» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Postingstijd interval gedetecteerd van 403.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 3 van 3  [ 148 berichten ]
ZX-driver
Master
 Bericht 
Observer schreef:
Uit de kluiten gewassen duif: fazant!

:lol: :oops:

Observer
Pro
 Bericht 
Heel ander materiaal: wat beelden van ongevallen, hulpdiensten. Ik vind het wel interessant materiaal, geen idee waarom precies.

Code:
04-09-15   13:50:34   Brandweer   Brabant Zuid-Oost   PRIO 1 : Aanrijding letsel spoor Tongelresestraat Ein : 5071 2331 OVD-B
Link
Die automobilist op het laatst in het midden was kundig bezig. En waardering voor de mensen die dat werk daar keer op keer kunnen doen.

Code:
07-09-15   17:07:19   Brandweer   Brabant Zuid-Oost   PRIO 1 : Aanrijding letsel (Soort THV: Beknelling) Vbw N2 Li - Randwg Eindhoven 159,7 Ein : 2332 5071 2471 2441
Link
Dit leek me eerst eenzijdig, maar verderop staat een vrachtwagen. Wederom vrachtwagen en personenauto op een punt waar wegen samenkomen.

Ik heb m'n voorste Mobius net opnieuw gefocussed, dat werd zo te zien eens tijd.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Observer schreef:
Die automobilist op het laatst in het midden was kundig bezig. En waardering voor de mensen die dat werk daar keer op keer kunnen doen.

:fp:

Brandjuh
Master
 Bericht 
Heb mezelf niet zien staan :lol:

Blaataap
Master
 Bericht 

Observer schreef:
Die automobilist op het laatst in het midden was kundig bezig.

Inderdaad zeg, wat een pareltje :applaus:

Observer
Pro
 Bericht 
Klapbandje, RWS maar even gebeld:
Link

Ik ga voortaan linksplakkende Priusprutsers maar rechts voorbij, klaar. Grootste fout ligt echter bij mezelf want dit verdiende geen schoonheidsprijs, veel te gehaast bezig. Sorry aan de Aygo Mazda 2-dame:
Link

Geef gas, of ga naar rechts:
Link

Ik gebruik om snel en simpel te kunnen editen Movie Maker. Ik merk echter dat de kwaliteit op de beste settings best belabberd is: het bronmateriaal is veel scherper. Iemand een tip voor een kwalitatief goed, eenvoudig bewerkingsprogramma zodat ik niet elke keer Premiere in hoef te duiken?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Observer schreef:
Sorry aan de Aygo-dame:

Die Mazda 2 bedoel je O:)

Observer
Pro
 Bericht 
Die Mazda 2 bedoel je

Oh shit. Helemaal niet meer op gelet bij het monteren en terugkijken :lol:. In mijn herinnering is het een ware Aygo :wink:

Observer
Pro
 Bericht 
Afgelopen maandag samengevat in een compilatie:
Link
Wat commentaar en toelichting:
0:21 - Gelukje: paar honderd meter verder en hij had geen vluchtstrook meer
0:30 - We moeten het allemaal ooit leren. Nou de rest daar nog.
0:56 - Excuushandje naar achteren, excuushandje in het voorbijgaan.
2:22 - Droog douchen? T-shirt-wissel? Vlooien? Body lotion? :huh:
2:42 - Samen met die vorige: als de donder van de vluchtstrook af als je daar ooit belandt.
3:03 - Om de een of andere reden rijdt het meerendeel van de tegenliggers hier zo. Komt het door de putdeksel? Verwachten ze geen zijstraat waar tegenliggers uit kunnen komen? Ik weet het niet.

Brandjuh
Master
 Bericht 
Observer schreef:
Gelukje: paar honderd meter verder en hij had geen vluchtstrook meer

Geen vonken :(

Observer schreef:
Droog douchen? T-shirt-wissel? Vlooien? Body lotion?

Die heb ik nog niet in de collectie. :lol:

Observer schreef:
Om de een of andere reden rijdt het meerendeel van de tegenliggers hier zo. Komt het door de putdeksel? Verwachten ze geen zijstraat waar tegenliggers uit kunnen komen? Ik weet het niet.

Hier in de regio zijn ook wel eens van dat soort straten, geen idee waaraan het ligt.

ZX-driver
Master
 Bericht 
1:20, leuk fluitje! :lol:

Observer
Pro
 Bericht 
Afgelopen maandag werd ik kennelijk gespot door TommyGun ter hoogte van Best. Ik reed een vrachtwagenblokkade in, dit leek me de meest veilige optie:

Link

De chauffeur op links had daar waarschijnlijk al wat ervaring. Geen zin om zoals hieronder te eindigen:
Afbeelding

Op het eind had ik er misschien sneller langs gekund, ik hou er echter niet van anderen ook maar enigszins te snijden.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik was er al rechts voorbij gegaan toen je nog op de invoegstrook reed. Of is je auto daar niet snel genoeg voor?

Observer
Pro
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik was er al rechts voorbij gegaan toen je nog op de invoegstrook reed. Of is je auto daar niet snel genoeg voor?

Bij het naderen van een bocht, 3 vrachtwagens rechts inhalen terwijl er nog verkeer naast rijdt. Nah, dan ben ik liever 1,5 minuut later thuis. Er zijn al genoeg filmpjes en foto's (zie boven) van dat soort ongelukken (f)

Blaataap
Master
 Bericht 

Nee, ik bedoel vanaf 0:14. Je kunt daar makkelijk voorbij die bakwagen+aanhanger die niet wordt ingehaald, invoegen en door naar rijstrook 1. Daar zit gewoon nog een (verdwijnende) rijstrook tussen).

Observer
Pro
 Bericht 
Blaataap schreef:
Nee, ik bedoel vanaf 0:14. Je kunt daar makkelijk voorbij die bakwagen+aanhanger die niet wordt ingehaald, invoegen en door naar rijstrook 1. Daar zit gewoon nog een (verdwijnende) rijstrook tussen).

Zou misschien wel kunnen, maar deze oplossing voelde veiliger. De ruimte tussen die bakwagen en zijn voorganger noem ik normaal de kraakpers, bevind ik me niet graag in.

Bij die witte LKW vooraan zie je trouwens dat hij naar rechts wil, maar dat niet kan door iedereen die er rechts langs gaat. Ik hoopte dat het hele zooitje aan LKW's naar rechts kon en iedereen weer door kon rijden.

Blaataap
Master
 Bericht 

Observer schreef:
De ruimte tussen die bakwagen en zijn voorganger noem ik normaal de kraakpers, bevind ik me niet graag in.

Hehe, goede naam. Daarom zou ik ook meteen doorgaan naar 1 :wink:

wellproc
Master
 Bericht 
Megane 1.5 dCi?
Die kun je best een paar standjes teruggooien en dan hop er voorbij O:) :wink:

Maar: dit was zeker de veiligste optie :thumb:

Observer
Pro
 Bericht 
wellproc schreef:
Die kun je best een paar standjes teruggooien en dan hop er voorbij

Jep. Die 3 en 4 zijn soms best fijn op de snelweg 8)

Brandjuh
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:

Was mogelijk, echter zit je dan door de flauwe bocht wel in een grote dode hoek en verderop zit je met in/uit voegers. Met de bus had ik het nog wel aangedurfd, maar met de auto had ik het ook niet gedaan.

Trouwens dat soort foto's van ongevallen per direct naar mij sturen als je ze ziet. :lol:

Observer
Pro
 Bericht 
Brandjuh schreef:
Trouwens dat soort foto's van ongevallen per direct naar mij sturen als je ze ziet.

Situatie op de weg melden of echt zo'n shot naar je doorsturen? Wat doe jij er eigenlijk mee? Ik weet dat je foto's van zulke situaties schiet, maar niet tot wat je ze verwerkt.

Brandjuh
Master
 Bericht 
Observer schreef:
Situatie op de weg melden of echt zo'n shot naar je doorsturen? Wat doe jij er eigenlijk mee? Ik weet dat je foto's van zulke situaties schiet, maar niet tot wat je ze verwerkt.

