» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 1 van 32  [ 1566 berichten ]
406
Master
 Bericht 
Na een tijdje hier als gast te hebben rondgesnuffeld heb ik me zojuist ook maar eens aangemeld om het een en ander met jullie te kunnen delen.
Zoals de topictitel al doet vermoeden rijd ik in een Peugeot 406 (coupe), toen ik deze vorig jaar kocht heb ik ook maar eens een dashcam aangeschaft. De openingspost bevat even de meest opvallende beelden. En hoewel ik niet achterlijk veel kilometers maak (35-40k per jaar), zie ik toch vrij regelmatig rare taferelen.
Vergeet niet youtube op HD te zetten, het wordt er anders niet duidelijker op...

Beetje lange post, greatest hits tot nu toe.

Verdrijvingsvlakken, ze liggen er niet voor niks:
Link

Tja, je kan er ook 3 mee pakken:
Link

Want de politie mag alles:
Link

En iedereen reageert natuurlijk weer verschillend op de politie. Deze taxichauffeur wel heel heftig, hij vergat dat tegemoetkomend verkeer op de andere helft rijd:
Link

De alarmlichten gaan meteen aan, veiligheids feature die aantoont dat hij echt vol in de ankers ging. En mijn ABS is duidelijk hoorbaar.

Wat doe je als je inhaalt, Juist remmen!:
Link

Deze zat te bellen:
Link

Waar zat jij met je hoofd?:
Link

Misschien ietwat onduidelijk, ik zag haar twee wielen over het stoepje rijden en dacht echt dat ze ging overcorrigeren. Mijn voorganger (goede vriend, zie de twee video's hieronder) had het niet eens gezien....

Invoegen, weet wanneer het kan...:
Link

Kleven, 3x snijden, verdrijvingsvlak :o :
Link

Spookrijden... (zet je volume effe omlaag, muziek staat nogal hard):
Link

Die toeter was wat laat, ik was dusdanig verbouwereerd dat het effe duurde :fp:

ZX-driver
Master
 Bericht 
406 schreef:
Verdrijvingsvlakken, ze liggen er niet voor niks

:o Wat een actie! En wat een taalgebruik. :P

406 schreef:
Wat doe je als je inhaalt, Juist remmen!:

Fijne actie, maar daar is het een Matiz-rijder voor! :P

406 schreef:
Mijn voorganger (goede vriend, zie de twee video's hieronder) had het niet eens gezien.

Ik zie het wel duidelijk!
Haha, ik dacht al dat hij bij je hoorde omdat het dezelfde auto was. :thumb:

406 schreef:
Kleven, 3x snijden, verdrijvingsvlak

Praten jullie ondertussen via een Portofoon? :)

406 schreef:
Spookrijden... (zet je volume effe omlaag, muziek staat nogal hard

Viel wel mee. Maar wat een vreemde actie! :huh:

ZX-driver
Master
 Bericht 
O ja, welkom trouwens! :thumb:

Cweepz
Master
 Bericht 
406 schreef:
Spookrijden...

Raymond gespot! :lol:

keokiracer
Master
 Bericht 
406 schreef:
Na een tijdje hier als gast te hebben rondgesnuffeld heb ik me zojuist ook maar eens aangemeld om het een en ander met jullie te kunnen delen.

:dag: :dag:

406 schreef:

inb4 feitelijk: waarom zo vroeg naar links?

406 schreef:
Deze taxichauffeur wel heel heftig, hij vergat dat tegemoetkomend verkeer op de andere helft rijd:

:fp: :fp:

406 schreef:
Deze zat te bellen:

Beetje een nutteloze toeter :wink:
406 schreef:
Waar zat jij met je hoofd?:

In haar mobiel ofzo :boos:

406 schreef:
Invoegen, weet wanneer het kan...:

Trouwens echt iets voor België om gewoon geen invoegruimte te geven bij werkzaamheden. Gewoon een voorrangsbord neerplempen en klaar...

406 schreef:
Kleven, 3x snijden, verdrijvingsvlak

Wat een idioot! :o
406 schreef:
Spookrijden...

Raaaymoond! O:)

406
Master
 Bericht 
Citaat:
Praten jullie ondertussen via een Portofoon? :)

Correct, wel handig als je 850km achter elkaar moet rijden.

Citaat:

De rechterbaan is een afslag, maar opzich eens, het was toch niet druk...

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Welkom!
406 schreef:

Lekker taalgebruik :P
Overigens had je niks op die baan te zoeken, maar daar was deze actie niet mee gerechtvaardigd.
406 schreef:
En iedereen reageert natuurlijk weer verschillend op de politie. Deze taxichauffeur wel heel heftig, hij vergat dat tegemoetkomend verkeer op de andere helft rijd:

En dat zit voor zijn beroep op de weg :fp:

Brandjuh
Master
 Bericht 
Welkom!

Je weet dat de politie bevoegd is om de regels aan de laars te Lappen? ;)

Kraker
Die hard
 Bericht 
Hallo leuk om nog meer beelden te zien. En verder wat die politie bus doet zal wel een rede hebben. Daar ga ik maar vanuit.

