» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 31 van 51  [ 2542 berichten ]
Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Peug rijden en dan VAG afzeiken? Man man man

Mooi he, dig is een stuk probleemlozer dan de VAG hier voor de deur 8)

Maar on-topic weer idd, de VAG is goed groep hapte weer goed O:)

KanarieVW
Master
 Bericht 
Mooi he, dig is een stuk probleemlozer dan de VAG hier voor de deur 8)

:lol: dit bedoel ik nou.

Never mind.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
haphaphap :D

KanarieVW
Master
 Bericht 
Haha ja probleem is alleen dat dat echt je redenatie is over problemen met merken.

TommyGun
Master
 Bericht 
:zzz:

boersma
Master
 Bericht 
Wat heb ik vandaag meegemaakt..... wind wind en regen....

basjuh1981
Master
 Bericht 
Hier net over de dubbele doorgetrokken streep gegaan om mijn inhaalactie van 5 auto's af te kunnen maken. De voorste reed 50@80.

Feitelijk
Master
 Bericht 
on-topic

Link

406
Master
 Bericht 
Hij had z'n knipper niet aan dus niks mis mee

406
Master
 Bericht 
Peugeot geeft richting aan en remt. Was een nogal slome slak dus ik dacht dat er omheen over verdrijvingsvlak geen kwaad kon (geen verkeer van achteren) rijdt die lamlul opeens weer door. Zit je dan opeens op het fietspad. Ik had daar strict gezien niet mogen zitten dus vandaar maar in dit topic.
Link

boersma
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
https://www.google.nl/maps/@52.0336877, ... 312!8i6656 net over de dubbele doorgetrokken streep gegaan om mijn inhaalactie van 5 auto's af te kunnen maken. De voorste reed 50@80

Het zij je vergeven.
Ik laatst ook, hier zo, had ook te laat door dat het doorgetrokken streep werd.
Staat ook niet eerder aangegeven ofzo, ook niet met pijlen op de weg.

@406, waar wilde hij heen dan? Je moet daar door een hek?
https://goo.gl/maps/gTcQnPsYXw92

Feitelijk
Master
 Bericht 
406 schreef:
Hij had z'n knipper niet aan dus niks mis mee

Je kan hem nog net zien.

boersma
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Je kan hem nog net zien.

Daar kon je geen voorrang meer aan verlenen hoor, had ie iets eerder moeten aangeven.

Feitelijk
Master
 Bericht 
:wink:
Heb ik wel eens een spelletje van gemaakt met de kids.
Link

dikkydik
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Je kan hem nog net zien.

Is dit wegrijden bij een bushalte, of een bus die van de busstrook komt?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Illegaal over een doorgetrokken streeo ja.

Bambi killer
Master
 Bericht 
406 schreef:
Peugeot geeft richting aan en remt.

Je rijdt nu vaak door Alkmaar, zeker in de hoop dat je mij tegen kan komen :lol:

406
Master
 Bericht 
Ja, ik heb daar verder niks te zoeken.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Lekker sarcastisch :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ironisch.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Och gut, sorry professor

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat is wel sarcasme.

Middle
Die hard
 Bericht 
Lekker Ironisch :lol:

basjuh1981
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Het zij je vergeven.Ik laatst ook, hier zo, had ook te laat door dat het doorgetrokken streep werd.Staat ook niet eerder aangegeven ofzo, ook niet met pijlen op de weg.

Dank je :thumb: :D
Ik rijd de weg regelmatig, dus goed bekend. Ik moest nog wachten op tegenliggers voordat ik de inhaalactie in kon zetten. En ik had geen zin om achter zo'n trage sukkelaar te zitten.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Helaas zaten er al achterliggers achter de aygo.
Link

Archiebald
Master
 Bericht 
Hij past hier wat beter dan ik het wat ik tegenkwam topic vind ik.

Net op de A9. Ik rij op strook 1 en haal wat auto's in met 110 vs 100. Zie ik in mn binnenspiegel een Golf 7 aankomen en op zo'n 500m afstand beginnen te seinen. Dus mijn gedachte is "hey werkt R* ook vandaag?!" Dus ik knipper mn alarmlichten. Het ding komt dichterbij en hangt hem meteen op mn bumper.

Dan zie ik pas dat het R helemaal niet is en ben ik dus al klaar met hem.