Ik verkoop ze aan lokale/regionale/landelijke media. :wink:

Observer
Pro
 Bericht 
Ik heb een en ander op de plank liggen, maar vind de tijd niet om het online te krijgen. Maar even geen compilaties, maar losse items. Een greep:

Fietser(s...)
Link

Horus View and Explore
"Cover a much larger area in less time", ja, met 80 km/u op de middelste strook van de a58.
Link

Remlichten
Link

Invoegen: 70 km/u @ 130 km/u
In de flauwe bocht ervoor gooit meneer hem al naar links, waardoor enkelen hem rechts inhalen. Na even naar rechts te zijn gegaan komt meneer terug naar links. En dan...
Link
(Muse & toetergeluid verwijderd door YT)
Er zat een Koreaanse man met zijn neus op het stuur in.

Binnenkort meer.

keokiracer
Master
 Bericht 
Observer schreef:
met 80 km/u op de middelste strook van de a58.

Die vrachtwagen zet em er redelijk vlot voorbij. Dat is misschien krap 70 :x
Observer schreef:
En dan...

Wow. :fp:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Observer schreef:
Remlichten

:o Dat was link!

RRL
Master
 Bericht 
Observer schreef:
Horus View and Explore

Beelden naar ze doorgestuurd?

Observer
Pro
 Bericht 
keokiracer schreef:
Die vrachtwagen zet em er redelijk vlot voorbij. Dat is misschien krap 70
Hmm, inderdaad. Aangepast :wink:
ZX-driver schreef:
Dat was link!
M'n gevaarlichten sprongen er van aan, remde op het laatst kennelijk wat diep.
RRL schreef:
Beelden naar ze doorgestuurd?
Gemaild. Ik heb hun naam maar even weggehaald @ YT in afwachting van een reactie, leek me wel zo eerlijk. Wellicht maakte de bestuurder hier een fout in plaats van dat dit normale praktijk is.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Observer schreef:
Gemaild. Ik heb hun naam maar even weggehaald @ YT in afwachting van een reactie, leek me wel zo eerlijk. Wellicht maakte de bestuurder hier een fout in plaats van dat dit normale praktijk is.

Dat is heel netjes. Want het is maar al te makkelijk om mensen aan de digitale schandpaal te knopen. Echter, met een goede uitleg van de betrokkene is er ook nog wat positiefs van te maken.

Observer
Pro
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Want het is maar al te makkelijk om mensen aan de digitale schandpaal te knopen.
Dat besefte ik me ook. Zelfs m'n gekscherende opmerking hierboven bij het filmpje is me nu wat te makkelijk, achja.
Ik heb meteen reactie. De auto hoort met het verkeer mee te rijden, er ging kennelijk wat mis. Men bespreekt het met de chauffeur. Netjes (f)

NoCashCow
Master
 Bericht 

Mooi. Kunnen ze dat fimpje mooi intern gebruiken in de opleiding. Dat die vrachtwaggel er omheen klapte maakt het precies een goed voorbeeld.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Observer schreef:
En dan...

Ik mis het, geloof ik

Observer
Pro
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ik mis het, geloof ik

Afremmen naar 70 km/u om tussen verkeer dat 130 km/u rijdt te trutten, waardoor het verkeer erachter (waaronder ik) hetzelfde lot ondergaat. Ik heb me wel eens veiliger gevoeld.

plankie
Master
 Bericht 
^^ Dat zijn geen acties om blij van te worden
Gebeurt op de A7 bij Hoorn met grote regelmaat.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Observer schreef:

Afremmen naar 70 km/u om tussen verkeer dat 130 km/u rijdt te trutten, waardoor het verkeer erachter (waaronder ik) hetzelfde lot ondergaat. Ik heb me wel eens veiliger gevoeld.

Waarom dan niet de rechterstrook maar toch de taper genomen?

Observer
Pro
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Waarom dan niet de rechterstrook maar toch de taper genomen?

Teruggaan was geen optie: rechts naast/ schuin achter mij reed ander verkeer.
Als je de beslissing vooraf bedoelt: als je die taper links moet laten liggen ( O:) ) omdat de kans bestaat dat je voorganger zoiets flikt, kan je hem dus (vrijwel) nooit meer nemen.

Observer
Pro
 Bericht 
Eindelijk weer eens wat samengevoegd: 5,5 maanden aan materiaal. Het valt me reuze mee wat er allemaal gebeurd is. Ik ben wat defensiever gaan rijden, scheelt een hoop irritatie.

