» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 32 berichten ]
Jalavoy
Pro
 Bericht 
Beste medeforumgenoten,

sinds enkele maanden ben ik ook in het bezit van een dashcam. Heb nu de eerste beelden uitgezocht en kwam daar de volgende opmerkelijke, domme, niet zo handige of gevaarlijke acties tegen van onze medeweggebruikers. In sommige situaties had ik zelf achteraf misschien ook wel anders/beter kunnen reageren. Zelf maak ik ook fouten in het verkeer, ben ook maar een mens.

#1: inhalen binnen de bebouwde kom op een, mijns inziens, niet zo handige locatie. Dit is namelijk tussen 2 wegversmallingen bij een zijstraat. Verder rijdt het busje dat ingehaald wordt niet te langzaam, je mag hier namelijk maar 30 km/h.
Link

#2: auto zonder verlichting. Bij het begin van het filmpje reed ik er al ongeveer een kilometer achter. Daarvoor heeft hij waarschijnlijk ook al de nodige kilometers afgelegd. Uiteindelijk ben ik achter de meneer aangereden om hem op het gevaar te wijzen (zonder verlichting en dan ook nog eens 60@80). Bleek dat hij dus wist dat zijn verlichting kapot was voor hij ging rijden.
Link

#3: tegenligger gaat te vroeg inhalen. Hierbij komt hij dus al op mijn rijstrook, voordat ik hem voorbij ben.
Link

#4: de auto voor mij wil rechtdoor verder na de rotonde en de voorligger voorbij. Alleen wisselt hij vlak voor de rotonde terug naar de buitenbaan, terwijl duidelijk staat aangegeven dat beide stroken rechtdoor gaan.
Link

#5: onnodig links en daarbij na een tijdje van het gas afgaan.
Link

A4
Master
 Bericht 
Jalavoy schreef:
#2: auto zonder verlichting

Wat een moeite doe je :-o. Na de eerste paar keer seinen zou ik het echt wel opgeven hoor. Dikke doei :dag:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Jalavoy schreef:
auto zonder verlichting. Bij het begin van het filmpje reed ik er al ongeveer een kilometer achter. Daarvoor heeft hij waarschijnlijk ook al de nodige kilometers afgelegd. Uiteindelijk ben ik achter de meneer aangereden om hem op het gevaar te wijzen (zonder verlichting en dan ook nog eens 60@80). Bleek dat hij dus wist dat zijn verlichting kapot was voor hij ging rijden.
Filmpje ff doorsturen naar de lokale hermandad.
Jalavoy schreef:
Alleen wisselt hij vlak voor de rotonde terug naar de buitenbaan, terwijl duidelijk staat aangegeven dat beide stroken rechtdoor gaan.
Doe ik ook wel, vaak loopt de buitenbocht lekkerder dan de binnenbocht. Zeker als je er een wat, ahem, sportieve rijstijl op nahoudt.

406
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Wat een moeite doe je :-o . Na de eerste paar keer seinen zou ik het echt wel opgeven hoor. Dikke doei :dag:

Is gewoon levensgevaarlijk, ik heb een keer 8844 er voor gebeld.

Riannesodd
Pro
 Bericht 
:woop: Bekend gebied, ben benieuwd of wij elkaar eens tegen gaan komen :lol:

A4
Master
 Bericht 
406 schreef:
Is gewoon levensgevaarlijk, ik heb een keer 8844 er voor gebeld.

Is het ook. Maar na een keertje een giga grote bek te hebben gehad van iemand die ik aansprak op het geheel zonder verlichting rijden (dus ook vóór niets) ben ik gestopt met dat soort mensen te waarschuwen. Ik had het beste voor met die persoon, reed door het buitengebied compleet zonder verlichting, ingehaald, afgeremd tot 0, uitgestapt om te waarschuwen en toen ging die persoon helemaal los. Ik doe het niet meer. Rij jezelf maar te barsten, wat kan mij het schelen. Ik heb er geen klap op m'n bek voor over. Zoek het uit :dag:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Rij jezelf maar te barsten, wat kan mij het schelen.

het is meer dat anderen er ook gevaar door lopen doordat ze de auto niet opmerken zonder verlichting.
Ik zou niet uitstappen, maar ik knipper ook vaak zat naar niet/verkeerd licht rijders.
Uitstappen zou ik dan weer niet doen.

