» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 8 van 10  [ 498 berichten ]
JeffreyM
Master
 Bericht 
:o :o

plankie
Master
 Bericht 
Wow :o

RRL
Master
 Bericht 
Ook nog even kijken waar je bent gebleven nadat de snelheid omhoog ging, hop naar rechts die handel :o :fp:

CasB
Master
 Bericht 
Waarom krijgen dat soort mensen nou nooit een EMG of gevalletje shredder. :boos:

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Soms zou ik best willen dat ik een dat soort straffen kon uitschrijven voor dit soort belachelijk slechte weggebruikers. Maar helaas.

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Ik heb weer eens wat bij elkaar gespaard. Enkele beelden van naderen ongevalslocaties / brand en wat overig geneuzel. Van de incidenten zijn nog wel foto's en video te vinden op mijn website. ;)

130. Aankomst ongeval A28 (vrachtwagen->auto)

Link

131. Schaap in de berm

Link

132. Brand in bedrijfsbusje

Link

133. Slome treuzelaar

Link

134. Melding brand in lijnbus. Bleek totaal verkeerd gemeld te zijn qua locatie. Dus nogal heen en weer rijden.

Link

135. Ongeval op knooppunt Hattemerbroek

Link

136. Uitslaande schuurbrand Zuideinde (p.s. 60km/h zone)

Link

137. Kettingbotsing 8 voertuigen op A28 (lastig hè, afstand houden??)

Link

138. Uitparkeren blijkt lastig te zijn voor oudere man... boem is ho.

Link

139. Magische toverstaf tegenwoordig ook in touringcars... (ja doei!)

Link

140. Nog even snel er voor langs

Link

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Toegift, vers van de pers:

141. Uitslaande woningbrand

Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
137. Kettingbotsing 8 voertuigen op A28 (lastig hè, afstand houden??)

Lekker dan! :o

DeFotograaf schreef:
136. Uitslaande schuurbrand Zuideinde (p.s. 60km/h zone)

Gordel te vroeg af en te laat weer om! :lol:
En die jongen liep jou ook lekker in de weg zeg...

DeFotograaf schreef:
134. Melding brand in lijnbus. Bleek totaal verkeerd gemeld te zijn qua locatie. Dus nogal heen en weer rijden

Reden ze nu allemaal eerst de verkeerde kant op?

DeFotograaf schreef:
133. Slome treuzelaar

Zoekende zo te zien?
Maar leuk dat hij hem er dan nog wel even voorzette!

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

@ ZX-driver: 136. Inderdaad, nogal in de weg staand kind en weet bovendien niet wat hij wil. :/
134. Ja, melding was doorgegeven op de kruising waar ik als eerste zeggggggg maaaaarrrrrrrrr de beelden heb.

------------------

Inmiddels heb ik mijn nieuwe 308, eindelijk weer handgeschakeld in plaats van de automaat. En het verschil tussen 68pk (automaat) en 92pk (versnellingsbak) merk je absoluut! Wat rijdt dat heerlijk als ik de snelweg op ga bijvoorbeeld. Met gemak op de 120km/h, voordat je het weet zit je op de 140km/h. Moet er echt goed op gaan letten...

Hieronder een mix van de afgelopen paar weken. Zitten wat stukken tussen vanuit de voorloopauto en vanuit de nieuwe auto. En uiteraard weer een mix van incidenten en nogal bijzondere momenten tijdens het rijden.

144. Dodelijk ongeval Kamperweg Heerde (foto item)

Link

145. VIP begeleiding

Link

146. Ongeval kopstaart aanrijding

Link

147. Brand in hooiopslag

Link

148. Geschaarde vrachtwagen op knooppunt Hattemerbroek

Link

149. AT op de A2

Link

150. Wil je gaan inhalen op een stuk waar Vmax 120km/h is, gaat de inhaler 90km/h rijden. Daarna Vmax 90km/h vanwege asfaltwerkzaamheden. Auto's achter mij vonden het ook leuk *not* :duh:

Link

151. Overstekend wild (hartinkeelmomentje) :o

Link

152. Zo kun je ook afslaan naar links

Link

153. Jeugd en voorrang verlenen... ik heb het al vaker gezegd, ik krijg daar nog eens een aanrijding op dat punt. Drukke kruising met veel kids die van / naar voetbaltraining gaan. Heb er al meerdere malen paar bijna onder de auto gehad, onder andere door niet voeren van fietsverlichting.

Link

154. Toch maar even voorzichtig aan gedaan en niet met 50km/h er rechts langs gaan...... O:) O:)

Link

JeffreyM
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
151. Overstekend wild (hartinkeelmomentje)

:o :o :loco: :loco:

DeFotograaf schreef:

Euh...creatief is het wel :kniktja: :[ :fp:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:

Lief, dan kun je er zonder veel oponthoud langs.

ZX-driver
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
Daarna Vmax 90km/h vanwege asfaltwerkzaamheden. Auto's achter mij vonden het ook leuk *not*

Hij reed maar alvast 90 km/h. :lol:
Maar om hem dan zo naar links te kwakken...

Wat een rotstuk trouwens nu, reed er vorige week zaterdag, eerst een heel stuk 90 km/h, ik was de enige die dat reed volgens mij en toen dacht ik eindelijk er vanaf te zijn, o nee, Zwolle komt nog en dat stuk is 100 km/h! :zzz: Toen ik Zwolle eenmaal voorbij was, was ik het zat en ging ik maar even richting de 150 km/h! :lol:

DeFotograaf schreef:

Er kwamen geen tegenliggers en jij hoefde niet het hele eind mee te remmen!
Ideaal eigenlijk! :thumb:

DeFotograaf schreef:
Toch maar even voorzichtig aan gedaan en niet met 50km/h er rechts langs gaan.....

De beelden zo gemaakt dat die politie-auto gewoon leek te verdwijnen... :o

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Weer een lading nieuwe video's:

156. Zwarte Pieten (we waren zelf ook als Zwarte Pieten verkleed in de auto ;-))

Link

157. Proberen 2 seconde afstand te houden en dan komt deze kleine vrachtwagen er nog even tussen zetten :boos: :boos:

Link

158. Stoertje op scooter gaat expres even slippen..

Link

159. Oeps, niet naar rechts gekeken :dood:

Link

160. Tuurlijk, nog even snel er langs. Ik was bijrijder en schrok er weer eens meer van dan mijn vriendin achter het stuur.

Link

161. Wegwerkzaamheden op de A28 bij Zwolle-Noord. Kennelijk net afgekruist, want er was nog maar één bots en de rest van het werkvolk was nog nergens te bekennen. Maar goed, desondanks wel iemand die gewoon onder de rode kruizen door kachelde. :fp:

Link

162. Vrachtwagen vs. flitspalen op de IJsselallee in Zwolle. Eerste keer lichte twijfel en toch door, tweede keer toch vol in de ankers. Als toegift in deze video nog een afsnijder. En bedankt.

Link

RRL
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
156. Zwarte Pieten

Vandaag hier nog de Sint en pieten gespot. En dan als hij zwaait nog trouw terugzwaaien en groeten met "dag Sinterklaas en pieten" :lol:
DeFotograaf schreef:
157. Proberen 2 seconde afstand te houden en dan komt deze kleine vrachtwagen er nog even tussen zetten

Duidelijk teken dat die 2 seconden leuk zijn in theorie, maar onhaalbaar in de praktijk
DeFotograaf schreef:
158. Stoertje op scooter gaat expres even slippen..

Daar mis ik dus altijd het logische gevolg op het geluid van slippende banden :schudnee:
DeFotograaf schreef:
160. Tuurlijk, nog even snel er langs.

:o

JeffreyM
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Vandaag hier nog de Sint en pieten gespot. En dan als hij zwaait nog trouw terugzwaaien en groeten met "dag Sinterklaas en pieten" :lol:

In Scheveningen vandaag een hele zwarte pieten fanfare zelfs :lol: Alleen die oude man was nergens te bekennen :fp: :[

ZX-driver
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
160. Tuurlijk, nog even snel er langs. Ik was bijrijder en schrok er weer eens meer van dan mijn vriendin achter het stuur

Hij zat al op de voorsorteerstrook en ging nog even terug op de rijbaan ofzo?
En je vriendin had dat niet aan zien komen?

DeFotograaf schreef:
Kennelijk net afgekruist, want er was nog maar één bots en de rest van het werkvolk was nog nergens te bekennen. Maar goed, desondanks wel iemand die gewoon onder de rode kruizen door kachelde.

Rare situatie ook daar met die doorgetrokken streep die nog zo lang doorloopt en waar je dus overheen moest dit keer, omdat je niet verder op die strook mocht!

DeFotograaf schreef:
Vrachtwagen vs. flitspalen op de IJsselallee in Zwolle.

Klotedingen daar ook, half Zwolle lijkt er vol mee te staan!
Deze waren dan nog redelijk goed zichtbaar, er staan ook ergens 'gecamoufleerde', waar ik laatst gepakt ben... Moet het nog steeds een keer uitzoeken maar heb geen idee wanneer ik weer in Zwolle kom!

keokiracer
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
Proberen 2 seconde afstand te houden

Ben je erg slecht in dan, het is krap 1 seconde voordat dat busje ertussen komt :wink:
DeFotograaf schreef:
Ik was bijrijder en schrok er weer eens meer van dan mijn vriendin achter het stuur.

Maar schrik je er meer van omdat je 'gewoon' snel schrikt of omdat je vriendin het niet doorheeft/niet ziet?
RRL schreef:
Duidelijk teken dat die 2 seconden leuk zijn in theorie, maar onhaalbaar in de praktijk

Klopt. Ook de reden dat er bij het berekenen van de capaciteit van een wegvak niet eens meer wordt uitgegaan van 2 seconden afstand. Ik geloof ergens tussen 1.5 en 1.7 in de berekeningen. En nog waren er plaatsen die een hogere intensiteit bereikten dan de capaciteit (dus meer auto's dan theoretisch mogelijk). De oude Coentunnel was een mooie daarvoor. Want bumperkleven :P

plankie
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
Proberen 2 seconde afstand te houden en dan komt deze kleine vrachtwagen er nog even tussen zetten

2 seconden is nergens voor nodig. Met een halve seconde gaat het ook prima. Er trapt toch niemand op z'n rem.

DeFotograaf schreef:
Stoertje op scooter gaat expres even slippen..

Die kwam ook vrij hard aanzetten volgens mij. Lastig in te schatten in ieder geval.

DeFotograaf schreef:
160. Tuurlijk, nog even snel er langs. Ik was bijrijder en schrok er weer eens meer van dan mijn vriendin achter het stuur.

Je kijkt als bijrijder toch net ff anders in de spiegels en dan kun je dit missen. Misselijke actie overigens.

DeFotograaf schreef:
Wegwerkzaamheden op de A28 bij Zwolle-Noord.

Die kruisen waren ook wel wat 'onhandig' geplaatst. Je komt aanrijden al onder een rood kruis door en dan moet je nog 'invoegen' over nog een afgesloten rijstrook... :x

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

@ Plankie: die scooterrijder die ging slippen, die deed het er echt om. Het is een zeer drukke scholierenroute, dus die moet daar wel bekend zijn.

163. Slecht vooruitkijken / borden lezen

Link

164. Ongeval auto in sloot

Link

165. Eenzijdig ongeval klapband op A50 bij Heerde

Link

166. Onderweg samen met nog twee Zwarte Pieten van huisbezoek naar huisbezoek, rustig op de weg, dus wat meer tempo. Helaas een gigantisch irritante linksplakker, oogkleppen op en rijden maar. Ben er rechts langs gegaan.. daarna in de achteruitkijkspiegel in de gaten gehouden, maar bleef stoïcijns op de linkerrijstrook rijden. :fp: :fp: :fp:

Link

plankie
Master
 Bericht 
163 - en ze waren nog met z'n 2 ook.
164 - gebeurd tijdens een passeer-manouvre voor tegenliggend verkeer?
166 - niemand op de weg dus je hoeft ook niet op te letten... Alleen zelf binnen wat lijntjes blijven is voldoende...

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

plankie schreef:
164 - gebeurd tijdens een passeer-manouvre voor tegenliggend verkeer?
Nee, iets te hard uit de bocht gekomen. Zie fotoserie: http://www.stefanverkerk.nl/foto/10293/ ... wolde_gld/
plankie schreef:
166 - niemand op de weg dus je hoeft ook niet op te letten... Alleen zelf binnen wat lijntjes blijven is voldoende...
Precies... en dan zeggen dat rechts inhalen altijd zeer gevaarlijk is... :duh:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ik krijg alleen maar afbeeldingen en kan nergens op klikken? :huh:
O, op de linkjes klikken werkt wel! :)

#163:

Die twee busjes hoorden vast bij elkaar!

#164: Volgens mij had je je gordel te vroeg af! :lol:

#165: Niet gestopt?

JeffreyM
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Ik krijg alleen maar afbeeldingen en kan nergens op klikken?
O, op de linkjes klikken werkt wel!

Klopt is nieuw :kniktja: Zo blijft de pagina 'snel' met laden, ondanks dat er veel yt filmpjes staan ;)

ZX-driver
Master
 Bericht 
Serieus?
Handig! Alleen wel lastig dat ik nu bij compilaties steeds van tabblad moet switchen, omdat ik 5 minuten later vergeten ben wat ik wilde zeggen! :P

JeffreyM
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Serieus?
Handig! Alleen wel lastig dat ik nu bij compilaties steeds van tabblad moet switchen, omdat ik 5 minuten later vergeten ben wat ik wilde zeggen! :P

Serieus ja :kniktja:
Maar je kijkt ze toch op de pagina zelf? :huh:

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

ZX-driver schreef:
#164: Volgens mij had je je gordel te vroeg af! :lol:

#165: Niet gestopt?

#164: Klopt, soms iets te vroeg. ;-)
#165: Ja, wel gestopt, maar het parkeren op de snelweg zet ik meestal maar niet op YouTube voordat het weer in verkeerde context wordt geplaatst etc. ;-)

keokiracer
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Maar je kijkt ze toch op de pagina zelf?

Hij kijkt ze op de youtubepagina zelf, net als ik, en dan moet je dus terug deze pagina op om te typen :wink:

Ik heb er geen problemen mee hoor, de pagina's laden tenminste kapot snel (speciaal voor Masterdam) :honger:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Alleen wel lastig dat ik nu bij compilaties steeds van tabblad moet switchen,

Je kan gewoon de video's afspelen zoals altijd al kon, gewoon op het plaatje klikken.

Maar ik vermoed dat jij nog oude bestanden gecached hebt staan. Ik denk dat ik toch maar even een verse "main.js" aanmaak om dit probleem te omzeilen :nah:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Dave schreef:
js

Hoe weet je mijn initialen? :huh:

Maar misschien heb ik zelf ook wel niet goed gekeken omdat ik eerst dacht dat het om een storing ging! Hij doet het nu wel namelijk! :thumb:

Ton.
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Hoe weet je mijn initialen?

Die weet ik ook.

JeffreyM
Master
 Bericht 
+1 O:)

ZX-driver
Master
 Bericht 
Bekender dan ik dacht...
En dat door één belachelijk Dumpertfilmpje van 7 jaar geleden. :fp:

JeffreyM
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
En dat door één belachelijk Dumpertfilmpje van 7 jaar geleden.

Nee hoor :schudnee: O:) :lol:

Ton.
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
En dat door één belachelijk DumpertfilmpjeAutoweekfilmpje van 7 jaar geleden.

Leuk filmpje volgens mij. Niets schokkends.

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Een bescheiden selectie van de afgelopen week:

167. De binnenbocht, blijft aantrekkelijk op dit punt.

Link

168. Ongeval op de A28 bij Zwolle-Zuid, in wat wij al gekscherend noemen: de sjoelbak. :woop:

Link

169. "Mag ik even passeren?" - Tja, terecht als je het mij vraagt. Linksplakker. :duh:

Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Leuk filmpje volgens mij. Niets schokkends

Daar dachten velen anders over. :wink:

DeFotograaf schreef:
"Mag ik even passeren?" - Tja, terecht als je het mij vraagt. Linksplakker.

Er zat anders ook nog verkeer vóór die Lupo...

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

ZX-driver schreef:
Jawel, maar hij laat het gaspedaal los, zonder dat daar echt een reden voor is. De rest loopt namelijk uit en ik ga de beide auto's bijna ook nog voorbij.

flozzy
Die hard
 Bericht 

ZX-driver schreef:

Nee hoor :nono: BMW paste er nog prima tussen. Die kneus in die Lupo moet gewoon rechts rijden :fp: Terechte actie :dag:

ZX-driver
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
Jawel, maar hij laat het gaspedaal los, zonder dat daar echt een reden voor is.

Ik denk om de klever op te houden!

JeffreyM
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Ik denk om de klever op te houden!

En waarom kleeft hij (ja is niet netjes) Juist, omdat hij onnodig links rijdt ;) :duh:

bert65
Master
 Bericht 
Maar de fotograaf rijdt ook lang links...

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Tja, maar ik rij sowieso constante snelheid (+ de maximale snelheid) van 120km/h en ga wel het een en ander aan auto's voorbij. En als het gat maar groot genoeg is, ga ik echt wel naar rechts hoor ;-)

bert65
Master
 Bericht 
Nietes. Op je rijdt op strook 2 de Polo voorbij en dan....

ZX-driver
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
En waarom kleeft hij

Omdat het een BMW-rijder is! :lol:

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

170. Even stukje busbaan meepakken.. pff :fp:
Link

171. Bus inhalen bij vertrek met dubbele doorgetrokken streep en tegenligger... :nothanks:
Link

172. Kettingbotsing 11 voertuigen vanochtend op de A50 bij Heerde (foto + video hier)
Link

173. Geen voorrang verlenen terwijl ik van rechts kom. Had eigenlijk door moeten rijden... dan was het waarschijnlijk BAM geweest. Hmm. :/
Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
170. Even stukje busbaan meepakken.. pff

*mopper* *mopper* :lol:
Wellicht was hij er niet bekend en er van uitgegaan dat er twee banen voor rechtsaf waren.
Maar daarna zonder te kijken *o ik zit verkeerd* jou afsnijden was minder handig! :fp:

DeFotograaf schreef:
171. Bus inhalen bij vertrek met dubbele doorgetrokken streep en tegenligger..

Golf 3. Dus jonge jongen met petje en zonder verkeersinzicht?

DeFotograaf schreef:
172. Kettingbotsing 11 voertuigen vanochtend op de A50 bij Heerde (foto + video hier)

Heftig! :o
En deze morgen was het juist op de A28 raak en moest men omrijden via de A50. :P
Hoorde ik op de radio!

DeFotograaf schreef:
173. Geen voorrang verlenen terwijl ik van rechts kom. Had eigenlijk door moeten rijden... dan was het waarschijnlijk BAM geweest. Hmm.

Leuk fluitje! :lol:
Maak het hier ook regelmatig mee en dan denk ik ook: wat als ik nu gewoon een keer doorzet?
Maar ja je moet voorrang krijgen en niet nemen en als uit de beelden blijkt dat jij gewoon doorgezet hebt krijg jij toch deels de schuld! Dus veel zin heeft het denk ik niet...

RRL
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:

De staat van de Picanto vergeleken met de andere auto's :o Die heeft waarschijnlijk het volle gewicht van die twee bussen op moeten vangen, maar dan nog, lijkt wel of er aan de achterzijde niets aan de botsveiligheid is gedaan. En dan te bedenken dat ik juist veiligheid een goede plus gaf omdat er voor/zij/gordijn airbags inzaten waar de concurrenten ze enkel voor hebben. Zie echter op de video geen enkele airbag...
Hoop überhaupt nooit bij een flinke aanrijding betrokken te raken, maar de Picanto nu al helemaal niet. Heb gelukkig in elk geval nooit iemand achterin zitten.

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

ZX-driver schreef:
Golf 3. Dus jonge jongen met petje en zonder verkeersinzicht?
Het komt wel uit zo'n wijk... ;-)
ZX-driver schreef:
Maar ja je moet voorrang krijgen en niet nemen en als uit de beelden blijkt dat jij gewoon doorgezet hebt krijg jij toch deels de schuld! Dus veel zin heeft het denk ik niet...
Dat niet alleen, het is ook zonde van de auto en mogelijk het letsel wat ik zelf oploop.. ;)
RRL schreef:
maar dan nog, lijkt wel of er aan de achterzijde niets aan de botsveiligheid is gedaan.
Inderdaad, deze heeft de volle klap gekregen. Zag er echt niet best uit. En als er iemand op de achterbank had gezeten (met name aan de rechterkant) dan was die absoluut dood geweest. :x

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

175. Voorsorteren kun je leren... :fp:

Link

176. Auto van de weg A50 Hattem (foto's zie link)

Link

Cweepz
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
173. Geen voorrang verlenen terwijl ik van rechts kom. Had eigenlijk door moeten rijden... dan was het waarschijnlijk BAM geweest. Hmm. :/

"Ja maar ik ga toch rechtdoor"

Bijzonder veel mensen snappen "Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor" echt niet.

Pagina 8 van 10 [ 498 berichten ]