» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 60 van 61  [ 3003 berichten ]
Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
406 schreef:
En hoe lang zijn ze daar al mee bezig? Ik weet niet beter dan dat dat traject een grote baustelle is.
Nu anderhalf jaar.

Cweepz
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
A7 Hamburg - Deense grens?

Jep. M'n vriendin (schopt iemand het "Help Cweepz aan een vrouw topic even omhoog? :lol: ) woont in Aarhus. Dus 1x in de paar weken rij ik even op een neer.

Dit was op terugweg, Aarhus --> Rotterdam. ~860Km, ondanks de wegwerkzaamheden rij je er maar iets van 8 uurtjes over (incl. uur tanken/eten/pissen/pauze)
De vertraging bij Hamburg valt echt reuze mee. Ik reed er midden in de avondspits, rechterrijstrook staat stil met vrachtwagens, links rijdt gewoon met een gangetje of 50 door.

Volgens mij staat op de borden bij Hamburg dat ze daar tot half 2018 mee bezig gaan zijn.
Bij Bremen tot deze zomer. De rest van het traject Osnabruck -> Bremen -> Hamburg is een aardig eind af en kun je volle bak doorkachelen.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Cweepz schreef:
M'n vriendin

:o

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Je kijkt net zoals wij keken toen DD aan de vrouw bleek te zijn. :lol: :lol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Je hoeft maar die ene tegen te komen ;)

Sander
FS medewerker
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
DD aan de vrouw

:o

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
al een jaar jonguh :[

Freddy
Master
 Bericht 
bedoel je niet je cd van Celine Dion?

Christafari
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Verkeerde richting was niet onbewust natuurlijk want je besloot door de email een andere richting te nemen.

Late reactie en vaag verhaal maar dat is nou juist het punt, ik besloot dat niet bewust. Sterker nog, ik besloot niks. Door die kortsluiting en door het groene licht ging ik gewoon rechtdoor :-? . Maar goed dat ik dit niet verklaard heb wanneer ik gepakt was :-x
Bewust zou ik deze actie nooit zo gedaan hebben; dan was ik gewoon naar rechts gegaan en daar gekeerd, zat mogelijkheden.

KanarieVW
Master
 Bericht 
@ Cweepz
Verwachtte je echt dat die Transporter naar rechts komt als je er half in zijn dode hoek naast blijft rijden? Ga er voorbij of blijf erachter. Die bus kan geen kant op zo.

Cweepz
Master
 Bericht 
Die haalde me eerst in, bleef links hangen en ging steeds langzamer rijden... :duh:

Masterdam
Master
 Bericht 
Cweepz schreef:
Gisteren een ritje van 860Km, dan heb ik echt geen tijd voor dit soort onzin. :duh:

Je weet dat ie zo niet door de APK komt he?

Pietert
Master
 Bericht 
al een jaar

Al een jaar? zooo zoooo DAT is lang

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Op mijn leeftijd wel O:)

Archiebald
Master
 Bericht 
Wat een geduld moet die meid hebben zeg!

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
:roflol: :roflol:
Hoezo dat nou weer :duh:

A4
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Ga er voorbij of blijf erachter. Die bus kan geen kant op zo.

Dat. Rechts inhalen prima, maar het mag van mij wat assertiever (lees: sneller). Je blijft soms ergens behoorlijk lang naast, of schuin achter hangen.

A4
Master
 Bericht 
Heb gister een '406je' uitgehaald bij een inhalende vrachtwagen.
Een of andere halve gare Bulgaar zat continue tijdens het inhaalverbod op de A1 in te halen. Schijtirritant.
Ik was een van z'n slachtoffers. Gaatje dichtgereden, halverwege de kont van de langzamere vrachtwagen gaan rijden en ter hoogte van de neus van de Bulgaar en hem geblokt. Werd me niet in dank afgenomen door meneer de oostblokker, maar hij begreep hem wel. Toen ik weer gas gaf, bleef hij achter z'n voorganger rijden zolang ik hem nog kon zien in mijn binnenspiegel.

garco
Master
 Bericht 
En toen werd je wakker?

A4
Master
 Bericht 
garco schreef:
En toen werd je wakker?

Ik was al wel redelijk wakker :[

Ton.
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Heb gister een '406je' uitgehaald bij een inhalende vrachtwagen.

En terecht. Uit mijn archief: https://www.youtube.com/watch?v=dvxs_vdHXbc

A4
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
En terecht. Uit mijn archief

Zoiets idd :thumb:

406
Master
 Bericht 
:thumb:

Archiebald
Master
 Bericht 
:fp: Voor mij is dat categorie half op strook 1 gaan rijden als die over 300m in moet voegen... Schoolmeester gedrag.

Cweepz
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Dat. Rechts inhalen prima, maar het mag van mij wat assertiever (lees: sneller). Je blijft soms ergens behoorlijk lang naast, of schuin achter hangen.

