» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 73.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 4  [ 199 berichten ]
CasB
Master
 Bericht 
Sinds een week of 2 heb ik mijn dashcam bijna dagelijks aanstaan. Tot nu toe niet echt schokkende dingen tegengekomen, maar tot nu toe:

Waarom sommige bejaarden gewoon niet meer op de weg zouden mogen, 30 rijden waar je 50 mag, met 20 een rotonde nemen, gas terugnemen bij elke bocht en te lang wachten bij een rotonde ook al kun je gewoon gaan.

Link

Muts gooit haar auto ervoor op een rotonde. Toen ik daarna naast haar reed en ff liet blijken dat het niet al te handig was, zat ze me lachend aan te kijken. Snappen ze het gevaar dan niet?

Link

En als laatste een vrouw die 60@80 reed, maar mijn hint wel snapte waarna netjes de vmax gereden werd.

Link

Feitelijk
Master
 Bericht 
Aardig beeld! Welke cam?

CasB
Master
 Bericht 
Een Mobile-I F1000B. Is een mindere versie van de F1000. Deze heeft 720p beeld @ 30fps, of 1080p @ 10fps en matig tot slecht geluid.

Misschien ga ik nog een keer een DOD GS600 aanschaffen, die kan dan netjes achter m'n spiegel kwijt, ipv middenonder m'n raam waar hij nu zit.

ZX-driver
Master
 Bericht 
CasB schreef:
30 rijden waar je 50 mag, met 20 een rotonde nemen, gas terugnemen bij elke bocht en te lang wachten bij een rotonde ook al kun je gewoon gaan.

Vreselijk gedrag. :fp:

CasB schreef:
Snappen ze het gevaar dan niet?

Nee. :P

CasB schreef:
En als laatste een vrouw die 60@80 reed, maar mijn hint wel snapte waarna netjes de vmax gereden werd.

Toch netjes inderdaad. :thumb:

Je camera hangt trouwens wel erg laag. Dan doel ik vooral op je laatste filmpje.

CasB
Master
 Bericht 
Ja ik wil hem eigenlijk wel hoger hebbben, maar dan neemt het weer te veel van mijn blikveld weg. Moet daar nog eens iets creatiefs voor verzinnen. :P

CasB
Master
 Bericht 
Fietsers met een deathwish. Op camera is het niet echt goed te zien, maar ze waren in eerste instantie niet van plan om te stoppen. En ja, fietsers hebben geen voorrang op rotondes in dit dorp.

Link

En in Leiden kwam ik eerst deze sukkelaar tegen die 40 reed waar je 50 mag (en kan, want iedereen reed 50), om daarna over een kruising te rijden waar het erg gezellig was. Ik denk dat ze daar nog wel een tijdje gestaan hebben.

Link

Kraker
Die hard
 Bericht 
Een aantal snapte het niet op de kruizing :fp:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Wat een chaos op die kruising! :o

Yvesart
Master
 Bericht 
haha.. een cursus "hoe blokkeer ik een kruising?" kun je met dit materiaal wel gaan geven.. :lol:

CasB
Master
 Bericht 
Vandaag kwam ik deze rood-licht-rijder tegen. Hij/zij stond al bijna stil bij oranje, en dan toch doorrijden. :fp:

13 seconden later was het weer groen en ik kwam hem/haar daar ook weer tegen...

Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
Was die Ford Ka nu staande gehouden ofzo?
En heb jij toevallig een Volvo? :)

shootme
Master
 Bericht 
Leuke beelden. Maar ik zou toch de camera een andere plek geven.
Kun je hem niet naast je spiegel monteren, aan de linker kant?

Ik heb zelf achter de linkerhelft van mijn spiegel de camera hangen.

Verder, top beeld :thumb: ben jaloers!
Maar het geluid is dan wel weer minder.. Dat is bij mij ook niet echt top. Mijn muziekkeuze helpt ook niet echt.. he, ZX-driver? :wink:

ZX-driver
Master
 Bericht 
shootme schreef:
Mijn muziekkeuze helpt ook niet echt.. he, ZX-driver?

:lol:

CasB
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Was die Ford Ka nu staande gehouden ofzo?
En heb jij toevallig een Volvo?

Nee, was niet staande gehouden, de enige manier om bij die flats te komen is door eerst rechts te gaan en dan links. Wat die andere auto daar deed weet ik niet, die stond gewoon stil.

En ja ik heb een Volvo. :)

ZX-driver
Master
 Bericht 
CasB schreef:
En ja ik heb een Volvo.

