» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 32 van 32  [ 1570 berichten ]
Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
dikkydik schreef:
Zo dom dit, zo onvoorstelbaar dom.
Precies waar dit topic voor bedoeld is :woop:

snovvdog
Master
 Bericht 
dikkydik schreef:
"U zag dus dat uw voorganger al een keer eerder deels gebruik maakte van de vluchtstrook zonder snelheid te verlagen, zonder alarmlichten aan te zetten, zonder geheel naar rechts te sturen om later weer terug te sturen naar de hoofdrijbaan? Wat deed u denken bij de tweede maal dat uw voorganger de vluchtstrook opzocht er wel sprake was van pech?"

- hij ging op de vluchtstrook rijden
- Ik vervolg mijn weg in mijn rijstrook, mijn voorligger verandert van rijstrook, ik heb geen voorligger meer, wat is het probleem?
- Geen voorrang verlenen bij wisselen rijstrook
- Meneer heeft wel vertraagd, reed tientallen km/h langzamer dan de geldende Vmax en de snelheid waarmee de bocht genomen kan worden.

Natuurlijk is dit allemaal er omheen draaiend, omdat iedereen die op de snelweg rijdt, dit wel eens vaker heeft gezien bij mensen, maar feit blijft dat er wettelijk niks fout wordt gedaan door DD, en alle fouten door dat dinky toy geval ding zouden zijn gemaakt bij een aanrijding.

dikkydik
Master
 Bericht 
Jij denkt dat er dan dashcam beelden bijkomen :[
'Mevrouw remde af en stuurde de vluchtstrook op. Ik dacht dat ze pech had en wilde mijn weg vervolgen. Toen kwam ze plots terug van de vluchtstrook de rijstrook weer op waar ik dus reed en veroorzaakte ze het ongeval'

Niet eens mans genoeg om zich te verantwoorden.

Gelukkig ben je niet de enige met een dashcam en wat wil je doen tegen ooggetuigen?
Succes met het wegmoffelen van je kaartje als je net het bos in gevlogen bent.

snovvdog
Master
 Bericht 
Welke regels zou DD dan verbroken hebben? Artikel 5 is ook onmogelijk te bewijzen, want het is het fossiel die op de vluchtstrook ging rijden & die overtredingen maakt, niet DD.

bert65
Master
 Bericht 
De fossiel heeft mogelijk geen dashcam maar DD bezit twee cams. Als hij in de bomen is beland, kan hij misschien 1 cam wegwerken maar 2????

KanarieVW
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Welke regels zou DD dan verbroken hebben? Artikel 5 is ook onmogelijk te bewijzen, want het is het fossiel die op de vluchtstrook ging rijden & die overtredingen maakt, niet DD.

Tripleren? Op het moment dat hij gaat inhalen is dat wagentje nog niet geheel over de streep, maar duwt hij een soort dat karretje verder naar rechts icm met zijn claxon.
Buiten dat kun je je afvragen waarom iemand bewust zoveel risico gaat nemen. Je ziet aan alles dat het een twijfelaartje is en/of met andere dingen bezig is. Echt 50/50 of die niet gewoon terug naar rechts komt.
Lag er iemand op sterven of is het alleen maar om een leuk filmpje te kunnen posten? En ja ik weet dat dit topic voor dit soort dingen is, maar zijn dit soort risico’s het waard?

Feitelijk
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Tripleren?

Artikelnummertje erbij! :honger:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Artikelnummertje erbij! :honger:

Zie nu inderdaad dat het feit opzich niet eens strafbaar is. Maakt het niet minder onverstandig is dit geval.

maarten28
Master
 Bericht 

Al die mensen die serieus op het feitelijken gaan reageren :lol:

TommyGun
Master
 Bericht 
Mwah, dat risico zag ik zelf ook wel

Ik zou hetzelfde gedaan hebben :thumb:

Traag schijtvolk, ga lekker met de bus.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Lag er iemand op sterven of is het alleen maar om een leuk filmpje te kunnen posten? En ja ik weet dat dit topic voor dit soort dingen is, maar zijn dit soort risico’s het waard?
Dit topic is om te biechten, speciaal dingen uithalen zodat je hier iets kan posten lijkt mij dan weer niet de bedoeling :nono:

Maar toch bedankt voor het delen, vond het erg vermakelijk

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Dit topic is om te biechten,

:schudnee:

TommyGun
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
:schudnee:

Wel

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Tripleren? Op het moment dat hij gaat inhalen is dat wagentje nog niet geheel over de streep, maar duwt hij een soort dat karretje verder naar rechts icm met zijn claxon.

