» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 56.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 148 berichten ]
keokiracer
Master
 Bericht 
Observer schreef:
Jullie mogen, en mag met

:thumb: :thumb:

bert65
Master
 Bericht 
Observer schreef:
nieuwe voorbanden

Achterbanden naar voren en nieuwe banden achter

:schudnee: :schudnee: :schudnee:
Observer schreef:
nieuwe voorbanden

Ik wil graag op mijn sturende wielen de meeste grip hebben en niet de half versleten banden van de achterkant naar voren hebben.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Ik wil graag op mijn sturende wielen de meeste grip hebben

En wat gebeurt er dan met de achterkant van de auto? (f)

Automobilisme
Pro
 Bericht 
En wat gebeurt er dan met de achterkant van de auto?

In het Hollandse spitsverkeer met flink veel regendagen kun je maar beter zorgen dat de voorbanden, die het belangrijkste zijn voor het remmen, in staat zijn om te remmen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Automobilisme schreef:
In het Hollandse spitsverkeer

Sta je daar toch alleen maar stil...toch? :x

406
Master
 Bericht 
En wat gebeurt er dan met de achterkant van de auto?

Helemaal niks. Achterwielen zitten er vaak enkel omdat je auto anders omvalt. Sturen, remmen aandrijven en behouden van grip, het gebeurd allemaal op de voorwielen. Daarom is het belangrijk dat daar knap rubber zit.

Keertje hard een bocht door en hopla daar ga je

Ga jij eens een keer je rijbewijs halen voordat je dit soort uitspraken doet? Heb je ooit de kont van een voorwielaandrijver om gekregen?
Met 65-70 een haakse bocht maken op een normaal formaat kruispunt met het gas gelift, dan krijg je de kont om maar verder niet. Al het gewicht zit op de voorkant, als jij hard een bocht in duikt glij je gewoon dwars over de voorwielen vooruit. Geef je midden in een bocht te veel gas dan trek je m recht.

Ik heb het een keer voor elkaar gekregen om een voorwiel aangedreven auto achterstevoren te krijgen. Dat was op een redelijk bevroren rotonde in de focus van moeders (175/60 R14 eco bandjes).

Sorry observer, dit is nogal off topic

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
406 schreef:
Ga jij eens een keer je rijbewijs halen voordat je dit soort uitspraken doet?

Zo..dat is wel weer een hele originele opmerking zeg :applaus:
Ben ermee bezig hoor (f)

406 schreef:
Heb je ooit de kont van een voorwielaandrijver om gekregen?

Ik niet...familie wel :x

[/offtopic]

bert65
Master
 Bericht 
406 schreef:
Sturen, remmen aandrijven en behouden van grip, het gebeurd allemaal op de voorwielen. Daarom is het belangrijk dat daar knap rubber zit.

:thumb: alleen jammer van

406 schreef:
het gebeurd

want dat schrijf je natuurlijk anders... (f) O:) (tenzij je geld hebt gebeurd)

Observer
Pro
 Bericht 
Leven in de brouwerij :biertje:

In het kader van meer bijtelling moeten betalen na een aanrijding is dit een leuke:
HOGERE BIJTELLING NA EEN AANRIJDING
"De rechter was van mening dat er voldoende causaal verband was tussen de aanrijding en de hogere bijtelling. De verzekeraar diende de extra bijtelling over de volledige contractperiode te vergoeden."

RRL
Master
 Bericht 
Dat biedt in elk geval weer perspectief. Keuze in 14% C-segment steesjuns is niet zo groot op het moment, enkel een 308 diesel of Auris Hybrid. Dan is het toch fijn om die uitspraak achter de hand te houden mocht het een TL worden. Is er al een kostenplaatje gemaakt?

NoCashCow
Master
 Bericht 

Observer schreef:
In het kader van meer bijtelling moeten betalen na een aanrijding is dit een leuke:
HOGERE BIJTELLING NA EEN AANRIJDING
"De rechter was van mening dat er voldoende causaal verband was tussen de aanrijding en de hogere bijtelling. De verzekeraar diende de extra bijtelling over de volledige contractperiode te vergoeden."

Ook handig voor privé rijders als je nieuwe auto een hogere BPM heeft. Want in beide gevallen heb je te maken met wanbeleid van de roverheid.

Blaataap
Master
 Bericht 

406 schreef:
Ja niet dus.

