» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Postingstijd interval gedetecteerd van 64.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 23 van 24  [ 1188 berichten ]
Sander
FS medewerker
 Bericht 
Mijn werk is best boeiend, maar een avontuur vind ik het nou ook weer niet :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Tssjj 8)

Cweepz
Master
 Bericht 
Past prima toch! :lol:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Goed gemikt :thumb:

wellproc
Master
 Bericht 
De Greenwheelsstickers waren op?
Dan was je niet verrast door deze actie... O:)

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Zelfde plek, nieuw avontuur.
Het ziet er op beeld allemaal niet zo spectaculair uit, maar dit ging bijna mis.

Misschien had de mevrouw in de golf me wel aan zien komen als ze geen hoofddoek om gehad zou hebben? O:)

Anyhow. Ik wissel van strook en zie op het allerlaatste moment dat de golf dat ook gaat doen. Geen mogelijkheid om uit te wijken, dus flink in de ankers. Banden zijn aan vervanging toe en het wegdek was vochtig, dus ook meteen vol in de ABS :x
De ruk aan het stuur naar rechts aan het eind was ook belangrijk. Ik zag dat ik de golf niet zou raken en keek even in m'n spiegel om te kijken of daar ook alles goed ging.
En daar zag ik (linksachter) een paar koplampen van een bestelbus ernstig dichtbij. Splitsecond beslissing (ik wist dat rechts niemand meer reed) was uitwijken zodat hij indien nodig extra remweg zou hebben. Hij week ook al uit terug naar de hoofdrijbaan dus niets aan de hand.
Maar was wel even alle hens aan dek :[
Brommende geluid aan het einde is denk ik de diesel die protesteert tegen opnieuw gas geven met ~80 in de 6...
Bestelbusmeneer was not amused maar ik heb me even netjes nonverbaal verontschuldigd. En aangegeven dat ik niet zoveel andere keus had (f)

Link

Feitelijk
Master
 Bericht 
Waarom ga je op het eind weer naar links?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Omdat de rechter strook richting Apeldoorn gaat, links richting Amsterdam.
Ja, rechts rijden is eigenlijk de bedoeling maar het is daar te druk om teveel van strook te wisselen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat is dan al lekker vroeg voorgesorteerd. En mevrouw deed hetzelfde?
Ik dacht eigenlijk dat ze de hoofdrijbaan op wilde.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Klopt. En ja, mevrouw deed hetzelfde, ging uiteindelijk ook richting Amsterdam.

Blaataap
Master
 Bericht 

Voor dat soort situaties heb je nou een toeter.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Mijn vader zei altijd: Als er tijd is om te toeteren dan viel het allemaal ook wel mee :lol:
Toeter was geen tijd meer voor, was alle hens aan denk om de boel schadevrij te houden.

Andere optie was geweest om er al Jeffreyend tussendoor wurmen maar dat doe ik niet. Ik wil een ontsnappingsroute hebben. Die was er nu niet dus remmen.

Cweepz
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Andere optie was geweest om er al Jeffreyend tussendoor wurmen maar dat doe ik niet.

Dat deed ik vanmorgen wel met zo'n situatie. :oops: Zal vanavond filmpje posten

Blaataap
Master
 Bericht 

Sander schreef:
Toeter was geen tijd meer voor, was alle hens aan denk om de boel schadevrij te houden.

Op het moment dat jij aan het remmen slaat maakt de Golf geen op de video zichtbare beweging naar links. Dan is er dus tijd voor een toeter imo.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Blaataap schreef:
Op het moment dat jij aan het remmen slaat maakt de Golf geen op de video zichtbare beweging naar links. Dan is er dus tijd voor een toeter imo.

Als je het filmpje bekijkt wel ja. In het echt niet. Dan ben je (ik in ieder geval wel) veel te druk met berekenen of je het wel gaat halen, uitwijkroutes bedenken en checken, in je spiegel aan het kijken of daar ook alles goed gaat. Vergeet ook niet dat het compleet onverwacht is he.