Archiebald
Master
 Bericht 
Welkom hier! Altijd leuk om een nieuwe, mede, dashcammer te verwelkomen! Waar rij je meestal? Zie wel wat bekende stukken voorbij komen :D

18vti
Master
 Bericht 
:thumb: mooie beelden en leuk commentaar....406 coupe club? :wink:

406
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:

Tussen amsterdam en alkmaar meestal. Ben echter regelmatig op de brabantse snelwegen.

@18VTI: Jazeker

Feitelijk
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:

:thumb:

406
Master
 Bericht 
Hoe rood wil je het hebben?
Link

viffer
Master
 Bericht 
406 schreef:
Hoe rood wil je het hebben?

Er was geen storing in de installatie?

406
Master
 Bericht 
Lijkt me redelijk onwaarschijnlijk. +- 20 min. daarvoor kwam ik op die kruising van de linker kant, toen was er in ieder geval niets.

viffer
Master
 Bericht 
Een bekeuring om het feit dat het kruisende verkeer groen had zou ik absoluut aanvechten, zeker als er niet gecontroleerd is of de boel goed werkt.

406
Master
 Bericht 
De situatie vlak bij mijn werk. Twee rijbanen worden drie waarvan de linker twee naar links gaan. In tegenstelling tot de meeste vergelijkbare punten buigt de linkerbaan naar links waardoor er een baan voor naar links in het midden ontstaat. Wat dit Hyundaitje feitelijk doet is naar de rechter baan gaan met de knipper naar links aan.

Link

Oke, ik reageerde wat heftig. Zeker gezien dit zo goed als dagelijks gebeurt.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
406 schreef:
Kleven, 3x snijden, verdrijvingsvlak :o

Had nog een rekening te vereffenen zo te zien maarre wat ben jij nou aan het doen? Taxi chauffeur ofzo, over?

406 schreef:

Je gaat zelf ook veel te vroeg op de linkerbaan zittah.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
406 schreef:
Wat dit Hyundaitje feitelijk doet is naar de rechter baan gaan met de knipper naar links aan.

:roll:
Twijfel geval, wat betekent dat ik deze ook niet weet.

Jullie hebben beiden een pijl rechtdoor voor de situatie ontstaat. De rijstrook van je buurman verandert ineens naar links met een extra baan erbij op links :roll:

Denk dat hij in zijn recht staat en dat jij een bijzondere manouvre uitvoert. Maar ik weet deze ook niet :oops: (f)

Leuke case (f)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Zit het nog een keer te bekijken. Hij overschrijdt streepjes, jij blokjes. Blijf nog even bij mijn standpunt (f)

Aanhanger
Master
 Bericht 
Is allebei een bijzondere manoeuvre.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Is allebei een bijzondere manoeuvre.

Afgezien dat het sociaal zou zijn dat "buurman" de meest linkse baan kiest..... Zijn er regels in deze?

Zelfde situatie in de Piet Hein, stad in. Als ik toevallig links rij bij uitrijden van de buis laat ik de :roll: welke van de rechter baan naar de meest linkse baan voor rechstaf gaan toch voor :roll:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Gevoelsmatig is het over de blokmarkering gaan wat "zwaarder" dan alleen een rijstrookmarkering.
Maar regels zijn er niet voor en het een telt niet zwaarder dan het ander.
Wel zie je steeds vaker een doorgetrokken streep tussen de rijstroken waar een uitvoegende taper begint. Daar zou ik hem wel eens tegen een ander willen zetten die er toch overheengaat.

406
Master
 Bericht 
Waar het niet dat zijn rijstrook afbuigt en hij van rijstrook wisselt zonder richting aan te geven.
En een doorgetrokken streep daar zou een zeer goed idee zijn. Ben benieuwd hoeveel er dan nog overheen gaan.

406
Master
 Bericht 
Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
De BMW die zich klemreed. Heerlijk! :lol:

406
Master
 Bericht 
Vrijdag avond was een hoop gebeurd, helaas waren alle clips na 18:00 corrupt geraakt :boos:
Maargoed, hoewel weinig spectaculair blijven er de andere dagen ook nog wel wat mafketels over.

Link

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Heerlijk herkenbaar weer die linksplakker :[
Je zal de afslag maar willen halen :x

Wel genuanceerd commentaar (f) bij mij was vriend denk ik vervangen door :x

406
Master
 Bericht 
Vriend werd vooraf gegaan aan "bokkel*l" :wink:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Citaat:
De rechter baan is enkel voor Vrachtwagens bedoeld
Maar hij had niks op z'n bak staan dus leeg dus geen vrachtwagen :x :x :x :x :x :x :x
406 schreef:
Vriend werd vooraf gegaan aan "bokkel*l" :wink:
Dan is het nog altijd "Bokkenl*l" :x :x :x

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Dan is het nog altijd "Bokkenl*l"

Nee hoor vroeger was het bokkelul (f) En vroeger was alles beter :kniktja:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
En vroeger was alles beter :kniktja:
+100

406
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:

Een vrachtwagen zonder lading blijft toch een vrachtwagen?

