» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Postingstijd interval gedetecteerd van 106 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 4 van 4  [ 176 berichten ]
Joop_
Pro
 Bericht 

Rinoceros schreef:
T2 betekent een rijstrook, waar alleen auto's mogen rijden met 2 of meer inzittenden.

Inderdaad, maar volgens de borden is het alleen een T2 tijdens de spitsuren (ma-vr 6-8am & 3-6pm). Daarbuiten is het dus een gewone rijstrook, al hebben veel bestuurders dat niet door.

Rinoceros
Respect
 Bericht 
Hetzelfde volk wat hier ook rond rijdt:
Op de spitstrook
Bij een groene pijl erboven: oooh, wij mogen daar niet rijden
Bij een rood kruis erboven: Hier mogen we rijden (op de automaat gewoon door kachelen)

Joop_
Pro
 Bericht 

Niet veel aan te doen als net voor je een busje in panne valt.
Link

9 keer op 10 zijn die snelheidsbeperkingen nutteloos, maar zo en af toe zit er toch eentje tussen waarbij je best afremt.
Link

Verwarrende bebording.
Link

Dit verdient natuurlijk geen schoonheidsprijs :oops:
Link

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Joop_ schreef:
9 keer op 10 zijn die snelheidsbeperkingen nutteloos, maar zo en af toe zit er toch eentje tussen waarbij je best afremt.

Onderbroek moeten verschonen?

Joop_ schreef:
Dit verdient natuurlijk geen schoonheidsprijs :oops:

Article five!

Blaataap
Master
 Bericht 

Fpsdoug schreef:
Article five!

:lol: :lol: :lol:

Joop_
Pro
 Bericht 

Fpsdoug schreef:
Article five!

:lol:
Voor zover ik weet bestaat zoiets hier niet. Je kan alleen je rijbewijs onmiddellijk kwijt raken voor overdreven snelheid of alcohol.

Joop_
Pro
 Bericht 

Parkeren voor gevorderden, geen idee wat de bedoeling was :huh:
Link

Alles voor de foto
Link

De linkerrijstrook wordt alleen gebruikt om de afrit te kunnen nemen :thumb_d:
Link

Vertragen naar 60, na een lichtsignaal even wakker geschrokken. Maar al snel terug in slaap gevallen :|
Link

Verstoppen doen ze zich hier niet, en toch lopen er nog tegen de lamp.
Link

Joop_
Pro
 Bericht 

Richting aangeven blijkt al moeilijk, snelheid aanhouden is helemaal onmogelijk :duh:
Link

Zelfs met grote borden, speciaal voor dit soort bestuurders, is links aanhouden nog te veel gevraagd :thumb_d:
Link

Traag optrekken en niet links houden is zo ongeveer de standaard hier.
Maar er is altijd baas boven baas :[
Na de toeter zet de grijze Toyota buiten beeld een inhaalmanoeuvre in om uiteraard direct weer rechts te gaan rijden :fp:
Link

Joop_
Pro
 Bericht 

Waarom rechts :huh:
Link

Geen verkeer achter mij, maar toch totaal onnodig stoppen om te proberen voorrang te geven :thumb_d:
Link

Gaf al wat extra gas om de motorrijder niet in de weg te zitten, maar hij had duidelijk andere plannen :loco:
Link

Meer dan 50x remmen en gas geven in 6 minuten :x
Link

Een mooie samenvatting van het verkeer hier: beginnen met de zwarte Toyota uit het vorige filmpje, die voor een of andere reden rechts is gaan rijden met dezelfde snelheid als de linkerrijstrook.
Gelukkig ligt er een bocht, daar moet voor geremd worden :fp:
Daarna volgt het navigeren tussen random links en rechts rijdende auto's; om te eindigen met iets dat op invoeghulp lijkt, maar wie weet wat de intentie van de chauffeur is :roll:
Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Lekkere chaos daar in het verkeer zeg. Hoe werkt het rijopleidingssysteem daar?

Rinoceros
Respect
 Bericht 
Waarschijnlijk zelfde als hier. Je krijgt het roze "papiertje" bij een pakje boter...

Joop_
Pro
 Bericht 

Het gaat in stappen waarbij je eerst een tijdje met een begeleider rijdt, daarna een tijdje met beperkingen (max aantal passagiers, alleen overdag), en dan een volledig rijbewijs. Dat hele process duurt minstens 18 maanden.

Iedereen die minstens 2 jaar zijn volledig rijbewijs heeft, kan al begeleider zijn.
Professionele rijlessen zijn een uitzondering.

Joop_
Pro
 Bericht 

Zonder enige reden naar middenrijstrook op willen schuiven, ik ben er klaar mee :thumb_d:
Link

Eén auto is voldoende om file te creëren...
Link

Rij dan ook door als je rechts wil blijven rijden :schudnee:
Link

Eerst mij inhalen en dan vertragen :boos:
Link

Allergisch voor de linkerrijstrook en geen snelheid houden, typische rijstijl hier.
Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Grappig dat er toch veel ergernissen hetzelfde blijven op een compleet ander deel van de planeet :[ :lol:

Joop_
Pro
 Bericht 

Tijd om wat achterstand weg te werken :)

Motorrijder was waarschijnlijk kwaad omdat geen invoeghulp gegeven werd.
Maar het is dan weer geen probleem om in een gat van minder dan een seconde te kruipen :huh:
Link

Altijd plezant als je een tegenligger bijna volledig in jouw rijstrook de bocht ziet nemen :boos:
Link