Blaataap
Master
 Bericht 

Sander schreef:
Vergeet ook niet dat het compleet onverwacht is he.

Op een splitsing van wegen? Dan hou je toch juist rekening met een dergelijke actie?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Ik bedoel dat er een verschil in tussen het kijken van een filmpje van nog geen minuut waarvan je ook nog eens weet wat er gaat gebeuren. Versus de echte wereld waarin je zelfs als je rekening houdt met debiele acties van anderen nog wel eens onverwacht in een listige situatie kan komen.

Blaataap
Master
 Bericht 

Natuurlijk zit daar een verschil in, maar dit vind ik geen "debiele acties van [een] andere" eigenlijk. Dit is een geheel voorspelbare en te verwachten actie van een andere weggebruiker. Daarom ga ik er bij dergelijke splitsingen altijd vanuit dat andere weggebruikers totaal incompetent zijn en dat mijn aanwezigheid voor hen een mysterie is.

plankie
Master
 Bericht 
Wat Blaataap aangeeft is wel wat voor te zeggen. Hij/Zij kan net gekeken hebben voordat jij naar de baan kwam en wachtte misschien af of de lkw-er naar rechts zou komen wat niet gebeurde. Vergeten opnieuw in de spiegel te kijken en daar was Sander!

Ge nooit uit van wat een ander doet, maar hou rekening met wat iemand kan doen. Dat heb ik ook geleerd van een witte Mitshubitsi...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Je komt gewoon uit een dooie hoek vanachter een vrachtwagen weg, niets met hoofddoeken te maken.

Maar ze blijft gewoon op dr eigen rijstrook dus +1 for awareness :applaus:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Dave schreef:
Je komt gewoon uit een dooie hoek vanachter een vrachtwagen weg, niets met hoofddoeken te maken.

Laatste was een geintje. Dat van die dode hoek, daar was ik me van bewust. Ook één van de redenen waarom ik meteen op de rem stapte.
Maar ik heb hem net nog eens kritisch bekeken en als de spiegels goed stonden moet ik toch de hele tijd in de buitenspiegel te zien zijn geweest.
Dave schreef:
Maar ze blijft gewoon op dr eigen rijstrook dus +1 for awareness

Nou... Ik weet dat niet zeker. Je ziet haar wel terug gaan naar rechts maar verder blijkt uit niets dat ze er iets van meegkregen heeft. Heeft niet in haar spiegel gekeken toen ik achter haar zat, keek me niet aan toen ik haar later voorbij kwam.. Niets. Dus dat er niet daadwerkelijk meteen van strook gewisseld werd is toeval denk ik.

plankie schreef:
Ge nooit uit van wat een ander doet, maar hou rekening met wat iemand kan doen. Dat heb ik ook geleerd van een witte Mitshubitsi...

Dat is sowieso altijd goed. Ik zal het voor zover mogelijk ook niet snel op een aanrijding laten aankomen als de ander onverhoopt doorzet. Dan haal ik wel bakzeil en gaan we allemaal zonder schade naar huis (f)
Hier en daar een uitzondering voor echt asociale medeweggebruikers, maar ik probeer me in te houden O:)

RRL
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Dit is een geheel voorspelbare en te verwachten actie van een andere weggebruiker. Daarom ga ik er bij dergelijke splitsingen altijd vanuit dat andere weggebruikers totaal incompetent zijn en dat mijn aanwezigheid voor hen een mysterie is.

Niet alleen bij splitsingen. ook bij meerstrooks wegen. Zelf van 1 naar 2 willen gaan terwijl een ander van 3 naar 2 komt. Ga er altijd maar vanuit dat de ander niet verder kijkt dan dat ene gat op strook 2.
Sander schreef:
Maar ik heb hem net nog eens kritisch bekeken en als de spiegels goed stonden moet ik toch de hele tijd in de buitenspiegel te zien zijn geweest.

