» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 6 van 7  [ 321 berichten ]
JeffreyM
Master
 Bericht 
GET A F* LIFE. Het is klaar nu...

Raaf schreef:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KanarieVW
Master
 Bericht 
Alright, i'm out.
Vooral niet naar goedbedoelde adviezen luisteren. Succes met het irriteren aan rood licht rijders, groen treuzelaars, blauwe zwaailichten, mensen die zomaar een fout maken en andere wereldproblemen.

JeffreyM
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Vooral niet naar goedbedoelde adviezen luisteren.

Keer op keer op keer op keer hetzelfde zeggen in een paar uur. Dat is gewoon f* irritant. Er is niks mis met mijn ogen. Punt. Basta. Over en uit.

KanarieVW schreef:
Succes met het irriteren aan rood licht rijders, groen treuzelaars, blauwe zwaailichten, mensen die zomaar een fout maken en andere wereldproblemen.

Wie maakt de video's? Jij of ik? Meen dat ik ze maak en bepaal wat er in komt en niet jij/jullie :dag: :dag:
Oh enne wie zeg ik ik mij irriteer aan de rood licht rijders? Dat maak jij ervan he (f)

Blaataap
Master
 Bericht 

JeffreyM schreef:
Er is niks mis met mijn ogen.

Ik betwijfel het ten zeerste.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Ach krijg toch de ter... man

JeffreyM schreef:
NEE JULLIE HEBBEN MAKKELIJK PRATEN ZO. ALLEEN EVEN EEN VIDEO BEKIJKEN! PAAR KEER BEKIJKEN EN DAN ZEGGEN HOE EN WAT IK HAD MOETEN DOEN. OP ZO'N MOMENT ZIE JE HET GEWOON ANDERS, DAN WANNEER JE HET THUIS RUSTIG BEKIJKT.
DIT IS EEN VIDEO VAN F* 3 JAAR TERUG. GET A LIFE!!!!

JeffreyM schreef:
ACH DONDER TOCH OP! JULLIE GAAN NU APPELS MET PEREN VERGELIJKEN!

JeffreyM schreef:
ACH MAN VAL TOCH......

JeffreyM schreef:
Dude, het is f* 3 jaar geleden!

JeffreyM schreef:
GET A F* LIFE

JeffreyM schreef:
Punt. Basta. Over en uit.

Afbeelding

Wat zul jij nog een zwaar leven krijgen met deze houding.

406
Master
 Bericht 
Afbeelding

JeffreyM
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik betwijfel het ten zeerste.

Twijfel je toch maar lekker :dag: :dag:

Blaataap
Master
 Bericht 

JeffreyM schreef:
Twijfel je toch maar lekker :dag: :dag:

Jeff, wat houdt je tegen om even je ogen te laten testen? Waar ben je bang voor?

406
Master
 Bericht 
De waarheid onder ogen te zien :roflol:

keokiracer
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Jeff, wat houdt je tegen om even je ogen te laten testen?

Even serieus Jeff, mochten je ogen achteruit zijn gegaan (zou zomaar kunnen, ik heb ook niet voor niks een bril) dan is een op-maat-gemaakte bril echt een magisch iets op het moment dat je hem opzet. Geen grap. Je ogen worden letterlijk en figuurlijk geopend.
Bij een buurmeisje hier was het zelfs zo erg dat ze nog nooit had gezien dat er stoeptegels lagen, die kon de groeven tussen de tegels niet zien en dacht dat het gewoon een grote tegel was om het zo maar te noemen. Nu zal het bij jou zelfs als je oogproblemen hebt zeker niet zo extreem zijn, maar toch. Kan echt een wereld van een verschil maken.

A4
Master
 Bericht 
Hij denkt dat we hem een rad voor de ogen draaien. Wij bekijken het natuurlijk ook allemaal met argusogen... Ik kan het in ieder geval niet meer met droge ogen aanzien en weiger het dan ook langer in ogenschouw te nemen. Er zitten natuurlijk ook wat haken en ogen aan een bezoek aan de opticien. Beter sluit je je ogen voor de problemen. Mij wordt het groen en geel voor de ogen!

406
Master
 Bericht 
Ik vroeg me al af hoeveel puns er mogelijk zouden zijn :respect:

KanarieVW
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Keer op keer op keer op keer hetzelfde zeggen in een paar uur. Dat is gewoon f* irritant.

JeffreyM schreef:
Er is niks mis met mijn ogen. Punt. Basta. Over en uit.

