» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 1 van 3  [ 148 berichten ]

Pro
 Bericht 
Na het verzamelen van wat beeldmateriaal vind ik het tijd voor een eigen topic. Eerst nog even voorstellen: Observer, rond de 30 jaar oud en 7 jaar in het bezit van mijn rijbewijs. Ik rijd momenteel beroepsmatig in een VW Caddy. Vanaf april wordt dit een Renault Megane Estate. Het materiaal is geschoten met een Mobius. Deze hangt momenteel opvallend voor het raam, maar wordt binnenkort weggewerkt. Ik zal verder een polarisatiefilter proberen te knutselen van een 3d-bril.

Nieuwe filmpjes zal ik regelmatig posten. Voor nu de verzameling in willekeurige volgorde:

Paaltje
Link

De koker heb ik van de weg gehaald, waarna een praatje volgde. Mevrouw gaf aan niet over de paal heen te kunnen zijn gereden, en dacht dat de koker al op de weg lag. Ze was verder 'even afgeleid'. Ik twijfelde of ik dit nog aan iemand moest doorgeven, maar heb dit helaas niet gedaan. 2 weken later was de lantaarnpaal eruit gereden. Ik mag hopen door dezelfde vrouw.

Bijna groen
Link

Breed rijden
Link

Dit leek achteraf niet zo spannend. Mevrouw kwam echter opeens op me afgereden. Zonder slinger was dit raak.

Kus van een duif
Link

Het lot van de duif is onbekend.

Inparkeren
Link

Beide bestuurders leken bij het uitstappen totaal niets door te hebben gehad. Hetzelfde tafereel 1x raak gezien zonder beeld, 1x zelf ontweken door een (schuin) vak snel terug in te rijden.

IJsplaat koppen
Link

Wegversmalling met voorrangsregeling
Link

Linksaf voor gevorderden
Link

Hoi!
Link

Een afrit nemen als een pro
Link

De sociale medeweggebruiker
Link

Lichtconcertje gegeven als bedankje en waardering voor zijn optreden.

Lekker Whatsappen
Link

Niet heel spannend, gebeurt wel erg vaak.

Klassieker: roodrijdende fietser
Link

Hoppakee, gooit 'm er maar voor
Link

Pareltje
Link

Ik besloot toch maar even te toeteren.

Master
 Bericht 
Observer schreef:
Paaltje

serieus....wtf :fp:
Is wel een leuk clipje voor m'n compilatie, mag wel hé O:)

Pro
 Bericht 
Is wel een leuk clipje voor m'n compilatie, mag wel hé

Compileer er maar lekker op los :thumb:

Master
 Bericht 
Observer schreef:
Compileer er maar lekker op los

:thumb:
Met bronvermelding of zonder?

Pro
 Bericht 
Met bronvermelding of zonder?

Mag van mij met. Weinig te verbergen.

Master
 Bericht 

Kun je die video's ook standaard op een hogere kwaliteit zetten?

Paaltje is inderdaad geweldig. Krijgt tenminste iemand eens zelf de rekening voor niet opletten. Jammer dat de schade aan het straatmeubilair waarschijnlijk door de belastingbetaler mag worden opgehoest.

Pro
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Kun je die video's ook standaard op een hogere kwaliteit zetten?

Graag. Enig idee hoe?

Master
 Bericht 

Nee, helaas.

Master
 Bericht 
Observer schreef:
Compileer er maar lekker op los

O:) O:) :thumb:

Met bronvermelding, komt voor de bakker :thumb:

Mooie topicstart trouwens :thumb:
Observer schreef:
Breed rijden

PS: titel filmpje: serving = swerving (f)

Pro
 Bericht 
keokiracer schreef:
titel filmpje: serving = swerving

Ah, toch een typo ergens. Fixed, thanks!

Master
 Bericht 
Observer schreef:
Fixed, thanks!

