» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 1 van 4  [ 162 berichten ]

Pro
 Bericht 

Aangezien ik tegenwoordig dagelijks meer dan 200 km rijd op de Belgische wegen, zal er genoeg te beleven zijn :x

Ik heb een Itronics ITB-100HD dashcam, gemonteerd voor de achteruitkijkspiegel.
Het geluid op de filmpjes loopt iets achter, heb nog niet gevonden hoe ik dat kan oplossen.

Als eerste mijn ochtendlijke avonturen met een motor :-?
Link

Pro
 Bericht 

Niets aan de hand, hij geeft toch richting aan :o
Link

Master
 Bericht 
:fp: :fp: :fp: Beetje zot maar hoor. :[

Master
 Bericht 
Braketest is niet zo slim, maar dat snijden van jou daarna is ook niet zo chic of wat?

Master
 Bericht 
Joop_ schreef:
Als eerste mijn ochtendlijke avonturen met een motor

Braketesten met een motor... Iemand is duidelijk levensmoe.
Tikje op de rem van de Berlingo (?) en het filmpje was ineens stuk spannender geweest :devil: :devil:

Master
 Bericht 
Waarom gooi je je groot licht eigenlijk aan?

Master
 Bericht 
Joop_ schreef:
Als eerste mijn ochtendlijke avonturen met een motor

Je kwam ook wel erg hard aanzetten en je toeter hield nog aan toen hij al links zat.
Eén lichtsignaaltje was genoeg geweest.

Respect
 Bericht 
Is die motorrijder levensmoe of zo....

Rechts inhalen ok, maar dan er tussen prakken waar weinig ruimte is en dan een bijna op zijn voorganger knallen en verderop bij die vrachtwagen ging het ook nog maar net.

Pro
 Bericht 

Paar dagen geleden kwam er een mooi duo voorbijzetten.
Ik was al bijna aan het inhalen geslagen, volgende keer maar wat beter spiegelen :oops:
Maximumsnelheid op het viaduct is overigens 90 km/u.
Link

En dan nog een opmerkelijke manier om een kruispunt over te steken...
Link

Master
 Bericht 
Idd, waarom ging die links rijden? :huh:

Pro
 Bericht 

Mijn rijstijl vandaag trok op niks, vooral vanmorgen. Al was ik niet alleen :x
Hieronder een compilatie van vandaag, de laatste spant de kroon :o
Link

Master
 Bericht 
Tja, maandag... leukste dag van de week. :zzz:

Pro
 Bericht 
Sorry, maar wat zijn dat dan ook voor een afritten! Het verbaast me iedere keer weer als in België kom. Ik heb er hier in NL al een hekel aan als er bij de rechterrijstrook geen doorgetrokken streep is om de mensen op de rechterrijstrook te houden bij zo'n dubbele uitvoeger.

Master
 Bericht 
Zijn inderdaad vreemde afritten als je dat zo ziet. Of ze zo neemt, dat kan natuurlijk ook ;-)

Pro
 Bericht 

Opvallende actie, zeker omdat de eerstvolgende afrit meer dan 4 km verder is.
't Ging in ieder geval goed vooruit :[
Link

Niet al te vooruitziend van het busje, maar om hem daarom op de invoegstrook vast te zetten :schudnee:
Link

Onnodig voorrang geven kan leiden tot close calls :fp:
Link

Master
 Bericht 
Joop_ schreef:
Opvallende actie

Asociale actie zul je bedoelen! :o

Joop_ schreef:
Onnodig voorrang geven kan leiden tot close calls

Niet handig van dat busje!
De Vectra kon niet weten dat hij daarna door zou rijden!

Pro
 Bericht 

Je moet het als Nederlander al bont maken om op te vallen tussen de Belgische chauffeurs.
Deze bestuurder rijdt net na een stevige onweersbui, zonder verlichting, traag en zonder reden op het linker rijvak.
Toppunt is dat hij onmiddellijk na mijn inhaalmanoeuvre opnieuw naar links gaat, waarschijnlijk om het achteropkomend verkeer verder op te houden :fp:
Link

Master
 Bericht 
Joop_ schreef:
Toppunt is dat hij onmiddellijk na mijn inhaalmanoeuvre opnieuw naar links gaat, waarschijnlijk om het achteropkomend verkeer verder op te houden

Toppunt?

Zou die vrachtwagen op de rechterbaan niet de oorzaak kunnen zijn?

Die hard
 Bericht 

Joop_ schreef:

En dan nog een opmerkelijke manier om een kruispunt over te steken...

He wat leuk, een video vanuit een rijdende stoomtrein :[

Qua Berlingo.....
1 tsja, ik verwacht bij dergelijke hokken geen ander rijgedrag / totaal gebrek aan verkeersinzicht.
2 OFFFF is er sprake van sterke spoorvorming op de rechterbaan? Al zou je zoiets niet verwachten gezien de briljante staat van het Belgische wegennet. O:)

Master
 Bericht 
FordFiasco schreef:
2 OFFFF is er sprake van sterke spoorvorming op de rechterbaan? Al zou je zoiets niet verwachten gezien de briljante staat van het Belgische wegennet

Was ook mijn eerste gedachte incl. de Belgische wegen.
Je was me dus voor. :P

Pro
 Bericht 

Het voordeel bij middenstrookrijders is dat je een keuze kan maken, langs links of langs rechts. Toch als het rustig is op de weg 8)
Link

Linksrijders laten die keuze niet. Het wordt pas echt irritant als ze gas bijgeven op het moment dat ze langs rechts ingehaald worden :boos:
Link

Ik hing al een tijdje achter deze linksplakkende chauffeuse.
De hele tijd met wisselende snelheden, maar ik kon niet vermoeden dat ze links bleef rijden omdat ze schrik had om naar rechts te gaan :)
Link

Pro
 Bericht 

Bumperkleven, al is de aanleiding vrij onschuldig :huh:
Link

Al geldt in België voorrang van rechts in dit soort situaties, ik kom het toch liever niet tegen :x
Link

Master
 Bericht 
Joop_ schreef:
Al geldt in België voorrang van rechts in dit soort situaties, ik kom het toch liever niet tegen
Is dat wanneer je beiden van rijstrook wisselt?

Pro
 Bericht 

Aanhanger schreef:
Is dat wanneer je beiden van rijstrook wisselt?

Meer algemeen, uitspraak hof van cassatie (30/09/1992):

Citaat:
Wanneer de rechter vaststelt dat beide bestuurders gelijktijdig een maneuver uitvoeren op de openbare weg, is wettig de veroordeling van één van hen wegens het niet verlenen van voorrang aan de ander, die van rechts kwam. (Art. 12.3.1. Wegverkeersreglement.)

Belangrijk hierbij is dat je "op regelmatige manier" van rechts moet komen, dus eender welke reden is goed om je voorrang te verliezen (te snel, verboden richting, ...).

Master
 Bericht 
Joop_ schreef:
Het voordeel bij middenstrookrijders is dat je een keuze kan maken, langs links of langs rechts.

Dan is langs rechts de kortste route. :thumb:

Joop_ schreef:
Het wordt pas echt irritant als ze gas bijgeven op het moment dat ze langs rechts ingehaald worden

Jij was toch sneller. :wink:

Master
 Bericht 
Joop_ schreef:
ik kom het toch liever niet tegen

Close. :o

Master
 Bericht 
Die was zeker close. Kom ik liever ook niet tegen :(

Pro
 Bericht 

Als zwakke weggebruiker is het geen probleem om op het gemak met de fiets over de vop door rood te rijden :fp:
Link

FS Meldingen
 Bericht 
Joop_ schreef:
Als zwakke weggebruiker is het geen probleem om op het gemak met de fiets over de vop door rood te rijden

Ach ja, ze zijn al oud en hebben niet zoveel te verliezen :[
Als we dat stukje mbt zwakke verkeersdeelnemer uit de wet zouden halen zouden we een hoop minder ongevallen hebben.

Master
 Bericht 
Denk het ook.

Bepaalde fietsers en voetgangers denken nu alles te mogen.

Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Als we dat stukje mbt zwakke verkeersdeelnemer uit de wet zouden halen zouden we een hoop minder ongevallen hebben.

Is dat in België ook zo?

FS Meldingen
 Bericht 
Lijkt me wel gezien commentaar Joop.
Maar dat is aanname van mij.

Pro
 Bericht 

dikkydik schreef:
Is dat in België ook zo?

In België wordt bij een ongeval met een zwakke weggebruiker automatisch alle, niet stoffelijke, schade vergoed door de verzekeraar van het motorvoertuig, ongeacht de schuldvraag.
Zwakke weggebruikers zijn alle deelnemers aan het verkeer die geen motorrijtuig besturen. Dus voetgangers, fietsers en ook passagiers.

Ik heb geen juridische achtergrond, maar het lijkt mij vrij goed vergelijkbaar met Nederland.
De autobestuurder is eigenlijk bij voorbaat schuldig bij een ongeval met een zwakke weggebruiker.
En daar maken sommige voetgangers en fietsers inderdaad misbruik van... :\

Master
 Bericht 
Niet direct schuldig, maar wel aansprakelijk.