Ik had van al die Duitsers wel verwacht dat ze beter rechts zouden houden.
Dus in .de Cweepz ik hem er voortaan ook maar gewoon voorbij.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Cweepz schreef:
Ik had van al die Duitsers wel verwacht dat ze beter rechts zouden houden.

En in .DE wordt het tegenwoordig ook asociaal gevonden als je achter een ander zit te seinen met je GL.
alsof ik me daar wat van aantrek, ik doe nur links @200+

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Zet je je grootlicht gewoon permanent aan... O:) O:)

basjuh1981
Master
 Bericht 
Moet je wel een groot licht zijn :[

Schep
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Heb gister een '406je' uitgehaald bij een inhalende vrachtwagen

Dus 'wij' vinden wel dat iedereen voor ons aan de kant moet als we met Vmax +40 (of meer O:) ) komen aanjakkeren, maar een vent die jouw brood bij de super brengt moet geleerd worden dat regels er zijn om je aan te houden?

Laat hem er lekker tussen en trek hem daarna op die lege strook gewoon VOL open. Is toch voor jezelf ook veel leuker?

Ton.
Master
 Bericht 
Schep schreef:
Dus 'wij' vinden wel dat iedereen voor ons aan de kant moet als we met Vmax +40 (of meer O:) ) komen aanjakkeren, maar een vent die jouw brood bij de super brengt moet geleerd worden dat regels er zijn om je aan te houden?

Nee, je hebt je aan de regels te houden. Kies je er voor dat niet te doen, door a) met Vmax + 40kmh aan te komen jakkeren, of b) een inhaalverbod te negeren dan doe je dat alleen als de rest er geen last van heeft.
Ik heb er geen last van als iemand Vmax + 40km/h rijdt. Wel heb ik er last van als er professional, liefst in de spits, inhaalt waar dat niet mag. En ook al die auto's achter mij.

406
Master
 Bericht 
In mijn geval gold er geen snelheidslimiet :nono:

Schep
Master
 Bericht 
Je hebt gelijk, 87 gaan rijden in je PKW om een vrachtwagen een lesje te leren heeft absoluut geen negatief effect op de doorstroming.

Live and let live, en trap dat pedaal daarna lekker in. Het is hetzelfde onnozele gedrag als een medeweggebruiker afstraffen met een braketest.

Afbeelding

406
Master
 Bericht 
Het is feitelijk een braketest. Even 50km/h (of meer in geval DLD) vertragen is niet niks.

Ton.
Master
 Bericht 
Schep schreef:
Je hebt gelijk, 87 gaan rijden in je PKW om een vrachtwagen een lesje te leren heeft absoluut geen negatief effect op de doorstroming.

Klopt, Mijn actie heeft een positief effect op de doorstroming, want het treintje auto's wat achter mij reed (met een gaatje waar precies een LKW in past) kon nu vrij ongehinderd door. Dus 10 auto's kunnen door en 1 vrachtwagen wacht (waar hij sowieso moet wachten). Winst! Ik voel me net Robin Hood.

Archiebald
Master
 Bericht 
En zo denken al die hersenloze die braktest geven, die mensen blokken omdat ze doorrijden tot het verdrijvingsvlak en die 99@100 doen want je mag toch niet sneller, ook...

Om Chazia Mourali maar te citeren. "Jij bent de zwakste schakel" :lol:

Ton.
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
En zo denken al die hersenloze die braktest geven, die mensen blokken omdat ze doorrijden tot het verdrijvingsvlak en die 99@100 doen want je mag toch niet sneller, ook...

Het is heel simpel:
Ton. schreef:
Nee, je hebt je aan de regels te houden. Kies je er voor dat niet te doen, door a) met Vmax + 40kmh aan te komen jakkeren, of b) een inhaalverbod te negeren dan doe je dat alleen als de rest er geen last van heeft.

Ik rij wel eens O:) te hard, haal wel eens rechts in; maar ik hinder niemand.

Archiebald
Master
 Bericht 
Afbeelding

:dag:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Mja..heb het ook 1x gedaan. Was al behoorlijk druk wil zo'n Litouwer ook nog gaan inhalen in het inhaalverbod. Ben er even 2 seconde naast blijven hangen zodat de auto achter mij die werd opgehouden door een voorgooier weer kon aansluiten O:)

KanarieVW
Master
 Bericht 
Doe het op de A67 bijvoorbeeld ook wel eens. Het is daar altijd éen grote LkW optocht. Als ik er maar even een kan blokken doe ik dat zeker. Helaas zijn veel mensen bang als een LKW zijn knipperlicht naar links aanzet en laten alsnog een gat vallen.

Pietert
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Helaas zijn veel mensen bang als een LKW zijn knipperlicht naar links aanzet en laten alsnog een gat vallen.

En als je het niet doet worden ze nog pissig ook:
Link

Exceln00b
Pro
 Bericht 

Meh, als alle automobilisten nou normaal zouden rijden, ok. Maar negen van de tien keer moet ik vaak toch in de ankers niet omdat er een vrachtwagen aan het inhalen is, maar een of andere klapmongool in een auto die niet durft of wat dan ook. Dan gun ik het een vrachtwagenchauffeur net wat meer dan iemand die niet kan rijden, maar wel als het redelijkerwijs is.

Voorbeeld is de A10 in spits, een vrachtwagen die van die verdomde rechter baan op de middelste baan wil rijden krijgt van mij wel een seintje om te gaan. Vrachtwagens die op toch al een bijna verlaten snelweg de wagen er precies voor gooien als net die ene auto op de linkerbaan rijdt, daar heb ik wat minder begrip voor. Het is geven en nemen mensen. Daarnaast is volgens mij ook bewezen dat de meeste files worden veroorzaakt door snelrijders/hardoptrekkers, die vervolgens weer volop in de remmen moeten i.p.v met de flow mee te gaan. Ik ben er ook zo een hoor, daar niet van.

Ton. schreef:
Klopt, Mijn actie heeft een positief effect op de doorstroming, want het treintje auto's wat achter mij reed (met een gaatje waar precies een LKW in past) kon nu vrij ongehinderd door. Dus 10 auto's kunnen door en 1 vrachtwagen wacht (waar hij sowieso moet wachten). Winst! Ik voel me net Robin Hood.

En over the flow gesproken, jouw stelling is knap waardeloos en ik hoop dat je wat sarcastisch was. Althans, als ik goed begrijp dat jij je snelheid al hebt verlaagd naar ~80 om een vrachtwagen te blokken, dan maakt het natuurlijk geen kut uit of er 10 auto's op die snelheid passeren of 1 vrachtwagen en auto's.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
:roflol:

Exceln00b schreef:
Althans, als ik goed begrijp dat jij je snelheid al hebt verlaagd naar ~80 om een vrachtwagen te blokken, dan maakt het natuurlijk geen kut uit of er 10 auto's op die snelheid passeren of 1 vrachtwagen en auto's.
Dat is natuurlijk onzin. Die vrachtwagen is een minuut bezig met een andere vrachtwagen(s) in te halen met 81,5 km/h. Ton geeft weer gas en is weg. Het is vaak een kwestie van even gas los zodat je subtiel het gaatje achter je dichtmaakt en degene die niets op de linkerbaan te maken heeft, daar ook niet kan komen. Als je het goed doet, heeft je achterligger er niet eens last van.

Ton.
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Dat is natuurlijk onzin. Die vrachtwagen is een minuut bezig met een andere vrachtwagen(s) in te halen met 81,5 km/h. Ton geeft weer gas en is weg. Het is vaak een kwestie van even gas los zodat je subtiel het gaatje achter je dichtmaakt en degene die niets op de linkerbaan te maken heeft, daar ook niet kan komen. Als je het goed doet, heeft je achterligger er niet eens last van.

Exact dit.

Masterdam
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
En als je het niet doet worden ze nog pissig ook:

Anderen ook hoor. Kijk die commentaren hieronder maar.

Link

Er was ergens een enorme discussie gaande over dit filmpje. Keokiracer weet vast nog wel waar dat was. Mij boeide het niet genoeg. Dat volk kon toch alleen maar schelden.

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Prima actie. Blijf lekker rechts.

keokiracer
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Keokiracer weet vast nog wel waar dat was.

Best of Dashcam Europe nummertje nogwat, can't be arsed het exacte nummer op te zoeken. :P

adinsx
Master
 Bericht 
Bekende route van ouders naar huis. Een stel oudjes met aanhanger staan vervelend 15m voor T-kruispunt stil. Ga er dus links even omheen om daarna linksaf de provinciale weg op te draaien.
Kijk links, kijk rechts, nog eens links en hop.

#%$*+ in een flits zie ik een nieuw type Discovery voor de motorkap langs gaan. Die verdween dus even compleet achter de A-stijl...

Beeld volgt morgen ;).

bert65
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Die verdween dus even compleet achter de A-stijl...

Dat had ik pas ook op een rotonde. Was ik dus niet de enige gek die zo vlot een rotonde nam maar je schikt je wel de tandjes.

Masterdam
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Best of Dashcam Europe nummertje nogwat

:thumb:

RRL
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
verdween dus even compleet achter de A-stijl

Blijven spannende momenten. Vlakbij mijn huis ligt een druk fietspad, moet ik echt stapvoets oversteken. Regelmatig fietsers volledig achter de A-stijl rechts gehad en ook al een keer tikkertje gespeeld. Licht gelukkig, maar blijft vervelend.

Pagina 60 van 61 [ 3003 berichten ]