Spiegels konden goed staan, maar daarmee ben je er nog niet.
Sander schreef:
Ik zal het voor zover mogelijk ook niet snel op een aanrijding laten aankomen als de ander onverhoopt doorzet. Dan haal ik wel bakzeil en gaan we allemaal zonder schade naar huis

+1. Al een paar mogelijkheden gehad om op kosten van een ander de voorbumper opnieuw te laten spuiten. Eerste reactie is toch wel om een potje tikkertje te voorkomen.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Schop :D
Eindelijk weer eens wat materiaal.

Link

Ik trek het aan ofzo..

Link

Vrachtwagen verslikt zich een beetje in de file.

Link

En als klap op de vuurpijl een randdebiel waarvan het rijbewijs door de shredder mag. Let op de audi die me in het begin van het filmpje inhaalt.

Link

Ja, ik snap dat hij geïrriteerd was maar dit was echt buiten alle proporties. :thumb_d:

Feitelijk
Master
 Bericht 
*kuthomo* :lol:

En die braketest van de audi was wel een beetje laf hoor!

Sander
FS medewerker
 Bericht 
:lol: Had de audio van de verkeerde gehaald :fp:
Nu is het beter O:)

Dat jij dat dan weer merkt voordat ik het kan herstellen zeg... :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Nu is het beter O:)

:schudnee: Eerste heeft nog steeds geen audio!

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Klopt, was de moeite van het toevoegen niet waard. Geen tuter, geen gescheld, gewoon saai :x

Blaataap
Master
 Bericht 

Sander schreef:
Ja, ik snap dat hij geïrriteerd was maar dit was echt buiten alle proporties.

Zo zeg. Ik wou net zeggen "Valt toch wel mee?" en toen kwam het moment supreme :o

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Je had gewoon mee kunnen doen met vastzetten. Eerste twee video's erger je je aan voorgooiers en de derde video gaat er ook over en dan is ineens de Audi verkeerd bezig? :roll: :wink:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Heb je mij zien braketesten? :roll:
Beetje kleven/tuteren/knipperen kan ik wel begrijpen maar dit was echt een vuile braketest. :[

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja eehh ik doe het ook niet hoor.. Geen tijd voor.. Gas erop. 8)

Eerste video had ik 'm er rechts omheen gelepeld.. Zo ben ik dan ook wel weer. Beetje pro voor zijn om die mogelijkheden te ontdekken. Gaat ook een beetje leerzame werking bij de voorgooier dan uit... Althans dat hoop ik dan... (Valse hoop :/ ) ..

djidee
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Eerste video had ik 'm er rechts omheen gelepeld.. Zo ben ik dan ook wel weer. Beetje pro voor zijn om die mogelijkheden te ontdekken. Gaat ook een beetje leerzame werking bij de voorgooier dan uit...

Dat idee had ik 1 keer, bij Lemmer. En nooit weer. Want de persoon bedacht zich, en zou terugsturen, en daar is geen vluchtstrook op het viaduct :x Was wel ff spannend

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Sander schreef:
Ik trek het aan ofzo..

Fijn he die A6. (f)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
djidee schreef:
en daar is geen vluchtstrook

Hier ook niet.. Hhm heb je gelijk an.. Waarschijnlijk had ik het in deze situatie ook niet gedaan.

ahja, deze zocht ik; https://www.youtube.com/watch?v=X_xPhFiQzsg ... Oudje... Heel oud. Was voorgooidag die dag en dat terwijl ik vrij vaak gewoon op een eenvoudige 160 km/u cruise.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
djidee schreef:
Dat idee had ik 1 keer, bij Lemmer. En nooit weer. Want de persoon bedacht zich, en zou terugsturen, en daar is geen vluchtstrook op het viaduct
Nee maar wel een invoegstrook :[ :[

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Zoooo, weer eens een update...