Pro
 Bericht 

We probeerden beiden om voor het rode licht de kruising op te rijden, maar dat was duidelijk te hoog gegrepen :kniktja:
Link

Master
 Bericht 
Alleen hij ging er nog (wel heel vlot trouwens!) door en jij wachtte verstandig. :thumb:

Master
 Bericht 
Een stopbord bij een verkeerslicht. Hoe zit dat daar in belgie? Hier zou je ook bij groen moeten stoppen, maar wel voorrang hebben op kruisende bestuurders

Master
 Bericht 
Daar zat ik ook naar te kijken. Dat zou betekenen dat bij groen iemand 2 seconden stil moet staan voor ie door mag rijden.
[Ivo]Als je daar een flitskast bij kunt zetten... [/Ivo]

Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Hier zou je ook bij groen moeten stoppen
Artikel 64 je ontschoten? :roll:

Pro
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Een stopbord bij een verkeerslicht. Hoe zit dat daar in belgie?

Verkeerslichten gaan boven (voorrangs)borden. De borden kan je dus gewoon negeren.
Alleen als de verkeerslichten niet werken, of als het oranje knipperlicht brandt, moeten de borden gevolgd worden.

Ik wist niet dat dat in Nederland anders geregeld is, weer iets bijgeleerd. :thumb:

Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Artikel 64 je ontschoten?

Beetje wel, daaron staat niet zoals in 63 "voor zover ze onverenigbaar zijn".
Daarnaast in 68.1.a ook nog eens onverenigbaar met de stopverplichting.

Nee, stoppen hoeft ook hier niet. :oops:

Pro
 Bericht 

Ik was nog aan het bekijken hoe bompa een file aan het creëren was, dat ik niet in de gaten had dat mijn voorligger af wou slaan :fp:
Link

Gooi hem er maar voor, staat bij mij op nummer één van irritant weggedrag :boos:
Link

En dan nog een paar opvallende gebeurtenissen van vandaag.
Link

Master
 Bericht 
Joop_ schreef:
En dan nog een paar opvallende gebeurtenissen van vandaag.

Eerste clipje: sneed die gast je nu 2x af? :fp:
Joop_ schreef:
Gooi hem er maar voor, staat bij mij op nummer één van irritant weggedrag :boos:

En daarna ook nog eens lekker blijven linksplakken :thumb_d: :schudnee:

Master
 Bericht 
Joop_ schreef:
Ik was nog aan het bekijken hoe bompa een file aan het creëren was, dat ik niet in de gaten had dat mijn voorligger af wou slaan

:o

Bijna raak!

Zo zie je maar, langzaamrijdende ouderen in het verkeer, levensgevaarlijk! :lol:

Pro
 Bericht 

keokiracer schreef:
Eerste clipje: sneed die gast je nu 2x af?

Het was een vrouw :) Maar ze bleef ook na mijn toetersignaal moeite hebben om de auto op de rechterrijstrook te houden :x

Master
 Bericht 

Ik moet wel zeggen dat ik je erg trigger happy vind qua gebruik van de claxon... :huh:

FS Meldingen
 Bericht 
Joop_ schreef:
dat ik niet in de gaten had dat mijn voorligger af wou slaan

Serieuze remactie :wink:

Pro
 Bericht 

JayJay schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik je erg trigger happy vind qua gebruik van de claxon

Dat kan ik begrijpen :) Bij het terugkijken denk ik regelmatig dat het claxonneren in ieder geval wat korter had gekund.
90% van de chauffeurs doet niets anders dan afremmen als iemand zich ertussen wringt, waardoor het ondertussen bijna als een recht ervaren wordt om op eender welk moment van rijstrook te wisselen.
Bij mij gaan het groot licht (en soms de toeter) aan voor de duur dat ik effectief moet remmen. En dat kan enkele seconden duren O:)
Maar wat is de beste manier om daarmee om te gaan, alleen maar afremmen en verder niets? Dan wordt dit soort rijgedrag toch alleen maar meer en meer aanvaard :huh:

Master
 Bericht 
Een grootlichtsignaaltje was genoeg geweest.
Dan had mevrouw al wel door dat ze je gehinderd had.

Toeteren is alleen ter afwending van gevaar en dit was geen gevaar.
Je moest hooguit even op de rem.

Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Toeteren is alleen ter afwending van gevaar en dit was geen gevaar.

Nee hoor, ook bij het inhalen van andere voertuigen mag je toeteren.
Dat geldt overigens ook voor lichtsignalen, dat mag ook alleen bij gevaar of inhalen. Waarom dan een lichtsignaal hier wel goed zou zijn maar een toeter niet volg ik dan ook even niet.

Pagina 1 van 4 [ 162 berichten ]