» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 55 van 56  [ 2788 berichten ]
bert65
Master
 Bericht 
Dat snel teruggaan naar recht als er op de ACC wordt gereden, kan inderdaad erg irritant zijn. De auto registreert een vrije afstand en snelheid mbt de voorganger. Als je snel naar rechts gaat, registreert de auto plots een ander voertuig in de vrije ruimte en remt sterk af. Ondertussen is de afstand ook weer groter aan het worden en vanaf hier snapt de ACC het helemaal niet meer.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

snovvdog schreef:
Eens, als ik niet gas los hoef of moet remmen, al gooi je hem op 10 cm voor mijn bumper ervoor, snap het probleem niet zo. De mensen die wel sneller willen op links zijn je juist dankbaar als je snel genoeg naar rechts gaat.
Zoeen had ik er gister, die dreigde ik net wel/net niet klem te rijden op de cc... Zat er met het neusje al naast, die gaf een dot gas, meter voor mijn neus naar links en nog even gas houden. 0 Last van dus geef ik ook geen kik. Gemiddelde Agilarijder had lopen seinen en toeteren.

KanarieVW
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Als de ACC aanstaat, schiet dat ding in de stress en vervolgens in de ankers :lol:

Niet als degene die voor je langs komt een hogere snelheid heeft. Als dat bij mij gebeurt wordt de auto wel gedetecteerd, maar er wordt hooguit even ingehouden, omdat de afstand al groter wordt door de hogere snelheid van de voorganger. Hij gaat echt volle bak in de remmen.

snovvdog schreef:
Afremmen van de 210 omdat er zo'n sleurhut met 110 op links komt ook niet :boos:
.

Jaaaa want op stukken berg op waar vrachtwagen terug vallen naar 60kmh zal er vast geen maximum snelheid gelden :fp:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ach... Waarom zou je je aan het snelheidslimiet houden, als de LKW's zich op de stukken zonder tempolimit ook niet aan de inhaalverboden halen... En de Nederlandse vrouwen met kort pittig kapsel in een klein kutautotje met 80 500 meter voor een LKW alvast naar links komen, doodleuk in een treintje dat links blaast. :[

Schep
Master
 Bericht 
Omdat jij-bakken wel wat kinderachtig is, misschien?

Raaf
Master
 Bericht 
Een opwarmrondje van 23 sept.
Link

En zo ziet het eruit als iemand met de telefoon probeert te filmen :lol:
Link

BaasTimo
Master
 Bericht 
Link

Geheel volgens het boekje dit keer. 8)

Link

Dit was financieel gezien misschien maar de beste optie :[

TheTTDriver
Pro
 Bericht 
@baastimo.

Heeft die politieauto de richtingaanwijzer aan staan? :fp:

R
Master
 Bericht 
Ja klopt en die eerste drie voertuigen ook, waarvan de eerste misschien aanvaardbaar.

Die eerste film idd zonder getrut :lol: .

skipper1978
Pro
 Bericht 
BaasTimo schreef:
Geheel volgens het boekje dit keer. 8)

Laat mooi zien dat invoeghulp vaak onzin is. Bus en wit koekblik zijn de invoegers al lang voorbij voordat invoegers naar links komen. :fp:
En daarbij hinderen ze jou dus....

BaasTimo
Master
 Bericht 
Wit koekblik heeft letterlijk van Roosendaal tot Etten-Leur nonstop op de linkerstrook gereden. :-?

Toen ik d'r bij het uitvoegen voorbij reed zag ik het al. Vrouw, linkerbeen opgetrokken (voet op de stoel dus ofzo) en telefoon in d'r klauwen.

Invoeghulp is idd nutteloos al is dit wel een kutpunt (scherpe bocht die omhoog gaat vlak voor het invoegen). Vrachtwagens kunnen hier geen vaart maken. Daarentegen is de invoegstrook lang genoeg.

https://goo.gl/maps/JwX2MPXiaW62

TheTTDriver
Pro
 Bericht 
De enige plaats daar in de buurt waar het wel nuttig zou kunnen zijn is hier
https://www.google.nl/maps/@51.6289498, ... 312!8i6656

Dit is namelijk een heel korte invoegstrook, die niet uitkomt op een vluchtstrook.

BaasTimo
Master
 Bericht 
:kniktja: :kniktja:

https://goo.gl/maps/FqWzKenrHzB2

Deze is ook vervelend, maar wel iets minder als die van de A27.

406
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
En zo ziet het eruit als iemand met de telefoon probeert te filmen :lol:

Pflanzgarten is dan ook wel vrij heftig

Raaf
Master
 Bericht 
406 schreef:
Pflanzgarten is dan ook wel vrij heftig

Klopt :thumb:
Vanaf ongeveer 150 km/h kom ik daar echt los.. Is wel altijd de sport om ook daar een stukje te vliegen.