Observers driving adventures #4
Link

12: RWS gebeld
23: Bedacht me achteraf dat m'n grootlicht daar misschien een aanrijding heeft voorkomen
25: Er maar tussen gelaten omdat je nooit weet wat er aan de hand is

Blaataap
Master
 Bericht 

Hahaha die vrouw op de fiets :roflol: :roflol: :roflol:

keokiracer
Master
 Bericht 
#5 Klinkt alsof je hallo tegen de radio zegt :lol:
#28 Mag ik die gebruiken? :honger:

JeffreyM
Master
 Bericht 
7 Chauffeur was niet blij volgens mij :x :x
14 Ging er nog een lichtje branden?

ZX-driver
Master
 Bericht 
#19: Wat een rare! :fp:
#23: Close! :o
#28: Au! Hoe kreeg ze dat voor elkaar?

Observer
Pro
 Bericht 
keokiracer schreef:
#28 Mag ik die gebruiken?
Prima
JeffreyM schreef:
14 Ging er nog een lichtje branden?
Helaas niet. Na m'n toeter deed ik nog een lichtshowtje: aan, uit, aan, uit, aan. Hielp niet. Die in #13 had ik trouwens gevolgd vanaf Tilburg centrum tot aan de snelweg. Keer of 4 moeten seinen voor er een lampje ging branden.
ZX-driver schreef:
#28: Au! Hoe kreeg ze dat voor elkaar?
Ik ga voor te weinig snelheid en een te hoge fiets. Zadel staat al zo laag mogelijk, maar ze kan niet met de voeten bij de grond. Ziet er niet prettig uit.

Observer
Pro
 Bericht 
Bonus: Rembelgen (die ook wel eens lampjes mogen wisselen)

Link

Als iemand weet waarom ze het doen hoor ik het graag.

skipper1978
Respect
 Bericht 
Dat doen ze als ze zien dat ze te hard gaan, ipv gas loslaten of minder gas geven, want dat kennen ze niet.
En die op 0:35 :fp: al moet ik wel zeggen dat het niet duidelijk is welke baan in moet voegen bij de ander, dus ik snap dat jij geen zin hebt om op den belg te wachten en er voorbij gaat, maar ik snap ook dat den belg daar niet blij mee is.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Wat was het ook weer, elke keer grootlicht als je voorganger z'n rem aanraakt. En het dan waarschijnlijk nog niet snappen.

Observer
Pro
 Bericht 
skipper1978 schreef:
Dat doen ze als ze zien dat ze te hard gaan, ipv gas loslaten of minder gas geven, want dat kennen ze niet.
En die op 0:35 al moet ik wel zeggen dat het niet duidelijk is welke baan in moet voegen bij de ander, dus ik snap dat jij geen zin hebt om op den belg te wachten en er voorbij gaat, maar ik snap ook dat den belg daar niet blij mee is.

Het gekke is, ze reden geen van allen te snel: juist langzamer dan toegestaan. #2 gaat juist sneller dan toegestaan rijden na al het gerem. Rijden ze niet voor een groot deel automaat, en dat het 2e voetje dan toch ergens op moet rusten?

Bij #1 is het overigens duidelijk wie invoegt: baanverloop is van rechts, naar links, en verderop weer links. Dat deze Belg niet blij was met mijn actie kan ik vanuit hem of haar begrijpen, we reden echter inmiddels naar ik me herinner zo'n 80 terwijl er verkeer op de andere strook aankwam.

Blaataap
Master
 Bericht 

Die Belg in #1 moet niet zeiken. Je gaf hem ruim voldoende tijd om voor je in te voegen. Ik had hetzelfde gedaan hoor. Wat een mafketel.

Observer
Pro
 Bericht 
Heeft iemand m'n Heembouw-aanhangwagen gezien? Bij thuiskomst was ik 'm kwijt :cry:
Afbeelding
(En voor het beeld: rechts zat een vrachtauto, voor me een vrachtauto, links kwam verkeer met 130+ aan, wij reden tussen 90 en 100)

Blaataap
Master
 Bericht 

Hij was gewoon aan het slipstreamen joh :lol: :lol:

Pagina 3 van 3 [ 148 berichten ]