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Helaas zie je regelmatig mensen in het (bijna) donker rijden zonder of met verkeerde verlichting. Zelfs als ze uit de polder komen zie ik ze nog wel eens met alleen een paar stadslichtjes rijden, waar ben je dan mee bezig :loco:

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Ik had nog 2 filmpjes uit hetzelfde ritje als #5:

#6: wederom eentje onnodig links, waarbij er al 2 rechts voorbij kwamen, voordat ik de ruimte had om weer naar rechts te gaan om er dan maar via die kant voorbij te gaan.
Link

#7: eentje die naar links kwam zonder goed te kijken of waarbij ik in zijn dode hoek zat. Dan nog heeft hij niet goed zitten opletten lijkt mij, want je hoort ook over je schouder te kijken. Verder komt hij wel heel kort op mijn voorganger naar links.
Link

#8: en nog eentje in de categorie, welke verlichting moest ik ook alweer voeren? 2 auto's vlak na elkaar die beide niet de juiste verlichting voeren. Bij de eerste (de witte) is het slecht te zien op de camera, hij had alleen DRL aan, de 2e is duidelijker te zien dat hij alleen zijn stadslichtjes aan had. Ook bij straatverlichting is dat toch te zien dat je geen licht voert lijkt me.
Link

A4
Master
 Bericht 
Jalavoy schreef:
Ook bij straatverlichting is dat toch te zien dat je geen licht voert lijkt me.

Die mensen zijn niet serieus met autorijden bezig en hebben dat dus echt niet in de gaten.
Politie rijdt er tegenwoordig ook nauwelijks rond, want die werken geautomatiseerd tegenwoordig (snelheid is de duivel, de rest boeit ons niet), dus controle hierop is er niet.
Dan krijg je dus dit.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Die mensen zijn niet serieus met autorijden bezig en hebben dat dus echt niet in de gaten.

Mwah. Heb het ook x gehad. Voor mistlicht achtige drl en alle verlichting in de auto was ook aan. Je zag gewoon weerkaatsing van licht op de grond. En toen knipperde achter mij 2x iemand. Toen eens beter gekeken en bleek dat de knop nog een 3e stand had :[

ZX-driver
Master
 Bericht 
Mwah. Heb het ook x gehad. Voor mistlicht achtige drl en alle verlichting in de auto was ook aan. Je zag gewoon weerkaatsing van licht op de grond. En toen knipperde achter mij 2x iemand. Toen eens beter gekeken en bleek dat de knop nog een 3e stand had

Maar jij had het na twee keer knipperen direct in de gaten, veel mensen niet.

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Helaas zijn er veel mensen die niet nadenken dat als er iemand seint, dat ze dan even moeten checken of alles aan staat dat aan moet staan. En als dat het geval is, thuis nog ff checken dat alles aan de buitenzijde klopt, zoals dat er geen lampjes kapot zijn. Dat laatste zouden mensen echt regelmatig moeten doen, zie vaak genoeg auto's met maar 1 goede koplamp of 1 zwak achterlichtje of met nog maar 1 van de 3 remlichten over.

Kenji
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Zeker als je er een wat, ahem, sportieve rijstijl op nahoudt.

Buiten - binnen - buiten. Randje van de ring op de rotonde is de apex.

Jalavoy
Pro
 Bericht 
En nog wat filmpjes uitgezocht:

#9: in paniek zonder kijken baantje om, terwijl de sleepwagen nog op de stoep bleef rijden. Scheelde nog geen meter. In de spiegel zag ik dat die sleepwagen pas veel later ging invoegen, want er kwam net een hele rij auto's aan, maar hij reed alleen vast mee op, om gemakkelijker in te kunnen voegen.
Link

#10: Zoals de titel van dit filmpje al zegt, de witte Prius heeft een beetje moeite om in de bocht op zijn weghelft te blijven. 90% van de bestuurders kunnen die bocht trouwens niet fatsoenlijk maken, zo moeilijk is het toch niet om aan dat gekke ronde ding voor je neus te draaien :kwijl: :fp:
Link

#11: Deze motor kwam dusdanig kort op mij, dat hij mij gewoon afsneed en ik dus moet remmen om een botsing te voorkomen (niet goed te zien op beeld, maar was echt nog geen 2 meter ruimte). Hij stak zijn duim op, omdat ik toeterde.
Link