Blijkbaar is dat nodig. Want heb niet de indruk dat je in actie gaat komen. Iedereen heeft het beste met je voor. Als je nou je eigen rijgedrag een stuk veiliger kunnen maken door een bril of lenzen te nemen (mocht dat nodig zijn) is het toch alleen maar goed? Voor jou en de rest van het verkeer. Zeker als je nog nooit je ogen hebt laten testen is het al helemaal niet dom om te doen. Wat de uitslag ook mogen zijn.

keokiracer schreef:
Bij een buurmeisje hier was het zelfs zo erg dat ze nog nooit had gezien dat er stoeptegels lagen, die kon de groeven tussen de tegels niet zien en dacht dat het gewoon een grote tegel was om het zo maar te noemen.

Ik dacht vroeger serieus dat het heel normaal was dat ik het bord niet kom lezen als ik achterin de klas zat. Gewoon te ver weg. Wie zet die tafeltjes nou 30 meter van het bord :loco: . Bij mijn eerst oogtest ben ik me echt kapot geschrokken. Ineens zag ik voegen in de muur van een huis een paar honderd meter verderop. Alle takken van bomen ipv een 'groen rond ding' en nog meer van dat soort dingen. Je gaat je doen en laten aanpassen aan je zicht en denk dat het zo hoort. Niks mis met mijn ogen! Het is gewoon te ver weg. :lol:
Toen ik 23 was had in inmiddels -3 aan beide zijde en een cilinder afwijking op rechts. Toen laten laseren van mijn eerste verdienden geld van het bedrijf dat ik toen oprichtte. Ik kan nu zeggen dat er niks mis is met mijn ogen. Dat kan jij niet zomaar, omdat jij vind dat het zo is Jeff.

Feitelijk
Master
 Bericht 
406 schreef:
Ik vroeg me al af hoeveel puns er mogelijk zouden zijn :respect:

Oogappel
Oogje hebben op
Hoge ogen gooien
licht in de ogen niet gunnen
zand in de ogen strooien
gewogen en te licht bevonden.

zandbak
Master
 Bericht 
Er rest maar een conclusie voor dit topic
:slotje: :slotje: :slotje:

Pietert
Master
 Bericht 
Ik heb het ook een keer laten doen. Juist voor de grap. Ging met iemand mee en toen vroeg de optodinges of ik ook wilde. Ja hoor!
Bleek dat het allemaal bijna 0 was, behalve een heeeeeeele kleine cilinder in 1 oog die zo klein was dat ze er niks mee konden. Ok, prima!

RRL
Master
 Bericht 
Met het vele schermstaren heb ik het idee dat de ogen er wel op achteruit kunnen gaan. Zie nog steeds alles ver vooraf gebeuren en laat me niet heel snel verrassen in het verkeer, maar misschien toch eens checken. Kan geen kwaad om dat om de paar jaar te doen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Er rest maar een conclusie voor dit topic :slotje: :slotje: :slotje:

Oogjes dicht en snaveltje toe!

406
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Met het vele schermstaren heb ik het idee dat de ogen er wel op achteruit kunnen gaan.

Zeker! Mijn ogen waren prima totdat ik aan een kantoorbaan begon. Sinds dat moment ging 't vrij vlot achteruit.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Van masturberen wordt je toch ook blind?

Pietert
Master
 Bericht 
Zeg dat. Ik type dit op m'n Brailletoetsenbord.

basjuh1981
Master
 Bericht 
:aai:

Blaataap
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Kan geen kwaad om dat om de paar jaar te doen.

Jep. Ik laat 1x per 2 jaar mijn ogen controleren. Nu heb ik een goede reden want brildragend, maar deze en de vorige brillen was de verwachting van dat ik er 5-6 jaar mee zou kunnen doen. Toch gewoon de normale controleperiode aangehouden. Was achteraf niet nodig (alles nog hetzelfde), maar dat is ook wel prettig om te weten :thumb:

Signum
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik laat 1x per 2 jaar mijn ogen controleren. Nu heb ik een goede reden want brildragend

Kreeg vorige week te horen bij de opticien dat ik met lenzen 1x per half jaar mijn ogen moet laten controleren. Laatste keer was 3 jaar geleden. Oeps :lol:

keokiracer
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Toch gewoon de normale controleperiode aangehouden. Was achteraf niet nodig (alles nog hetzelfde), maar dat is ook wel prettig om te weten :thumb:

Tipje van iemand ie al jaren een bril draagt; als je hoofdpijn krijgt vooral rondom je ogen dan ben je te laat en heb je een andere sterkte nodig. Dat had ik nog wel eens toen de 1x-per-jaar-controle niet genoeg was omdat mijn ogen te snel verbeterden. (ik begon op -6, zit nu al een aantal jaren stabiel rond -2)