406
Master
 Bericht 
Als ik jouw hele ronde zo zie dan valt pas op hoe ongelooflijk goed dat circuit is nagemaakt in Asetto Corsa.

Raaf
Master
 Bericht 
Qua graphics zijn er een aantal spellen erg goed heb ik me laten vertellen.
Heb zelf geen spelcomputer dus nooit echt naar gekeken. Is ook een stukje zelfbescherming voordat er hier in de woonkamer een playseat staat in de winter.

406
Master
 Bericht 
Er staat hier een playseat. :roflol:
Grafisch is het behoorlijk goed in de zin dat het circuit gewoon klopt met alle hoogteverschillen, hobbeltjes en dergelijke. Als het om het optische gaat dan valt dat best mee. Beste blijft hoe de informatie van hoeveelheid grip en dergelijke te voelen is door het stuur, hebben ze echt goed geprogrammeerd.
Net twee rondjes gedaan in een Alfa Giulia, die auto eens uitproberen (had er nooit echt mee gereden), eerste ronde hang ik 'm bij ex-muhle in de muur en tweede ronde een spin bij adenauerforst. Da's dan toch even makkelijker als je het virtueel doet.

Raaf
Master
 Bericht 
406 schreef:
Da's dan toch even makkelijker als je het virtueel doet.

Daar komen heel veel mensen achter..

Omdat ik met een compleet nieuwe setup reed en vorig jaar niet echt gereden heb omdat ik mezelf niet vertrouwde ben ik gewoon heel rustig opnieuw gestart. Je bankrekening legen kan heel erg makkelijk daar O:)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
406 schreef:
hoogteverschillen

Die merk je pas echt in real life. Raar gevoel in je kop op sommige stukken :lol:

Raaf
Master
 Bericht 
Die merk je pas echt in real life. Raar gevoel in je kop op sommige stukken

Daarom had ik ook het 2e filmpje gepost.. Om het contrast tussen de vaste cam en een telefoon die in de hand gehouden wordt duidelijk te maken

406
Master
 Bericht 
Die merk je pas echt in real life. Raar gevoel in je kop op sommige stukken :lol:

Jongeh, ik knijp 'm virtueel al enorm bij Fuchsrohre en Pflanzgarten. Bij Mutkurve en de links voor schwedenkreuz (geen idee hoe die heet) ook trouwens.

Enige circuit dat ik IRL heb gereden is Monza dus dat is niet vergelijkbaar. Al kan ik, naar eigen zeggen, redelijk overweg met deze vorm van krachten. De nodige uren in een piper/cessna/mooney gehad.

Raaf
Master
 Bericht 
406 schreef:
de links voor schwedenkreuz (geen idee hoe die heet

Die links is Schwedenkreuz volgens mij.. Daarvoor heb je een heel lang recht stuk.

Raaf
Master
 Bericht 
BaasTimo schreef:
Deze is ook vervelend, maar wel iets minder als die van de A27.

TheTTDriver schreef:
Dit is namelijk een heel korte invoegstrook, die niet uitkomt op een vluchtstrook.

Daarom staan daar invoeghulpborden

406
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Die links is Schwedenkreuz volgens mij.. Daarvoor heb je een heel lang recht stuk.

Hoe heet die opvolgende naar rechts onder het bruggetje door dan? Ik dacht dat dat juist schwedenkreuz was :lol:

Raaf
Master
 Bericht 
406 schreef:
Hoe heet die opvolgende naar rechts onder het bruggetje door dan?

Dat is Aremberg, en dan plof je omlaag naar Fuchsrohre.
Schwedenkreuz komt van een gedenkteken dat rechts van de baan staat bij die linker bocht.

Link

Hier een rondje met wat mensen die een duurder weekend hadden...

regiorunner
Master
 Bericht 
Ik verwachtte dus een dikke klapper........ :zzz:

Raaf
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Ik verwachtte dus een dikke klapper......

:aai:

babsvw
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Hier een rondje met wat mensen die een duurder weekend hadden...

