» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Postingstijd interval gedetecteerd van 36 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 4  [ 156 berichten ]
Oldskool
Die hard
 Bericht 
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje "actief" (of eigenlijk passief :wink:) op FS als bezoeker/lezer, maar het wordt nu tijd om ook mijn eigen topic hier te beginnen. Ik heb sinds een paar maanden een dashcam en heb inmiddels al wat bijzondere momenten vastgelegd. Ik maak relatief weinig kilometers, dus ik zal geen wekelijkse compilaties hebben, maar als ik er genoeg heb opgespaard (of een fragment heb dat wel heel bijzonder is) zal ik ze hier met jullie delen.

Bij deze eentje om mee af te trappen (bij het eerste filmpje had ik de cam nog niet zo lang en moest ik de afstelling nog even onder de knie krijgen, dus sorry voor de hoeveelheid mooie blauwe lucht in beeld :D).

Afbeelding
https://vimeo.com/141586250

Brandjuh
Master
 Bericht 
Welkom! leuke beelden.

ZX-driver
Master
 Bericht 
00:47 was echt close! :o
En wie claxonneerde daar nou?

En die laatste ging ook lekker! :o

O ja, en welkom natuurlijk! :thumb:

Oldskool
Die hard
 Bericht 
ZX-driver schreef:
00:47 was echt close!
En wie claxonneerde daar nou?

Dat scheelde inderdaad niet veel, het was de tegenligger die claxoneerde. Die werd denk ik wat zenuwachtig van mijn uitwijkmaneuvre.

RRL
Master
 Bericht 
Welkom!

Mooie collectie al bij elkaar :thumb:
Aan het rooster in de motorkap te zien rij je een 3-serie?

Feitelijk
Master
 Bericht 
He leuk, lokale beelden!

Aanhanger
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
He leuk, lokale beelden!
Jij woont vast thuis.

Oldskool
Die hard
 Bericht 
RRL schreef:
Aan het rooster in de motorkap te zien rij je een 3-serie?

Goed gezien :) Rij een E46 inderdaad.

ptev
Nieuwkomer
 Bericht 
Welkom! :thumb:

keokiracer
Master
 Bericht 
Die laatste: en dan staat ie nog steeds op een rijstrook voor rechtdoor :fp:

Welkom :thumb:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Welkom. Leuke beelden!

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Deze week weer een paar bijzondere momenten vastgelegd.

Voor de deur van een supermarkt heb je natuurlijk sowieso al een "faalgarantie" als het op bestuurders/parkeeracties aankomt, maar ik had er nu 3 op rij...

En ook weer een pareltje in de categorie "Ritsen is heel moeilijk en eng", waar mensen het weer zo nodig vinden om de eerste vijftijg meter van het weefvlak geritst te moeten zijn, al moeten we op de rem om dat voor elkaar te krijgen (gelukkig zijn die weefvlakken daar maar een kilometertje of 2...).

Enjoy!

Afbeelding
Link

Brandjuh
Master
 Bericht 
:roflol: sjonge jonge jonge jonge! Nu nog een keer man man man en je bent net die kerel van sbs (Ben zijn naam ff kwijt)

Vraag me toch af waarom die kerel zijn kenteken had afgeplakt.

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Brandjuh schreef:
sjonge jonge jonge jonge! Nu nog een keer man man man en je bent net die kerel van sbs (Ben zijn naam ff kwijt)

Haha, ja ik kwam er bij het monteren van de compilatie ook achter dat "sjonge jonge jonge" mijn versie van "man man man" is (wat ik overigens uit gekkigheid ook vaak genoeg roep :wink:), dat is overigens de lijfspreuk van Rob Geus.

Afbeelding

Brandjuh schreef:
Vraag me toch af waarom die kerel zijn kenteken had afgeplakt.

Ja, ik snapte hem ook niet helemaal. Kan toch ook nooit lang duren voor zo iemand aan de kant wordt gezet door de politie. :roll:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Pfff, dat ritsen :x

Brandjuh
Master
 Bericht 
Rob Geus was hem inderdaad, normaal weet ik het maar kwam er net echt niet meer op :lol:
Dat man man man zijn lijfspreuk was wist ik wel. Ik ben er door de carcam filmpjes achter gekomen dat ik heul heul veel denk en niet roep wat ik zeg, gelukkig.

Edit: zie net dat ik dat op 1 filmpje wel doe :lol:

Oldskool schreef:
Ja, ik snapte hem ook niet helemaal. Kan toch ook nooit lang duren voor zo iemand aan de kant wordt gezet door de politie.

Een vriend van mij had ook ooit eens zo iets, reed straat uit en kreeg al een volg teken :roflol:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Brandjuh schreef:
en niet roep wat ik zeg

Nee, je zegt het dus gewoon, je roept het niet. :wink: :wink: :lol:

Mooie compilatie, vooral die eerste, wat een idiote acties! :o
En dan had je die persoon die in schemering zonder licht wegreed er nog niet eens in!

Bij die vroege ritser: niet netjes wat die Polo doet! En dat is dan zacht uitgedrukt...
Maar die Polo en dat bestelautootje zitten ook al vroeg links zo te zien? En die Polo er wel errug dicht op!

En hee, een witte Clio verderop, zo één zag ik ook in een filmpje van Cweepz voorbij komen van de week. Zou het dezelfde zijn? :wink: :P :lol:

Brandjuh
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Nee, je zegt het dus gewoon, je roept het niet.

Wat ik denk dus. :thumb:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Brandjuh schreef:
Wat ik denk dus.

Ah! :thumb:

Was dat bij mij maar zo....
Ik probeer me altijd in te houden, dan denk ik: ik ben vandaag in een rustige bui, ZX-driver, relax! Maar na 5 minuten rijden is het vaak al: RIJ TOCH EENS DOOR!

Alleen als ik één of meerdere passagiers heb pas ik mij zo goed mogelijk aan.
Misschien moet ik gewoon doen alsof ik áltijd passagiers heb? :P

plankie
Master
 Bericht 
Goed idee ZX ;-)

Bambi killer
Master
 Bericht 
Welkom

Goeie beelden ook :thumb: :thumb:

dat ritsen zeg :fp: :fp:

Ik had hem naar rechts gegooid en er voorbij doei doeii :dag: :dag:

ZX-driver
Master
 Bericht 
plankie schreef:
Goed idee ZX

:thumb:

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Weer tijd voor nieuwe beelden!
De voorruit is wat vettig op het einde, waardoor bij nat weer het beeld niet altijd even scherp is.

Afbeelding
Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
01:26, Handig zeg, Zo massaal over de stopstreep... :fp:

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Weer tijd voor nieuwe beelden. Vooral het Droogleever Fortuynplein in Rotterdam is goed vertegenwoordigd dit keer, voorsoorteervakken zijn daar schijnbaar erg onduidelijk. :roll:

Afbeelding
Link

Blaataap
Master
 Bericht 

Gaat wel lekker bij dat kruispunt iedere keer hè. De vorige compilatie kwam die ook al voorbij :loco:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Die eerste zeg! :o

1:43, Zo, lekker aso! :o

Had die laatste het nog door na je geclaxonneer en geknipper?

ZX-driver
Master
 Bericht 
O ja, kleine aanpassing: het is voorsorteren ipv. voorsoorteren.

Oldskool
Die hard
 Bericht 
ZX-driver schreef:
1:43, Zo, lekker aso!

Ja, dat was een "mooie" actie. Maar de bestuurder/ster vond schijnbaar dat ik me aanstelde want die toeterde en seinde vrolijk terug toen die het trucje herhaalde en me rechts voorbij kwam. :loco:

ZX-driver schreef:
Had die laatste het nog door na je geclaxonneer en geknipper?

Volgens mij niet. Toen ik er naast reed zag ik het dashboard wel volop branden en aan de voorkant brandde ook wel iets, maar volgens mij was dat gewoon LED stadsverlichting. Gevalletje handleiding nog eens doornemen denk ik :fp:

ZX-driver schreef:
O ja, kleine aanpassing: het is voorsorteren ipv. voorsoorteren.

Goed punt! :thumb:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Oldskool schreef:
maar volgens mij was dat gewoon LED stadsverlichting.

Probleem is dat veel auto's hun dashboardverlichting wel aan hebben als ze hun auto starten.
Gebeurt mij ook een enkele keer als ik bij een tankstation weg rijdt waar het vol verlicht is dat ik mijn eigen verlichting vergeet aan te doen.

Maar als iemand toch seint en claxonneert en knippert heb je het toch wel in de gaten? :fp:

JeffreyM
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Gebeurt mij ook een enkele keer als ik bij een tankstation weg rijdt waar het vol verlicht is dat ik mijn eigen verlichting vergeet aan te doen.

Serieus? :lol: Mijn eerste handeling als ik in stap is; de verlichting aan doen. Of het nou in de morgen is of in de avond. Dat is het eerste wat ik doe :kniktja:

ZX-driver
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Dat is het eerste wat ik doe

Ik rij ook 9 van de 10 keer met verlichting aan, maar als het licht is denk ik er soms pas aan als ik al weggereden ben. Maar áls me het gebeurt terwijl ik in het donker rijd en ik zie iemand knipperen of hoor iemand claxonneren dan weet ik wel gelijk dat ik mijn verlichting niet aan heb. Helaas zijn er ook genoeg mensen die het dan nog niet door hebben.

Zoals in deze compilatie toen (vanaf 0.18) Heel veel verlichting in het centrum en ik kwam er pas achter toen ik achter de Renault reed. :fp:

https://www.youtube.com/watch?v=aCQxTc-5lFk

neurder
Die hard
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Mijn eerste handeling als ik in stap is; de verlichting aan doen.

Als je rijlessen krijgt wordt dat je zo geleerd, zou iedereen als basis moeten doen. Persoonlijk kan ik mij er aan ergeren als mensen die niet doen, net als die dagrijlicht-blinden die denken dat hun verlichting in de avond aan staat :x

Mooie compie trouwens, lekker kort :)

RRL
Master
 Bericht 
Oldskool schreef:
Toen ik er naast reed zag ik het dashboard wel volop branden en aan de voorkant brandde ook wel iets, maar volgens mij was dat gewoon LED stadsverlichting.