#12: Die betonnen wand is ook zo eng om vlak langs te rijden.
Link

#13: Die heeft nog veel zicht naar rechts :fp:
Link

#14: Het (voor degene die er regelmatig komen) welbekende plasje water wat nergens naartoe weg kan :honger:
Link

JeffreyM
Master
 Bericht 
Jalavoy schreef:

Had je bijna mee gekund met de sleepwagen :x :lol:

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Tja, die was er dan al. Zag 10-20 minuten eerder een pechgeval op de Erasmusbrug staan, toen we er later met de auto overheen gingen was die dus afgevoerd met deze sleepwagen, zag namelijk pechgeval (die rode C1 achter het fietspad, rechts in beeld zodra ik die bus voorbij was) daar bij het Luxortheater staan.

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Nog enkele filmpjes die ik uitgezocht heb:

#15: Deze laatste vrachtwagen kwam pas op volle vaart de kruising op toen wij groen kregen, kan niet anders dan dat die vol door rood is gegaan.
Link

#16: Een mooie demonstratie van de voordelen van een turborotonde, als je verder niet mag inhalen of geen mogelijkheid heb.
Link

#17: Deze fietser nam het wel heel krap, terwijl hij al ruim van tevoren aan mijn knipperlicht had kunnen zien dat ik de rotonde daar wil gaan verlaten. Op beeld lijkt het minder krap dan dat het daadwerkelijk was.
Link

#18: Een heel handig gekozen plaats om te gaan staan praten, zo voor de kruising :fp: waar je niet kan zien of er niks af wil slaan als je eromheen wil. Terwijl er een stukje ervoor aan de linkerzijde een strook is voor vrachtwagens te lossen en aan het begin van het filmpje de uitrit van een ruime parkeerplaats te zien is.
Link

#19: De auto voor mij wil net als ik uitvoegen, alleen reed hij een beetje traag, schatte in dat hij nog geen 100 reed, waar je 130 mag.
Link

#20: Rechts gaan er sowieso 2, maar misschien zelfs alle 3 de auto's door rood. De cactus ging na het viaduct ook de snelweg op en voegde 2 keer heel traag in. Daar moet je namelijk eerst samenvoegen met een op/afrit en dan de oprit, waarbij je meer als genoeg ruimte en tijd heb om voldoende snelheid te maken. Paar km verder pakte ik even een verkeerde afslag, stukje van de snelweg af moeten rijden voor ik kon keren en weer invoegen, kwam ik hem weer tegen, oftewel ging hij nog steeds hooguit 80.
Link

#21: toch maar even die slome auto's voorbij, voordat ze nog trager de verbindinsweg A59/A29 nemen, terwijl je die bocht makkelijk met 130 kan nemen (en waar regelmatig auto's afremmen naar 100 of zelfs 80 :fp: )
Link

[M]aarten
Laat zich horen
 Bericht 

Jalavoy schreef:
#17: Deze fietser nam het wel heel krap, terwijl hij al ruim van tevoren aan mijn knipperlicht had kunnen zien dat ik de rotonde daar wil gaan verlaten. Op beeld lijkt het minder krap dan dat het daadwerkelijk was.

Fietser heeft voorrang. Hij gaat rechtdoor, jij slaat af.

viffer
Master
 Bericht 
[M]aarten schreef:
Fietser heeft voorrang

:huh: Fietser heeft [rvv_B6]

[M]aarten
Laat zich horen
 Bericht 

viffer schreef:
:huh: Fietser heeft [rvv_B6]

Voor kruisend verkeer, niet voor afslaand verkeer op de zelfde weg. Toch?

viffer
Master
 Bericht 
Welk ander verkeer zou daar dan kunnen kruisen? Alleen verkeer vanaf de rotonde zoals ik het zie.

Jalavoy
Pro
 Bericht 
De rotonde ligt buiten de bebouwde kom, dus had de fietser voorrang moeten verlenen aan het verkeer dat van de rotonde af komt. Hij heeft namelijk de haaientanden, ik niet.