Precies, gewoon per vier vervangen :thumb:

NoCashCow
Master
 Bericht 

Blaataap schreef:
Precies, gewoon per vier vervangen

Hetgeen normaal alleen lukt als je ieder seizoen de banden van achteren naar voren wisselt bij een voorwielaandrijver. Dan heb je ook geen gedonder met stuurproblemen door scheef afslijten of trillingen door cuppen. Ideale methode voor mensen met aparte winterbandenset.

Blaataap
Master
 Bericht 

NoCashCow schreef:
Hetgeen normaal alleen lukt als je ieder seizoen de banden van achteren naar voren wisselt bij een voorwielaandrijver.

Of door alle vier de banden te vervangen wanneer de banden op de aangedreven as op zijn :lol:

NoCashCow
Master
 Bericht 

Dat is zonde van het geld en onnodige verspilling.

Blaataap
Master
 Bericht 

NoCashCow schreef:
Dat is zonde van het geld en onnodige verspilling.

Dat hangt af van hoe ruim je in het geld zit denk ik. Zelf doe ik gewoon wat jij ook doet; Ieder seizoen de banden omwisselen. Dan zijn ze min of meer tegelijkertijd op.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Alleen als je voor en achterbanden een andere maat hebben, dan heb je weinig keus. Ook al bulk je van het geld, dan is verspilling nog zonde van het geld. Alleen maak je je er dan minder druk over. Ofschoon het meestal degenen zijn die zich over iedere cent druk maken die tot zoveel geld gekomen zijn :-)

Observer
Pro
 Bericht 
Vond er nog een van februari:
Kleurenlesje voor Lens Transport?
Link

Tank
Link
Ik moest lachen.

Rode kruizen
Link
Ook al in ander topic geplaatst: bij bosjes op het laatste moment toch de afslag pakken...

Tot vlak voor de deur
Link
Bega ik hier een fout, of mist er gewoon een bord? Streetview

Volgens mij is de lens van m'n Mobius niet helemaal goed gefocussed meer, eerdaags eens naar kijken. 2e Mobius (met C-lens) en toebehoren zijn onderweg. Binnenkort dus voor en achter beeld.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Observer schreef:
Kleurenlesje voor Lens Transport?

Hij had zijn lenzen niet in! :lol:

Blaataap
Master
 Bericht 

Observer schreef:

Een bord? Die hele situatie mag wel eens anders :lol:

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Observer schreef:
Even kijken hoor, je rijdt een verhoging op en je wegoppervlakte is opeens trottoir tegels en verderop gekleurde zonevlakken zoals je dat in wandelwinkelstraten veel ziet.
..seems legit... :glaasje:
:roflol:

Met motorrijlessen stopten we een keer en toen vroeg de instructeur ons welk bord we net gepasseerd waren.
Niemand van ons wist het
Dat kon kloppen, zei hij, want er was geen bord
Opgelucht haalden we adem
Maar, ging hij verder, de paal waarop het bord zat, stond er nog wel, welk bord had daar op moeten zitten ?
....niemand wist het

We kregen dus een veeg uit de pan van hem, je wilt het echt niet weten!
Het simpele feit dat het bord er (even?) niet is, wilde volgens zijn tirade nog niet zeggen dat je geen eigen verantwoording had en zelf geen inschatting moest maken, etc. etc. etc.
Man, wat was hij boos :boos:

Het was overigens een verboden in te rijden bord wat ontbrak, en als we op de geparkeerde auto's hadden gelet hadden we moeten zien dat ze zonder uitzondering met de neus naar ons toe geparkeerd stonden aan beide zijden van de weg. De (korte) straat verder uitrijdende om het te bewijzen, en ja hoor, aan het einde (begin dus) stond het éénrichtingsverkeersbord :fp:

In dit geval, tsja, alle kenmerken van voetgangergebied zijn er. Zat het filmpje te kijken en dacht echt 'wtf, gaat die nu voetgangersgebied in met de auto ???', maar ja, soms mag dat tussen bepaalde tijden zoals in Breda en Roosendaal.

Observer
Pro
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Even kijken hoor, je rijdt een verhoging op en je wegoppervlakte is opeens trottoir tegels en verderop gekleurde zonevlakken zoals je dat in wandelwinkelstraten veel ziet.
..seems legit...

Ergens bij de dönerzaak begon er bij mij ook iets te dagen. Als ik echter van 'trottoirtegels' en vlakjes uit moet gaan weet ik niet of ik overal nog wel kom: LoverD in Stadskanaal @ dit topic.

