ik hem daarna op de A35 gewoon vol open.

EDIT: jij gaat naar Hengelo/Enschede zie ik op je navi, dan moet je nog iets langer wachten voordat ie vol open kan. Ik mag bij Azelo lekker linksaf, scheelt wel weer.

EDIT2:
zandbak schreef:
A1 naar Amersfoort is hetzelfde.

Het is op elke tweestrooksweg (zeker waar veel vrachtwagens rijden) zo'n drama. De A15 is ook bagger, de A12 in de buurt van de grens, allemaal dezelfde kommer en kwel.

A4
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ga je dan wel naar rechts?

Zodra het kan / wenselijk is / ga ik naar rechts ja.
Sowieso zo'n busje wil ik niet pal voor me hebben rijden, irritante dingen waar je niet doorheen kunt kijken. Die heb ik liever achter me.

Wimken
Master
 Bericht 
Ruben123 schreef:
Volgens Harald Geboers past z'n bus er makkelijk tussen...

Is toch ook zo.

zandbak schreef:
Zoiets krijg je als iedereen als een idioot op links blijft rijden.

:kniktja: :kniktja:

bruintje beer
Master
 Bericht 
Spook schreef:
tweesecondenregel
Pffrrrtwhahaha :roflol:
Moet jij eens opletten hoe snel ik kan tellen.
A4 schreef:
Mij was 't niet gebeurd in ieder geval 8)
+1

Ruben123
Weet de weg
 Bericht 

De linkerbaan ging hier in de rem op een drukke vrijdagmiddag, en dan komt rechts voorbij schuiven. Actief continu gaatje dichtrijden is recept voor ongelukken.
Ik ben niet zo'n agressieve rijder en hou er niet van om te dicht op mn voorganger te zitten om dit soort invoegers geen kans te geven. Desondanks vind ik het een asociale actie om die bus er zo voor te gooien.

Kreeg ook nog de vinger van hem toen ik later voorbijreed.

Masterdam
Master
 Bericht 
Busmeneer heeft groot gelijk. Zal wel een enorme sliert links hebben gereden met allemaal tuig dat bang is er niet tussengelaten te worden?

Mijn ervaring is: 20 man rechts inhalen en dan laat de 7e auto (ongeveer) je er wel tussen. Heb je er toch 10-15 ingehaald. :thumb:

HypHyper
Master
 Bericht 
Nou nou.. wat een spektakel.
Dat soort filmpjes zou ik dagelijks kunnen maken.

darunna
Pro
 Bericht 

Doe dat dan ;)

Signum
Master
 Bericht 
Is de Google Bot nog niet langs geweest? Alleen het YT filmpje staat redelijk hoog in de rankings..

darunna
Pro
 Bericht 

Signum schreef:
Is de Google Bot nog niet langs geweest? Alleen het YT filmpje staat redelijk hoog in de rankings..

Wat bedoel je hiermee?

zandbak
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
A1 naar Amersfoort is hetzelfde. Rechts rijdende kan je een hele sliert auto's inhalen.

Toch weer een trosje busjes ingehaald vanmorgen.
Link

Ruben123
Weet de weg
 Bericht 

Over de vluchtstrook kun je er ook altijd een heleboel inhalen....

Kwibus
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Wa's dat voor drukte om 05:55 :x

Schep
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Wa's dat voor drukte om 05:55 :x

Vrachtverkeer uit Duitsland onderweg naar het Westen, bouwvakkers uit het Oosten onderweg naar het Westen (want die aannemer uit Almelo bood het €500,- goedkoper aan dan die aannemer uit het dorp), en dat op een weg die echt aan de max van zijn capaciteit zit op dat tijdstip. Dit is de A1 tussen Barneveld en Hoevelaken. De A30 is er dan al bij gekomen, en de splitsing naar Utrecht (A28) moet nog komen.

Hoe vaak ik daar niet ook op zaterdag- of zondagmiddag in de file heb gestaan, niet te geloven.

zandbak
Master
 Bericht 
Het wordt hoog tijd dat ze daar een derde rijstrook gaan openen. Je moet er ook niet heel veel later rijden denk ik, maar geen zin om dat eens uit te gaan zoeken :[ :[
Op dit tijdstip nog niet echt last, behalve dat je gemiddeld 100 kan rijden ipv 120.
Tot Hilversum is het 2 baans, dan komt er een spitsstrook bij en rijdt het wel vlot door tot Amsterdam.

flaskk
Master
 Bericht 
zandbak schreef:

Vind dat behoorlijk asociaal.

Blaataap
Master
 Bericht 

zandbak schreef:
Het wordt hoog tijd dat ze daar een derde rijstrook gaan openen.

Hele A1 kan wel een verbreding gebruiken.

Schep
Master
 Bericht 
Alles ten Oosten van Eemnes mag er minimaal één strook er bij

zandbak
Master
 Bericht 
flaskk schreef:

Dat plakken op de linkerbaan, ja schandalig.

Blaataap schreef:
Hele A1 kan wel een verbreding gebruiken.

Vanaf Barneveld tot Hilversum is genoeg O:)

flaskk
Master
 Bericht 
Nee, busje houd netjes afstand. Dat het daarvoor niet opschiet kan hij niks aan doen? Door zulke acties gaat men vervolgens plakken.

Maar wel gaan miepen als er ooit een busje met 3,5t in je kont rijdt......

Masterdam
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
A1 naar Amersfoort is hetzelfde.
Oh daar...

Afbeelding

flaskk schreef:
Ik vond het een keurige actie. Het is niet dat hij hem er voorbij trapt ofzo.

zandbak
Master
 Bericht 
Als die auto op rechts wat vlotter had doorgereden was ik niet eens meer naar links terug gekomen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
flaskk schreef:

Van die busjes, ja.

garco
Master
 Bericht 
Mwoah, dit is gewoon een treintje waarin even wat geremd wordt ergens voor en wat doorebt naar de 'staart'.
Wij van flitsservice gaan natuurlijk allemaal meteen naar rechts als we in zo'n treintje rijden.