Vind ik mooi om te zien, zeker zo met de uitleg erbij :thumb: blijft eerst (wanneer mijn rug weer in orde is en de Bmw klaar) nog wel rijden op TT circuit dat ken ik inmiddels een beetje is stukken makkelijker :kniktja:

Black98
Master
 Bericht 
Zie iemand playseat?
Dit staat bij een vriend van me in de garage, hebben we zelf gebouwd
Afbeelding Afbeelding
dolby 5.1 set
3 buttkickers via een autoversterker ( 2 achterop, 1 onder de stoel)
werkende toerenteller met shiftlight
digitale versnellings indicator
werkende defi meters

Inmiddels zitten de schermen en die meters er eigenlijk voor jan l*l, aangezien we nu Assetto rijden met een Oculus. Over de ring knallen krijgt dan nog een extra dimensie :respect:

406
Master
 Bericht 
:respect:

Raaf
Master
 Bericht 
babsvw schreef:
TT circuit

Snap ik gezien de regio. Voor mij is Assen net zo ver als de Ring en het kost me meer aan benzinegeld om op en neer te rijden gezien de brandstofprijzen.. Dan rij ik veel liever op de Ring.

babsvw
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Snap ik gezien de regio. Voor mij is Assen net zo ver als de Ring en het kost me meer aan benzinegeld om op en neer te rijden gezien de brandstofprijzen.. Dan rij ik veel liever op de Ring.
Logische keus, ik ben ern beginner kan beter dichtbij huis op makkelijker circuit leren rijden. Wanneer de ring voor mij net zo dichtbij zou zijn had dat ook mijn voorkeur.

Raaf
Master
 Bericht 
Black98 schreef:
Zie iemand playseat?

Nice! :thumb:

babsvw schreef:
ik ben ern beginner kan beter dichtbij huis op makkelijker circuit leren rijden.

Vooral voor goede instructie / trainer zorgen. Je kan ook kijken naar bijvoorbeeld een licentiecursus op Assen. Dan leer je in een paar dagen heel veel en heb je eigenlijk best heel veel tijd achter het stuur voor vrij weinig geld.

Als je op vrijrijden / vrijbotsen dagen gaat is het vooral heel goed spiegelen, en heb je minder kans om te leren en relatief weinig tijd op de baan.

Voor elke rijtraining geldt: Rustig opbouwen. Eerst begrijpen wat de auto waar doet en dan steeds sneller. Je krijgt ook steeds sneller weer even pauze want je tank is steeds sneller leeg.

babsvw
Master
 Bericht 
Raaf schreef:

Vooral voor goede instructie / trainer zorgen. Je kan ook kijken naar bijvoorbeeld een licentiecursus op Assen. Dan leer je in een paar dagen heel veel en heb je eigenlijk best heel veel tijd achter het stuur voor vrij weinig geld.

Als je op vrijrijden / vrijbotsen dagen gaat is het vooral heel goed spiegelen, en heb je minder kans om te leren en relatief weinig tijd op de baan.

Voor elke rijtraining geldt: Rustig opbouwen. Eerst begrijpen wat de auto waar doet en dan steeds sneller. Je krijgt ook steeds sneller weer even pauze want je tank is steeds sneller leeg.

Dat rustig opbouwen had ik al door, op circuit rij ik liever voorzichtig dan dat ik in elke bocht achterstevoren sta of in de grindbak lig [emoji38]

Voorlopig ga ik niet weer rijden, kan wel een jaar duren ivm hernia waar ik aan geopereerd ben.

zadkine
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Als de ACC aanstaat, schiet dat ding in de stress en vervolgens in de ankers

BaasTimo schreef:
Als je ACC hebt dan weet je dat t irritant is als mensen snel terug naar rechts gaan. Naar mijn idee (en bij snovv ook zie ik) is dat dus niet zo'n probleem O:)

K zal daar eens wat meer rekening mee gaan houden

Is al wat langer gelden , deze posts...maar goed:

Het interesseert me geen moer wat een ACC doet als ik terug naar rechts ga. Ik wil het verkeer wat sneller wil niet onnodig lang ophouden. En de bestuurder is verantwoordelijk voor het rijden, niet de hulpmiddelen die die aanzet.
Daarnaast:
Laat de fabrikanten de ACC maar verbeteren......geen ingrijpen als hetgeen wat ervoor zit net zo snel of sneller gaat dan jij. En nooit verder afremmen dan nodig is om de situatie te bereiken dat de voorganger net zo snel gaat, of en fractie sneller. Dit ongeacht de afstand.

lacheisleuk schreef:
Zoeen had ik er gister, die dreigde ik net wel/net niet klem te rijden op de cc... Zat er met het neusje al naast, die gaf een dot gas, meter voor mijn neus naar links en nog even gas houden. 0 Last van dus geef ik ook geen kik. Gemiddelde Agilarijder had lopen seinen en toeteren.

Heb ik gisteren een paar keer gedaan...iemand die voorbij komt kruipen en me klem dreigde te rijden. Waar is handhaving op het gebod (duitsland) dat je vlot moet inhalen? En dan weer naar rechts.....die kruiper bleef de hele tijd op strook 2 (van de 3) .