Maargoed, het was ook meer als 'oeps'-moment geplaatst :). Achteraf kijkend was ik uiterlijk ter hoogte van het einde van de luifel van het flatgebouw achteruit teruggegaan.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Mathijs4600 schreef:
Het was overigens een verboden in te rijden bord wat ontbrak, en als we op de geparkeerde auto's hadden gelet hadden we moeten zien dat ze zonder uitzondering met de neus naar ons toe geparkeerd stonden aan beide zijden van de weg. De (korte) straat verder uitrijdende om het te bewijzen, en ja hoor, aan het einde (begin dus) stond het éénrichtingsverkeersbord

Super instructeur. Je mooi de fout laten maken en je dan goed de mantel uitvegen. Dat soort lessen blijven tenminste hangen. Zeker op de motor zijn dat soort dingen het verschil tussen leven en dood. Letterlijk!

Feitelijk
Master
 Bericht 
Observer schreef:

Volgens mij is de lens van m'n Mobius niet helemaal goed gefocussed meer

Zou die niet worden afgeleid door de reflecties van de voorruit?

Observer
Pro
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Zou die niet worden afgeleid door de reflecties van de voorruit?

Welke reflecties O:). Dat is een projectje voor binnenkort.

Observer
Pro
 Bericht 
We hebben een motorclubje
Link

Lekker cruisen met je motorclubje, fijn de ruimte krijgen in de file. En als het dan rijdt, een mini-file creëren bij een invoegstrook.

406
Master
 Bericht 
Afknallen die hap

RRL
Master
 Bericht 
Lul de behanger die vent op de linker strook.

CasB
Master
 Bericht 
Jezus, die mogen wel een cursus anticiperen krijgen. En sowieso of doorrijden of mensen niet in de weg rijden. :fp:

Black98
Master
 Bericht 
Ik zeg 'inhalen over de vluchtstrook' :x

Feitelijk
Master
 Bericht 
Black98 schreef:
Ik zeg 'inhalen over de vluchtstrook'

Was tussendoor ook voldoende ruimte hoor.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
:roflol:

Observer
Pro
 Bericht 
De autoschade is (al enige tijd geleden) compleet hersteld. Totale kostenplaatje onderaan de streep rond de € 4800,-. De cam achter hangt nog steeds niet. De mount zou China wel hebben verlaten, maar is nooit aangekomen. Een nieuwe is onderweg.

Beeldmateriaal sinds vorige keer verwerkt tot compilatie:
Link

Puntje van zelfkritiek: Uitvoegen zoals onderstaand is niets voor mij. Normaal lukt het hier altijd wel om ergens een schappelijk gaatje te vinden. Deze keer niet, en daar was het puntstuk al. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik in zo'n situatie dan maar doorrijd en verderop keer. Deze keer echter remmend ertussen gegaan :nono:.
Link

Chauffeur of bedrijf met humor:
Afbeelding

keokiracer
Master
 Bericht 
Mooie compilatie :kniktja: :kniktja:

RRL
Master
 Bericht 
+1, goed materiaal bij elkaar gesprokkeld!

plankie
Master
 Bericht 
:thumb:

Die laatste is waarschijnlijk een incognito vrachtwagen-chauffeur gezien het bedankje dat ie geeft :biertje:

Observer
Pro
 Bericht 
plankie schreef:
Die laatste is waarschijnlijk een incognito vrachtwagen-chauffeur gezien het bedankje dat ie geeft

Was het een 'dankjewel vriend, goed gedaan...', of; 'die dingen zitten er niet voor de show, kijk eens wat je er allemaal mee kan doen'? 8)

keokiracer
Master
 Bericht 
plankie schreef:
Die laatste is waarschijnlijk een incognito vrachtwagen-chauffeur gezien het bedankje dat ie geeft

Die heb ik laatst ook nog gegeven, dus niet per sé :wink:

Maar die knippers waren denk ik eerder
Observer schreef:
die dingen zitten er niet voor de show, kijk eens wat je er allemaal mee kan doen

tegen die auto die naar links kwam zonder te knipperen. :kniktja:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Observer schreef:
Chauffeur of bedrijf met humor

Zo zag ik gister een auto met onder het kenteken de naam van de garage: W. Sukkel. :lol:
Volgens mij ben je een sukkel als je daar een auto koopt!