Edit:
Hoe correct te quoten hier?

keokiracer
Master
 Bericht 
406 schreef:
Edit:
Hoe correct te quoten hier?

Eerst de tekst die je wilt quoten selecteren en dan op de quoteknop drukken :)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
406 schreef:
Een vrachtwagen zonder lading blijft toch een vrachtwagen?
Op zondagavond niet. :schudnee: :schudnee:

Altijd de smileys in de gaten houden :lol: :lol:

406
Master
 Bericht 
Ja ironie achter smileys blijft af en toe lastig :P

406
Master
 Bericht 
Kwam onderstaand filmpje tegen op mijn youtube account. Had bij de APK keuring (niet helemaal) per ongeluk de dashcam laten lopen. Wat onderstaand opleverde:
Link

note: mijn auto is van bouwjaar 2002. Echter heb ik deze in Duitsland gekocht waardoor er een kentekenplaat van okt. 2012 op zit. En ondanks dat het model al 9 jaar niet meer geproduceerd wordt kon de dealer (!!!) hem blijkbaar al niet van een nieuwe auto onderscheiden. Voelde me toch wel een beetje gevleid (f)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
:D :thumb:

plankie
Master
 Bericht 
Nice :)

Leuk dat er dan op die manier over je auto gesproken wordt!

Brandjuh
Master
 Bericht 
:roflol:

406
Master
 Bericht 
In wegkijktons topic:
Ton. schreef:
Oh, zoals deze Belg, die bij Breukelen al was voorgesorteerd om in Maastricht linksaf te slaan?

Bedacht ik me opeens dat ik ooit een belgische witte porsche panamera constant op links had op de A2. Even gezocht en voila, gevonden. Ergste plakker die ik ooit heb gezien. Filmpje is van Maarssen tot knooppunt A2/A9, 20km. Al zat hij al geruime tijd links achter me, beelden daarvan zijn helaas zwart met enkel muziek. Afspeelsnelheid is 8x.
Link

Zo wordt maar eens duidelijk; een goede auto maakt geen goed chauffeur...

CasB
Master
 Bericht 
Gezien zijn geslinger was die met hele andere dingen bezig. Telefoneren waarschijnlijk, dat zie ik namelijk verdacht vaak bij Porsche rijders.

Archiebald
Master
 Bericht 
406 schreef:
Voelde me toch wel een beetje gevleid

Leuk om te horen ja! :D

Ton.
Master
 Bericht 
406 schreef:
Bedacht ik me opeens dat ik ooit een belgische witte porsche panamera constant op links had op de A2. Even gezocht en voila, gevonden. Ergste plakker die ik ooit heb gezien. Filmpje is van Maarssen tot knooppunt A2/A9, 20km. Al zat hij al geruime tijd links achter me, beelden daarvan zijn helaas zwart met enkel muziek. Afspeelsnelheid is 8x.

Haha, mooi.
Volgens mij is het rechts houden in België wat optioneler. Heb eens met een Belgische collega hierover gesproken, omdat er naar hem naar hem geseind werd als hij in NL reed op de middelste strook.
Hij vond de regel maar onzin, want dan moest hij telkens naar rechts. Dat het inhalende volk nu telkens x stroken moet "oversteken" was hun probleem. Toen hem verteld dat een bekeuring hiervoor 220 euro kost, toen viel het kwartje... :fp:

406
Master
 Bericht 
Spitsstrook A9. Een half jaar lang hebben we er maar 70 mogen rijden en er zijn nogal wat belastingscenten doorheen gegaan. Maargoed, nieuwe verlichting en een spitsstrook is wel fijn en hebben we het maar voor lief genomen. Helaas is de spitsstrook in de spits altijd dicht om evt. hulpdiensten door te kunnen laten en op wanneer totaal onnodig in op een lege weg is hij open... :boos: :boos: :
Link

Sleepoog
Master
 Bericht 

406 schreef:
Ergste plakker die ik ooit heb gezien

Het valt mij mee hoeveel mensen rechts passeren. Soms zie je ze even twijfelen, maar rechts er voorbij zie je vaker dan 'oversteken'.

406
Master
 Bericht 
Vandaag helaas in 480p. De 1080p camera was ik het geheugenkaartje vergeten. Gelukkig heb ik twee dashcams er in hangen.
Link

Oja, ik moest iemand van het vliegtuig halen en was wat aan de late kant, beetje haast wat mij vrij snel irriteert :[

ZX-driver
Master
 Bericht 
406 schreef:
beetje haast wat mij vrij snel irriteert

Ik dacht dat ik erg was in de auto... :P

Die laatste in die C1 was wel heel erg ja.... :fp:

Daan86
Master
 Bericht 
Prachtige reactie. Waar zit jíj met je hoofd. :lol:

Pagina 1 van 32 [ 1566 berichten ]