Dat hoorde ik aan het geluid. Mijn vader heeft twee 850's gehad. Geweldige 5-cilindersound! :)

CasB
Master
 Bericht 
Vandaag was een productieve dag; Eerst kwam ik deze slaaprijders tegen die 50@80 reden, maar gelukkig wel netjes naar rechts gingen. Het verdrijvingsvlak was niet netjes van me, maar ja, 50 rijden zit ik ook niet op te wachten.

Link

Op de terugweg kwam ik deze idioot tegen die 55@70 reed, en daarna vrolijk links ging (en bleef) rijden, zonder richting aan te geven.

Link

En als laatste dit tafereeltje: We vertrokken al traag bij het stoplicht, en waarschijnlijk werd dat veroorzaakt door de Fiat waar de Volvo bij aan het kleven is. Nadat de Volvo zich tussen 2 andere auto's propt kom ik achter de Fiat terecht, die tergend langzaam optrekt bij het stoplicht. Daar ga ik niet op wachten, dus dan maar ff snel er voorbij.

Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
CasB schreef:
Het verdrijvingsvlak was niet netjes van me, maar ja, 50 rijden zit ik ook niet op te wachten.

Het mag niet, maar ik had het in dit geval ook gedaan! (sorry aygo4life :lol:)

Die Volvo-rijder was inderdaad lekker aan het proppen zeg! en ik ben ook benieuwd waarom die 500-rijder op de linkerstrook reed en toen er nog een strook bij kwam weer naar links ging. Dat allemaal met een lage snelheid...

CasB
Master
 Bericht 
Diegene ging naar links (net als ik), om een paar honderd meter verderop een afslag naar links te nemen.

shootme
Master
 Bericht 
CasB schreef:
Het verdrijvingsvlak was niet netjes van me

En ik dacht dat ik kon kleven+drukken :P

CasB schreef:
Nadat de Volvo zich tussen 2 andere auto's propt

Zeg dat wel ja.
Ook dat die Fiat uiterst links gaat rijden... :fp:

rve123
Master
 Bericht 
Ik zie beelden uit de omgeving :)

Mooie vlotte rijstijl :wink:

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
Idd, rij je iets met een V(R)6 blok erin?

CasB
Master
 Bericht 
Volvo 850, 5 cylinder. :)

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
Had ik reeds gelezen, maar de post-verwijder-functie werkt niet :)

CasB
Master
 Bericht 
Vandaag tegengekomen, vooral slaaprijders.

Eerst een muts in een geel gevaar, blijft eerst fijn links rijden totdat ze erachter komt dat ze de afslag moet hebben.

Link

De politie rijdt door rood, wellicht onnodig. Daarna iemand die wel heel graag wil, maar z'n auto kan het niet. Hij rijdt vol over het verdrijvingsvlak, terwijl hij gelijk weer de afslag moet hebben. Hij heeft er dus niks mee gewonnen, maar ik kon het niet laten hem met een fatsoenlijke snelheid in te halen.

Link

Nadat ik een vriend van me had afgezet bij de carpoolplek gooide ik na het verkeerslicht het gas er ff op. :D

Link

En als laatste een kutscooter die zonder licht reed. Heel fijn. Op beeld zie je hem echt pas de laatste paar seconden.

Link

Wimpster
Master
 Bericht 
Grappig, jij rijdt op veel plekken waar ik ook regelmatig kom. Ik herken ze eigenlijk allemaal.
Die situaties bij de N206 zijn echt heel herkenbaar, snap wel dat je een verdrijvingsvlakje meepikt om niet kilometers lang achter een vmax-20 rijder te zitten.

ZX-driver
Master
 Bericht 
CasB schreef:
blijft eerst fijn links rijden totdat ze erachter komt dat ze de afslag moet hebben.

En de eerstvolgende autosnelweg die ze weer oprijd gaat ze gelijk weer naar de linkerbaan waarschijnlijk.

CasB schreef:
De politie rijdt door rood, wellicht onnodig.

Asociaal!

CasB schreef:
Nadat ik een vriend van me had afgezet bij de carpoolplek gooide ik na het verkeerslicht het gas er ff op.

Heerlijk. :)

CasB schreef:
En als laatste een kutscooter die zonder licht reed. Heel fijn. Op beeld zie je hem echt pas de laatste paar seconden.

Gevaarlijk. :o

CasB
Master
 Bericht 
Ik zag die scooter op zich wel eerder, maar als je geen richting aangeeft en sowieso slecht te zien bent dan mag je daar best op geattendeert worden.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Je wilde hem even laten schrikken dus?

