» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 6 van 7  [ 342 berichten ]
Middle
Die hard
 Bericht 
Zeker, maar gaat hij ook blind?

Er zijn momenten (0.09) dat de fietser geheel uit beeld is, maar op 0.08 is hij duidelijk te zien. Zoals ZX-driver al opmerkt, bekijk het eens van de andere kant.

Het zou dus ook kunnen dat autoritjes niet goed heeft opgelet, toen geschrokken is van de fietser en vervolgens deze uit pure frustratie de heer peniskoker maar gaat bestoken met een overdreven langdurige claxon serenade.

De fietser heeft geen voorrang, maar de situatie is dusdanig dat hier volgens mij geen sprake is van bewust doorzetten van de heer peniskoker, eerder een gebrek aan verkeersinzicht van autoritjes.

autoritjes
Pro
 Bericht 

Eerder bewust doorzetten van de fietser zal je bedoelen. De fietser had beter uit moeten kijken voor hij die kruissing op dook.
Ik heb daar nog nooit een idioot zo snel die kruissing over zien steken zonder te kijken of er overig verkeer aan kwam.
Fietsers moeten niet blijven denken dat ze god op de weg zijn.

keokiracer
Master
 Bericht 
Sowieso wordt niet voor niets aangeleerd dat je 2x kijkt, dit slaat gewoon nergens op. Gewoon er maar vanuit gaan dat DSNL aansluit in de rij. Assumption is the mother of fuck-ups etc. etc.

basgitaar
Master
 Bericht 
Ook niet echt een handig gekozen plek waar die auto (Kia?) stilstaat, daar wordt het ook niet overzichtelijker van.

Feitelijk
Master
 Bericht 
basgitaar schreef:
Ook niet echt een handig gekozen plek waar die auto (Kia?) stilstaat,

Kia staat prima, laat de kruising vrij, maar ja wie duikt daar dan ook met 30 in het uur achterlangs...

autoritjes
Pro
 Bericht 

Ik :) omdat het makkelijk kon.
Dat de fietser opeens voor mijn bumper verschijnt is zijn eigen schuld.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Misschien verwacht die fietser niet dat jij illegaal rechts inhaalt...

autoritjes
Pro
 Bericht 

O jawel, ik gaf richting aan en het was geen inhalen want ging er niet voorbij maar achterlangs.
Ik zag de fietser wel hoor maar dacht er over om hem even goed te laten schrikken omdat ie het niet zo nauw nam met de regels(net als 99% van alle andere fietsers die denken dat ze god op de weg zijn) :lol:
Of de fietser wilde gewoon op Youtube denk ik.

Feitelijk
Master
 Bericht 
autoritjes schreef:
O jawel, ik gaf richting aan en het was geen inhalen want ging er niet voorbij maar achterlangs.

Dan is het geen inhalen? Je was erachter en je wilt een weg inrijden die voor de kia ligt. Dan hoort dat dus gewoon links eromheen.

autoritjes schreef:
Ik zag de fietser wel hoor maar dacht er over om hem even goed te laten schrikken

Ja en dan is de fietser de klootzak?

autoritjes
Pro
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Ja en dan is de fietser de klootzak?

Yup

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat laat niets aan duidelijkheid te wensen over.

CasB
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dan is het geen inhalen? Je was erachter en je wilt een weg inrijden die voor de kia ligt. Dan hoort dat dus gewoon links eromheen.

Afbeelding

autoritjes
Pro
 Bericht 

Je maakt mij echt niet wijs dat ik moet rijden zoals de rode streep :
Afbeelding

Okkie68
Master
 Bericht 
Dat geloof ik ook niet zo. Jouw route is wel de meest pragmatische. Wat ik alleen niet zo begrijp is dat je zo ontzettend agressief reageert op die fietser. Denk jij soms zelf dat de weg van jou is en dat jij god bent? (Om maar even in jouw taal te spreken)

Die fietser heeft waarschijnlijk gezien dat de overweg dicht is, en dat de voorste auto van het rijtje stil staat en zal gedacht hebben dat hij door kan rijden. Ik vind dat geen vreemde gedachtengang. Net zo min als dat ik jouw actie - tot aan de fietser - heel begrijpelijk vind.

Maar dan blijken jullie min of meer op collision course te liggen. Waar jij moppert over zijn snelheid, zie ik ook dat jij erg vlotjes je actie uitvoert. Ik kan me voorstellen dat hij daar ook niet op gerekend had. Maar eigenlijk is er nog niks aan de hand. Hij wijkt wat uit, jij houdt wat in en zo vervolgt ieder zijn weg. Misschien nog een excuushandje hier of daar, maar eigenlijk was er niks aan de hand...

Helaas blijk jij met het verkeerde been uit bed gestapt te zijn. Je jaagt hem in het nauw en geeft hem een oorverdovend toeterconcert. Waarom in vredesnaam? Waarom? Wat heeft die gozer jou aangedaan? Ik snap dit echt niet.

En zie ik nou nadat je hem inhaalt nog een snijactie, of lijkt dat maar zo?

Feitelijk
Master
 Bericht 
autoritjes schreef:
Je maakt mij echt niet wijs

Nee dat denk ik ook niet.

Okkie68
Master
 Bericht 
Ik denk zelfs dat die rode lijn voor de fietser problematischer was geweest. Ook als iemand die de wachtende auto links was gepasseerd om linksaf die weg in te slaan waar de fietser uit komt, was het een echte close call geworden. Wat dat betreft ben ik het zeker eens dat meneer de fietser meer risico lijkt te nemen dan gezond voor hem zou zijn. Ik heb niet het idee dat ie erg goed uitzicht had naar rechts vanachter dat huis.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Op de rode lijn was DSN voor de fietser wel zichtbaar geweest en was zijn snelheid niet zo hoog geweest.

Ton.
Master
 Bericht 
Ook al doet die fietser wat fout, dan nog zet je je auto niet in (of dreig je er mee) als een (half) wapen bij een zwakkere verkeersdeelnemer. Pannenkoek.

keokiracer
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
dan nog zet je je auto niet in (of dreig je er mee) als een (half) wapen bij een andere zwakkere verkeersdeelnemer.

Fixed.

Ton.
Master
 Bericht 
Beter idd. Had dat eerst.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Volledig eens met Ton.
Als je je emoties niet enigszins onder controle kunt houden als iemand anders een fout maakt dan moet je niet achter het stuur kruipen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Als je je emoties niet enigszins onder controle kunt houden als iemand anders een fout maakt dan moet je niet achter het stuur kruipen.

Dan is het wel heel rustig op de weg :lol:

zandbak
Master
 Bericht 
De fietser is in ieder geval niet gestopt voor de stopborden die naast dat huis hangen, en zo de weg over geschoten.

autoritjes
Pro
 Bericht 

Ok , een nieuwe waar waarschijnlijk weer een heftige discussie over zal losbarsten hier :lol:

Link

JeffreyM
Master
 Bericht 
Tja voor fietsers is het heel normaal om de binnenbocht te nemen :fp:

autoritjes
Pro
 Bericht 

En er was voor de rest nog niets aan de hand tot ik weg wilde rijden en hij besloot om zijn fiets tegen de auto te knallen....

Feitelijk
Master
 Bericht 
De man heeft een punt.

Middle
Die hard
 Bericht 
Ja, de man heeft een zeker een punt. Als je geen richting aangeeft...

406
Master
 Bericht 
Ik vind de gekozen lijnen van beide bestuurders bijzonder te noemen.

autoritjes
Pro
 Bericht 

Middle schreef:
Ja, de man heeft een zeker een punt. Als je geen richting aangeeft...

Misschien niet helemaal goed te horen maar geef het ruim van tevoren al aan.(misschien koptelefoon opzetten ? :) )
En dan nog, al zou ik het niet aangeven dan moet hij nog de bocht niet zo nemen.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
406 schreef:
Ik vind de gekozen lijnen van beide bestuurders bijzonder te noemen.