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik draag al sinds mijn 4e ofzo een bril, dus ik ben ermee bekend :lol: :lol: Mijn ogen zijn al jaren stabiel slecht ;) :lol:

keokiracer
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik draag al sinds mijn 4e ofzo een bril, dus ik ben ermee bekend

Ja, dawissiknie ;)
Ik ook zoiets. Ik had eerst die plakkers op mijn linker(?)oog omdat dat oog een stuk slechter was dan mijn andere oog (nu nog geen 0.5 verschil, toen was dat >1). Later heb ik ook nog een tijd zowel plakkers en een bril gehad.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik draag al sinds mijn 4e ofzo een bril, dus ik ben ermee bekend :lol: :lol:

Eigenlijk moeten we jou Brilaap noemen :[

Blaataap
Master
 Bericht 

basjuh1981 schreef:
Eigenlijk moeten we jou Brilaap noemen :[

:lol: :lol: :lol:

Vroeg op
Master
 Bericht 
Ben eigenlijk ook brildragend. Cylinders in de ogen. Kleine afwijking. Maar ik draag nooit een bril.
Enige bril die ik draag is een zonnebril. Maar dat is dan ook de enige die me niet irriteert.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Zo'n test bij de opticien kost toch niets, of wel?

Jaren geleden gedaan, beetje onzin vond ik het.. Kwam uit dat ik ook een bril nodig zou hebben, wat echt de grootste onzin ever was.. Ik zie de Duitsers op kilometers afstand al komen.

keokiracer
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Jaren geleden gedaan, beetje onzin vond ik het.. Kwam uit dat ik ook een bril nodig zou hebben, wat echt de grootste onzin ever was.. Ik zie de Duitsers op kilometers afstand al komen.

Heb je de bril dan voor dichtbij nodig? O:) O:)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Zolang ik nog niet in hoef te zoomen op mn HD laptop om iets te kunnen lezen zal dat ook wel meevallen :D

Blaataap
Master
 Bericht 

Dave schreef:
Zo'n test bij de opticien kost toch niets, of wel?

Klopt is gratis.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Nee joh. Via je schermpje zie je toch meer dus gewoon via de dashcam rijden :x :lol:

ZX-driver
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Euh...ik reed daar in mijn eigen auto :lol: (jeffm = eigen auto ; rearcam/vancam is bedrijfsbus)

Stom... :fp: Niet opgelet, ik zie het verschil al aan de neus van de auto!

Feitelijk schreef:
Niks mis mee!

Wat een logica ook... Hoezo niet toeteren maar wel iemand aanrijden?
Dat is bij de meeste mensen toch echt andersom! :lol: :lol:

ZX-driver
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Als jij werkelijk op de beelden van je dashcam dingen ziet de IRL niet kon zien mankeer je echt wat aan je ogen.

Dat ben ik niet met je eens.
Het heeft ook met waarnemen te maken en waar je naar kijkt.

Dit filmpje bijvoorbeeld, ik zag pas toen ik erlangs reed dat er iets gebeurd was en had toen nog geen idee dat ik het op camera had. Puur omdat ik toen waarschijnlijk al meer bezig was met het verkeer dat van de andere kant de rotonde naderde. Ben ik nu een slechte chauffeur? Mankeert mij iets aan de ogen? Oké, ik ben hartstikke nachtblind, iedere tegenligger verblind mij, maar daar heb ik een nachtbril voor! En slechte chauffeur? Laten we het niet hebben over mijn eerste 3 autojaren, maar de laatste tijd gaat het goed! (ff afkloppen)

Link

Het filmpje van 3 jaar geleden waar iemand zo nodig op terug moet komen gebeurde terwijl Jeff op links reed en dus veel minder met die rechterbaan te maken had. Als zowel links en rechts filevorming heeft houd je, zou ik zeggen, het verkeer dat links rijd in de gaten. Tsja, dat één of ander stumper ineens van rechts naar links voegt kun je dan niet aan zien komen en geen rekening mee houden, waardoor het een 'dom' ongeluk blijft en niets meer niets minder!

ZX-driver
Master
 Bericht 
Jeff, laat ze lekker, er is weinig mis met je rijstijl, alleen mag het af en toe allemaal wat minder agressief naar anderen.

Als ik zie welke aso-acties andere FS-ers uithalen, (iemand die een binnenbocht neemt inhalen, wtf :fp: :fp: ) rij jij prima! :thumb:

A4
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
er is niets mis met je rijstijl

;(

ZX-driver schreef:
iemand die een binnenbocht neemt inhalen, wtf

Die mensen hebben pech, want gaan de vluchtstrook op :[

ZX-driver
Master
 Bericht 
O, ik maak er weinig van omdat het toeteren af en toe (gaat wel steeds beter) nog een puntje is! :lol:

ZX-driver
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Die mensen hebben pech, want gaan de vluchtstrook op

Ja en als de auto zichzelf herstelt (daar heb je knopjes voor tegenwoordig) en de bestuurder vergeet van blijdschap dat het knopje werkte te spiegelen terwijl jij er net naast zit, heb je een aanrijding!

