» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 1 van 20  [ 987 berichten ]
Kraker
Die hard
 Bericht 
Ik heb nu ook een camaratje in de auto en zal af en toe wat posten als dit lukt, moet nog even kijken hoe het allemaal werkt.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ben benieuwd...

Kraker
Die hard
 Bericht 
Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
Michiel schreef:
Kunnen mensen niet gewoon binnen de lijntjes kleuren (of is dat tegenwoordig ook moeilijk)?

Dat is heeeel moeilijk. Ik heb al meerdere filmpjes bekeken waarin dit soort gedrag voorkwam.

Maar deze was wel heeeeeel idioot. :o

Ik zag hem ook nog naar zijn voorhoofd wijzen, dus hij had ook nog niet eens door dat hij fout zat.

Kraker
Die hard
 Bericht 
Dankje is gelukt ja ik reed niet eens dicht op hem maar moet nog even kijken of ik kan uitzoomen met de camara.

Voor de gene die bekend zijn dit is bij Hoorn afslag voor de N302

Cweepz
Master
 Bericht 
LOL! Wat een debiel! :roflol:

Kraker
Die hard
 Bericht 
Zelfde rit als vorig filmpje alleen nu werd ik gesneden.

Link

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
Cweepz schreef:
LOL! Wat een debiel! :roflol:

Ja inderdaad. Ben benieuwd hoe zo'n gast nu denkt als hij zichzelf terugziet op jijbuis..

onewheeldrive
Master
 Bericht 
Waarom dat penibel gedrag, van tussen de lijntjes blijven? Onnatuurlijk gedrag en in strijd met de natuurwetten. Zo als dat opeltje, zo rij ik ook, maar dan sneller natuurlijk :) De apex aansnijden heet zoiets.

Ik wijs echter nooit op mijn voorhoofd in het verkeer...

Speedy J
Master
 Bericht 
Die navelpluis in z'n astraatje is nu nog flauw denk ik :roflol:

Speedy J
Master
 Bericht 
onewheeldrive schreef:
De apex aansnijden heet zoiets.

In je Astra? Moet toch niet veel gekker worden dan :D

Tweebel
Master
 Bericht 
onewheeldrive schreef:
Zo als dat opeltje, zo rij ik ook, maar dan sneller natuurlijk :) De apex aansnijden heet zoiets.

Echt een mooie lijn vind ik het niet, en bovendien is het geen circuit.

Als je zo de bochten wil rijden moet je niet gek kijken als iemand je voorbij komt over de rijbaan.

Tenslotte zijn er nogal wat afritten waar regelmatig een "verrassing" te vinden is op de vluchtstrook, na een onoverzichtelijke bocht.

onewheeldrive
Master
 Bericht 
Nee, nee, ik heb geen Astra :lol:

Mr. Bean
FS-Tour de France kenner'13
 Bericht 
Michiel schreef:
Voortaan moet je de hele link posten

:kniktja: Het liefste ook de yhq vervangen door yhd (f)
Kraker schreef:
Zelfde rit als vorig filmpje alleen nu werd ik gesneden

Lekker is dat :nah:

onewheeldrive
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Als je zo de bochten wil rijden moet je niet gek kijken als iemand je voorbij komt over de rijbaan.

Als iemand dat lukt, krijgt 'ie een thumbsup van me :thumb:

Groningen
Master
 Bericht 

Ik snap alleen niet wat met krakers bedoeld wordt. Dat zijn toch die lieden die onbewoonde inboedel bewoond gaan maken.

Kraker
Die hard
 Bericht 
Mr. Bean schreef:
Het liefste ook de yhq vervangen door yhd

dan word het een HD filmpje?

Mr. Bean
FS-Tour de France kenner'13
 Bericht 
Kraker schreef:
dan word het een HD filmpje?

Dan zien wij het filmpje meteen op de hoogste resolutie waarmee hij is geupload (bij mijn filmpjes is dat 720p) en er komt rechtsonder een knopje waarmee hij meteen fullscreen te zien is... scheelt klik werk (f)

bruintje beer
Master
 Bericht 
Twee Opeleikels op een dag; je treft het wel weer. :[

Kraker
Die hard
 Bericht 
Mr. Bean schreef:
Dan zien wij het filmpje meteen op de hoogste resolutie waarmee hij is geupload (bij mijn filmpjes is dat 720p) en er komt rechtsonder een knopje waarmee hij meteen fullscreen te zien is... scheelt klik werk

Oke dat word bij mij dan ook 720p :thumb:

GapClio
Weet de weg
 Bericht 
Je heb wel 2 eikels te pakken zeg.

Guppenklup
Master
 Bericht 
Michiel schreef:
Kunnen mensen niet gewoon binnen de lijntjes kleuren (of is dat tegenwoordig ook moeilijk)?

Wat een droeftoeter :fp: Filmpje mag je doorsturen naar CBR, lijkt me duidelijk een EMG

Guppenklup
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Echt een mooie lijn vind ik het niet, en bovendien is het geen circuit.

Je kunt zien dat de kastraatrijder totaal geen voertuigbeheersing heeft. Hij moet fors corrigeren om zijn zilvergrijze gebakje niet in de geleiderail te parkeren :fp:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Mr. Bean schreef:
Het liefste ook de yhq vervangen door yhd

(f) :P

Speedy J
Master
 Bericht 
Guppenklup schreef:
Hij moet fors corrigeren om zijn zilvergrijze gebakje niet in de geleiderail te parkeren

Zou dat niet komen omdat hij -in een bocht- drukker bezig is met in zijn achteruitkijkspiegel te kijken dan dat hij met zijn eigen werkje bezig is? Echt een prototype prutser triple :fp:

Rover
Master
 Bericht 
Sowieso is het gewoon een ontzettend onhandige lijn die hij rijdt. Ik heb één keer zo'n erg geval meegemaakt, reed met 50 door een bocht waar ik normaal 80 rijd, heb echt zitten twijfelen om hem in te halen.

Digital
Die hard
 Bericht 
Is "gewoon" vluchtstrook rijden, 280 euro als ik me niet vergis.
:fp:

Tweebel
Master
 Bericht 
Rover schreef:
reed met 50 door een bocht waar ik normaal 80 rijd, heb echt zitten twijfelen om hem in te halen.

Gewoon doen, goede kans dat die persoon daarna minstens 12 maanden binnen de lijntjes stuurt...

rikski
Die hard
 Bericht 

Hej, bekend terrein. Ik kom vaak in Hoorn.

En dat tweede filmpje. Daar kijk ik al niet eens meer van op als dat gebeurd. Mensen gaan daar allemaal links staan om daarna naar rechts te klappen.

En het eerste filmpje, ja, het is ook zo'n scherpe bocht he...

bert65
Master
 Bericht 
Kraker, heb je zo hard moeten remmen dat nu de datum/tijd ondersteboven in de linker bovenhoek is komen te staan? :lol:
Mooi gefilmd :thumb:

Michiel
Pro
 Bericht 
Mr. Bean schreef:
Dan zien wij het filmpje meteen op de hoogste resolutie waarmee hij is geupload (bij mijn filmpjes is dat 720p) en er komt rechtsonder een knopje waarmee hij meteen fullscreen te zien is... scheelt klik werk

Toen ik het filmpje bekeek, was HD nog niet mogelijk (waarschijnlijk nog niet klaar met uploaden). Ik dacht dat de HD-tags alleen maar gold voor HD-filmpjes; ik wist niet dat het ook werkt bij andere resoluities (zoals 480p).... :colaatje:

renew40
Master
 Bericht 
Groningen schreef:
Ik snap alleen niet wat met krakers bedoeld wordt. Dat zijn toch die lieden die onbewoonde inboedel bewoond gaan maken.