Ja, ik moet het wel melden natuurlijk hè :wink:
<--- O:)

Master
 Bericht 
Observer schreef:
Bijna groen

Die reageert gewoon blind op die fietser die te vroeg vertrekt.... :fp:

Observer schreef:
Een afrit nemen als een pro

Je hebt "mongool" verkeerd geschreven.

Master
 Bericht 
Mooie collectie tot nu toe :thumb:

Master
 Bericht 
Nice! :woop:

Nieuwkomer
 Bericht 
Veel bekende plekken (Breda) :)

Master
 Bericht 
Goede filmpjes.

Eerste is echt bizar. :fp: En voor de rest veel te veel mensen die bezig zijn met hun mobieltje. ;(

Master
 Bericht 
Misschien off-topic, maar wat is er precies met die zadeldekjesdief? :P

Master
 Bericht 
Allereerst welkom! :thumb:

Eerste: :fp:

Observer schreef:
Inparkeren

Als die C4 niet snel weer naar voren gereden was...

Master
 Bericht 
Leuke verzameling filmpjes :thumb:

Master
 Bericht 
Leuke video's, en lekker snel actie, nice :thumb: .

Pro
 Bericht 
En de bonus (ik was er 1 vergeten te uploaden):

Voorrang geven
Link

Kenji schreef:
Je hebt "mongool" verkeerd geschreven.

Er zat een sarcastisch sausje overheen 8). Ik zou een kilometertje of 2 zijn omgereden, of op tijd hebben uitgevoegd.

keokiracer schreef:
ik moet het wel melden natuurlijk hè

Iemand moet het doen: kan het alleen maar waarderen ;-)

arie b schreef:
Veel bekende plekken (Breda)

Waar zal ik toch wonen :wink:. Toch rij ik meer omstreken Breda, maar: je maakt het mee in Breda!

keokiracer schreef:
wat is er precies met die zadeldekjesdief?

Eerste filmpjes uit m'n kanaal ook bekeken? In het kort: studentenhuis 4 jaar geleden, zadeldekjes verdwenen elke nacht voor de deur. Een camera, veel zadeldekjes: spelen maar O:).

Master
 Bericht 
Observer schreef:
Eerste filmpjes uit m'n kanaal ook bekeken?

Nou nee, je account heet "de zadeldekjesdief".

Pro
 Bericht 
Tweebel schreef:
Nou nee, je account heet "de zadeldekjesdief".

Klopt. Dat was dus vanwege de filmpjes van de zadeldekjesdief. Ik heb er maar iets anders van gemaakt.

Late uitvoeger
Link

Een beetje meer gas en het was precies gelukt. Ik voelde me niet geroepen om de ankers uit te gooien. 2 auto's achter me is hij alsnog geslaagd.

Master
 Bericht 
Observer schreef:
Eerste filmpjes uit m'n kanaal ook bekeken? In het kort: studentenhuis 4 jaar geleden, zadeldekjes verdwenen elke nacht voor de deur. Een camera, veel zadeldekjes: spelen maar

Alle 5. Was wel benieuwd naar wat meer info eigenlijk. Is ie na het ontbijt gestopt of niet? :lol: :lol:

Master
 Bericht 
Observer schreef:
(ik was er 1 vergeten te uploaden):

Maar je blijft er wel vrolijk bij fluiten! :)

Respect
 Bericht 
Hier ook een Mobius gebruiker! :kniktja:
Welkom JAFO! :lol:

Pro
 Bericht 
Observer schreef:
En de bonus (ik was er 1 vergeten te uploaden):

Ik ben zelf een groot fan van gelegenheidsvoorrang

Pro
 Bericht 
keokiracer schreef:
Is ie na het ontbijt gestopt of niet?

Check de comments bij de laatste video voor de ontknoping :) ;(

ZX-driver schreef:
Maar je blijft er wel vrolijk bij fluiten!

Ik zit meestal wel fluitend of zingend in de auto!

JazzySOB schreef:
Hier ook een Mobius gebruiker!

Zonder jou had ik heel die Mobius nooit gekocht. I kid you not! Jouw op dit forum beschreven ervaringen met de Mobius zijn voor het grootste deel de reden dat ik tot aanschaf ben overgegaan. Dank!

Ik heb nog een kleine verlengkabel voor de lens liggen. Als ik de andere auto heb zal ik eens aan het knutselen gaan. Foto's zullen volgen.

Master
 Bericht 
Observer schreef:
Ik zit meestal wel fluitend of zingend in de auto!

Oei... Concurrentie!

Respect
 Bericht 
Observer schreef:
JazzySOB schreef:
Hier ook een Mobius gebruiker!

Zonder jou had ik heel die Mobius nooit gekocht. I kid you not! Jouw op dit forum beschreven ervaringen met de Mobius zijn voor het grootste deel de reden dat ik tot aanschaf ben overgegaan. Dank!

Ik heb nog een kleine verlengkabel voor de lens liggen. Als ik de andere auto heb zal ik eens aan het knutselen gaan. Foto's zullen volgen.

Da's leuk om te horen!
Ik ben er nog steeds erg tevreden mee. Ik heb absoluut niet de nadelen die ik had met de BlackVue zoals vaag wordend beeld door oververhitting of pixelatie door veel te lage bitrate, scherpte van de lens die varieerde naar gelang de temperatuur, onscherpe linkerkant, e.d. :schudnee:

Niks van dit alles bij de Mobius! Ok, er zit geen GPS op, maar oh, wat is 'ie toch klein! :kniktja:
Zit er echt over te denken om er eentje bij te kopen voor achter. Zie best nog wel eens wat achter me gebeuren en ook voor een eventuele aanrijding van achteren lijkt me een camera daar wel handig.

Ben benieuwd naar je foto's!

Pro
 Bericht 
JazzySOB schreef:
Zit er echt over te denken om er eentje bij te kopen voor achter. Zie best nog wel eens wat achter me gebeuren en ook voor een eventuele aanrijding van achteren lijkt me een camera daar wel handig.

Ik speel af en toe ook met die gedachte :-).

Ik was er niet van op de hoogte, maar het was vandaag kennelijk social vluchtstrookdag:

Bellen op de vluchtstrook
Afbeelding
Veiliger kan je niet staan. Ja, dat is een Belgisch kenteken.

Picknicken op de vangrail
Afbeelding
"Maar wij hebben zo'n hesje aan..."

Master
 Bericht 
Observer schreef:
Bellen op de vluchtstrook

Ze kijkt in elk geval nog richting het verkeer, toch nog iets wat ze verstandig doet.

Pro
 Bericht 
Beep bleep boem
Link

Meneer achter me was druk bezig met zijn telefoon. Ik zag het al aankomen in de achteruitkijkspiegel. Het lijkt op beeld niet heel hard te gaan, maar ik had het voetje op de rem. Fijn voor de mevrouw voor me, minder fijn voor mijn onderrug. Binnenkort de dashcam achter maar eens shoppen. Het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die 'donkere' balk (bumperbalk?) op de laatste foto hoort volgens mij recht te zijn. De boel is aardig ontzet, klep wil alleen nog met geweld dicht. Morgen de schade laten opnemen.
We stonden met 1 wiel in de berm en 1 wiel op de vluchtstrook naast een invoeger bij een 2-strooks rijbaan. Binnen 5 minuten RWS erbij met pylonen, netjes. Toen we m'n klep dicht hadden doorgereden naar een P en verder afgehandeld.

Afslagje nemen
Link

Met gratis zang.

Volgens mij was'ie rood
Link

Jij mag er niet bij
Link

Niet heel spannend, maar guttegut: je zal je ochtend maar zo moeten beginnen.