Dat is gewoon dom overneemgedrag, ééntje begint ermee en ineens wordt het een 'hype'.

zandbak
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Die mensen hebben pech, want gaan de vluchtstrook op :[

Precies! Dus die gaan dan ergens met pech stilvallen, dus hou je gewoon je eigen baan. Ik zie niet in wat daar nou fout aan is.

ZX-driver
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Dus die gaan dan ergens met pech stilvallen, dus hou je gewoon je eigen baan. Ik zie niet in wat daar nou fout aan is

ZX-driver schreef:
Ja en als de auto zichzelf herstelt (daar heb je knopjes voor tegenwoordig) en de bestuurder vergeet van blijdschap dat het knopje werkte te spiegelen terwijl jij er net naast zit, heb je een aanrijding!

zandbak
Master
 Bericht 
Dat is dan pech voor hem. Hij voegt in vanaf de vluchtstrook.
Daarna staat hij weer op de vluchtstrook. :x :x

ZX-driver
Master
 Bericht 
Tsja, als je een deuk in je auto, veel tijdverlies en administratieve rompslomp wilt, zeker mee door blijven gaan! :thumb:

zandbak
Master
 Bericht 
Niet mijn auto.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

zandbak schreef:
Niet mijn auto.
Dan had je toch die Leon moeten pitten van de week.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

ZX-driver schreef:
Jeff, laat ze lekker, er is weinig mis met je rijstijl, alleen mag het af en toe allemaal wat minder agressief naar anderen.
Dat agressieve lijkt dus te komen door fouten. En ZX, je gaat voorbij aan het punt van de hele discussie. Het is niet dat Jeff fouten maakt, dat doen we allemaal, maar het zijn consequent dezelfde fouten. Ieder filmpje weer. En daar proberen we Jeff voor te behoeden. Want zo'n ongeluk zal hem, met de huidige rijstijl, nog vaker gaan overkomen. En dat gunnen we hem niet. We willen hem graag langer mee en als het even kan, schadevrij. Die vergelijking die jij maakt met jouw eerste 3 jaar is eigenlijk, ironisch genoeg, precies het punt waar het bij Jeff fout gaat. De fouten die hij nu maakt, maakte hij 3 jaar geleden ook al. En waar dat precies aan ligt? Ik krijg de vinger er nog niet op. En eerlijk gezegd, Jeff zegt dat hij 8 jaar zijn rijbewijs heeft. Dat zal best, ik kan het niet controleren, ik weet alleen dat hij hem al fors wat jaren heeft, ik heb hem zelf ook al meer dan 6 jaar, dus raar is dat niet. Maar ik vind wel dat er veel stomme fouten in zitten, voor iemand die 8 jaar zijn rijbewijs heeft en regelmatig rijdt. Goed, Jeff zit natuurlijk, met zijn bezorgwerk, veel op tijden op de weg dat de huismoeders en bejaarden ook onderweg zijn, maar zelf dan...

Het is niet zeiken om Jeff af te zeiken (okee, van DD wel, maar die tellen we maar niet mee, dies pas 12), maar het is kritiek in de hoop dat Jeff het verbeterd. Zouden we hem willen afzeiken dan zeggen we niet dat hij eens zijn ogen moet laten meten. Dat is namelijk geen grap. En het is geen schande als je slechte ogen hebt.

De vergelijking die jij maakt met je eigen kijken gaat ook mank. Jij was bezig met een andere verkeerssituatie. Dat hele ongeluk is voor jou eigenlijk niet belangrijk. Je kijkt naar die rijstrook, naar de voorste auto, wellicht even snel erlangs en verder in de rij is het niet interessant, want jij hebt er geen last van. Dat is heel anders dan bijvoorbeeld die kat waar Jeff op het laatste moment voor remt. Die rent richting weg en al enkele seconden. Daar moet je gewoon rekening mee houden. En nu is het een kat, straks is het een bal die de weg op komt. En we weten allemaal, daar komt steevast een kind achteraan.

406
Master
 Bericht 
Mwah aggresief is niet het woord wat ik zou gebruiken. Dat is wat mijn rijstijl meer is :lol:

KanarieVW
Master
 Bericht 
@lacheisleuk

Thanks. Exact wat ik wilde typen.

Pagina 6 van 7 [ 321 berichten ]