Die BMW-rijder rond 3:52 leek wel dronken ofzo! :o

Observer
Pro
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Zo zag ik gister een auto met onder het kenteken de naam van de garage: W. Sukkel.

Bij het lezen van de eerste hit op Google met als zoekterm 'dhr sukkel' kan ik een gniffel ook niet onderdrukken :lol:.

ZX-driver schreef:
Die BMW-rijder rond 3:52 leek wel dronken ofzo!

Dat dacht ik dus ook. Ik heb een aardig stuk achter hem gereden om hem in de gaten te houden. Uiteindelijk kwam ik naast hem: druk aan het bellen en schrijven in zijn agenda op de bijrijderstoel :loco:.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Observer schreef:
Bij het lezen van de eerste hit op Google met als zoekterm 'dhr sukkel' kan ik een gniffel ook niet onderdrukken

Mis je méér dan 1 lesuur, dan regel je met dhr Sukkel wanneer je de gemiste lessen inhaalt.

Je bent inderdaad wel een sukkel als je zoveel lessen mist. :lol:

Observer schreef:
Uiteindelijk kwam ik naast hem: druk aan het bellen en schrijven in zijn agenda op de bijrijderstoel

:fp: :fp:

Observer
Pro
 Bericht 
Een compilatie van de afgelopen 2 maanden:
Link

Her en der stemgeluid weggewerkt.

Inmiddels heb ik 2 mini mounts binnen. De cam achter gaat er zo in. Liefst zou ik de nieuwste Mobius met de grootste hoek voor hebben. Deze wil echter net wat meer power hebben om stabiel te draaien, dus heb ik een nieuwe adapter aangeschaft. Een test aan de voorzijde leverde flinke ruis op de radio op. Voorlopig de nieuwste cam dan maar achter: hopelijk levert dit aan de achterzijde minder problemen op.

RRL
Master
 Bericht 
Mooie compilatie weer Observer!

Black98
Master
 Bericht 
Die laatste :o

Raaf
Master
 Bericht 
Zitten goede beelden tussen.. En veel bekend terrein.
Hobbel je vaker door Breda?

Blaataap
Master
 Bericht 

Black98 schreef:
Die laatste :o

Dat scheelde inderdaad weinig :o
En dat op Leenderheide gebeurt zoveel. Volgens mij is het bijna eerder uitzondering dat mensen daar wél voor rood stoppen wanneer het kruisende verkeer nog niet rijdt.

ZX-driver
Master
 Bericht 
0:07, Wat een gek! :o
0:22, Rood op volle snelheid, hoezo niet opletten? :fp: :fp: :o :o
0:29, Nog meer rood!
0:41, Ik dacht eerst even dat jij daar zo floot (is dat woord correct? :huh:) maar toen hoorde ik dat dat de radio was! :lol: :lol: Voor de rest: wat een rare rijstijl zeg!

2:03, Kamikaze duif! :lol:
2:20, Prachtig puntstukje! :lol:
3:20, :o :o
3:47, Wat een aso-actie! :o

Mooie compilatie waarin echt iets gebeurde! :thumb:

Observer
Pro
 Bericht 
Raaf schreef:
Hobbel je vaker door Breda?
Elke werkdag hobbel ik in/ tussen Breda en Eindhoven of verder.
ZX-driver schreef:
0:22, Rood op volle snelheid, hoezo niet opletten?
Het erge is nog dat hij daarvoor begint te remmen, zich bedenkt terwijl hij makkelijk op tijd stil kon staan, en er dan vol gas doorheen kachelt.
ZX-driver schreef:
(is dat woord correct?)
:thumb: Toen ik de boel terugkeek dacht ik zelf eerst ook dat ik het was :lol:.
ZX-driver schreef:
2:03, Kamikaze duif!
Uit de kluiten gewassen duif: fazant!
Black98 schreef:
Die laatste
'Mooie' was ook nog eens dat die Corsa daarna op de rem ging en toch links aan moest houden.

Cam achter hangt, geen storing op de radio gelukkig. Cam voor hangt aan de nieuwe mount. Deze steekt een stuk meer de auto in dan mijn eigen creatie waar het voorheen aan hing. Daardoor wat meer in het zicht helaas, maar het ziet er een stuk netter uit.

plankie
Master
 Bericht 
Mooie compilatie inderdaad, je hebt mooi wat rommel opgespoord zo in de loop der tijd. :thumb:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Die laatste inderdaad :o

Pagina 2 van 3 [ 148 berichten ]