Gok eens waar Tri in Tripleren vandaan komt ;) Two Can't play that game...

Exceln00b
Pro
 Bericht 

Mwah, het was wel een risicootje daar hoor DD.

snovvdog schreef:
- hij ging op de vluchtstrook rijden
- Ik vervolg mijn weg in mijn rijstrook, mijn voorligger verandert van rijstrook, ik heb geen voorligger meer, wat is het probleem?
- Geen voorrang verlenen bij wisselen rijstrook
- Meneer heeft wel vertraagd, reed tientallen km/h langzamer dan de geldende Vmax en de snelheid waarmee de bocht genomen kan worden.

Theoretisch helemaal prachtig, maar nee.

Bestuurder remde niet dusdanig af tijdens de algehele manoeuvre, slechts bij het uitvoegen.
Bestuurder kwam regelmatig ook weer terug, en heeft nooit de rijstrook verlaten. Stel dat hij zij de strook heeft verlaten, op het moment van het Feitelijkje, reed de bestuurder sowieso op de rijstrook. Dat de bestuurder op een eerder moment de rijstrook (eventjes) verlaten zou hebben is geen excuus om dan in de modus te gaan 'jij hebt je rijstrook verlaten, ik heb nu alle recht op deze rijstrook'. Immers als ik een LKW wil inhalen met 140 en jij rijdt 300m achter mij al versnellend van 140 naar 160, zal je toch in ieder geval wat gas moeten loslaten. En jou kennende is dat een reden om een wereldoorlog te ontketenen, maar het is niet het 'pleur hem er maar voor met -40 FAS' verhaal'. DD gaf extra gas om, incluis claxon, om het opportunistische Feitelijkje te maken.

Maar hey, it ain't my life, nor my trees, nor my car, maar ik vond hem risicovol, anderzijds beetje schraal om als moraalridders DD af te branden, want dat gebakje was behoorlijk aan het trutten en kutten, en snovv die zoals gebruikelijk het totaal andere uiterste moet vastpakken.

Wat een mooi forum is dit toch :thumb: :lol:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Exceln00b schreef:
Bestuurder remde niet dusdanig af tijdens de algehele manoeuvre, slechts bij het uitvoegen.
Nee, hèhè, je gaat in zo'n bocht toch niet stilstaan? Straks heb je zo'n mafklapper die over de vluchtstrook de bocht af snijdt.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Exceln00b schreef:
DD gaf extra gas om, incluis claxon, om het opportunistische Feitelijkje te maken.

Het is net een rode lap voor een stier als mensen zo rijden :[
En het ging ook behoorlijk langzaam...die bocht kun je gewoon met 110-120 nemen :[

Exceln00b schreef:
Wat een mooi forum is dit toch :thumb: :lol:

+1 :inlove:

viffer
Master
 Bericht 
Exceln00b schreef:
Bestuurder kwam regelmatig ook weer terug, en heeft nooit de rijstrook verlaten. Stel dat hij zij de strook heeft verlaten, op het moment van het Feitelijkje, reed de bestuurder sowieso op de rijstrook.

Het is niet verboden om een voertuig in te halen terwijl beide voertuigen op dezelfde rijstrook rijden. De claxon zou ik denk ik achterwege hebben gelaten, dat kan eerder een signaal zijn om terug te komen op de rijstrook dan dat niet te doen.

Exceln00b
Pro
 Bericht 

viffer schreef:
Het is niet verboden om een voertuig in te halen terwijl beide voertuigen op dezelfde rijstrook rijden. De claxon zou ik denk ik achterwege hebben gelaten, dat kan eerder een signaal zijn om terug te komen op de rijstrook dan dat niet te doen.

Oh, dat wist ik dan weer niet.

viffer
Master
 Bericht 
Dat maakt ook dat het in de file tussen de auto's doorrijden door motoren mag/gedoogd wordt (even afgezien van wat Wenen daarvan vindt). Als dit geconstateerd wordt kan er uiteraard wel een art 5 voor gegeven worden, daarvoor is dan weer de gedragscode voor motorrijders.

Pagina 32 van 32 [ 1570 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast