» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 5 van 7  [ 321 berichten ]
JeffreyM
Master
 Bericht 
Nu staat je Caps Lock nog steeds aan (f)

Maar goed, vooral zo blijven rijden. Kun je lekker vaak je remschijven/blokken vervangen en er knalt vanzelf een keer iemand achter op jou of jij op iemand anders.

ACH MAN VAL TOCH......

In de bijna 8 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, pas 2 keer een ongeluk gehad.
Ongeluk 1: Liet ik mijn rem los, geen idee. Dacht dat het weer reed. :x (geen idee waarom ik dat dacht, it just happened)
Ongeluk 2: Man helemaal niet gezien, tot die tegen mijn spiegel zat. Ging volledig schuil achter de a-stijl (heet toch zo?) En was volledig donker gekleed.

A4
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
In de bijna 8 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, pas 2 keer een ongeluk gehad.

Pas? Best veel toch?

KanarieVW
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Je Caps Lock staat aan (f)

We hebben het idd over een video van 3 jaar terug omdat je er 0.0 van geleerd hebt en nog steeds hetzelfde gedrag vertoont. Niet anticiperen.

ACH DONDER TOCH OP! JULLIE GAAN NU APPELS MET PEREN VERGELIJKEN![/quote]

Ben het met je eens dat dat filmpje van die kop-staart niet echt te vergelijken is met de noodstops die je nu maakt. Het kan echter wel de oorzaak zijn van hoe je nu handelt in die situaties. Als je blijkbaar in dergelijke situaties op zo'n moment echt vind dat je een noodstop moet maken gaat er ergens iets mis. Dat probeer ik je duidelijk te maken en het is geen verwijt.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
pas 2 keer

Het is maar wat je 'pas' noemt.

JeffreyM schreef:
: Liet ik mijn rem los, geen idee. Dacht dat het weer reed. :x (geen idee waarom ik dat dacht, it just happened)

Ja dat zijn van die dingen dat mij doet twijfelen aan je rijvaardigheid, je dacht iets terwijl je recht voor je neus kan zien dat het niet zo is en dan knal je er achter op...

Dat 2e ongeluk is gewoon kut, kan iedereen overkomen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Het is maar wat je 'pas' noemt.

Volgens mij heb jij er meer per jaar.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik verwachte die reactie al, zit nogal een verschil in 2x schuldig zijn aan een ongeluk en 2x niet schuldig worden bevonden en alles vergoed krijgen doordat anderen lopen te prutsen (f)

JeffreyM
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Pas? Best veel toch?

Ik ken mensen die er in die tijd al meer hebben gehad :x

KanarieVW schreef:
Ben het met je eens dat dat filmpje van die kop-staart niet echt te vergelijken is met de noodstops die je nu maakt. Het kan echter wel de oorzaak zijn van hoe je nu handelt in die situaties. Als je blijkbaar in dergelijke situaties op zo'n moment echt vind dat je een noodstop moet maken gaat er ergens iets mis. Dat probeer ik je duidelijk te maken en het is geen verwijt.

Geen noodstop, hard remmen. Stond (bij opa filmpje) niet stil.
Nee snap ik. Achteraf had ik het anders kunnen doen ja. Maar ik handelde op dat moment zo. En daar kan ik nu niks meer aan veranderen.

Ja dat zijn van die dingen dat mij doet twijfelen aan je rijvaardigheid, je dacht iets terwijl je recht voor je neus kan zien dat het niet zo is en dan knal je er achter op...

Ik keek door de auto heen, en dacht dat te zien rijden. Maar toen bleek mijn voorganger nog stil te staan dus :x

JeffreyM
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Volgens mij heb jij er meer per jaar.

:dag: :dag: Heb "pas" 2 keer een ongeluk gehad.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Ik keek door de auto heen, en dacht dat te zien rijden. Maar toen bleek mijn voorganger nog stil te staan dus :x

Ja dit bedoel ik dus.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ik verwachte die reactie al, zit nogal een verschil in 2x schuldig zijn aan een ongeluk en 2x niet schuldig worden bevonden en alles vergoed krijgen (f)
Er zit ook een verschil in fouten van een ander oplossen of dat niet doen. Het oplossen van fouten lukt jou blijkbaar ook nog niet.

JeffreyM schreef:
:dag: :dag: Heb "pas" 2 keer een ongeluk gehad.
0. Hier.

Blaataap
Master
 Bericht 

Mja, dat kan ook iedereen overkomen. Ik heb in een stilstaande file een truck achterop gekregen omdat hij dacht dat het weer reed. Bleek dus niet zo te zijn. Lange werkdag, vermoeidheid... Shit happens.

Maar bij Jefke past het gewoon binnen het patroon van zijn normale gedrag en dát vind ik wel zorgwekkend. Ik denk dat Jeff veel winst kan halen uit zijn kijkgedrag en misschien ook wel door zijn ogen eens na te laten kijken. Een paar cursussen bij ProDrive zou voor Jeff echt wel handig zijn. Ook i.v.m. zijn huidige beroep.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Ja dit bedoel ik dus.

Gebeurd allemaal in een split second he. Hou daar ook rekening mee he (f)

lacheisleuk
Master
 Bericht 

JeffreyM schreef:
Gebeurd allemaal in een split second he. Hou daar ook rekening mee he (f)
Bij iedereen. Dus dus geen argument.

Maar Jeff, heb je al een oogmeting gepland? Dat is echt iets in de categorie: Baat het niet, dan schaadt het niet.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Er zit ook een verschil in fouten van een ander oplossen of dat niet doen. Het oplossen van fouten lukt jou blijkbaar ook nog niet.

Voor sommige situaties heb je daarin gelijk, verbeter ik ook in. Situatie dat iemand achterop mij rijdt terwijl ik zo goed als stil sta kan ik niet veel aan doen...dat ongeluk bij de Mac was een wat ongelukkige samenloop van omstandigheden en handelingen. Onder andere door mij. Maar ik denk er daarna wel over na. Elke keer dat ik in dat soort situaties zit gaat de snelheid er nu flink uit. Leren van je fouten.

Jeff blijft vervolgens exact hetzelfde rijden, geeft iedereen de schuld, ziet alles als een aanval en gaat vervolgens z'n capslock aanzetten omdat ie het ergens niet mee eens is. Lekker volwassen.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Voorbeeldje: Knooppunt Hoogeveen en Lankhorst. Men schiet altijd gelijk van de invoeger naar links met +- 90 km/h. Dan kan ik net zoals jou gaan reageren en gewoon lekker doorgassen en dan op het laatste moment vol toeterend in de ankers of je ziet het van een km al aankomen en laat je gas los/tikt je cc eraf en zodra ze weer naar rechts zijn geef je weer gas/tik je je cc weer aan. Rijdt een stuk relaxter.
Ligt eraan. Vaak blijf ik gewoon doorstampen. Bewust. Rotterpolderplein heeft dat ook als je naar het zuiden gaat, vaak sturen ze weer terug naar rechts omdat je toch wel heel rap dichtbij komt.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik denk dat Jeff veel winst kan halen uit zijn kijkgedrag en misschien ook wel door zijn ogen eens na te laten kijken. Een paar cursussen bij ProDrive zou voor Jeff echt wel handig zijn. Ook i.v.m. zijn huidige beroep.

Ik kijk, zeker ik nu dit beroep heb, verder vooruit dan voorheen. Als ik dat niet deed, had ik opa pas gezien als ik op de kruising zat. En nu zag ik hem al ver van te voren.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Ligt eraan. Vaak blijf ik gewoon doorstampen. Bewust. Rotterpolderplein heeft dat ook als je naar het zuiden gaat, vaak sturen ze weer terug naar rechts omdat je toch wel heel rap dichtbij komt.

Mja..je kunt vaak wel zien aan de manier hoe iemand rijdt of die rechts blijft of niet.

Blaataap
Master
 Bericht 

JeffreyM schreef:
Ik kijk, zeker ik nu dit beroep heb, verder vooruit dan voorheen. Als ik dat niet deed, had ik opa pas gezien als ik op de kruising zat. En nu zag ik hem al ver van te voren.

Dat kan. Helaas wil het niet zeggen dat je er ook genoeg mee doet, en ook niet dat je al ver genoeg en op de juiste wijze kijkt. Zoals ik al zei: Neem eens een paar cursussen bij ProDrive. Knapt je rijgedrag heel snel van op :thumb:

JeffreyM
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Bij iedereen. Dus dus geen argument.

Maar Jeff, heb je al een oogmeting gepland? Dat is echt iets in de categorie: Baat het niet, dan schaadt het niet.

I know. Maar geldt ook in dit geval. Vandaar.
Is niks mis met mijn ogen :schudnee:

Jeff blijft vervolgens exact hetzelfde rijden, geeft iedereen de schuld, ziet alles als een aanval en gaat vervolgens z'n capslock aanzetten omdat ie het ergens niet mee eens is. Lekker volwassen.

Ja. Tuurlijk. Ik geef iedereen de schuld. Sure. Denk jij dat toch lekker :fp: :dag:
Dat ik allee in hoofdletters schreef net, komt omdat ik gewoon boos ben/was.
Want we hebben de discussie van dat ongeluk allang gehad en nu gaanwe het gewoon weer overdoen. Vind je het gek dat ik boos wordt?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Is niks mis met mijn ogen

Dat weet je niet. Dacht ik ook. Oogmeting laten doen. Bleek ik toch een aardige cilinder te hebben in m'n linkeroog. Nooit doorgehad.

JeffreyM schreef:
Ja. Tuurlijk. Ik geef iedereen de schuld

Ja. Een situatie is altijd de schuld van een andere verkeersdeelnemer en jij kan er nooit wat aan doen.

JeffreyM schreef:
Dat ik allee in hoofdletters schreef net, komt omdat ik gewoon boos ben/was.

Ja dat zeg ik, lekker volwassen.
Maar goed, er komt toch niks aan dus ik hou erover op. Ik rij gelukkig niet in jou omgeving (f)

Blaataap
Master
 Bericht 

JeffreyM schreef:

Heb je dat gehoord uit de mond van een optometrist? Of ga je er vanuit dat je ogen goed zijn omdat je zelf denkt dat je ogen prima zijn? Ogen verouderen namelijk. Ook los van de verdere discussie kan het geen kwaad om je ogen een keer per twee jaar op te laten meten door een goede optometrist (niet door een opticien die de truucjes kent en dat was het). Het is doorgaans gratis en anders kost het je een keer een tientje, maar het kan echt veel verschil maken.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
van een optometrist?

Die stuurt mij door naar het ziekenhuis :[

Blaataap schreef:
een opticien die de truucjes kent en dat was het

Ligt er ook wel een beetje aan per opticien. Ik heb bij 1 getest daar kwam ik op - uit en bij de ander op een flinke + uit. Optometrist kwam ook op - uit. En laat die ene opticien met die + nou net een zogenaamd hele goede zijn.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ligt er ook wel een beetje aan per opticien. Ik heb bij 1 getest daar kwam ik op - uit en bij de ander op een flinke + uit. Optometrist kwam ook op - uit. En laat die ene opticien met die + nou net een zogenaamd hele goede zijn.

Het punt is dat 'opticien' een interne opleiding mag zijn en 'optometrist' een hbo-opleiding is, waarbij je veel meer leert van hoe het oog daadwerkelijk werkt, hoe je moet corrigeren etc. Daarom dus een goede optometrist zoeken :thumb:

Raaf
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
(Zo zag ik pas thuis die auto al remmend naar links gaan)

Dat was nou juist een mooie geweest om die in real life te zien, en daar op te anticiperen. En je ziet zelf echt veel beter dan wat de cam registreert.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

JeffreyM schreef:
Dat dacht mijn broertje ook tijdens zijn rijles. Kon toch mooi aan een bril tijdens het autorijden.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Ja. Een situatie is altijd de schuld van een andere verkeersdeelnemer en jij kan er nooit wat aan doen.

Ja dat zeg ik, lekker volwassen.
Maar goed, er komt toch niks aan dus ik hou erover op. Ik rij gelukkig niet in jou omgeving (f)

Sure. Blijf dat vooral denken :dag:

Oh dus omdat ik boos wordt, ben ik meteen niet volwassen. Sure :fp:

Raaf schreef:
Dat was nou juist een mooie geweest om die in real life te zien, en daar op te anticiperen. En je ziet zelf echt veel beter dan wat de cam registreert.

Die was in real life echt niet te zien. Pas thuis op de beelden zag ik die.

Nee hoor. Kijk maar mijn 2de ongeluk :x

lacheisleuk
Master
 Bericht 

JeffreyM schreef:
Oh dus omdat ik boos wordt, ben ik meteen niet volwassen. Sure :fp:
Nee, omdat je in hoofdletters gaat typen.

Jeff, heb jij soms Friesche roots?

A4
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Dat dacht mijn broertje ook tijdens zijn rijles. Kon toch mooi aan een bril tijdens het autorijden.

:lol: Vlak vóór mijn eerste rijles, mijn instructeur; "lees dat kenteken daarginder eens op"? Ehhh, ehhhh. "Doe maar even een bril opzetten voordat je bij me in de auto komt zitten".
Die had ik ook, maar was zogenaamd toffer om hem niet op te doen natuurlijk. Sindsdien altijd op.

Raaf
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:

Misschien keek je verkeerd. Maar als hij op de cam duidelijk te zien is dan had je hem zelf ook echt kunnen en moeten zien.
Als jouw cam scherper is dan jouw ogen dan zou ik heel snel een oogtest laten uitvoeren.

JeffreyM schreef:
Nee hoor. Kijk maar mijn 2de ongeluk

Andere hoek is andere dode hoek slimpie (f)

JeffreyM
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Nee, omdat je in hoofdletters gaat typen.

Jeff, heb jij soms Friesche roots?

Ja. Hoe moet ik anders in tekst laten zien dat ik boos ben? ;)

Nee. Hoezo?

Raaf schreef:
Misschien keek je verkeerd. Maar als hij op de cam duidelijk te zien is dan had je hem zelf ook echt kunnen en moeten zien.
Als jouw cam scherper is dan jouw ogen dan zou ik heel snel een oogtest laten uitvoeren.

Andere hoek is andere dode hoek slimpie (f)

Zou kunnen. Nou en duidelijk, het is wel in de verte.

Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat je op cam meer ziet dan in real life.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat je op cam meer ziet dan in real life.

Totaal niet. De cam hangt op een andere positie waardoor die soms net iets anders ziet, maar je ziet met zo'n cam een stuk minder. Ik kan op de cam echt niet zien wat er een stuk voor mij gebeurt, in real life wel.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

JeffreyM schreef:
Ja. Hoe moet ik anders in tekst laten zien dat ik boos ben? ;)
Niet?

JeffreyM schreef:
Nee. Hoezo?
Er is een uitdrukking, koppig als een Fries, die lijkt voor jou ook aardig op te gaan, als we het over ogen checken hebben.

JeffreyM schreef:
Ik heb het meestal andersom.

JeffreyM
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Niet?

Er is een uitdrukking, koppig als een Fries, die lijkt voor jou ook aardig op te gaan, als we het over ogen checken hebben.

Dus wel (f)

Dat koppig zijn heb ik van mijn pa :[
En er is niks mis met mijn ogen. Ik zie alles nog glashelder.

Blaataap
Master
 Bericht 

JeffreyM schreef:

Ga alsjeblieft je ogen laten meten. Vandaag nog als het even kan. Je hoort zelf meer te kunnen zien dan een goedkope camera met een goedkope, vaste lens.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Enige voordeel dat je hebt met een camera als bestuurder is dat je weet wat er gaat komen, dus daar onbewust al op gaat letten. Maar dan nog, zo'n auto zou je toch in RL moeten hebben gezien?

Raaf
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Zou kunnen. Nou en duidelijk, het is wel in de verte.

Raaf schreef:

Blaataap schreef:
Vandaag nog

:duh:

Parkeervak
Master
 Bericht 
:B7:

Laat het onderwerp nou maar even rusten...

Blaataap
Master
 Bericht 

WAAR IS DE STOPSTREEP PARKEERVAK?!11

Parkeervak
Master
 Bericht 
Die is nog niet geplaatst door de wegbeheerder. Misschien kan Tombord helpen?

Raaf
Master
 Bericht 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KanarieVW
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:

JeffreyM schreef:

Daar hebben we dus het probleem. Als jij werkelijk op de beelden van je dashcam dingen ziet de IRL niet kon zien mankeer je echt wat aan je ogen. Je dashcam kijk VEEL minder ver en ziet VEEL minder dan jij met het blote oog zou moeten kunnen. Heb al zo vaak gehad dat ik onderweg een close-call of aanrijding zag een paar honderd meter voor me, kom je thuis om de beelden eraf te halen is er gewoon niks te zien, omdat het te ver weg is.
Ik heb vroeger ook gedacht dat er niks mis was met mijn ogen totdat ik (echt puur voor de lol, want er was ook niks mis met mijn ogen. Net als de jouwe) mijn ogen eens liet testen. Beide ogen -1 en een cilinder afwijking. Gezien je opmerking over de camera lijkt het me hoog tijd dat je eens binnenloopt voor een bril of lenzen.

406
Master
 Bericht 
I'm with ^^
Het beeld van de dashcams is >50 meter echt ruk. Ben wel benieuwd van wat voor een afstand je een kenteken goed kan lezen?
JeffreyM schreef:
Ongeluk 1: Liet ik mijn rem los, geen idee. Dacht dat het weer reed. :x (geen idee waarom ik dat dacht, it just happened)

Je begrijpt nog steeds niet dat dat niet het grootste probleem was. Je begint pas met remmen wanneer de remlichten van je voorganger aangaan, je moet iets verder dan dat kijken had je een seconde of 2 eerder geremd en was het niet gebeurd. Dat heet anticiperen.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ducantoni
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Link

Bij 4:20 had je ook best mogen toeteren, hoor! :[

JeffreyM
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Bij 4:20 had je ook best mogen toeteren, hoor! :[

:lol: :lol: :[

406
Master
 Bericht 
Naast dat je de problemen niet kan zien wil je ze ook nog eens echt niet zien he :o

JeffreyM
Master
 Bericht 
Dude, het is f* 3 jaar geleden! :thumb_d: Is klaar nu!

Raaf schreef:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

zandbak
Master
 Bericht 
Ziende blind zijn past wel bij Jeffrey

406
Master
 Bericht 
En daarnaast ook oost-indisch blind.
JeffreyM schreef:
het is f* 3 jaar geleden! :thumb_d: Is klaar nu!

Het gaat daar toch niet om? Het gaat er om dat je volkomen niet anticipeert (toen niet en nu nog steeds niet), dat filmpje is gewoon een verdomd mooi voorbeeld van wat jij ziet vs wat je had kunnen/moeten zien. En dat je bepaalde dingen kennelijk niet ziet komt duidelijk terug in je algehele rijstijl.

KanarieVW
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Dude, het is f* 3 jaar geleden! :thumb_d: Is klaar nu!

Dat is het niet, want je maakt nog immer dezelfde fout! Het gaat niet om die kop-staart. Het erom wat er in elke compilatie mis blijft gaan. Die kop-staart is alleen een voorbeeld hoe het ook kan aflopen als je niet goed kijkt. Die situatie ontstaat niet door die auto die invoegt naar links, maar omdat jij niet goed anticipeert/kijkt. Wat niet alleen gevolgen heeft gehad voor jou, maar ook voor de mensen met schade achter je. Nee het is niet jouw fout, maar jij had het kunnen voorkomen. En die situaties komen steeds terug.

Nu zal je wel weer boos worden :(

Pagina 5 van 7 [ 321 berichten ]