Jalavoy
Pro
 Bericht 
#22: duidelijk gevalletje rechterbaanvrees. Of invoeghulp voor de invoeger die daar in de verte ligt.
Link

#23: Deze automobilist heeft wel heel laat besloten dat hij toch linksaf wil. Zo te zien stond hij eerst ook nog eens uiterst rechts. Je zou maar een andere route nemen naar je bestemming, dan kan je beter dwars over nog half op een andere strook gaan staan, daar hinder je toch niemand mee :fp:
Link

#24: slaaprijder. Op heb moment dat ik van strook wissel, staat het licht al op groen. Volgens mij was deze bestuurder dan ook niet bezig met het verkeer.
Link

#25: Bal stuitert de weg op. Daarom dus altijd opletten voor onverwachte situaties. Dit kind keek wel tijdens het rennen of ik stilstond. Verder die actie van die witte auto aan het begin :loco:
Link

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Omdat het aantal filmpjes best wel snel toenam, heb ik voortaan iets strengere criteria voor de filmpjes. De filmpjes waarin er een (bijna-)aanrijding voorkomt, waarbij ik of iemand anders moest handelen om dat te voorkomen zal ik hier neerzetten.

#26, bus neemt voorrang op rotonde, ondanks dat hij kan zien dat ik de rotonde blijf volgen, want ik heb mijn knipperlicht aan naar links. Ik heb duidelijk gezien dat de chauffeur heeft gekeken, alvorens de rotonde op te rijden, dus hij wist dat ik doorkwam.
Link

#27, de auto voor mij twijfelde, waardoor de auto erachter er bijna opzat. Wat niet te horen is, is dat de auto die er bijna inzat toeterde.
Link

#28, de auto voor mij op de rotonde bleef iedere keer naar de binnenbaan gaan, zodra die er weer bijkwam. Hierdoor dacht ik dus dat zij de rotonde nog een keer rond ging, omdat ze niet wist waar ze heen moest. Alleen besloot zij dus opeens vlak voor mij langs er toch af te gaan, waarbij zij mij afsneed.
Link

#29, de auto voor mij heeft zijn koplampen niet aan. Dit kan je aan het begin even zien, als hij voor mij langs komt. Doordat hij zijn koplampen niet aan had, raakte hij ook nog eens een stoepje. Het duurde even voor ik seinde, want ik had het nog niet goed in de gaten, tot de tegenliggers begonnen te seinen naar hem. Toen zag zelfs ik, dat er geen licht te zien was voor hem :fp:
Link

#30, ook ik maak wel eens een foutje in het verkeer. Hier pakte ik een rood verkeerslicht mee.
Link

#31, het was net buiten beeld, maar de voorste auto die linksaf sloeg, stopte daar :loco: Vmax is daar 80 (ook bij de kruising). Stukje verder is een rotonde, zoals te zien in het filmpje en de auto die stopte en de auto waar hij op wachtte waren beiden Belg, dus die hoorde bij elkaar.
Link

#32, deze hardloper was of levensmoe of hij zat dusdanig in zijn eigen wereld, dat hij niet in de gaten had, dat hij hier een drukke doorgaande weg overstak. In ieder geval scheelde het niet veel, ook omdat ik wat laat reageerde, omdat ik dit niet verwachtte.
Link

#33, nog een levensgevaarlijke actie, een auto die achteruit rijdt op de N57! (Vmax 100 km/h) Alleen maar omdat de brug open staat en hij er dus later achter kwam dat je via de sluis eromheen kan. Wacht dan een paar minuten, als het nu fout gaat, ben je nog later op je bestemming.
Link

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Jalavoy schreef:
Omdat het aantal filmpjes best wel snel toenam, heb ik voortaan iets strengere criteria voor de filmpjes.

Goed zo! Mag nog wat strenger. Botsingen, verkeersruzies, scheldkanonades en toeterkakofoniën a.u.b.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Jalavoy schreef:
Wat niet te horen is, is dat de auto die er bijna inzat toeterde.

Gaat ook lastig zo zonder geluid :P

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Vandaar de opmerking :thumb:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
toeterkakofoniën

en vervolgens allemaal commentaar dat je niet zoveel moet tüteren :[

JeffreyM
Master
 Bericht 
Jalavoy schreef:
Vandaar de opmerking :thumb:

Dat snap ik. Maar geen enkel van je video's hebben geluid :/

Jalavoy
Pro
 Bericht 
En nog een filmpje van enkele weken geleden, waarbij het bijna fout ging, doordat meneer de Duitser niet kijkt. Ik knipperde hier naar links om duidelijk te maken dat ik de rotonde blijf volgen, aangezien bijna iedereen hier rechtdoor gaat om de N57 te blijven volgen.
Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Dat was geen lekkere actie inderdaad.

Pagina 1 van 1 [ 32 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast