» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 1 van 10  [ 498 berichten ]
DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Hallo allen!

Ik zal mijzelf eerst maar even voorstellen; ik ben Stefan, momenteel ruim 2,5 jaar in het bezit van een rijbewijs (op mijn 21ste gehaald) en auto. Ik rij 'redelijk' wat kilometers weg per jaar (±30.000), dit omdat ik fotograaf ben (ZZP'er) en met enige regelmaat op pad ben voor (bouw)bedrijven. Daarnaast ben ik al meerdere jaren actief met het verslaan van incidenten hier in de regio. Ik fotografeer de hulpverleningsdiensten, dus denk aan ongevallen, branden etc. Mijn banden met de brandweer, ambulance en politie zijn goed, maar van die geldkassa's langs de snelweg ben ik absoluut geen fan. Ik ben wel voorstander van gerichte controles op plaatsen waar daadwerkelijk ongevallen gebeuren, mits het natuurlijk ook echt wat bijdraagt aan de veiligheid (dus geen kassa langs de weg parkeren, maar b.v. met een laserpistool en dan mensen aanspreken op hun gedrag). Overigens weet ik juist door het vastleggen van die ongevallen dat de meeste ongevallen veroorzaakt worden door niet-snelheid gerelateerde zaken... dus wat dat betreft. Laat ze maar meer bekeuren voor geen voorrang verlenen, links plakken, bumperkleven etc. etc. :)

Als ik mijn eigen rijstijl zou moeten omschrijven, dan is dat over het algemeen vrij netjes te noemen denk ik. Ik hou niet van grote risico's nemen, omdat ik vrij bekend ben met de gevolgen van ernstige ongevallen. Desondanks ben ik wel een type dat een enorme hekel heeft aan mensen die 40 gaan rijden waar je 50 mag en 60 waar je 80 mag. Dit is voornamelijk het geval indien ik onderweg ben naar een incident.

Sinds vrijdag ben ik in het bezit van een LS430w, uiteraard na het lezen van dit forum enthousiast geraakt en via Rene besteld. Ik ben behoorlijk tevreden met de dashcam, zeker als je het vergelijkt met wat ik eerder had (een DVR027 nog wat uit China, wel de originele en geen kloon). Die vorige dashcam veroorzaakte erg veel storing, onder andere een slechte FM ontvangst op de radio en geen GPS signaal meer op de iPhone. De LS430w heeft hier gelukkig allemaal geen last van en de beeldkwaliteit is echt formidabel (zelfs als kritische fotograaf ben ik zeer tevreden met de kwaliteit van de beelden).

Hier twee video's; een van vorige week en een van vandaag. Ik zal er zo nog eentje op YouTube zetten.

1. De zeer langzaam optrekkende auto trok zoveel aandacht, dat ik het rode stoplicht over het hoofd zag.
Link

2. Combinatie slecht vooruit kijken / geen invoeghulp bieden
Link

Parkeervak
Master
 Bericht 
[y]link[/y]

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Dank Parkeervak! :thumb:

Parkeervak
Master
 Bericht 
Geen probleem (f)
Welkom trouwens, beeld ziet er mooi uit :thumb:

plankie
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
Combinatie slecht vooruit kijken / geen invoeghulp bieden

En ook de spiegels niet gebruiken, leek erop alsof je een gaatje openhield voor 'm.

Desondanks: welkom!

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Correct, sowieso ben ik altijd erg van het ruimte laten tussen mijn voorganger, en bied je die ruimte een keer aan... pfff :thumb_d:

A4
Master
 Bericht 
LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
De zeer langzaam optrekkende auto trok zoveel aandacht, dat ik het rode stoplicht over het hoofd zag.

Komt vaker voor (f)

DeFotograaf schreef:
invoeghulp

Term ligt hier nogal gevoelig :wink:
In dit geval, wanneer er door jou ruimte wordt gecreeerd, niks mis mee :thumb:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Welkom!
Kennis van Brandjuh?

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

3. Geluidstest (speciaal voor Rene, met de raampjes dicht):

Link

4. Stopstreep

Link

5. Stukje busbaan meepakken. Deze verdient wat uitleg. Na de verbouwing van dit kruispunt kun je dus als je links af gaat tegelijkertijd een bus verwachten van rechts.

Afbeelding

Link

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Fpsdoug schreef:
Kennis van Brandjuh?
Wel een bekende naam via Twitter ;) Dat zelfde geldt voor nog wel een paar anderen hier denk ik.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik kreeg een google+ ( :boos: ) uitnodiging van ene "Fautograaf", ben jij dat?

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Nee, anders dan hier gebruik ik eigenlijk nooit echt schuilnamen op social media i.v.m. mijn zaak. ;)

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Nog drie video's:

6. Slaapkop / extreem vroeg voorsorteren:

Link

7. Onderweg naar ongeval met letsel, laatste stukje van de rit. Voorzichtig inhalen en parkeerplekje vinden in de berm.

Link

8. Brand in hooischuur boerderij, rechts de rookwolken.

Link

Brandjuh
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
Fpsdoug schreef:
Kennis van Brandjuh?
Wel een bekende naam via Twitter Dat zelfde geldt voor nog wel een paar anderen hier denk ik.

Twitter, HVForum ;-) Welkom Stefan, als ik je ergens niet had verwacht was het hier.

Tip als je onbekend wilt blijven ook even je youtube naam aanpassen ;-)

ZX-driver
Master
 Bericht 
Welkom! :thumb:

Parkeervak
Master
 Bericht 
Brandjuh schreef:
als ik je ergens niet had verwacht was het hier.

:nocheer: zo irritant zijn we nu ook weer niet :lol:

Brandjuh
Master
 Bericht 
Parkeervak schreef:
zo irritant zijn we nu ook weer niet

Gaat ook niet om ons :lol:

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
maar b.v. met een laserpistool en dan mensen aanspreken op hun gedrag)

:nono: Aangezien het toch vaak alleen maar om het geld gaat:
Of een preek, of een prent. Niet allebei.

keokiracer
Master
 Bericht 
Hé, Stefan ook hier nu. Heb je wel eens op het wegenforum gezien. Ik maak nog steeds gebruik van je hectometersite :wink:.

Heb je ChrisZwolle al op dashcam? :lol:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Brave Hendrik schreef:
Aangezien het toch vaak alleen maar om het geld gaat:Of een preek, of een prent. Niet allebei.
Dat dus. Als je die boete wil geven, geef maar en lazer op met die preek.

Toolman30
Master
 Bericht 
Leuke filmpjes :thumb:
Welkom bij de club

Archiebald
Master
 Bericht 
Welkom op het forum!

Mooie beelden :D Had je ons Foto topic al gezien?

DeFotograaf schreef:
2. Combinatie slecht vooruit kijken

Van die vrachtwagenchauffeur bedoel je? Mee eens, hij kan van 0:00 tot 0:08 gewoon invoegen maar wacht daarmee tot de Polo naast hem zit. Terwijl er amper snelheidsverschil is.

Ton.
Master
 Bericht 
Welkom. Ik ken je website. Leuk om af en toe wat nieuws te volgen uit mijn oude regio.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Oh wacht, jij bent die Stefan. Van die leuke verslagen over o.a. de Hanzelijn. :woop:

DasherNL
Pro
 Bericht 
Welkom hier, leuke beelden, goeie cam! :)

JeffreyM
Master
 Bericht 
Welkom (f)

DeFotograaf schreef:
2. Combinatie slecht vooruit kijken / geen invoeghulp bieden

Gebeurd wel vaker daar :fp: En ligt vaker aan de weggebruiker die er al rijd dan aan de vrachtwagen.

Kans is aanwezig dat je (als je er vaker komt) mij op de dashcam spot :kniktja:

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
Brandjuh schreef:
DeFotograaf schreef:

Fpsdoug schreef: Kennis van Brandjuh? Wel een bekende naam via Twitter Dat zelfde geldt voor nog wel een paar anderen hier denk ik.

Twitter, HVForum Welkom Stefan, als ik je ergens niet had verwacht was het hier.

Tip als je onbekend wilt blijven ook even je youtube naam aanpassen

En de tekst in de filmpjes.

Welkom stefan

En als ik topic door kijk is een schuilnaam niet nodig hier :x

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Ondanks de vele kilometers die ik van de week heb gemaakt weinig interessants gezien op de weg.

Vanochtend een ongeval bij Epe, het scheelde pak 'm beet 2 meter of dit voertuig was een vaartuig geworden. :kniktja:

Link

JeffreyM
Master
 Bericht 
Dat scheelde echt weinig ja

plankie
Master
 Bericht 
Blij dat het een voertuig is gebleven... Water maakt zulke rare vlekken...

Pineut207
Die hard
 Bericht 

DeFotograaf schreef:
Ik zal mijzelf eerst maar even voorstellen; ik ben Stefan, momenteel ruim 2,5 jaar in het bezit van een rijbewijs (op mijn 21ste gehaald) en auto. Ik rij 'redelijk' wat kilometers weg per jaar (±30.000), dit omdat ik fotograaf ben (ZZP'er) en met enige regelmaat op pad ben voor (bouw)bedrijven. Daarnaast ben ik al meerdere jaren actief met het verslaan van incidenten hier in de regio. Ik fotografeer de hulpverleningsdiensten, dus denk aan ongevallen, branden etc. Mijn banden met de brandweer, ambulance en politie zijn goed, maar van die geldkassa's langs de snelweg ben ik absoluut geen fan. Ik ben wel voorstander van gerichte controles op plaatsen waar daadwerkelijk ongevallen gebeuren, mits het natuurlijk ook echt wat bijdraagt aan de veiligheid (dus geen kassa langs de weg parkeren, maar b.v. met een laserpistool en dan mensen aanspreken op hun gedrag). Overigens weet ik juist door het vastleggen van die ongevallen dat de meeste ongevallen veroorzaakt worden door niet-snelheid gerelateerde zaken... dus wat dat betreft. Laat ze maar meer bekeuren voor geen voorrang verlenen, links plakken, bumperkleven etc. etc.

