» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 1 van 11  [ 522 berichten ]
Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik lees / kijk al geruime tijd naar dashcamfilmpjes van anderen op dit forum. Afgelopen zomer een rondrit gemaakt richting Oost-Europa, dus dat was een goed excuus om zelf een camera'tje aan te schaffen. Heb 'm uiteraard laten hangen na de vakantie.

Ik rij bijna dagelijks op de A12 tussen Veenendaal en Utrecht en op de A2 tussen Utrecht en Breukelen, dus maak nog wel eens wat mee.
De camera die ik in de auto heb hangen is een DOD LS300w.
Ik verplaats mij met veel plezier in een Alfa 159 SW.

Had nog wat filmpjes op mijn HDD staan, dus ik trap af met een oudje (nog vanuit mijn vorige automobiel):

Een Aygo die nogal giftig reageert op een linksplakker:

Link

Is het overigens mogelijk om de filmpjes direct op 720p of 1080p te embedden? Heb nu "yhq"-tags gebruikt, maar met "yhd" heb ik hetzelfde.

keokiracer
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Een Aygo met haast? Onmogelijk!

Fpsdoug schreef:
Is het overigens mogelijk om de filmpjes direct op 720p of 1080p te embedden? Heb nu "yhq"-tags gebruikt, maar met "yhd" heb ik hetzelfde.

Nee, dat is niet mogelijk helaas. We kunnen allemaal wel gewoon op het tandwieltje rechts onderin beeld klikken om de kwaliteit zelf in te stellen :)

Altijd leuk, nieuwe dashcammers :thumb:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
keokiracer schreef:
We kunnen allemaal wel gewoon op het tandwieltje rechts onderin beeld klikken om de kwaliteit zelf in te stellen :)

Maar dat is wel vreselijk irritant (bij ieder filmpje weer) :[

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Fpsdoug schreef:

:roflol: :roflol: :roflol:
Inzamelings actie starten om voor deze bestuurder fatsoenlijk vervoer te regelen :wink:

ZX-driver
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Een Aygo met haast? Onmogelijk!

Dat was ook het eerste wat ik dacht!
Maar kennelijk dus toch niet.

Ik begrijp het ook wel, hij wil graag zijn snelheid vasthouden want als hij op de rem moet duurt het weer 5 minuten voor hij op dezelfde snelheid zit.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
De weg was niet afgesloten of iets, dus ik vond het vrij irritant dat ze niet gewoon netjes rechts bleven fietsen..

Link

keokiracer
Master
 Bericht 
Blijkbaar 'ride for the roses' als ik dat gele bord op het eind moet geloven. Ben het wel redelijk met je eens. Als je het niet voor elkaar krijgt om de weg af te sluiten voor je evenement of politiebegeleiding/verkeersregelaars op te trommelen dan heb je pech en rij je maar zoals het hoort.

Parkeervak
Master
 Bericht 
1:03, lekker in de weg blijven staan :fp: :nothanks:

Als ze wat verder stond had je het plasje water kunnen benutten :devil:

Maar het is inderdaad heel irritant, en ze kunnen zich makkelijk aan de verkeersregels houden, en als het een tour was is het wel een flut organisatie, als er verder geen enkele begeleiding / verkeersregelaar aanwezig is. :dood:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
dus ik vond het vrij irritant

nog nooit zoveel lemmings op een video gezien :wink:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:

Die vind ik wel vrij ver gaan ja. Kleven op een halve meter maar ook zo hoekig met de auto smijten, dat is controle-technisch gewoon gevaarlijk. En waarom? Als ie per se zou willen had ie er ook meteen links omheen kunnen hoeken.

Brandjuh
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
k lees / kijk al geruime tijd naar dashcamfilmpjes van anderen op dit forum. Afgelopen zomer een rondrit gemaakt richting Oost-Europa, dus dat was een goed excuus om zelf een camera'tje aan te schaffen. Heb 'm uiteraard laten hangen na de vakantie.

Welkom!

Sandeman schreef:
keokiracer schreef:
We kunnen allemaal wel gewoon op het tandwieltje rechts onderin beeld klikken om de kwaliteit zelf in te stellen

Maar dat is wel vreselijk irritant (bij ieder filmpje weer)

Nog irritanter is dat ik bij de instellingen gewoon heb aangevinkt dat ik altijd 1080HD of elk andere hoogste kwaliteit wil zien, maar heeft nog nooit gewerkt...

Fpsdoug schreef:
De weg was niet afgesloten of iets, dus ik vond het vrij irritant dat ze niet gewoon netjes rechts bleven fietsen..

Staat erg slecht aangegeven, zolang er geen begeleiding of afzetting is moeten ze gewoon aan regels houden, op het fietspad dus.

Daratek
Nieuwkomer
 Bericht 

Geheel offtopic, maar je nickname doet me aan dit denken: http://www.youtube.com/watch?v=u7VBaCEHJrU

keokiracer
Master
 Bericht 
Brandjuh schreef:
Nog irritanter is dat ik bij de instellingen gewoon heb aangevinkt dat ik altijd 1080HD of elk andere hoogste kwaliteit wil zien, maar heeft nog nooit gewerkt...

Bij mij wel hoor! Van 360p naar 480p! :duh:

Brandjuh
Master
 Bericht 
Daratek schreef:
Geheel offtopic, maar je nickname doet me aan dit denken

:lol:

viffer
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:

keokiracer schreef:
Blijkbaar 'ride for the roses' als ik dat gele bord op het eind moet geloven. Ben het wel redelijk met je eens. Als je het niet voor elkaar krijgt om de weg af te sluiten voor je evenement of politiebegeleiding/verkeersregelaars op te trommelen dan heb je pech en rij je maar zoals het hoort.

Vreemd, ik heb ook wel eens meegewerkt aan de ride for the roses maar daar wordt normaal gesproken het hele parcours afgezet. Heb je de exacte locatie hiervan?

keokiracer
Master
 Bericht 
viffer schreef:
Heb je de exacte locatie hiervan?

Volgens de site van ride for the roses hier: Wellensiekstraat 4 - 6718 XZ Ede

Maar daar is geen streetview en is er ook niks zichtbaar op satellietbeelden...
Op Bing Maps zijn er wel satellietbeelden, maar om een of andere vage reden kan ik van daaruit niet linken :[

viffer
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Volgens de site van ride for the roses hier: Wellensiekstraat 4 - 6718 XZ Ede

Thnx, ik ken het veiligheidsplan niet maar normaal gesproken zou bij elk kruispunt een verkeersregelaar moeten staan. Deze verplaatsen zich wel dus het zou kunnen zijn dat het verkeer tegen zit en er een punt een keer niet gehaald wordt.

viffer
Master
 Bericht 
Ik ben eigenlijk nog wel nieuwsgierig naar het stukje film vanaf het moment dat het begin van de karavaan (dus niet de eerste fietsers maar de eerste motor(agent?)) in beeld komt.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Op 0:03 word je voor fietsers gewaarschuwd. Nog nooit zo'n toepasselijk bord gezien! :thumb:

viffer
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Op 0:03 word je voor fietsers gewaarschuwd.

Dat bord zal niet veel met de ride for the roses te maken hebben :lol:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Daratek schreef:
Geheel offtopic, maar je nickname doet me aan dit denken: http://www.youtube.com/watch?v=u7VBaCEHJrU

Jeugdheld :woop:

viffer schreef:
Vreemd, ik heb ook wel eens meegewerkt aan de ride for the roses maar daar wordt normaal gesproken het hele parcours afgezet. Heb je de exacte locatie hiervan?

Locatie was een industrieterrein in Ede: https://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52 ... 2,,0,-2.05

viffer schreef:
Ik ben eigenlijk nog wel nieuwsgierig naar het stukje film vanaf het moment dat het begin van de karavaan (dus niet de eerste fietsers maar de eerste motor(agent?)) in beeld komt.

Heb geen motoragent gezien. Er was wel een verkeersregelaar op de rotonde, maar dat was pas na deze meute. Hier een langer stukje:
Link

viffer
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Er was wel een verkeersregelaar op de rotonde

Ik had anderen verwacht, zodra ik die weer zie zal ik ze op je filmpje attenderen, ik vermoed dat je al eerder van het parcours had moeten worden gestuurd.

Parkeervak
Master
 Bericht 
Op 0:49 staat er rechts toch nog een wannabe verkeersregelaar ? :[ :roflol:

viffer
Master
 Bericht 
Parkeervak schreef:
Op 0:49 staat er rechts toch nog een wannabe verkeersregelaar ?

Rijdendn verkeerstekens geven, maar goed dat ze dat op de fiets doet :lol:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Parkeervak schreef:
Op 0:49 staat er rechts toch nog een wannabe verkeersregelaar ?

Haha ja, alsof ik door kon rijden al had ik het gewild..

Pas op, 5 druppels water. Dan is het een stuk veiliger om stil te staan bij het invoegen :nah:
Link

Zoals altijd lijkt het mee te vallen op de cam, maar ik moest of uitwijken of behoorlijk in de rem. Wist gelukkig dat er niks naast me zat.
Link

Doe maar breed met je BMW. Altijd net iets te smal eigenlijk deze weg...
Link

Een Citroën C5/6 zat te slapen op de linkerbaan. Dappere manoeuvre qua ruimte..
Link

keokiracer
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Haha ja, alsof ik door kon rijden al had ik het gewild..

Het lijkt mij dan ook geen 'rij door' armzwaai, maar een 'rustig rijden' armzwaai :wink:
Fpsdoug schreef:
Doe maar breed met je BMW.

Hij kan moeilijk die fietser voor zijn ballen rijden. Maar hij had gewoon moeten wachten met het inhalen van die fietser :kniktja:

Fpsdoug schreef:
Dappere manoeuvre qua ruimte..

Dat kon maar net

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Fpsdoug schreef:

Deze zou ik zeker niet nadoen

Brandjuh
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Fpsdoug schreef:

Dapper of roekeloos...

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Brandjuh schreef:
Dapper of roekeloos...

Beide denk ik :)

Deze BMW haalde vrij lomp in net voor de motor langs. Met tegenlicht voor ons, over de doorgetrokken streep (niet zonder reden daar, het is er vrij smal) en binnen de bebouwde kom. Dat kan beter..
Link

Deze Duitser deed zijn linksplakkende reputatie eer aan. Helaas was het filmpje ervoor overgeschreven. Hij gooide 'm ongeveer een minuut ervoor al voor en had al tijd genoeg gehad om naar rechts te gaan. Ik doe het vrijwel nooit, maar op het eind toch mijn ongenoegen geuit met mijn toetertje..
Link

Brandjuh
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Deze Duitser deed zijn linksplakkende reputatie eer aan. Helaas was het filmpje ervoor overgeschreven. Hij gooide 'm ongeveer een minuut ervoor al voor en had al tijd genoeg gehad om naar rechts te gaan. Ik doe het vrijwel nooit, maar op het eind toch mijn ongenoegen geuit met mijn toetertje..

Normaal rijden duitsers nog wel door, maar deze is echt een ramp. volgens mij een Belgische Duitsers.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Deze BMW haalde vrij lomp in net voor de motor langs.

:o

Dat was niet netjes inderdaad!

Fpsdoug schreef:
Ik doe het vrijwel nooit, maar op het eind toch mijn ongenoegen geuit met mijn toetertje

En dan ging hij naar rechts op het meest ongelegen moment! :o
Dan kan ik me dat toetertje voorstellen.

Brandjuh schreef:
volgens mij een Belgische Duitsers.

Of een Nederlandse! :wink:

Brandjuh
Master
 Bericht 
Vandaag in Zandvoort bij de DTM geweest, eens extra gelet op de Duitsers.
Conclusie: Rijden als op rijstrook 2

viffer
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Deze BMW haalde vrij lomp in net voor de motor langs.

Ik snap die motorrijder ook niet echt, die zit veel te ver naar rechts.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik weet niet wat er lag, maar heb voor de zekerheid toch maar even 112 gebeld om het door te geven aangezien het gedeeltelijk op de rijbaan lag. RWS zou erheen gaan.
Link

Ik dacht laat ik maar een beetje inhouden, scheelt een hoop gedoe.
Link

107 kon wat mij betreft makkelijk naar rechts, mij laten passeren en weer terug. Ging niet gebeuren, dus dan maar zo. Was alleen iets krapper dan ik dacht..
Link

Golf geeft geen voorrang op de kruising, liep wel goed af.
Link

Feitelijk
Master
 Bericht 
bizarre fietsstrookblokken daar zeg!

Ton.
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
bizarre fietsstrookblokken daar zeg!

Streetview link

regiorunner
Master
 Bericht 
Brandjuh schreef:
Normaal rijden duitsers nog wel door, maar deze is echt een ramp. volgens mij een Belgische Duitsers.

:roll: Duitsers rijden met een D achterop. de D van Doof (Vertaal die maareens) Maar eigenlijk zouden zij NL of SM moeten voeren (Nur Links of Stur Mittelspur) :duh:

Brandjuh
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Duitsers rijden met een D achterop. de D van Doof (Vertaal die maareens) Maar eigenlijk zouden zij NL of SM moeten voeren (Nur Links of Stur Mittelspur)

:roflol:

plankie
Master
 Bericht 
O:)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Collega zegt altijd dit: Als je in Nederland na 3 keer examen doen nog niet bent geslaagd krijg je een witte plaat met zwarte letters :[ :[

plankie
Master
 Bericht 
Dan had ik er ook zo eentje moeten hebben, gelukkig kan ik het goed verborgen houden :P

keokiracer
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Als je in Nederland na 3 keer examen doen nog niet bent geslaagd krijg je een witte plaat met zwarte letters

Die ken ik, maar dan met rode letters :kniktja:

ZX-driver
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Die ken ik, maar dan met rode letters

Zo iemand zag ik gister nog.
Die persoon ging bij het bord 70 (op een 100-weg) boven op de rem en de auto had achter hem kon nog net eromheen sturen. Nu zat die auto er ook wel erg kort op... maar goed.

Even later zag ik dat die Fiësta een fikse schade aan de achterkant had.
Het was dus niet de eerste keer geweest. :fp:

:o Die Golf.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Afgelopen week weinig bijzonders meegemaakt. Ik zal jullie niet vermoeien met al het linksplakken, langzaam invoegen, ervoor gooien, etc.

Deze vond ik vrij frappant. Het was erg druk op de afrit, en dus duurde het even voor ik aan de beurt was bij de rotonde.
Link

En nog een vraag voor de verkeersregelsexperts op het forum. Hier rij ik meerdere keren per week. Maar mag ik officieel gebruik maken van de rechterstrook bij het stoplicht? Uit principe doe ik dat wel, want dat asfalt is niet voor niets aangelegd vind ik en er staat nog een net stoplichtje ook aan de rechterkant.
Maar de lijn is wel doorgetrokken en de pijl van het wegdek afgehaald. Waarom? Geen idee, want je komt op een 2-baans weg uit.
Link

Dus mag dit officieel wel of niet? En ja, die Citroën rijdt als een natte krant inderdaad, maar daar had ik al rekening mee gehouden natuurlijk bij zo'n "auto" :lol:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ton.
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Dus mag dit officieel wel of niet?

Als jij op die strook kunt komen zonder de doorgetrokken streep te overschrijden, dan mag je daar rijden.

Paint-Brush
Master
 Bericht 
Volgens mij schrok die Citroen er van, die wilde wellicht de rechterbaan nemen.

plankie
Master
 Bericht 
Dat is ook waarschijnlijk de reden waarom die strook er weg is: er reden teveel natte kranten rond die dezelfde actie uithaalden. Dit is trouwens een mooie om op te vragen via de WOB als je wilt weten waarom dit besluit is genomen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Want als ik het zo zie, mag je er inderdaad niet meer komen.

pevo
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Duitsers rijden met een D achterop. de D van Doof (Vertaal die maareens) Maar eigenlijk zouden zij NL of SM moeten voeren (Nur Links of Stur Mittelspur)

En beschrijf nu eens de gemiddelde Nederlander in de auto over de grens in Duitsland ?

Ik denk dat je bijna elke letter van het alfabet wel achterop kan plakken, voor wat betreft bijnamen voor Nederlanders in Duitsland. Ik erger me altijd rot aan Nederlanders in Duitsland op de weg.

Pagina 1 van 11 [ 522 berichten ]