Enkel op de voorzijde is dagrijverlichting (DRL). Dashboardverlichting brandt bij veel auto's tegenwoordig ook als de lichtschakelaar op 0 staat.
ZX-driver schreef:
Probleem is dat veel auto's hun dashboardverlichting wel aan hebben als ze hun auto starten.

Dat. Verlichting van de tellers en displays is in de Kia zelfs zo fel dat het dimt zodra je de verlichting aan doet. Knopjes en zooi zijn nog wel aan de lichtschakelaar gekoppeld.
neurder schreef:
Als je rijlessen krijgt wordt dat je zo geleerd

Nog altijd niet verplicht, gezien dat ik veel lesauto's met DRL zie rijden. Ik heb het zelf ook niet geleerd. Was laatst aardig aan het schemeren toen ik een lesauto achter me had met nog steeds geen ingeschakeld dimlicht.
JeffreyM schreef:
Mijn eerste handeling als ik in stap is; de verlichting aan doen.

Eerst starten, dan pas de verlichting aan. Anders krijgen door de piekspanning bij het starten je lampen elke keer zo'n opdonder die de levensduur flink inkorten.

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Zo, weer even het stof van dit topic af blazen :)
Inmiddels weer wat beelden verzameld voor compilatie nummertje 5. Veel kijkplezier!

Link

Tekst op 4:12 is vreemd genoeg weggevallen, maar gaat daar om de actie die achterin beeld plaatsvindt.

ZX-driver
Master
 Bericht 
02:00, Had die zich nou vast gereden? Of paste het net?
02:15, Ook zonder richting had hij daar niet zomaar mogen wisselen!

Oldskool
Die hard
 Bericht 
ZX-driver schreef:
02:00, Had die zich nou vast gereden? Of paste het net?

Doorrijhoogte is daar 4 meter, dus volgens mij moet dat wel passen. Maar wat er precies aan de hand was is mij ook niet helemaal duidelijk geworden. Of hij daar nu met pech stond of dat Aygo'tje wat er kort achter zit er misschien tegenaan getikt is ofzo weet ik niet zeker.

RRL
Master
 Bericht 
Hoe dan ook, geen fijne plek om stil te staan.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Oldskool schreef:
of dat Aygo'tje wat er kort achter zit er misschien tegenaan getikt is ofzo weet ik niet zeker

Zou ook kunnen omdat die daar met de gevarenlichten aan stond.

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Weer wat beelden van de afgelopen dagen bij elkaar geraapt.
En als verrassing zit er weer een pareltje in van een inmiddels beruchte locatie van mijn compilaties! 1x raden welke ik bedoel... :wink:

Link

plankie
Master
 Bericht 
Leuke compilaties!
Welk berucht punt je bedoelt zie ik nog even niet, daarvoor moet ik ook de oudere nog even doorkijken denk ik.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Die actie op 1:54 is van MIJ ja! :boos:
Peugeot op 2:08 miste zijn mogelijkheid: https://www.youtube.com/watch?v=nUEl1u6SjKw

Oldskool
Die hard
 Bericht 
plankie schreef:
Welk berucht punt je bedoelt zie ik nog even niet, daarvoor moet ik ook de oudere nog even doorkijken denk ik.

Ja, als je de eerdere compilaties bekijkt zie je het zo! Maar het antwoord is ook in voorgaande posts wel te vinden :wink:

Feitelijk schreef:
Die actie op 1:54 is van MIJ ja! :boos:

Sorry hoor :wink: Ik doe hem in ieder geval ook regelmatig. Niet alle truckers kunnen het overigens waarderen, krijg met enige regelmaat wat groot licht als ik dat doe (niet van deze trucker overigens), terwijl het bij blokmarkering gewoon prima mag :roll:

Feitelijk schreef:
Peugeot op 2:08 miste zijn mogelijkheid

:lol: dat was me nog nooit opgevallen, maar dat is inderdaad een mooi gaatje.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Oldskool schreef:
Ik doe hem in ieder geval ook regelmatig.

Kwestie van timing: :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=1K3HgCqppCc
https://www.youtube.com/watch?v=E0StcEGOJ_c

ZX-driver
Master
 Bericht 
0:40, Dat werd tijd ook zeg! :fp:
01:30, Er zo te zien gewoon totaal niet bekend!

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Weer tijd voor nieuwe beelden!

Nog wat oudere beelden van mijn BlackVue en wat recentere beelden van de LS460W waar ik onlangs naar ben overgestapt. Vooralsnog geen spijt van, met de DOD nog geen enkel issue gehad 8)

Link

keokiracer
Master
 Bericht 
0:57 dat is een BMW hoor :P
Mooie compilatie :thumb:

Oldskool
Die hard
 Bericht 
keokiracer schreef:
0:57 dat is een BMW hoor :P

Eeeeeh, oeps. :oops: