» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 7  [ 342 berichten ]
autoritjes
Pro
 Bericht 

Nieuwe ronden nieuwe kansen :)

Gisteren rijd ik bij Oosthuizen en na de rotonde daar genomen te hebben zie ik al van een afstand dat er een auto staat te wachten voor de gesloten spoorbomen.
Schijnbaar zat mijn voorganger te slapen want die knalt er bovenop.
Hoe krijg je het voor elkaar.....
De bestuurders spreken af om te parkeren op de weg er naast , maar gaan daar wel op een heel idiote manier naar toe.

Link

Remo
Master
 Bericht 
Vanwaar de titel van dit topic?

autoritjes
Pro
 Bericht 

Dit is de recente naam die ik gebruik, en de oude topics over mij waren een beetje een rommeltje.

Blaataap
Master
 Bericht 

Dat is inderdaad een bizarre manier om naar de parallelweg te gaan.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Rijbewijs allebei ook bij een pak boter gehad hoor. :roll:

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Rijbewijs allebei ook bij een pak boter gehad hoor.

Is de boter nou nog steeds in de aanbieding :o :o

renew40
Master
 Bericht 
Of ze rolde achteruit :roll:

autoritjes
Pro
 Bericht 

Mafkees van de week :
Bij Amsterdam wil ik net invoegen op een vierbaansweg.
Op strook 2 (vanaf rechts gezien dan) rijd ook iemand in een Audi.
Precies op het moment dat ik invoeg gaat degene in de Audi zonder te kijken en richting aan te geven naar de baan waar ik zit en snijd mij behoorlijk af !

Link

Turkosariba
Master
 Bericht 
Bij invoegen moet je daar rekening mee houden. Dat is ook de reden waarom die invoegstrook nu vaak uitgevoerd worden met een flinke doorgetrokken streep zodat het eerste blokje een stuk verderop ligt en het verkeer tijd krijgt om elkaar in de smiezen te krijgen. Het eerste blokje pak je als de weg vrijwel leeg is, in gevallen zoals hier is het zinvol om even op de invoegstrook te blijven rijden.

Invoeger mag het overige verkeer niet hinderen.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Turkosariba schreef:
Bij invoegen moet je daar rekening mee houden.

Inderdaad! Niet helemaal fout van Audibestuurder en op deze manier leek het net een JeffreyM-actie! :[

keokiracer
Master
 Bericht 
Niet eens met bovenstaande commentaar. Audibestuurder komt van rijstrook 3 (waarschijnlijk wordt rijstrook 3 bedoeld; DSNL: je hoort te tellen vanaf de middenberm (f))
Audi bestuurder geeft geen richting aan en DSNL wel. Beide bestuurders moeten overig verkeer voor laten gaan want bijzondere manouevre. DSNL heeft wel richting aan (ik hoor het tikken), Audibestuurder dus blijkbaar niet. Daarom geef ik het voordeel van de twijfel aan DSNL.

autoritjes
Pro
 Bericht 

Ik hield er al rekening mee dat hij eventueel naar rechts kon komen, maar meneer bleef recht voor zich uit staren dus dan is het aannemelijk dat meneer geen baan opschuift.
Meneer gooide hem blind naar rechts toen ik al half op die baan zat.

Bambi killer
Master
 Bericht 
Beetje raar ja van die audi bestuurder,

Mocht per ongeluk zoiets doen, steek ik even me handje uit van Sorry... moeten meer mensen doen dat maakt een hoop goed...
Daarom kijk ik altijd overmij schouders

autoritjes
Pro
 Bericht 

Deze keek niet op of om, zag hem wel steeds dom gluren in zijn achteruitkijk spiegel.

Turkosariba
Master
 Bericht 
Audibestuurder mag het verkeer op de hoofdbaan niet hinderen, invoeger mag alle overige verkeer niet hinderen. Zoals gezegd moet je er als invoeger rekening mee houden dat het verkeer op de hoofdbaan geen idee heeft van verkeer op de invoegstrook, is vaak ook niet eens te zien door vrachtwagens op de rechter rijstrook.

Het is wel prettig als verkeer op de hoofdbaan rekening houdt met invoegend verkeer en dus niet gelijk na het inhalen van een treintje vrachtwagens naar rechts gaat ter hoogte van een invoegstrook. Gewoon even links blijven rijden tot de invoegstrook voorbij is.

autoritjes
Pro
 Bericht 

Dan nog.... kijk om je heen en geef richting aan als je van baan veranderd, dat is wat ik geleerd heb tijdens lessen hoor.
Deze vent deed echter geen enkele moeite om dat te doen.

Turkosariba
Master
 Bericht 
Toch zou je daar best rekening mee houden want beiden zijn verplicht het overige verkeer voor te laten (niet te hinderen). Voor verzekeringsmaatschappijen is dit een win-winsituatie.

bert65
Master
 Bericht 
autoritjes schreef:
kijk om je heen en geef richting aan als je van baan veranderd, dat is wat ik geleerd heb tijdens lessen

Met lessen heb je geleerd (S.R.V. = spiegelen, richting aangeven en verplaatsen) om richting aan te geven voordat je gaat verplaatsen. Heb je gezien of de Audibestuurder dat heeft gedaan? Als ik het beeld zo'n beetje bekijk, lijkt het of je in gaat voegen terwijl e Audibestuurder al een deel in de rechterstrook reed.

(O ja, verandert moet dus met een t O:) )

autoritjes
Pro
 Bericht 

Nee ik keek de Audibestuurder recht in zijn gezicht aan een keek of hij aanstalten gaf om naar rechts te gaan of richting aan gaf.
Toen ik halverwege al op die baan was kwam hij in 1 keer naar rechts aanzetten zonder ook maar even naar rechts te kijken of richting aan te geven.

Ferwer
Eendagsvlieg
 Bericht 

In principe zegt het merk van de auto al genoeg...

ZX-driver
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Met lessen heb je geleerd (S.R.V. = spiegelen, richting aangeven en verplaatsen)

Ach ja, dat is bij de meeste personen tegenwoordig eerder R.V.S. geworden!
Of eigenlijk alleen V, want kijken en richting aangeven gebeurt ook lang niet altijd meer! :lol:

autoritjes
Pro
 Bericht 

Opa voegt in op snelweg :
Link

Automobilisme
Pro
 Bericht 
En kijk al die gehaaste asocialen er eens langs racen! 60 is al best snel hoor. ;(

plankie
Master
 Bericht 
Ik zou dat verwachten bij de eerstvolgende invoeger, niet al bij deze...

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Zo te zien voldoende ruimte om er via de invoeger rechts langs te gaan.

plankie
Master
 Bericht 
Yup, dat had ik daar wel gedaan. In z'n 3, gas tot op de bodem en in 1 keer doorschakelen naar z'n 6.

RRL
Master
 Bericht 
Was je motor nog koud? Zeker op strook 1 zou ik toch wel even een keer terug hebben geschakeld.
plankie schreef:
In z'n 3, gas tot op de bodem en in 1 keer doorschakelen naar z'n 6.

Laat ik dat maar niet doen, op die positie zit bij mij de achteruit. En of dat die beveiligd is daartegen ga ik maar niet proberen. Op de oprit al wel eens gekeken of 5 > R kan, lukt enkel als je via de neutraalpositie gaat, wat je dus doet als je 3 > R zou schakelen.

plankie
Master
 Bericht 
Ehm... Ik zei ook niet dat jij dat moest doen he O:)

dikkydik
Master
 Bericht 
plankie schreef:
Yup, dat had ik daar wel gedaan.

Alleen al om te voorkomen dat jij als botsabsorbeerder gaat fungeren voor die zot.

Turkosariba
Master
 Bericht 
Ik rij dan liever nog vóór de invoegstrook over de vluchtstrook voorbij om te voorkomen dat ik met lage snelheid moet invoegen.

autoritjes
Pro
 Bericht 

Heb genoeg grapjassen meegemaakt in dezelfde situatie die op het moment dat ik rechts wil inhalen omdat hun dus zo sloom invoegen dat ze opeens wel het gas weten te vinden :boos:
Dan blijf ik er liever even achter.

Blaataap
Master
 Bericht 

Kan ik begrijpen. Dat zit 'm er natuurlijk ook in dat jij niet even snel het snelheidsverschil kunt maken op die invoegstrook.

plankie
Master
 Bericht 
autoritjes schreef:
Heb genoeg grapjassen meegemaakt in dezelfde situatie die op het moment dat ik rechts wil inhalen omdat hun dus zo sloom invoegen dat ze opeens wel het gas weten te vinden

Dat heb ik een keer meegemaakt, en kreeg toen ook nog eens een middelvinger.
Weerhoudt me overigens niet om het nog een keer te doen.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Dat ze het gas dan wel wten te vinden getuigt van weinig inzicht, maar ze misten het voordeel van de twijfel toch al :wink:
Maar in dat geval... Een auto heeft twee kanten, je kan er voor en er achter :wink:

wellproc
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Kan ik begrijpen. Dat zit 'm er natuurlijk ook in dat jij niet even snel het snelheidsverschil kunt maken op die invoegstrook.

Volgende keer meer afstand houden, alvast terugschakelen en zodra de beweging opzij lijkt te worden ingezet ga je vol op het gas. Wedden dat je er voorbij komt? :wink:

Blaataap
Master
 Bericht 

wellproc schreef:
Volgende keer meer afstand houden, alvast terugschakelen en zodra de beweging opzij lijkt te worden ingezet ga je vol op het gas. Wedden dat je er voorbij komt? :wink:

Natuurlijk kan dat, maar als je al zo dicht achter een opaatje zit omdat je je vergist hebt in het totale gebrek aan snelheid dan gaat het je niet lukken zonder een beetje vermogensoverschot :wink:

autoritjes
Pro
 Bericht 

Fietser met zelfmoordneigingen :
Link

plankie
Master
 Bericht 
Dan kunnen ze nog zo mooi van die bordjes neerzetten, maar als fietser win je het niet van een auto.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Close! :o

Feitelijk
Master
 Bericht 
Link

Nee de fiertser heeft op 0:22 geen voorrang.

plankie
Master
 Bericht 
Mooie compilatie met genoeg rommel op de weg.

Bij de traagrijders zit je er in mijn ogen soms wat erg dicht op. Ik zou juist iets meer afstand nemen zodat je er wat omheen kan kijken. Just my 2 cents en geen kritiek (f)

Je beeld is trouwens hier en daar wel érg onscherp, is dat door bewerking of de camera zelf?

ZX-driver
Master
 Bericht 
De fietser op 0:21 had geen voorrang!
Er staan duidelijk haaientanden voor zijn neus!
O, nadat ik dit getypt had, daar was je zelf al achter zie ik! :thumb:

0:45, Typische actie voor bestuurders van dat soort (aannemers)busjes!
1:39, Dat je bijna bij haar (ga ik vanuit :[) in de kofferbak zat, werkte dat niet een beetje averechts? Wil overigens niet zeggen dat ik 50@80 niet vervelend vind hoor...

2:14, Ook zo'n typische bejaardenmobiel (am i right over de leeftijd bestuurder? :wink:)
2:38, Wow, vooral die motor deed idioot! :o
3:06, eigenlijk wel sociaal, op deze manier gaf hij/zij jou vrije doorgang! Anders had je helemaal mee moeten remmen!

3:25, 50@80 en weer hetzelfde merk auto! Apart... :huh:
4:14, Close! :o
4:51, Oeps! :lol: :lol:
4:59, Volgens mij had je daar iets eerder moeten stoppen! (voor de streep en niet er half over :[ )
En waar moest die chauffeur anders heen als hij dáár iets groots moest laden?

5:40, Maar hij had toch zijn 'i park where i want lights' aan? :fp:
5:58, :o Die had beter even kunnen wachten ja!
6:32, Het mag dan niet, maar daar had ik even geclaxonneerd in het voorbijrijden denk ik!
6:49, Cool ding inderdaad! :thumb: :thumb:
7:04, Peuk uit het raam = aso! :thumb_d: (70@100 uiteraard ook)

Wel erg veel langzaamrijders gespot, ik zie ze alleen op zondag... :lol:
Die laatste: daar had je volgens mij (misschien vertekent het beeld wat) beter op kunnen anticiperen!

Mooie compilatie! :thumb:

keokiracer
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
O, nadat ik dit getypt had, daar was je zelf al achter zie ik!

Feitelijk heeft de compilatie hier geplaatst, niet DSNL :wink:

ZX-driver
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Feitelijk heeft de compilatie hier geplaatst, niet DSNL

Loop ik een heel commentaar te typen terwijl ik het ondertussen vreemd vond dat dat filmpje daar stond omdat ik dacht dat deze persoon met ruzie of zo van FS gegaan is, zie ik nu dat ik dat voor niets gedaan had...
Weer een kwartier van mijn leven verprutst. :(

keokiracer
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Weer een kwartier van mijn leven verprutst.

Hij is sindsdien weer op het forum geweest hoor :wink:

Sterker nog; grote kans dat ie heeft gezien dat zijn compilatie gepost is aangezien hij 2 uur na het posten voor het laatst op FS was :kniktja:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ah gelukkig!
Dan is het niet helemaal voor niets geweest. :wink:

autoritjes
Pro
 Bericht 

plankie schreef:
Bij de traagrijders zit je er in mijn ogen soms wat erg dicht op. Ik zou juist iets meer afstand nemen zodat je er wat omheen kan kijken. Just my 2 cents en geen kritiek

Klopt omdat ik juist verwacht dat hun doorrijden en zeker niet VER onder het limiet blijven.
Een enkeling ging zelfs nog langzamer rijden.
Door er wat dichter achter te rijden hoop ik dat ze het gas misschien wel weten te vinden (niet dus)

ZX-driver schreef:
De fietser op 0:21 had geen voorrang!
Er staan duidelijk haaientanden voor zijn neus!

Daarom had ik de vraag ook even verderop in het forum gepost, ik weet inmiddels dat ik het mis had :lol:

plankie schreef:
Je beeld is trouwens hier en daar wel érg onscherp, is dat door bewerking of de camera zelf?

Ik weet niet wat er is, ik bewerk het hetzelfde als altijd.
Valt me wel op dat ik dit heb sinds ik W10 heb.
Ik bewerk het met Pinnacle Studio, fijn programma die precies doet wat ik wil en kan er goed mee overweg.
Heb hier ook Adobe Premiere Pro , kan ik ook mee werken maar als ik die zou gebruiken kost editten veel meer tijd omdat alles zo omslachtig is.

plankie
Master
 Bericht 
Studio heb ik opgegeven nadat ik meer vastlopers dan succesvolle projecten kreeg...

autoritjes
Pro
 Bericht 

Klopt van de vele vastlopers, daarom na 2 of 3 handelingen "save" ik de boel.
Maar voor de rest doet het programma precies wat ik wil.
Om dat nu allemaal weer opnieuw uit te gaan zoeken in Premiere Pro heb ik weinig trek in.

autoritjes
Pro
 Bericht 

Op vele delen van de Westfrisiaweg tussen Zwaagdijk en Hoorn gold een tijd het snelheidslimiet van 50km/u ivm werkzaamheden.
Deze gelden ook 'snachts.
Toch vond een vrachtwagenchauffeur het allemaal niet snel genoeg gaan en begon te kleven(tot een halve meter achter me!) en met grootlicht te seinen achter me.
En alsof dat niet genoeg was nog even inhalen over de dubbel doorgetrokken streep(en dat terwijl we net werkzaamheden voorbij waren en het limiet nog niet opgeheven was).
Een clip die in mijn volgende compilatie komt.
Ik heb het bedrijf aangeschreven en kreeg een keurige mail terug van de directie die absoluut niet wilde dat zijn chauffeurs zich zo op de weg gedroegen.
De chauffeur gaat een schriftelijke waarschuwing krijgen en word nog eens op het matje geroepen,
Link

Pagina 1 van 7 [ 342 berichten ]