Had ik hier nou op moeten anticiperen? Schrok er wel een beetje van :x
Link

Ik kom op de gelijkwaardige kruising aan. Ik kijk naar links, daar komt het busje aan. We maken (volgens mij) oogcontact, hij heeft me gezien. Ik kijk naar rechts. Er komt niets aan, dus ik rij op. En op het laatste moment toch maar niet :[
Link

Tja... Een foutje maken mag, maar als je dan zo'n arrogante lichaamstaal bezigt dan kan je lekker de tering krijgen. Achteruit jij :dag:
Let ook op die vent in die Peugeot (einde filmpje), volgens mij zit die ook breeduit te lachen :D
Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Let ook op die vent in die Peugeot (einde filmpje), volgens mij zit die ook breeduit te lachen

:lol:

Vroeg op
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Mijn vader zei altijd: Als er tijd is om te toeteren dan viel het allemaal ook wel mee

Nou ik toeter er lustig op los als iemand wat flikt. Tegelijkertijd ook effe discoknipperen met groot ligt en na passeren ook nog effe de vinger naar voorhoofd of spiegel.
Ja ik wil graag laten weten dat ik er oog nog ben. K..volk op de weg tegenwoordig. :duh:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Sander schreef:
Had ik hier nou op moeten anticiperen? Schrok er wel een beetje van :x

Je hebt het bordje "zwenkt uit" niet gezien. :lol:

*rent snel weg*

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Tja... Een foutje maken mag, maar als je dan zo'n arrogante lichaamstaal bezigt dan kan je lekker de tering krijgen. Achteruit jij :dag:
Let ook op die vent in die Peugeot (einde filmpje), volgens mij zit die ook breeduit te lachen

:lol:

Blaataap
Master
 Bericht 

Sander schreef:
Achteruit jij :dag:

Ik snap waarom hij naar voren wou. Hij kan niet achteruit rijden :roflol: :roflol:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Het was een zij (dat kan geen verrassende informatie zijn, maar toch) :D

Blaataap
Master
 Bericht 

Sander schreef:
Het was een zij (dat kan geen verrassende informatie zijn, maar toch) :D

Dat verklaart veel inderdaad :lol: :lol:

Speedy J
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Let ook op die vent in die Peugeot

Is haar echtgenoot :lol: . En als ze thuis komen zegt hij:: Wat een lul hè schatje, in die Mondeo. Hij reed snel door maar anders had ik hem er wel op aangesproken hoor!!" :D

Sander
FS medewerker
 Bericht 
[emoji38] :D

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Sander schreef:
Ik kreeg gisterochtend een middelvinger van iemand. Die deed zowaar (het was nog donker @6h30) eerst de binnenverlichting aan zodat ik het goed kon zien :lol:

Slecht te zien, maar goed..
Link

Toch maar niet uitvoegen:
Link

En deze zou misschien ook wel hier gemogen... Ik twijfel.
Meneer kwam irritant laat met irritant hoge snelheid invoegen. Ik sluit iets sneller aan vanwege de strookwissel van mijn voorligger.. En dan komen we gezamenlijk uit op deze situatie :x
Link

Wel even doorkijken tot 1:05, daar "overkomt" het die superb nog een keer.. Dat sterkt me dan weer in m'n gevoel dat het toch niet helemaal mijn schuld was :lol: O:)

Archiebald
Master
 Bericht 
De grotere vraag mbt je laatste filmpje is echter. Waarom kent de RDW dat kenteken niet en wat betekend dat kenteken?

EDIT Aha, defensie dus. Nou hij rijdt wel wat agressief :roflol:

Afbeelding

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Defensie materieel heb ik recentelijk geleerd..

Archiebald
Master
 Bericht 
Ja dat heb ik toch alleen gevonden jongens :[

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dat is niet defensief rijden :schudnee:

Pagina 23 van 24 [ 1188 berichten ]