Ik ben klaar met inhalen en bedenk me "weet je. Zoek het uit. Ik ga lekker traag naar rechts" maar direct gaat hij rechts inhalen. Toen werd het leuk. Want zijn Golf was veeeeeeeel trager dan de Bora :lol: dus ik heb hem rechts naast me gehouden tot de volgende auto op strook 2 :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Zoiets?
Link

Archiebald
Master
 Bericht 
Hahaha mooi, nee dat was meer uitgedacht. Ik heb gewoon op het gaspedaal gestampt toen hij rechts naast me zat. En toen vrij snel eigenlijk weer wat minder gestampt, want ik liep uit :[ :lol:

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Zoiets?
Op de bumper van een vragtwaggel zitten bij het invoegen is nooit slim, de vraag is of die Vulvarijder er iets van geleerd heeft?

KanarieVW
Master
 Bericht 
Gister een knakker in een Transporter op de A28 bij Zeist die ook steeds rechts in wilde halen. Hij verraste me want het kon eigenlijk helemaal niet maar hoekte hem toch om mij heen terwijl ik ook graag voorbij ik mijn voorganger wilde.
Meneertje gaat weer naar rechts voor een volgende kansloze poging, maar dat ging niet snel genoeg. Ik snel het gat weer gedicht en naast blijven rijden totdat mijn achterligger aangesloten was. Hij had blijkbaar weinig vrienden gemaakt, want een auto of 10 verder kon hij er pas weer tussen.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Hij had blijkbaar weinig vrienden gemaakt, want een auto of 10 verder kon hij er pas weer tussen.
Dat zijn de mooie momenten, als iedereen het begrijpt en meedoet 8)

Raaf
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Zoiets?

Hé.. Zit er toch wel een gaspedaal in je auto?

Rij dan gewoon ook door als je op links zit :fp:

A4
Master
 Bericht 
Ben een fervent rechtsinhaler, maar ik word toch wat voorzichtiger. Vanochtend ging het me op de A50 bijna mis.
Hele hordes sliepen weer op de middelste rijstrook, maar eentje ontwaakte uit zijn coma en kwam vrij enthousiast naar rechts ineens.
Dan ben je blij met de vluchtstrook. Eigenlijk is het 't me ook niet waard om het spul er voor in de poeiers te rijden.

Archiebald
Master
 Bericht 
Wat ik me trouwens afvraag he....

Stel nou dat je zo'n gek achter je hebt, hij seint, kleeft, jij gaat irritant/expres traag naar rechts, gek haalt je in, komt voor je rijden en geeft je een braketest. Maar ipv op tijd te reageren door te remmen/ontwijken klap je hem er met dashcam en al vol achterin.

Wie is er dan fout?

In eerste instantie zeg je natuurlijk; Jij! Maar door de situatie er omheen en de braketest veranderd er wel flink wat lijkt me.

A4
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Maar door de situatie er omheen en de braketest veranderd er wel flink wat lijkt me.

Als je de braketest goed op dashcam hebt en het staat onomstotelijk vast dat hij 'voor niets' remde dan maak je een hele goede kans.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Volgens mij mag je geen braketest geven en kun je daarvoor als kapstok artikel bestraft worden. Zeker met dashcam moet aan te tonen zijn dat hij niet zo hard hoefde te remmen

viffer
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Maar ipv op tijd te reageren door te remmen/ontwijken klap je hem er met dashcam en al vol achterin.

Als je wel had kunnen reageren kan de verzekering nog wel eens moeilijk gaan doen, bewust een aanrijding veroorzaken speelt niet echt in je voordeel.

Schep
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Wie is er dan fout?

Stil gaan staan zonder verkeersnoodzaak is fout, dus in principe is de persoon die een braketest geeft het bokje. Het hangt natuurlijk wel van de situatie af. Komt ie echt tot stilstand, ben je vrij snel klaar. Gooit ie hem vol in de ABS, ook vrij eenvoudig, maar als hij er maar 20 km/h uit remt en jij klapt er in, wordt het een lastig verhaal.

Ik zou gewoon remmen en die dwaas z'n weg laten vervolgen. Je punt maken is het gezeik van na de aanrijding toch allemaal niet waard?
Met een beetje pech sta je straks op de snelweg te matten met iemand die zijn driftleven niet op orde heeft, en kun je daarna, met €2k op zak, een nieuwe Bora gaan uitzoeken omdat dat ding TL is.
Mijn behoefte om gelijk te krijgen is in elk geval niet zo groot. Zo'n persoon komt zichzelf vast nog wel een keer tegen.

Ik had er vandaag ook 1 die de binnenbocht nam waar ik net reed. Op de toeter werd niet gereageerd, dus ik ben maar bovenop de rem gaan staan. Het zou volledig haar fout zijn geweest als ze mijn zijkant aan gort reed, maar ik heb helemaal geen zin in wachten op een sleepdienst, schadeformulier invullen en die auto een paar dagen/weken missen.

zandbak
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Maar ipv op tijd te reageren door te remmen/ontwijken klap je hem er met dashcam en al vol achterin.