Ben ik correct als ik hier heel koel...
Beverwijk zeg?
(Stipjes kun je met 3 letters aanvullen)
(Ondanks reacties omgeving Zwolle)

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
Ik zeg nee, maar ik weet ook meer O:)

Brandjuh
Master
 Bericht 
Ik vind je toch wel erg ondoordacht Stefan, rij lekker over de sporen heen.... :fp:

Valt me op dat jij juist wel filmpjes upload van "uitrukken" naar incidenten ik doe dit bewust weer niet :wink:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Hoe krijg je het voor elkaar. :fp:
Maar gelukkig, weer zo'n lelijk geval minder op de weg!

Ik hoop dat de inzittende(n) ongedeerd zijn gebleven?

JeffreyM
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Maar gelukkig, weer zo'n lelijk geval minder op de weg!

Had het nog niet eens gezien dat het z'n geval was :fp: :lol:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Het eerste waar ik naar kijk is wat voor auto het is om mijn conclusie te kunnen trekken. :)

JeffreyM
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Het eerste waar ik naar kijk is wat voor auto het is om mijn conclusie te kunnen trekken.

Moet ik dus ook maar gaan doen in het vervolg :fp:

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Brandjuh schreef:
Ik vind je toch wel erg ondoordacht Stefan, rij lekker over de sporen heen.... :fp:
Valt mee, de brandweer was ook gealarmeerd maar die ging al weer terug. Indien ze sporenonderzoek willen, dan zetten ze de straat maar netjes af. Verwacht niet van een gemiddelde burger dat als er geen afzetting is, hij of zij weet dat je niet door de sporen heen mag rijden. ;)
ZX-driver schreef:
Het eerste waar ik naar kijk is wat voor auto het is om mijn conclusie te kunnen trekken. :)

Ondanks dat ik niet wil ontkennen dat daar soms erg hard wordt gereden, is het voornamelijk gewoon redelijk gevaarlijk weggetje als je loopt te slapen. Bomen vrij dicht langs de weg en aan de andere kant het kanaal. Er zijn daar al redelijk wat auto's het water in gegaan. Gewoon goed in de gaten houden of het passeren van je tegenligger past en zo niet, even iets bijremmen. Maar ja, sommige mensen schrikken dan zo en sturen de auto zo de plump in. (zie dit ongeval b.v.)

Brandjuh
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:
Indien ze sporenonderzoek willen, dan zetten ze de straat maar netjes af

Daar valt dan natuurlijk ook weer wat van te zeggen :thumb:

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Denk dat DeFotograaf ook met zeer veel belangstelling het topic over berm parkeren volgt wanneer ik zo de filmpjes bekijk :lol:

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Weer een aantal video's:

10. Vreugdevuur / vuurwerk:

Link

11. Vandalisme... fietsenstalling, golfplaten, hout, ruit ingetikt. Triest.

Link

12. Politie met spoed onderweg naar melding. Lekker ruim van te voren plekje zoeken.

Link

13. Komt altijd onverwachts, zo'n uitvoegstrook. Richtingaanwijzers zijn dan toch niet nodig? :fp: ;(

Link

14. En de beste voor het laatste. Zwaar door rood en dan ook nog zonder licht rijden op een van de drukste wegen van Zwolle :huh: :huh:

Link

plankie
Master
 Bericht 
Die laatste had nog niet al z'n alcohol verwerkt waarschijnlijk.
Vuurwerk zelf blijft een mooi gezicht...

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
Dennis schreef:
Ik zeg nee, maar ik weet ook meer O:)

Ik heb ook wel zo'n idee wat er achter de V van zijn achternaam hoort :honger:

keokiracer
Master
 Bericht 
Arno schreef:
Ik heb ook wel zo'n idee wat er achter de V van zijn achternaam hoort

Is ook niet zo moeilijk. Kijk gewoon naar de naam van zijn youtube-account :wink:
Ik had hem al bij Stefan, 'DeFotograaf' en de locatie van de eerste 2 filmpjes :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
DeFotograaf schreef:

12. Politie met spoed onderweg naar melding. Lekker ruim van te voren plekje zoeken.

Niet beter 20 meter verder op de inrit?

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Dat was zeker ook een optie ja. :thumb:

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Telt u mee? :fp: :fp:

Link

(p.s. met betrekking op die bolhoedjes, zie http://omroepgelderland.nl/web/nieuws-1 ... andaan.htm)

keokiracer
Master
 Bericht 
Die 's' van https even uit je youtube linkje halen en dan werkt het (f) Laat maar :P

Ohja, inb4 Feitelijk :[

Parkeervak
Master
 Bericht 
Leuk kruis op die rotonde geschilderd ?
Maar waarom ? :roll:

Pagina 1 van 10 [ 498 berichten ]