KanarieVW
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Laat de fabrikanten de ACC maar verbeteren......geen ingrijpen als hetgeen wat ervoor zit net zo snel of sneller gaat dan jij. En nooit verder afremmen dan nodig is om de situatie te bereiken dat de voorganger net zo snel gaat, of en fractie sneller. Dit ongeacht de afstand.

Zo werkt de ACC ook bij VAG. Komt er ineens iemand kort voor me met een hoger snelheid doet de ACC niks. Het system zal het gat weer zo groot als de ingestelde marge willen laten worden, maar dat gebeurt al vanzelf al degene voor je sneller rijdt. Bij gelijk snelheid zal het gas terug nemen tot die marge er weer is.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
iemand die voorbij komt kruipen en me klem dreigde te rijden
Vaak een gevolg van de huidige hysterische obsessie om niet te hard te rijden. Dan gaat een inhaalmanoevre met een snelheidsverschil zo groot als het verschil in de afwijkingen van de snelheidsmeters. En da's niet veel.

zadkine
Master
 Bericht 
@DikkeDiesel....Dit betrof een snelweg met unlimited ....bij de oosterburen dus.
Met onze CC op ca 130@gps

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Gelukkig had ik het woord "vaak" erbij gezet :lief:

Maar irritant blijft het.

Archiebald
Master
 Bericht 
Laatst, op een niet nader te noemen datum, heb ik een pietsie te snel gereden op de A9. De Gaasperdammerweg. Blijft gewoon zo uitnodigend, een compleet lege snelweg voor je zien... Ik kon me niet helpen :[

Laten we het erop houden dat de hobbels in die weg met 200+ toch wel spannend zijn.

Masterdam
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
iemand die voorbij komt kruipen en me klem dreigde te rijden. Waar is handhaving op het gebod (duitsland) dat je vlot moet inhalen?

Ah, jij bedoelt cipatie?!? :kniktja:

Link

TommyGun
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Laten we het erop houden dat de hobbels in die weg met 200+ toch wel spannend zijn.

Lekker uitveren :lol:

Raaf
Master
 Bericht 
Beetje twijfel of ik hem hier of bij "interne communicatie" neer zou zetten maar ach.
Oktober vorig jaar een kleine 2 weken naar een maatje Valencia geweest en we wilden de burcht van Sagunto bezoeken.

Ging bijna goed toen de dame ging navigeren :lol:
Link

lacheisleuk
Master
 Bericht 

zadkine schreef:
Heb ik gisteren een paar keer gedaan...iemand die voorbij komt kruipen en me klem dreigde te rijden. Waar is handhaving op het gebod (duitsland) dat je vlot moet inhalen? En dan weer naar rechts.....die kruiper bleef de hele tijd op strook 2 (van de 3) .

Tsja, ik reed op 1 van 2, 107 op de GPS @ 100, 110 op de teller dus, en ga daarmee iedereen al zo'n beetje voorbij. Als de ander dan zit te slapen achter het stuur een erachter komt dat iemand ze in haalt op het moment dat ze zelf reeds klem zitten achter een aanhanger waar ze al een minuut achter zitten, is dat dan mijn fout?

CasB
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Beetje twijfel of ik hem hier of bij "interne communicatie" neer zou zetten maar ach.
Oktober vorig jaar een kleine 2 weken naar een maatje Valencia geweest en we wilden de burcht van Sagunto bezoeken.

Heb dit ook gehad op Madeira met de navigatie van de huur-Clio die we hadden. Die vond blijkbaar smalle straatjes, heuvels van 30% een betere optie dan 5 minuten snelweg. :loco:

Raaf
Master
 Bericht 
CasB schreef:
Heb dit ook gehad op Madeira met de navigatie van de huur-Clio die we hadden. Die vond blijkbaar smalle straatjes, heuvels van 30% een betere optie dan 5 minuten snelweg.

Hier kwam het gewoon omdat die miep haar telefoon navigatie nog op "voetganger" had staan.
Ach, was weleens geinig :lol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Mooi ritje binnendoor :D

Altijd mooi dat soort stukken. Meestal hebben de passagiers het warmer dan de bestuurder.

Raaf
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Meestal hebben de passagiers het warmer dan de bestuurder.

Ze kenden me toen toch al bijna 36 uur.. Geloof wel dat ze het wat spannend vonden :lol:

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Raaf schreef:
twijfel of ik hem hier of bij "interne communicatie" neer zou zetten maar ach.

Wel knap dat je zo rustig bent.

En heel spannend allemaal terwijl het vol staat met auto's;-) gelukkig ben je niet een gemiddelde chauffeur;-)

Pagina 55 van 56 [ 2788 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: yj24tp en 1 gast