CasB
Master
 Bericht 
Dat ook, maar ik schrok er eigenlijk ook wel van dat hij naar links ging, waardoor de scooter zo goed als tot stilstand kwam. Had hij de rotonde normaal genomen dan had hij er nog wat snelheid in kunnen houden.

CasB
Master
 Bericht 
We beginnen met een lesje invoegen: hoe het wel moet. Niet tussen vrachtwagens of andere opstakels die mijn zicht beperken. Daarna een moment uitkiezen om de volgende baan op te schuiven en zo snel mogelijk de VMax bereiken.

Link

Mooie plek om stil te staan om iemand in te laten stappen...

Link

Lul in een leasebak die nog een lesje spiegelen nodig heeft.

Link

Dit keer geschoten met mijn telefoon. Mijn dashcam ligt al een tijdje niet meer in m'n auto.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
CasB schreef:
Dit keer geschoten met mijn telefoon

Geen hand meer over voor de claxon (f)

CasB
Master
 Bericht 
Nee, ik was aan het seinen met mijn groot licht.

aygo4life
Master
 Bericht 

CasB schreef:
Lul in een leasebak die nog een lesje spiegelen nodig heeft.

maar jij mag wel die bmw station rechts inhalen?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
aygo4life schreef:
maar jij mag wel die bmw station rechts inhalen?

je moet wel goed kijken voordat je commentaar geeft. Hij heeft die BMW helemaal niet rechts ingehaald. Hij heeft er hoogsten net naast gereden.

CasB
Master
 Bericht 
Ik heb die bmw inderdaad niet rechts ingehaald, maar ik was het wel van plan aangezien hij al een paar kilometer vertikte om naar rechts te gaan.

CasB
Master
 Bericht 
Vandaag kwam ik dit figuur tegen, lekker tegen het verkeer in rijdend:

Link

Paint-Brush
Master
 Bericht 
Haha, dacht eerst dat je die fietser bedoelde die zijn voorrang afdwong met het politie gebaar. :nothanks:

CasB
Master
 Bericht 
Nee, die fietser gaf keurig aan dat hij overstak. Misschien een beetje overdreven, maar het was wel duidelijk zo. :)

ZX-driver
Master
 Bericht 
Heerlijk motorgeluid. Ik mis de oude 850 van mn pa toch een beetje. :wink:

crazydriver
Pro
 Bericht 

voor de film lekker geparkeerd:
das de plaspoelpolder!
Leuk om het een keer overdags te zien ipv alleen maar in de nacht.

Mighty Mouse
Pro
 Bericht 

CasB schreef:
Vandaag kwam ik dit figuur tegen, lekker tegen het verkeer in rijdend:

Als ik de belijning op het fietspad en de weg goed interpreteer, dan is het op het fietspad rechts, waar mevrouw naar oversteekt, tweerichtingsverkeer. Zo te zien is het de bedoeling van de wegbeheerder dat fietsers daar de oversteek maken. Geen tegen het verkeer inrijden dus.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Staan inderdaad streepjes midden op het fietspad en je kijkt tegen de achterkant van een rond bord aan. Ik vermoed dat dat een "fietspadbord" is.

viffer
Master
 Bericht 
Mighty Mouse schreef:
Geen tegen het verkeer inrijden dus.

Die tegemoetkomende auto ook niet?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ah ging het daarom? Tja mannen in Ka's...

Cursus editing voor CasB? :wink:

viffer
Master
 Bericht 
Och, ik vind de editing niet zo slecht, zo zie je in elk geval de C3 staan. Alleen jammer dat die fietsers daar weer geen rekening mee houden.

Feitelijk
Master
 Bericht 
De fietssuggestiestrook aan beide zijden doet een ontbrekend onderbordje vermoeden ja.

CasB
Master
 Bericht 
Fietsers mogen daar wel in, als je van de andere kant komt staan er wel borden:

Streetview

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ja, maar de C3 betekent dat je geen rekening hoeft te houden met tegenliggers, is zelfs in de Verjo/Vekabest boekjes een oefenvraag...

CasB
Master
 Bericht 
Het was vanochtend weer feest bij de scholen:

Link

En eerst iemand die niet verder dan 2 meter voor zich uit kan kijken, en daarna een lul die meer met z'n telefoon bezig was dan met autorijden. Ik heb echt een hekel aan dat soort mensen:

Link

aygo4life
Master
 Bericht 

CasB schreef:
Ik heb echt een hekel aan dat soort mensen:

vond je dat nou echt een slimme actie om rechts proberen langs die aygo te douwen?

Pagina 1 van 4 [ 199 berichten ]