Wie is er dan fout?

In eerste instantie zeg je natuurlijk; Jij! Maar door de situatie er omheen en de braketest veranderd er wel flink wat lijkt me.

Daarom een dikke bullbar voor op je auto. Hoef je ook niet te remmen en vol erop O:)

zadkine
Master
 Bericht 
viffer schreef:
Als je wel had kunnen reageren

Hoe bewijs je dat?
Iedereen leert om ook elke zoveel secondes te spiegelen....
Oftewel, je moet wel heel veel reactie tijd op die dashcam hebben staan om aan te tonen dat je opzettelijk erin klapt.

viffer
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Hoe bewijs je dat?

Zou de verzekeraar dat niet kunnen ombuigen naar "bewijs maar dat jet níet meer kon reageren"? Uitkeren van verzekeringsgeld is immers geen strafrecht waar je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen.

zadkine
Master
 Bericht 
Het gaat om de verzekering van de tegenpartij.
Die is aansprakelijk gesteld wegens braketest, en ik ga ervan uit dat dit (braketest) niet ter discussie staat.
Daarom MOET die verzekeraar betalen, daarvoor heet dat een WA verzekering.
Slechts als die zich gaat beroepen op uitzondering situaties, zoals ook schuld wegens te langzaam reageren, dan zal die verzekeraar moeten gaan bewijzen dat dat zo was.....bv door smartphone gebruik aan te tonen.

Uitsluitings clausules in de verzekering zijn niet geldend jegens derden, wel jegens de bestuurder van het verzekerde voertuig.
De verzekeraar zal dus niet gauw gaan zeuren met veel moeite over jouw reactie tijd, maar mogelijk wel de uitbetaling gaan verhalen op de bestuurder van je voorligger wegens uitvoeren van braketest.

Archiebald
Master
 Bericht 
Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ga dat absoluut niet doen. Daarvoor zijn onze auto's me te lief en mn leven ook, ga inderdaad niet stilstaan om 6u s ochtends met zo'n dwaas.

Maar daardoor vroeg ik het me gewoon af.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Schep schreef:
Met een beetje pech sta je straks op de snelweg te matten

Mha, de eerste die dat probeert eindigt op de motorkap, met deur en al. De groeten. :nothanks:

Ik rem inderdaad ook omdat ik geen zin heb in papierwerk. Gelukkig nooit last van braketesters eigenlijk.

Als ik moet remmen voor voorgooiers daarentegen, dan rem ik wel echt het minimaal noodzakelijke. Ik laat 'm rustig tot een meter of twee dr achter inlopen om m'n onvrede te uiten. (Daarna laat ik 'm wel weer stukje afzakken om reactieafstand te hebben, de boodschap is hopelijk wel duidelijk dan.)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Even een tütertje om te laten weten dat ik langs kwam, alles volledig legaal O:)
Link

Oldskool
Master
 Bericht 
Ah ja, van die mensen die twijfelen of ze pech gaan krijgen op de oprit. Al snap ik het in dit geval wel, die Franse hokken zijn natuurlijk ook zo onbetrouwbaar als wat... ;)

KanarieVW
Master
 Bericht 
Vind hem wel ‘dapper’. Het was de hele tijd een beetje half over het lijntje al slingerend. Deze had ook in je zijkant kunnen eindigen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Mwah, dat risico zag ik zelf ook wel, vandaar even de waarschuwingsclaxon :[
Ben benieuwd hoe zoiets zou gaan bij schuldvraag (nee dat ben ik niet van plan)

dikkydik
Master
 Bericht 
(nee dat ben ik niet van plan)

Je doet anders aardig je best om erachter te komen hoe het voelt om in een bomenrij geprakt te worden.
Ben benieuwd hoe zoiets zou gaan bij schuldvraag

"U zag dus dat uw voorganger al een keer eerder deels gebruik maakte van de vluchtstrook zonder snelheid te verlagen, zonder alarmlichten aan te zetten, zonder geheel naar rechts te sturen om later weer terug te sturen naar de hoofdrijbaan? Wat deed u denken bij de tweede maal dat uw voorganger de vluchtstrook opzocht er wel sprake was van pech?"

Zo dom dit, zo onvoorstelbaar dom.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Jij denkt dat er dan dashcam beelden bijkomen :[
'Mevrouw remde af en stuurde de vluchtstrook op. Ik dacht dat ze pech had en wilde mijn weg vervolgen. Toen kwam ze plots terug van de vluchtstrook de rijstrook weer op waar ik dus reed en veroorzaakte ze het ongeval'

Pagina 31 van 51 [ 2542 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast