» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 27 van 29  [ 1435 berichten ]
skipper1978
Respect
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
9 Km/h? Je vaart toch, dat doe je toch in knopen en ten opzichte van de watersnelheid, i.p.v. de kant/gps?

Op de binnenwateren doet men alles in km/h, ook bijvoorbeeld aangegeven maximum snelheden. En deze snelheid is t.o.v. de grond. Op zee rekent men in knopen, en ook daar gebruikt men grondsnelheid. Snelheid door het water is alleen interessant om te weten (met behulp van de grondsnelheid) hoeveel stroming er staat.

BMW-gek
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Wat een sukkels

Nogal ja.....

Oldskool schreef:
Negen kilomeeturrr, zo harrrrrd gaan wij ook. Sjonge jonge, wat een kakkers. :lol:
Gelukkig zit er GPS op je cam die maar weer aangeeft wat voor huilebalken met een slecht gevoel voor snelheid dat het zijn.

Puur om deze malloten en die in de grote huurboten. Weten vaak ook niet wat ze aan het doen zijn.

lacheisleuk schreef:
9 Km/h? Je vaart toch, dat doe je toch in knopen en ten opzichte van de watersnelheid, i.p.v. de kant/gps?

Wat skipper dus uitlegt.

BMW-gek
Master
 Bericht 
Op het P.M. kanaal varen deze een beetje te hard voorbij. Dan krijg je dus een waarschuwing van de provincie Friesland.

Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Dat zal niet comfortabel geweest zijn bij jullie aan boord.

BMW-gek
Master
 Bericht 
Zijn wel wat gewent maat geheel netjes was het niet nee.
Gelukkig is ons schip redelijk zwaar gebouwd.

Speedy J
Master
 Bericht 
Zo snel vaart dat bootje eigenlijk toch niet eens? 15?

Blaataap
Master
 Bericht 

Nee, maar kijk eens naar de golfslag achter dat bootje. Er zitten ook andere mensen in nog kleinere dingetjes daar op het water :lol:

BMW-gek
Master
 Bericht 
Hooguit. Maximale snelheid is 12,5 op het kanaal.
Alleen de hekgolf valt wel wat over te zeggen, dat kunnen lichtere boten wel last van hebben.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Tja aan een hekgolf kan je niet altijd wat doen. Als ik in mijn boot met meer dan 6 man zit is mijn hekgolf hoger onder de 10kmh dan erboven. Krijg ik vaak genoeg commentaar over en dan vaar ik al langzamer dan toegestaan om het te beperken.
Eigenlijk moet ik helemaal niet in dat soort wateren varen, maar soms een relaxt tochtje met een drankje is ook wel lekker op zijn tijd.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Blaataap schreef:
Er zitten ook andere mensen in nog kleinere dingetjes daar op het water :lol:

zoals kano yuppies in het eerdere voorbeeld :D

BMW-gek
Master
 Bericht 
Deze heb ik eigenlijk als voorbeeld gemaakt wat een hekgolf dus veroorzaakt.
We varen op het Markermeer als je in de verte een witte speedboot voorbij het eiland zit varen in de verte.

Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Dat is lekker stuiteren ja

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Hahahahahahahaa haahahaaaaha... Ik de hele tijd wacht op een golf die komen gaat.. Gebeurt er niets. :nah:

Je noemt dit golven? Ik zie nog niet eens eén golf man :roflol:

Oohhppff.. Tis jammer dat mn oude dashcam thuis ligt anders had ik 'm hier effe geinstalleerd op de boot :x

BMW-gek
Master
 Bericht 
:nah: je ziet overduidelijk de boot beginnen te stuiteren maar jij niet.

Ik had het ook over een hekgolf, geen golven waar je over heen surft ofzo.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nou die jachten die hier voorbij beuken met 2x150pk of 2x300pk met bijbehorende achterlijke snelheden die veroorzaken dus wel degelijk een surfgolf. Halve boot in paniek twee dagen geleden (had vier anderen mee) ... Ik vond het wel lacheh.. Kermisattractie achtergrondgeluiden (oooooooooooooooooooooooooohhh ... oooowwwwwwww hoo...) ...

BMW-gek
Master
 Bericht 
Wij schrikken hier ook niet van. Zeker niet na ons Waddenzee avontuur. We steken morgen het Markermeer en het IJsselmeer over dus zullen wel wat tegenkomen waardoor we gaan stuiteren.
Even thuis de rib rubberboot ophalen en dan weer door naar groot meer.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Oke ben benieuwd naar de video's :thumb:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
ik heb nog geen dashcam aan boord maar dit zijn al ietwat golfjes.. Heenweg was heftiger maar niet over gedacht te filmen.. misschien straks nog even.

Link

als je denkt dat dit nog wel meevalt val je in de categorie toeristen die vandaag van de open zee gered zijn.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Dit valt reuzen mee ja. Vaak veel gekker gehad in Kroatië. Is langs de Kornaten of niet?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
toerist :wink:

windkracht 5-6 Baška. Geen dag voor speelgoedbootjes.

zandbak
Master
 Bericht 
Dave schreef:
als je denkt dat dit nog wel meevalt val je in de categorie toeristen die vandaag van de open zee gered zijn.

Niet spannender dan met de veerpont het IJ over O:) O:)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Kom maar doen met een roeibootje, geef je 1000 Euro.. Heb je hulp nodig kost het je 1000 Euro, deal?

zandbak
Master
 Bericht 
Veerpont waar ik vanmorgen op stond....iets ander formaat dan een roeibootje :lol:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Kom maar doen met een roeibootje, geef je 1000 Euro.. Heb je hulp nodig kost het je 1000 Euro, deal?

Toen je het poste was het nog 500 :nah: Je prijzen verdubbelen wel snel zeg :o :lol:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ben wel een paar keer met de kano het markermeer op geweest met windkracht 5~6 en een meter golfslag.
Erg leuk maar wel inspannend (en nat).

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Toen je het poste was het nog 500 :nah: Je prijzen verdubbelen wel snel zeg :o :lol:

klopt :lol:

ik dacht dit is eigenlijk easy geld verdienen, laten we de boel maar meteen verdubbelen :-D

zandbak
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Toen je het poste was het nog 500

Je wou toch geld verdienen Jeffrey?

JeffreyM
Master
 Bericht 
Dave schreef:
klopt :lol:

ik dacht dit is eigenlijk easy geld verdienen, laten we de boel maar meteen verdubbelen :-D

:lol: Zo gaat dat wel lukken :P
zandbak schreef:
Je wou toch geld verdienen Jeffrey?

Ja. Maar of dit de manier is :P

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
zandbak schreef:
Veerpont waar ik vanmorgen op stond....iets ander formaat

Dat dingetje in Amsterdam is ook speelgoed.. Maar jij bent echt zo'n type uit 'de stad', denkt alleen maar Amsterdam en dat is het dan..

Dit is een veer'pont';

Link

En met dit type weer valt echt niet te dollen.

keokiracer
Master
 Bericht 
Als ik op hun site kijk zijn die schepen redelijk te vergelijken met de schepen van TESO. Ietsjes minder auto's (ik zie tot 300 voorbij komen tegenover 340 op de Texelstroom) en ongeveer de helft van de passagiers op die Kroatische schepen (iig de internationale schepen)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja maar wie heeft het over Texel?

Afbeelding

Het IJ :fp: ;(

keokiracer
Master
 Bericht 
Ik O:)

Is iets om mee te vergelijken dat wat dichter bij huis is ;)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
zandbak komt niet verder dan Amsterdam dus dat heeft niet zoveel zin ;)

zandbak
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Maar jij bent echt zo'n type uit 'de stad'

Ho ho, ik werk er alleen......ik ben blij dat ik er niet woon O:)

BMW-gek
Master
 Bericht 
Inmiddels weer terug van vakantie. En zijn het IJsselmeer overgestoken met windkracht 4. Recht in de wind op.

Link

Viel op zich wel mee, wel was het voor 4 uren zo op en neer stuiteren en dan word je best melig en vervelend.

Nog een sluis waarbij we niet verwachten dat we zo een eind naar beneden gingen. (Actie vanaf 6.22)

Link

djidee
Master
 Bericht 
Nogal een verval ja! Waar is dat?

BMW-gek
Master
 Bericht 
Dit is onder bij Lemmer. Zijn via het centrum de Lemstersluis uitgegaan en meteen de Friese sluis weer in naar de Lemstervaart richting Emmeloord.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Dat heb je ook bij Almere, een meter of 5~6 omlaag als je daar de polder in wilt (alleen waarom zou je dat willen maar goed)

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Medemblik is ook leuk. Kijk je tegen de fundering van de ene deur aan. En dan vaar je door de polder door naar Alkmaar en kom je bij sluisjes waar je soms nog geen 10 cm verval hebt.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
BMW-gek schreef:
En zijn het IJsselmeer overgestoken met windkracht 4. Recht in de wind op.

ziet er al wat serieuzer uit inderdaad :kniktja:

-Joske-
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ik vond het wel lacheh.. Kermisattractie achtergrondgeluiden (oooooooooooooooooooooooooohhh ... oooowwwwwwww hoo...) ...

:lol: Dat blijft inderdaad leuk ja. Hier op de maas trekken sommige schepen golven van ruim 2 meter. Als je daar hard in vaart (wat we dan wel eens deden met een rib boat) dan vlieg je door de lucht. En als je dan pech hebt en verkeerd uit komt dan rollen de golven zo over je voordek heen de boot in. :x

BMW-gek
Master
 Bericht 
;( Echt hé...... :duh:

Link

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
60 is ook hard zat.. (mph)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Voorrangnemer! :fp:

Grappig dat de snelheid pas in beeld komt als je erachter zit. Een achterdochtig persoon zou kunnen denken dat je niet precies 80 km/h reed.

BMW-gek
Master
 Bericht 
Dat gps geval van de DOD heeft wat moeite met het raam van de 5 serie denk ik. We zitten al op de 80 km/u.

Feitelijk
Master
 Bericht 
BMW-gek schreef:
We zitten al op de 80 km/u.

Jup.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Die claxon was niet nodig geweest!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
BMW-gek schreef:
heeft wat moeite met het raam van de 5 serie denk ik.

dit is toch geen anti-tank en landmijn uitvoering meer? :roll:

Christafari
Master
 Bericht 
Dat grove taalgebruik had niet gehoeven. Zak hooi :nothanks:

BMW-gek
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Die claxon was niet nodig geweest!

:oops: sorry

Dave schreef:
dit is toch geen anti-tank en landmijn uitvoering meer?

Nee dat niet. Geen idee wat de oorzaak is maar de gps doet altijd op deze manier. Alsof ie het niet kan bijhouden ofzo :/
In de 7 serie hangt ook een zelfde DOD en heeft geen problemen.

Christafari schreef:
Dat grove taalgebruik had niet gehoeven. Zak hooi

Ook mijn welgemeende excuses aan jou. Heb ik je erg laten schrikken? :P

Pagina 27 van 29 [ 1435 berichten ]