Master
 Bericht 
Observer schreef:
Meneer achter me was druk bezig met zijn telefoon. Ik zag het al aankomen in de achteruitkijkspiegel. Het lijkt op beeld niet heel hard te gaan, maar ik had het voetje op de rem. Fijn voor de mevrouw voor me, minder fijn voor mijn onderrug. Het resultaat:

Ahja, tuurlijk. Lekker met je foon kutten :fp:

Ben benieuwd hoeveel schade dat is. Lijkt me toch behoorlijk wat. Zelf heb je hopelijk geen last (meer) van je rug?
Overigens, mag ik? O:) :lol:

Observer schreef:
Afslagje nemen

:fp: :fp:
Leuke is dat wanneer die vrachtwagen erop was geknald iedereen natuurlijk weer had lopen zeiken tegen de vrachtwagenchauffeur.
Observer schreef:
Met gratis zang.

Ik zie dat je lessen hebt gevolgd bij ZX :lol:

Observer schreef:
Volgens mij was'ie rood

Oh, dat was nog maar net rood :x :x :loco: :loco:
Observer schreef:
Jij mag er niet bij

Waar komt die BMW vandaan? Linkerrijstrook? Komt die vrachtwagenchauffeur van een invoeger vandaan? Hoe is dit ontstaan? :huh:

Master
 Bericht 
Observer schreef:
Beep bleep boem

Mooi dat je het zo rustig oplost, zou ik ook doen. Hoop heisa maken heb je niets aan.
Observer schreef:
Afslagje nemen

:o

Master
 Bericht 

Whoops, 5k schade zeker en dan nog de andere auto's. Opletten is moeilijk...
Overigens, als je de auto op de rem houdt, dan is de versnelling en dus de klap die je als inzittende krijgt het kleinst. Dus goede actie. Liefst nog even de parkeerrem aantrekken, want die schiet er niet af, terwijl dat bij een klap wel met je voet kan gebeuren.
Auto van de zaak? Hoop dat ze er geen economisch TL van maken, want dan mag je een andere uitzoeken met mogelijk meer bijtelling.

Master
 Bericht 
@afslagje nemen: Dat was bijna een nieuwe bumper :o :x

Master
 Bericht 
De parkeerrem er op zetten lijkt me juist geen goed plan, wordt de schadepost alleen maar groter omdat de inrichting daarvan ook nog eens een klap krijgt.

Goed in elk geval dat je het aan zag komen, dan ben je toch al beter voorbereid op dat de klap gaat komen. Jammer genoeg kon je ook geen kant uit.

Master
 Bericht 

Parkeerrem is gewoon elektrische bekrachtiging van de gewone achterrem, dus dat maakt niks uit.
Verder heb ik toch liever dat de inzittenden minder oplopen, dan dat ik me zorgen maak over de auto op zo een moment. Dan is de auto maar offerblik. Zeker als er iemand achterop knalt, dan kun je maar beter aan de inzittenden denken. De schade is dan bijzaak en voor andermans rekening. Diens verzekering betaalt ook liever een auto dan een whiplash overigens.

Master
 Bericht 
Observer schreef:
Meneer achter me was druk bezig met zijn telefoon.

En jou kost het weer een berg energie en moeite.
Hopelijk geen last meer van je rug?

Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Overigens, mag ik?

En ik O:)

Pro
 Bericht 
keokiracer schreef:
Overigens, mag ik?

En ik

Jullie mogen, en mag met :wink:.

NoCashCow schreef:
Overigens, als je de auto op de rem houdt, dan is de versnelling en dus de klap die je als inzittende krijgt het kleinst. Dus goede actie.

Volgens mij heb je daar helemaal gelijk in. Ik had het voorheen anders beredeneerd, maar met de rem erop vangt de auto het inderdaad meer op dan de inzittenden.

NoCashCow schreef:
Auto van de zaak? Hoop dat ze er geen economisch TL van maken, want dan mag je een andere uitzoeken met mogelijk meer bijtelling.

Zakelijk lease idd. Ik was ook al bang voor de bijtelling, maar hij wordt zoals het er naar uitziet gerepareerd.