Het geluid. dat kraakt. :lol: :lol:

Redlin
Pro
 Bericht 
onewheeldrive schreef:
Als iemand dat lukt, krijgt 'ie een thumbsup van me

Ahh cool krijg een :thumb: . al verscheidene keren mijn auto er naast gezet. Zoo en een blik die je dan krijgt pfffffff. O:)

Arieb
Master
 Bericht 
onewheeldrive schreef:
Als iemand dat lukt, krijgt 'ie een thumbsup van me

Dat moet toch? Die man heeft pech en rijdt op de vluchtstrook, dan kun je als achteropkomend verkeer natuurlijk niet de boel op gaan houden :roflol: Heel herkenbaar, vooral dat ze je dan aankijken alsof je volsagen idioot bent, of zoals in dit geval naar het voorhoofd wijzen.

Van rijbaan veranderen zonder richting aangeven 70,-
Onnodig op de vluchtstrook rijden 280,-
Gas bijgeven om in te halen 0,05
Reactie van andere bestuurder: onbetaalbaar

salush
Master
 Bericht 
Kraker schreef:
Zelfde rit als vorig filmpje alleen nu werd ik gesneden.

Ook typisch dat hij/zij dan ook weer doordrukt naar rechts na de snij/toeteractie. Alsof het allemaal niet uitmaakt.

Havank
Pro
 Bericht 
Gewoon suf gedrag. Apex aansnijden, sportieve rijstijl, hoe je het ook wilt noemen. Ga eens zoeken naar beelden van aanrijdingen op de vluchtstrook: daarbij vallen namelijk de meeste doden op de snelwegen. En ja hoor, ik zag wel dat de bocht heel overzichtelijk was en dat er niets op de vluchtstrook stond. Maar het is bij dit soort bestuurders gewoon ingebakken gedrag. Het gaat vanzelf een keer fout. Succes. :thumb_d:

onewheeldrive
Master
 Bericht 
Havank schreef:
daarbij vallen namelijk de meeste doden op de snelwegen

Jaja, het is feitelijk niet mijn rol natuurlijk, maar dit is onzin. Even snel twee onderzoekjes gegoogled:

4 a 5 doden gemiddeld per jaar op de vluchtstrook (stand 2003)
http://www.onderzoeksraad.nl/docs/rapporten/107_WV_Ongevallen_op_de_vluchtstrook.pdf

rond de 100 doden op 100 - 120 kmh wegen per jaar (stand 2004)
http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Verkeersslachtoffers.pdf

Je moet niet klakkeloos overnemen wat de schaamhaarkabouter en spee aan sprookjes vertellen!

Havank
Pro
 Bericht 
@onewheeldrive
Ik ben niet van het klakkeloos overnemen en weet niet wie je bedoelt met "schaamhaarkabouter", maar zal mijn post even nuanceren. De meeste aanrijdingen op de snelweg vinden plaats op de linkerrijstrook. De meeste dodelijke aanrijdingen vinden plaats op de vluchtstrook. KLPD bevinding van enkele jaren geleden. Ik zal de pdf-files die je linkte straks even op mijn gemak lezen. Bedankt. (f)

R
Master
 Bericht 
Zonder te lezen denk ik dat dat niet dit soort gevallen zijn van twee voertuigen die ongeveer dezelfde kant op bewegen. Met die snelheid tijd zat om te corrigeren of te remmen.

Wel dat eentje stilstaat op de vluchtstrook en er dan door een niet oplettende persoon finaal afgeveegd wordt.

onewheeldrive
Master
 Bericht 
Bitte bitte...

Je zult ook zien dat als er 4 a 5 doden vallen per jaar op vluchtstroken, het dus per definitie niet klopt dat

Havank schreef:
De meeste dodelijke aanrijdingen vinden plaats op de vluchtstrook.

als het totaal aantal doden rond de 100 ligt. Lees de stukken maar even door.