Ik ga ook meteen naar rechts bij zo'n remactie op links, maar om dit nou asociaal van de busjes te noemen gaat me te ver.

HypHyper
Master
 Bericht 
Niet zozeer asociaal, maar wel als wazig kuddevee op de linkerbaan hangen en niet eens in de gaten hebben dat het vooraan al weer lang doorrijdt. Hij laat wel een idioot gat vallen en haalt de auto op de rechterbaan voor hem nauwelijks in zo te zien.

cmx45
Die hard
 Bericht 

Het is wel een geweldig topic om te lezen.
Het start met een busje wat netjes rechts rijdt en naar links gaat. En als enige advies hier dat je vooral maar (koste wat kost) het gat dicht moet rijden. Het enige advies dat niet gegeven wordt is om eventjes beleefd te doen door geen gas bij te geven zodat het busje er zonder problemen tussen kan en je met z'n allen gewoon door kan rijden.
Het effect van zulk handelen? Dat alle busjes niet meer naar rechts gaan en lekker op de linkerbaan blijven hangen.
En dus gaat het vervolg van het topic over allemaal busjes die op de linkerbaan blijven hangen en als effect er dan maar zelf tussen drukt.
Ge-Wel-Dig

bernardo A.
Master
 Bericht 

Masterdam schreef:
Busmeneer heeft groot gelijk. Zal wel een enorme sliert links hebben gereden met allemaal tuig dat bang is er niet tussengelaten te worden?

Ik kan me ook goed inleven in de actie van de busmeneer. Maar als busmeneer is het wel verstandig om een keuze te maken. Wat "gemakkelijker" rijden in een anonieme bus.
Of je bus is je uithangbord en je rijstijl bevestigt dat.

Want een rouwdouwer op de weg is ook een rouwdouwer op het dak van je woning. Zelfs als die indruk volkomen onjuist is, kan het je nog klanten kosten.

Signum
Master
 Bericht 
cmx45 schreef:
Het enige advies dat niet gegeven wordt is om eventjes beleefd te doen door geen gas bij te geven zodat het busje er zonder problemen tussen kan en je met z'n allen gewoon door kan rijden

Ik doe dit over het algemeen wel, maar eigenlijk maak ik alleen echt ruimte als iemand gewoon netjes het knipperlicht vóór het daadwerkelijke sturen naar links aan zet. Ik hoef niet te weten dat iemand van strook gaat wisselen wanneer de beweging al gestart is, dat zie ik op dat moment zelf ook wel. Het is overigens ook de ideale manier om te zien of iemand je ruimte gaat geven wanneer je zelf op de rechterrijstrook zit. Eigenlijk is je richtingaanwijzer een heel bijzonder ding als je het goed gebruikt.

HypHyper
Master
 Bericht 
cmx45 schreef:
En als enige advies hier dat je vooral maar (koste wat kost) het gat dicht moet rijden. Het enige advies dat niet gegeven wordt is om eventjes beleefd te doen door geen gas bij te geven zodat het busje er zonder problemen tussen kan en je met z'n allen gewoon door kan rijden.

Haha true. Is wel wat ik doorgaans doe hoor. Als ik me hier druk om moet gaan maken...
Net als 'er voor gooiers'. Ik rem dan maar braaf en maak me niet gek. Misschien daar maar eens wat filmpjes van maken. Hoe ik niks doe. :P
Ik word alleen pissig van bijna-crashes.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Eigenlijk is je richtingaanwijzer een heel bijzonder ding als je het goed gebruikt.

Ja, laten opzouten van lui die je vastrijden!
Link

zandbak
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Wat "gemakkelijker" rijden in een anonieme bus.

Als alle leaserijders in personenauto's de naam van hun werkgever achterop zouden hebben staan, zouden ze zich dan meer aan de regels houden?

bernardo A.
Master
 Bericht 

zandbak schreef:
Als alle leaserijders in personenauto's de naam van hun werkgever achterop zouden hebben staan, zouden ze zich dan meer aan de regels houden?

Wat zou jij doen, als jij werkgever was en je liet personeel in een (lease)auto met de naam van jouw bedrijf rijden?
Als werkgever wil je toch ook dat je personeel zich beleefd gedraagt bij de klant/opdrachtgever? Zou het dan in de auto met jouw bedrijfsnaam ineens niet meer hoeven?

Met hetzelfde gemak drukt 1 van jouw leaserijders bijkans een klant van jou van de weg. Mag jij dat komen uitleggen bij die klant. Ook niet bevorderlijk voor de naam van jouw bedrijf, wanneer 1 van jouw leaserijders met de auto "lomp voorrang neemt" op een zebrapad.

Reclame op je auto is een keuze, maar wel 1 met consequenties.
Mijnheer Gebroers wordt hier op fs met een filmpje en een foto aan de schandpaal genageld.
Dat noemt men ook wel antireclame.

zandbak
Master
 Bericht 
Ik zie een hele mooie oplossing voor asociale rijders, met name van duitse merken.
Verplicht de naam van hun werkgever op de auto laten zetten. Wordt het een stuk rustiger in het verkeer....

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik vind de Duitse merken juist aardig netjes rijden. Uiteraard zijn er uitzonderingen. Ik vind de 308SW rijders de meest aso figuren op de weg.

HypHyper
Master
 Bericht 
Ik vind de 308SW rijders de meest aso figuren op de weg.

Ah gos. Nog verschil tussen diesel en benzine?

Pagina 1 van 3 [ 103 berichten ]