+1

Autoritjes had er 2x aan de linkerkant langs gekund en zijn weg kunnen vervolgen.
Maar ja, dan was er geen filmpje geweest :roll:

Feitelijk
Master
 Bericht 
autoritjes schreef:
Misschien niet helemaal goed te horen maar geef het ruim van tevoren al aan.(misschien koptelefoon opzetten ? :) )

Gedaan, niet te horen. Hier een filmpje van waar je wel richting aangeeft: https://youtu.be/wsjnjyDhktA

Is het overigens niet handig als je zelf je compilaties hier neer zet?
Link

Waarom is mevrouw zo aan het kankeren op het meisje dat net kan fietsen?
Wielrenner uitlachen? :roll:
Invoeghulp geven en dan klagen dat iemand anders dat ook doet?
kijkkijkkijk die propt hem er gewoon tussen: Ja je moet wat aan het eind van de invoegstrook he?

Archiebald
Master
 Bericht 
:( :( Zit ik dan, op een pc zonder geluid..... Nou moet ik tot vanmiddag wachten met kijken!

Blaataap
Master
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Waarom is mevrouw zo aan het kankeren op het meisje dat net kan fietsen?

Waarom laten die ouders dat kind aan de gevaarlijke kant fietsen? Niet echt briljant ouderschap als je het mij vraagt.

autoritjes
Pro
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Gedaan, niet te horen

Dan zou ik je gehoor toch echt maar even laten nakijken want ik hoor het wel.

ZX-driver
Master
 Bericht 
autoritjes schreef:
Dan zou ik je gehoor toch echt maar even laten nakijken want ik hoor het wel.

Ik hoor ook duidelijk dat er richting aangegeven wordt.
Verder: die fietser moet de binnenbocht niet zo nemen, maar jij had er best op kunnen anticiperen en er met een wijde boog (desnoods met een claxonnetje) omheen gekund ipv. dan zelf ook maar de binnenbocht nemen en hem de pas af te snijden.

Feitelijk
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Ik hoor ook duidelijk dat er richting aangegeven wordt.

Voor de eerste bocht in de weg dacht ik wat te horen maar voor de kruising?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik heb na 3,5 minuut het filmpje uitgezet.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Voor de eerste bocht in de weg dacht ik wat te horen maar voor de kruising?

Vanaf 0:03 hoor ik hem!
Dat had eigenlijk eerder gemoeten!

TommyGun
Master
 Bericht 
Mooi topic dit :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Link

Enne, stam+t en kofschip. (f)

keokiracer
Master
 Bericht 
strondboer...

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Verkeert rijden :[
Nou ja, geen beginnen aan met verbeteren. Teruggeven en morgen opnieuw inleveren.

FocusWagon
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Is het overigens niet handig als je zelf je compilaties hier neer zet?

Wielrenners in Belgie: (vanaf 5:30)
Code:
43bis2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.

Ik kan op de beelden niet goed zien of het er minstens 15 zijn O:)

Bron: autoforum.be

autoritjes
Pro
 Bericht 

Fpsdoug schreef:
Verkeert rijden :[
Nou ja, geen beginnen aan met verbeteren. Teruggeven en morgen opnieuw inleveren.

Ach niemand schrijft hier foutloos :).
Ontdek al twee fouten in jou quote haha.

basjuh1981
Master
 Bericht 
autoritjes schreef:
jou quote

+1 :thumb:

Blaataap
Master
 Bericht 

Hahaha, iedere keer weer komen er nieuwe scheldwoorden voorbij. Prachtig :lol: :lol:

autoritjes
Pro
 Bericht 

Kom je boodschappen doen bij de Aldi, kom je dit tegen (WTF??) :
Afbeelding

basjuh1981
Master
 Bericht 
Is dat jouw vrouw?

autoritjes
Pro
 Bericht