Ik promoot echt niet het vluchtstrookrijden. Ik ben wel een sterk voorstander van 'zelf nadenken, zelf kiezen, zelf handelen en zelf verantwoording nemen'. Ik gruwel van een samenleving van mensen die dingen doen 'omdat het zo hoort' of nog erger 'omdat we dat met z'n allen zo hebben afgesproken'.

Mijn keuze voor sportief rijden en de vluchtstrook gebruiken wanneer het kan, om een mooie apex aan te snijden, hoort bij die levensvisie.

Havank
Pro
 Bericht 
Even snel het eerste document gescand. Zie de grafiek op pagina 11:
Vluchtstrookongevallen lopen in vergelijking met de overige ongevallen die op snelwegen en autosnelwegen plaatsvinden gemiddeld veel ernstiger af. Dit verschil in ernst van de afloop is weergegeven in de onderstaande grafiek. De vergelijking leert dat vluchtstrookongevallen ongeveer twee keer zo vaak een dodelijke afloop hebben en ook is er bijna twee keer zo vaak sprake van een afloop met één of meer ziekenhuisgewonden.

Turkosariba
Master
 Bericht 
Als een auto met slechts 70 km/u op de snelweg rijdt, naar rechts knippert en vervolgens de vluchtstrook op rijdt dan mag je er toch zeker op rekenen dat die auto daar zal gaan stoppen (om wat voor reden dan ook). Zeer terecht om daar volle bak aan voorbij te rijden.

Kraker
Die hard
 Bericht 
bert65 schreef:
Kraker, heb je zo hard moeten remmen dat nu de datum/tijd ondersteboven in de linker bovenhoek is komen te staan?
Mooi gefilmd

Heb hem net 2 dagen dus moet alles nog even uitzoeken maar als het goed is heb ik dit nu aan gepast ook de datum klopt nu...

Signum
Master
 Bericht 
Turkosariba schreef:
op rekenen

Je maakt dus een aanname. Aannames kun je beter niet maken in het verkeer, maar gewoon wat gas terug nemen en kijken wat die persoon gaat doen. Zekerheid voor alles!

onewheeldrive
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Zekerheid voor alles!

Neem jij nooit risico's in je leven????

Ducantoni
Master
 Bericht 
salush schreef:
Ook typisch dat hij/zij dan ook weer doordrukt naar rechts na de snij/toeteractie. Alsof het allemaal niet uitmaakt.

Gewoon doen alsof je neus bloedt, had laatst op de N246 ook zo iemand die met z'n BMW vanaf de N8 kwam (ri Westknollendam) Zat er al naast en meneer drukt gewoon twee banen naar links ondanks herhaaldelijk en langdurig claxoneren door ondergetekende.
Alleen door hard te remmen en uitwijken kon erger worden voorkomen en gelukkig was de ruimte daarvoor aanwezig..

basgitaar
Master
 Bericht 
Havank schreef:
aanrijdingen op de vluchtstrook: daarbij vallen namelijk de meeste doden op de snelwegen

Logisch dat de meeste vluchtstrookdoden op snelwegen vallen. Andere wegen hebben hoogstzelden een vluchtstrook.

Signum
Master
 Bericht 
onewheeldrive schreef:
Neem jij nooit risico's in je leven????

Dat vind ik zelf niet vergelijkbaar met autorijden, dus ik snap de relevantie ook niet echt.

Feitelijk
Master
 Bericht 
onewheeldrive schreef:
Nee, nee, ik heb geen Astra :lol:

Motorfietsen hebben de apex wel nodig ja, zo traag als die bochten nemen... :x
onewheeldrive schreef:

Als iemand dat lukt, krijgt 'ie een thumbsup van me :thumb:

Ben je nou helemaal betoeterd? Levensgevaarlijk zo inhalen! Nooit doen! post2455063.html#p2455063

onewheeldrive
Master
 Bericht 
Ja, levensgevaarlijk! Jammer dat je het niet na kunt vertellen! :roflol:

Pagina 1 van 20 [ 987 berichten ]