Fpsdoug schreef:
En jou kost het weer een berg energie en moeite.
Hopelijk geen last meer van je rug?

Fijn inderdaad wat een ander z'n geklooi je kan brengen, maar je doet er zo weinig aan. Overigens vrij weinig last vandaag. De boel voelt een beetje opgerekt, maar dat is het gelukkig.

De auto heeft net even op de brug gestaan bij een schadebedrijf. De bumperbalk zit tegen de kuip aangedrukt. Resultaat voor nu lijkt een nieuwe achterklep, nieuwe bumperbalk en een nieuwe achterkuip.

Als dit geintje verholpen is nog even shoppen voor een nieuwe voorruit (en nieuwe voorbanden):
Link

Afbeelding

keokiracer schreef:
Waar komt die BMW vandaan? Linkerrijstrook? Komt die vrachtwagenchauffeur van een invoeger vandaan? Hoe is dit ontstaan?

We waren net een oprit gepasseerd. Giswerk, maar ik denk dat de vrachtwagenchauffeur wilde invoegen en dat de BWM-rijder king of the lane wilde blijven.

Master
 Bericht 

Observer schreef:
Fijn inderdaad wat een ander z'n geklooi je kan brengen, maar je doet er zo weinig aan. Overigens vrij weinig last vandaag. De boel voelt een beetje opgerekt, maar dat is het gelukkig.

Wel gemeld bij de huisarts? Dan kun je het namelijk een stuk makkelijker verhalen mocht dat noodzakelijk zijn (weet ik helaas uit ervaring).

Pro
 Bericht 
Blaataap schreef:
Wel gemeld bij de huisarts? Dan kun je het namelijk een stuk makkelijker verhalen mocht dat noodzakelijk zijn (weet ik helaas uit ervaring).

Gisteren als formaliteit op aanraden van leasemaatschappij even langs de doc geweest, inderdaad zodat het maar geregistreerd staat. Minder als je er later achterkomt dat je wel problemen hebt en zelf met de financiële gevolgen zit inderdaad.

Master
 Bericht 
Observer schreef:
en nieuwe voorbanden

:nono: :nono: :nono:

Achterbanden naar voren en nieuwe banden achter :kniktja: :kniktja:

Pro
 Bericht 
Achterbanden naar voren en nieuwe banden achter

Okokok :thumb:. De boel moet sowieso nagekeken worden: wagen begint af en toe te hobbelen en de voorbanden slijten richting de zijkant veel meer af dan in het midden.

Master
 Bericht 
Observer schreef:
wagen begint af en toe te hobbelen en de voorbanden slijten richting de zijkant veel meer af dan in het midden.

Is de boel wel eens uitgelijnd?

Filmpje waarom banden achter ;)
https://www.youtube.com/watch?v=HdSf0KJie_E

FS Webmaster
 Bericht 
Amerikanen :D

Master
 Bericht 
Achterbanden naar voren en nieuwe banden achter

Ja niet dus.

Als je op een voorwiel aandrijver halve banden zet dan kan staat hij over drie weken weer bij de bandenboer.
Afhankelijk van het ingestelde camber van de fabrikant zijn achterwielen vaak scheef gesleten, die moet je niet op je voor as willen, stuurt echt voor geen meter.

Master
 Bericht 
406 schreef:
Ja niet dus.

Doe jij ze toch mooi voor nieuw.
Keertje hard een bocht door en hopla daar ga je
Dave schreef:
Amerikanen

Canadezen O:)

406 schreef:
Afhankelijk van het ingestelde camber van de fabrikant zijn achterwielen vaak scheef gesleten, die moet je niet op je voor as willen, stuurt echt voor geen meter.

M'n ouders doen het al jaren met Citroën en Peugeot...dat zijn natuurlijk ook niet echt auto's om hard bochten mee door te gaan..

Pagina 1 van 3 [ 148 berichten ]