Totaal geen verkeer op dit stuk, alleen wat loslopende koeien en schapen.
Link

Mijn voorganger reed goed door, was wat verrast dat ie mij er langs wou laten.
Link

De wegbeheerder in deze regio doet ook maar wat :schudnee:
Verkeersdrempels net voordat de maximumsnelheid van 50 naar 100 gaat. Hopelijk horen de bewoners daar graag auto's optrekken.
En een 'courtesy' zone afdwingen met borden, en dan ongeldige borden om het einde aan te geven.
Link

Joop_
Pro
 Bericht 

De eerste twee zones waar de maximumsnelheid verhoogd is naar 110 km/u.
Link

Vol over verdrijfvlak.
Link

Dan kan je er eindelijk langs, staat er ineens een file.
Link

Niet het mooiste inhaalmanoeuvre.
Link

Ik was er zo van overtuigd dat de Nissan voor mij aan het prutsen was geslagen.
Nog altijd geen idee waar die slak voor hem vandaan komt :oops:
Link

Joop_
Pro
 Bericht 

Erg nuttig, zo'n snelheidscontrole :schudnee:
Link

Ingehaald worden door een auto over een busstrook, gebeurt ook niet elke dag.
Link

Bijna afremmen tot stilstand om dan links af te slaan. Vooruit denken is blijkbaar te moeilijk :thumb_d:
Link

Bocht is duidelijk te scherp om in één keer te nemen :slotje:
Link

Verschillende keren zonder reden remmen, waarom :huh:
Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Joop_ schreef:
Maar het is dan weer geen probleem om in een gat van minder dan een seconde te kruipen :huh:

Zat ook met t-shirtje op de motor. Heeft duidelijk geen fatsoenlijk besef van gevaarzetting enzo :lol:

Wat is een "courtesy zone" trouwens? Ziet er niet heel duidelijk uit.

Joop_
Pro
 Bericht 

Blaataap schreef:
Wat is een "courtesy zone" trouwens? Ziet er niet heel duidelijk uit.

Deze weg loopt langs de kust, waar heel wat wandelaars en fietsers komen uitwaaien, het is ook een toeristische attractie. Daarom wordt het geapprecieerd als er wat langzamer gereden wordt. Ik dacht dat het een geldige snelheidsbeperking was, maar zie nu pas dat de cirkel zwart is in plaats van rood, wat het toch geen officieel bord maakt. Verwarrend.

Joop_
Pro
 Bericht 

Blijf toch gewoon links :boos:
Link

Assertieve buschauffeur
Link

Eerst twee auto's die over het verdrijfvlak gaan. En daarna nog van rijstrook veranderen zonder richting aan te geven, na eerst richting aan te geven zonder van rijstrook te veranderen.
Link

Traaag
Link

Helaas geen uitzondering, heel wat chauffeurs hier hebben moeite met bochten.
Link

Joop_
Pro
 Bericht 

Wat is hier de bedoeling van :huh:
Link

Meestal ga ik er gewoon links voorbij, maar deze keer eens geprobeerd om iemand aan te kant te seinen. Nog altijd geen idee waarom het zo lang moest duren.
Link

Blijkbaar was het de bedoeling dat ik achter haar door zou rijden :roll:
Link

Chinese trut bleef maar doorduwen, om daarna met 80 @ 100 op de rechterrijstrook te blijven rijden :boos:
Link

Af en toe toch handig dat niemand hier links rijdt.
Link

Joop_
Pro
 Bericht 

Optrekkende vrachtwagen
Link

De 4x4 blijft constant rechts rijden, net tot het enige moment dat hij niet naar links moet komen omdat er een rijstrook afgaat. En dan gaat ie nog zitten seinen omdat ik mij niet laat vastrijden :loco:
Totaal gebrek aan verkeersinzicht.
Dit is overigens ook een mooi voorbeeld van het typische wegbeeld hier.
Link

Prutsende Chinees
Link

Mislukte zelfmoordpoging van een paar katten.
Link

Was juist over mijn schouder aan het kijken om van rijstrook te veranderen. Scheelde niet veel :duh:
Link

Joop_
Pro
 Bericht 

Start van het Paasweekend, overal file om de stad uit te geraken. Niet voor iedereen :nono:
Link

Versnellen bij een inhaalstrook is typisch rijgedrag hier. Deze traagrijder ging ook nog eens rechts rijden :|
Link

De foutmarge voor deze motorrijders is met dit rijgedrag maar erg klein :x
Link

Was het gepruts al een tijdje beu. En dan gaat het hele treintje op de inhaalstrook rechts rijden :dag:
Link

Negen kleine biggetjes :)
Link

Joop_
Pro
 Bericht 

Hobbit's hole
Link

Slaaprijden is de norm, erg uitzonderlijk dat iemand hier van rijstrook verandert.
Link

Richting aangeven, belijning en rijstroken dienen allemaal nergens voor. En dan nog iemand zonder licht vanuit de andere richting.
Link

Een cursus "hoe word ik orgaandonor?" :loco:
Link

Hoog tijd voor nieuwe banden
Link

Joop_
Pro
 Bericht 

Als je een kwartier niets te doen hebt, een filmpje van de forgotten world highway.
De weg is zo'n 150 km lang, waarvan een stuk onverhard, en slingert door mooie landschappen.
Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Joop_ schreef:
Scheelde niet veel :duh:

Zo, dat was inderdaad nogal close :o

Pagina 4 van 4 [ 176 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: TheTTDriver en 1 gast